Ik denk dat ik hypersensitief/ hoogsensitief ben

  • 17 August 2019
  • 36 reacties
  • 176 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Kijk ik denk dat ik hypersensitief ben. Het is gewoon ik heb heel veel symptomen en het legt uit wat je met mij moet doen en wat niet. Dus ik vraag me af hoe ik dat moet uitleggen aan mijn ouders dat ik daar een testvan wil doen.

Ik bedoel dat mensen me voorbeelden geven hoe ik het kan doen.

dankje alvast

36 reacties


Hey,
Ik ken je situatie, ik heb zelf ook HSP. Mijn ouders wisten dit al eerder dan ikzelf, en de kans is groot dat ze dat bij jou ook al weten als je daadwerkelijk HSP hebt. Allereerst is het belangrijk dat HSP niet iets is waar je je voor hoeft te schamen! Het kan vervelend zijn, maar het is niet een 'ziekte', wat misschien zo kan voelen voor je. Als ik jou was zou ik gewoon heel eerlijk tegen je ouders zeggen (of misschien tegen een van je ouders, dat voelt misschien minder officieel) dat je het gevoel hebt dat je wat gevoelig reageert op prikkels .. als je er last van hebt op school bijvoorbeeld kun je dat als voorbeeld noemen .. dan zeg je dat je een test wil doen op HSP, en dan kunnen je ouders daar weer op reageren. Maar je moet absoluut niet bang zijn hoor, nogmaals: HSP is geen aandoening ofzo, dus er is geen reden voor een nare reactie 🙂 Laat het me maar weten als je hulp nodig hebt!
X
Hey dankje voor je antwoord ik kan er inderdaad wel iets mee.
Heb je misschien iets hoe ik het kan zeggen. Ik ben redelijk verlegen en meer ingetrokken ik praat niet veel over dingen die ik voel dus ik krijg daar stress door.

Echt dankje dat heb me snapt op die manier.

Groetjes tdg

Wat voor mij helpt als ik dingen niet kan zeggen of uitspreken is ze opschrijven. Probeer dat eerst eens voor jezelf. Lees het eens opnieuw, verbeter of herschrijf .. en als je daarna zo ver bent kun je het aan je ouders geven. Hoe je het wil zeggen is je eigen manier
Personen ik heb een klein pribleem eigenlijk een gigantisch ik durf het niet neer te leggen ik ben bang voor haar reactie


Hey,
Ik ken je situatie, ik heb zelf ook HSP. Mijn ouders wisten dit al eerder dan ikzelf, en de kans is groot dat ze dat bij jou ook al weten als je daadwerkelijk HSP hebt. Allereerst is het belangrijk dat HSP niet iets is waar je je voor hoeft te schamen! Het kan vervelend zijn, maar het is niet een 'ziekte', wat misschien zo kan voelen voor je. Als ik jou was zou ik gewoon heel eerlijk tegen je ouders zeggen (of misschien tegen een van je ouders, dat voelt misschien minder officieel) dat je het gevoel hebt dat je wat gevoelig reageert op prikkels .. als je er last van hebt op school bijvoorbeeld kun je dat als voorbeeld noemen .. dan zeg je dat je een test wil doen op HSP, en dan kunnen je ouders daar weer op reageren. Maar je moet absoluut niet bang zijn hoor, nogmaals: HSP is geen aandoening ofzo, dus er is geen reden voor een nare reactie 🙂 Laat het me maar weten als je hulp nodig hebt!
X
Hey dankje voor je antwoord ik kan er inderdaad wel iets mee.
Heb je misschien iets hoe ik het kan zeggen. Ik ben redelijk verlegen en meer ingetrokken ik praat niet veel over dingen die ik voel dus ik krijg daar stress door.

Echt dankje dat heb me snapt op die manier.

Groetjes tdg
Wat voor mij helpt als ik dingen niet kan zeggen of uitspreken is ze opschrijven. Probeer dat eerst eens voor jezelf. Lees het eens opnieuw, verbeter of herschrijf .. en als je daarna zo ver bent kun je het aan je ouders geven. Hoe je het wil zeggen is je eigen manier

Dankje voor je antwoord ik heb nu een brief maar ik durf het niet neer te leggen
- onnodige quote verwijderd -

Ik snap je spanning .. doe het anders savonds voor je naar bed gaat? Dan kun je daarna gaan slapen en hoef je niet te veel na te denken .. het komt goed echt waar i promise
Ik hoop het
Het zou kunnen helpen om het briefje neer te leggen voor je het huis verlaat. 's Ochtends kan je bijvoorbeeld het briefje op de keukentafel achterlaten, waarna je naar school vertrekt. Het briefje ligt er, jij zit veilig op school, en je moeder kan in alle rust lezen wat er in je omgaat. Lijkt je dat wat?

Gr. Kenshin
hey

als je het zo spannend vind van de reactie.
zou je dat ook niet er op kunnen schrijven?
dan weet ze dat ze er met jou op een rustig moment er over moet hebben.

groetjes
blue
hey blue ik heb 5 minuten geleden het briefje afgegeven en ze zij dat we naar de huisarts gaan over 14 dagen en dan gaan vragen naar iemand die dat kan meten. DANKU WEL OMDAT JE ME ZO GEHOLPEN HEBT!
Het zou kunnen helpen om het briefje neer te leggen voor je het huis verlaat. 's Ochtends kan je bijvoorbeeld het briefje op de keukentafel achterlaten, waarna je naar school vertrekt. Het briefje ligt er, jij zit veilig op school, en je moeder kan in alle rust lezen wat er in je omgaat. Lijkt je dat wat?

Gr. Kenshin

Hey kenshin

ik heb het briefje gegeven.
over 14 dagen gaan we naar de huisarts en gaat lijn mama vragen waar we dat kunnen laten meten. DANKJEWEL OMDAT JE ME GEHOLPEN HEBT! Ik zal een berichtje op succes verhalen doen als ik weet of ik hsp zeker heb en hoe zwaar hij is.

Groetjes tdg
hey

toen ik dat las dacht ik...
als mensen niet om hulp vragen kunnen andere ze niet beadworden en valt het forum stil

maar niks te danken... we zijn er om andere te helpen of om geholpen te worden

groetjes
blue
Hey, wat goed dat jullie samen naar de huisarts gaan 🙂 Fijn dat je ons even bedankt, da's leuk om te horen.

Gr. Kenshin

Reageer