ik durf mijn moeder niet te vertellen dat ik last van angst/paniekaanvalken heb

  • 28 June 2020
  • 1 reactie
  • 49 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Hoi! 
Ik heb de laatste tijd erg last van depressieve gedachtes (zelfmoordgedachtes, mezelf lelijk vinden etc.). Ook heb ik bijna dagelijks angst of woede aanvallen. Die woede aanvallen zijn naar mijzelf gedoeld. Ik deed op mijn 8jarige leeftijd al tegen mijn hoofd slaan enzo, maar nu kan ik bijna niet meer ademen en heb ik hartkloppingen. 
 

Ook durf ik niet naar de winkel ofzo te gaan. Mijn moeder zegt dan gewoon: “Ja je moet gewoon gaan!” Ik raak dan weer in paniek en ga rare bewegingen maken? Ik had het gisteren 2x op 1 dag. 
 

Doordat het lijkt dat mijn moeder het niet serieus neemt en ook niet vraagt of alles goed gaat, durf ik het niet echt te zeggen. Kunnen jullie mij alsjeblieft helpen? Ik weet namelijk niet of ik zo langer kan leven. 
 

ooh ja en die paniekaanvallen krijg ik alleen als ik zonder iemand ben. Ik ren dan naar boven en krijg dan de aanval


1 reactie

Hey Daidaixx

 

Wat naar dat je van die aanvallen krijgt. Niet prettig zijn ze. 

 

Denk je misschien eens een documentaire over bijvoorbeeld angststoornissen te kunnen kijken met je moeder? Na het kijken van die documentaire zou jij iets kunnen zeggen als ‘Goh, hier en hier heb ik eigenlijk ook last van, net als die persoon uit de documentaire.’ Op die manier begrijpt je moeder misschien beter wat er in je omgaat. 

 

Aangezien er best nare gedachten in je om lijken te gaan, zou het geen kwaad kunnen om hiermee naar de huisarts te gaan. De huisarts zou je hiermee kunnen helpen, en kan meteen ook je moeder uitleggen wat er aan de hand is, als je dat wenst. De huisarts heeft namelijk beroepsgeheim, en mag dus niet zomaar dingen doorvertellen zonder jouw toestemming. 

 

Gr. Kenshin

Reageer