Beantwoord

Ik denk dat ik met een depressie zit

  • 25 October 2018
  • 5 reacties
  • 189 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi ik ben een jongen van 14 jaar.
Ik denk al een lange tijd dat ik een depressie heb..
Ik heb bijna geen zin meer om op te staan als ik wakker word en hoop dat ik gewoon dood ga terwijl ik slaap.
Ook heb ik gewoon geen zin om buiten te komen.
Thuis zit ik ook altijd op mijn kamer (meestal te huilen) Als ik op school ben doe ik alsof er niets is.

Kan iemand helpen want ik weet dus niet echt of ik nu echt een depressie heb of niet
icon

Beste antwoord door Anonymous 26 October 2018, 08:28

Bekijk origineel

5 reacties

Hoi,

Ongeacht of het een depressie is of niet: je voelt je slecht en dat is naar. Is er iets gebeurd waardoor je je zo rot voelt of was het er gewoon?

Ik vind het vervelend om te horen dat jij hier helemaal alleen probeert om te gaan. Dat moet vast erg zwaar zijn. Is er iemand in je omgeving die je vertrouwt? Iemand waarmee je zou kunnen praten? Denk hierbij aan vrienden, je ouders, je mentor, een vertrouwenspersoon of je huisarts. Deze mensen willen jou helpen, je hoeft het alleen maar te vragen.

Dat je hoopt dat je dood gaat in je slaap, vind ik zorgelijk. Heb je gedachtes aan zelfmoord? Als het je te veel wordt, kun je altijd bellen/chatten met de Kindertelefoon (Telefoonnummer is 0800 0432) of met 113.

Ik hoop dat je je snel weer wat beter gaat voelen!
Gr. Pin
Hoezo niet? Heb je al eens iemand geprobeerd te benaderen?

Je kan ook altijd naar je huisarts toe. Je kan gewoon zelf een afspraak met hem/haar maken.
Heyy,
wat vervelend dat je je zo rot voelt! Het lijkt mij verstandig om er met iemand over te praten, zodat je de juiste hulp kan krijgen. Je kunt het er over hebben met je ouders/je mentor/ vrienden/ vertrouwenspersoon etc. Uiteindelijk willen deze mensen je allemaal helpen. Blijf er niet te lang mee zitten, want dan wordt het moeilijker om er iets aan te doen. Hou vol!!
Hoi ik ben een jongen van 14 jaar.
Ik denk al een lange tijd dat ik een depressie heb..
Ik heb bijna geen zin meer om op te staan als ik wakker word en hoop dat ik gewoon dood ga terwijl ik slaap.
Ook heb ik gewoon geen zin om buiten te komen.
Thuis zit ik ook altijd op mijn kamer (meestal te huilen) Als ik op school ben doe ik alsof er niets is.

Kan iemand helpen want ik weet dus niet echt of ik nu echt een depressie heb of nietHeyy,
wat vervelend dat je je zo rot voelt! Het lijkt mij verstandig om er met iemand over te praten, zodat je de juiste hulp kan krijgen. Je kunt het er over hebben met je ouders/je mentor/ vrienden/ vertrouwenspersoon etc. Uiteindelijk willen deze mensen je allemaal helpen. Blijf er niet te lang mee zitten, want dan wordt het moeilijker om er iets aan te doen. Hou vol!!

dat is het juist ik kan er echt met niemand over praten
Hee,

Het is erg vervelend om te lezen dat je zo rot voelt. Er hoeft niet altijd een reden te zijn waarom je je slecht in je vel zit, maar misschien is er bij jou wel een (onderliggende) reden?

Zoals @Pin hierboven al zegt: "Ik vind het vervelend om te horen dat jij hier helemaal alleen probeert om te gaan. Dat moet vast erg zwaar zijn." Pin is niet de enige die dit vind, ikzelf vind het ook vervelend om te horen. Ik sluit me helemaal aan bij haar tip om te praten met iemand waarmee je wilt praten.
Forceer je jezelf niet om te praten, omdat het 'moet', want je moet niks. Alleen, als ik uit ervaring mag spreken, lucht het erg op om te praten met iemand, maar alleen als je er zelf voor open staat. Zodra je jezelf gaat forceren om te praten, terwijl je dit niet wilt, heeft het geen enkele positieve invloed op je...

Ik hoop voor je dat je snel weer wat beter gaat voelen!

~KlavertjeViertje

Reageer