Vraag

Ik blokkeer als mensen me willen helpen


  • Anonymous
  • 0 reacties

 

Hoi allemaal

ten eerste ik wil jullie bedanken als je dit helemaal gaat lezen…. dit is dus vorige week vrijdag allemaal gebeurd…. ik had dus een gesprek met me leerlingbegeleider opzich ging het wel goed…. maar sloot me soms af en blokkeerde maar ja dat maakte nii heel veel wat uit…. maar ze maakte zich zorgen ofz… dus ze zei ik wil even een test met je doen…. nou kreeg dus allemaal vragen…. ze zat eerst naast me…. maar toen had ik al iets zovan ja ik ga niet eerlijk doen…. en al helemaal als zij bij me ging zitten… maar toen zei ze gelukkig weet je ik ga wel ff iets anders doen…. toen deed ik wel een beetje serieus en vulde het dus in…. er kwam best een hoge score uit…. dus ik blokkeerde me gelijk en wat ze allemaal zei deed ik niet meer en ja…. toen zei ik zovan mag ik gaan? Toen zei ze nee… ik wil nog 1 vraag stellen en dan mag je misschien gaan… nou ze vroeg dus hoe somber ben je van 1 tot 10 ik zei daar ga ik geen antwoord op geven… toen zei ze Sophie dat moet wel anders laat ik je niet zo naar huis gaan ik zei hz? Toen zei ze ik ga je oude mentor er bij halen… want zo gaat het niet werken…. want je maakt me bang en ik maak me zorgen om je ik zei nee hoeft niet…. toen zei ze ik haal je oude mentor op en jij blijft hier zitten ik zei dus is goed joh….. dus toen zei mijn oude mentor ging ophalen…. was ik eigenwijs en ben ik weg gaan lopen…. omdat ik er echt geen zin in had…. dus ik was weg…. maar blijkbaar zochten hun mij en ze hadden me gevonden…. dus ik liep nog steeds weg en liepen ze me achter na….  toen dacht ik heeft toch geen nut als ik weg loop!! Dus ja toen ben ik maar mee gegaan met hun…. toen zeiden ze meteen ja Sophie vertel is en ik heb me mond steeds gehouden en liep af en toe weer weg!! Maar toen me oude mentor zei…. we maken ons zorgen en als je nog 1 x weg loopt ga ik je ouders bellen wat er allemaal aan de hand is…  nou dat dus…. ze hadden door dat praten nii werkte dus moest ik gaan typen…. maar omdat ik zo in m’n frustratie was heb ik dingen gezegd waar ik spijt van had enz…. en ik moest dus typen wat me dwars zat…. dus pas de 3e x toen ik het liet zien was het goed…. de 2e x toen het fout was werd ik boos en sloeg ik tegen de muur en me telefoon liet ik keihard flikkeren…. waardoor er nu een barst is….  het was een korte tekst… maar dut keer hadden ze er wel wat aan…. toen zei m’n oude mentor ik wil dat je nadenkt over een stapje zetten naar de positieve kant op dus dat moet ik nog steeds bedenken en mijn leerlingbegeleider zei iets met een school deskundige ofz idk heb niet heel goed geluisterd….  en ja toen later mocht ik gelukkig wel weg…. maar ik wil denk ik stoppen met de gesprekken!! Want wil mensen niet pijn doen en dat hun moeite voor mij gaan doen terwijl ik niet terug moeite doe om te praten over mijn gevoelens…. maar weet dus nii of dat handig is…. ik weet het dus gewoon even niet meer.…

het slapen lukt gwn ook niet!!! 

 

Dankjewel alvast voor de tips en adviezen en srry voor het slechte of onduidelijke uitleg!! 

 

Groet Sophie!!!


365 reacties

Je kan de brief sowieso afgeven. Ik denk dat het geen kwaad kan om de manier waarop jij het ziet, te delen. 

 

Wat jammer dat je tante haar baby verloor. Denk je dat je, wanneer jouw verjaardag gevierd wordt onder familie, je even een gedenkmomentje in kan lassen voor deze baby? Op die manier wordt er even aan haar gedacht, en betuig je je respect. 

 

Gr. Kenshin

Hoi,

ik kijk nog wel…. denk ik… want het is echt wel veel voor mij om het te geven… dus vind het echt lastig…. Dus ja drm….. jaa idd dat is wel een goed ideee….. maar ja ik denk dus nog wel ff over of ik het zal geven….. maar in ieder geval is het dus wel goed en niet onbeleefd en duidelijk toch?

groet sophie

Je komt in mijn ogen beleefd en klaar over. Denk er gerust over na, maar weet dat je niemand zou lastigvallen of kwetsen met deze brief. 

 

Gr. Kenshin

hoi,

bedankt en srry voor het steeds storen!

Graag gedaan :slight_smile:  En maak je geen zorgen; je stoort niet. We  helpen je graag. 

 

Gr. Kenshin

hoi, 

ik ben wws echt dom…. ik heb dus vandaag soort van dat briefje gegeven…. ik appte gisteren in de avond  naar me oude mentor dus wat dus best dom is… zovan mevr ik wil u morgen iets geven als u tijd heeft de 10 uur pauze? de volgende dag antwoordde zij en zei ze natuurlijk ik ben op het bankje…. dus ik reageerde top! alvast bedankt! maar de 10 uur pauze ik vond het gwn zo lastig… waardoor ik dacht uitstellen dus ik appte haar en zei laat het maar!! dat had ze dus gelezen… maar ik was er dus uitgestuurd en ze zag me en vroeg of ik bij haar kon komen en ik dacht nee he…. dus ik zei hoi… toen zei ze wat is er aan de hand dus ik zei helemaal niets met een glimlach… en ze herhaalde paar x en zei wat is nou echt aan de hand dus ik zei laat het maar en toen zei ze nee… ik zie aan je lichaamstaal dat er wat is enz…. dus ze zei wat wilde je me geven…. ik zei niets en liep dus weg…. ze zei wel de hele tijd Sophie blijf alsjeblieft…. en toen dacht ik shit dus ging ik weer daarheen en probeerde het opnieuw…. maar het lukte gwn niet… toen zei Mevr…. kom dichterbije ik zei hz…. toen zei ze is gwn ongezellig… ze maakte soms wel grapjes…. maar ja toen zei ze waar is dat ding wat je wou geven…. is het iets van hoe je je voelt enz….. dus ik zei laat het gwn…. toen zei ze is het miss waar ik boos op kan worden of bezorgd van kan worden ik zei weet ik veel…. laat het maar…. toen zei ze waar heb je het…. ik zei in me tas en toen zei ze kom we halen het op…. toen zei ik…. moet dat…. toen zei ze ja graag en toen liepen we dus naar de tas toe en ik zei nog een x mevr laat het gwn toen zei ze nee sophie…. toen had ik het gepakt en bleef treuzelen en was gwn er onzeker over… toen zei ze Sophie geef maar… toen zag ze dat ik het moeilijk had toen zei ze Sophie het komt goed…. ik kom er op terug oke? toen zei ik prima joh…. toen zei ze hoop dat het een mooie brief is…. ik zei verwacht er maar niet al te veel van en ja….. toen stuurde ik later daarna omdat ik zo niet wou dat ze de brief las…. wilt u a.u.b die brief gwn lezen ofz….  verscheur het gwn… want het is gwn een domme brief dus laat het maar!!! toen reageerde zei er op en zei ze b3n je nog op school? dus ik zei ja…. later vroeg ze of ik bij haar wilde komen dus ik zei moet dat? toen zei ze yes dus ik zei laat het gwn a.u.b toen stuurde ze haar lokaal waar ze zat…. dus ik stuurde …. op het bericht laat het gwn a.u,b toen zei ze ik wilde je nog wat vragen… ik zei wattan? dus ze zei graag even…. ik kan nu nii…. ik ga naar huis toe…. sorry…. want anders moeten mensen op me wachten en laat het anders gwn!! toen zei ze Geen probleem, komt nog wel… had de brief nog niet gelezen… doe ik hem weg…. dus ik zei top, srry voor het storen… en denk gwn dat ik überhaupt nii er over wil praten…. toen zei ze Geen Probleem…. toen zei  later ik Het spijt me voor me reactie!! ik besef nu pas hoe ik reageer !! toen zei ze Geaccepteerd! Wilde gewoon nog even kletsen…. dus ik zei Snap ik…. toen zei ze Gewoon ook gezellig… vind ik altijd leuk…. toen zei ik haha… ik ook wel hoor… dus ze zei haha mooi dus ik zei fijne avond en zei ze jij ook … srry voor de onduidelijke verhaal en getyp… maar ik weet niet of ik hard was tegen haar en ik zal totaal niet weten hoe ik moet reageren…. heb ik zo goed gereageerd….

Hey Sophie

 

Wat dapper dat je de brief afgegeven hebt. Je had hier grote twijfels bij, maar hebt het uiteindelijk toch gekund. Dat is goed. 

 

Je gaat binnenkort nog eens met je oude mentor praten. Da’s fijn. 

 

Ik merk dat je jezelf regelmatig ‘dom’ noemt. Je bent niet dom, Sophie. Je denkt volgens mij zelfs erg veel na bij dingen.

 

Gr. Kenshin

 

Hoi,

bedankt…. klopt had idd twijfels…. Nou ik weet dus niet zeker of ik met haar ga praten…. want ja weet nii echt…. maar het was toch nii hard of fout wat ik had gezegd….. Klopt ik denk idd erg na bij bepaalde dingen….. maar ben gwn bang dat ik een fout maak ofz of ja ik vind het dan bijv een domme brief ofz 

 

Groet Sophie!!

hey!

 

het is echt geen stomme brief! 

 

ik als ik dat langere verhaal lees zie ik me zelf... ik had een jaar geleden precies het zelfde. ik wouw wel hulp maar ik wouw niemand lastig vallen. en docenten wouden mij helpen maar ik wouw hun niet belasten.

wat jij daar veschrijft heb ik zo vaak gehad met 1 bepaalde docent. ik kon als zij 3x had gezegd: blue kom terug ik weet dat er iets is. kon ik niet anders dan komen haha. 

 

je hebt snel de neiging om weg te lopen als het dichter bij je emoties en gevoel komt. klopt dat? 

is het misschien een idee dat je samen met je oude mentor een keer buiten een rondje gaan lopen en dat je het dan kan vertellen. dat hielp mij de eerste keren echt enorm om te kunnen praten. misschien is dit ook een idee voor jou... 

 

groetjes blue 

Hoi,

bedankt…. heb je nu wel hulp enz? En heb je wel kunnen praten?….. Jaa inderdaad dan kom ik ook wel terug… of soms duurt het wat langer…. of loop ik gwn echt weg…. maar daarna na ½ uurtjes ofz….. dan ga ik weer dus daarheen…. maar normaal kan ik ook niet anders om toch wel terug te komen ofz….. klopt ben best iemand die snel wegloopt als het over emoties of gevoel gaat…. of iets gaat zeggen wat ik gwn donders goed wel weet…. maar als nog wil ik niet dat andere dat zeggen….. bijv…. vandaag moesten we een excursie….  en die begeleider van de excursie zei zovan ja je hebt soms echt een grote bek of je raakt snel geraakt in een discussie….. maar ik zag je soms ook wel verlegen zijn enz en dat vond ik best bijzonder…. maar je probeerde wel gwn mee te doen enz…. maar je baalde wel dat je het fout deed…. en toen werd ik een beetje geïrriteerd ik zei nee joh valt wel mee blabla… maar toen zei me docent zovan ja Sophie laat het maar…. want hij wist dat ik daar gwn niet tegen kan…. dus hij zei zovan Sophie denk er maar niet over na….. kan idd wel een x….. maar ja idk… wel een goed idee…. bedankt daarvoor.…

groet Sophie!!

hai

 

 

En heb je wel kunnen praten?…

zeker! ik heb anderhalf jaar met die docent gepraat en nu praat ik met een professioneler persoon. en binnenkort ga ik echt professionele hulp krijgen. en daarbij waar ik woon heb ik begeleiding en daar praat ik ook mee. dus ik praat genoeg :joy:

 

misschien kan je je oude mentor een appje sturen met het voorstel want dan kan je er niet onder uit komen :wink:

 

groetjes blue

 

Hoi, 

toen ik dus me oude mentor had geappt over verscheur het…. heeft ze het vgm ook echt gedaan…. want vroeg of ze die brief nog had…. toen zei ze ik heb hem verscheurt wat jij dus zei… want je kan me vertrouwen en we zijn een team…. dus…. me leerlingbegeleider wou met me praten…. ze had me geappt in de les…. ze zei kan je misschien 11:30 uit de les natuurlijk wel vragen en anders 12 uur naar mij…. dus ik zei moet dat…. toen zei ze ja ik zou het fijn vinden…. dus ik dacht hoe moet ik het nou aan me mentor vertellen dan…. want had les van hem…. dus na de uitleg ging ik naar hem toe en dacht ik laat maar wil toch geen gesprek met me leerlingbegeleider…. Dus ik zei tegen me mentor nee laat maar… toen zei die zeg maar…. dus ik liet die bericht zien…. toen zei die tuurlijk mag je gaan…. is denk ik ook handig…. dus ik zei okeyy…. Dus mocht ik gaan.. toen ik daar kwam…. ging ik dus zitten…. ze zei eerst hoe gaat het enz…. Ik zei goed hoor…. Toen zei ze heb je je oude mentor gesproken ik zei ja…. opeens praatte ze over dat ik blijkbaar op insta een foto heb gezet over zelfbeschadiging…… maar dat klopte niet eens maar omdat ze het over zelfbeschadiging had….. liep ik dom weg en leek het srs of ik dat wel had gedaan…. dus ja nu weet ik het nii…. en me leerlingbegeleider zei dat hun zich zorgen over mij maken!! Dus ze hebben iemand van de GGD ofz en die gaat kijken wie goed bij me past maar eerst moet ik een gesprek met die GGD vrouw maar gelukkig blijft of m’n oude mentor of leerlingbegeleider bij me….. en ik zei nee hoeft nii… toen zei ze Sophie het is een kans ik zou hem pakken en je kan het altijd proberen….. je bent bijna 16 dus je mag zonder toestemming….. dus ja dat!! 

Groet Sophie

hey 

 

mooi dat je mentor zo betrouwbaar is.  maar 1 vraag. is je mentor nou een man of een vrouw? 😂 want de ene x zeg je hem een de andere x haar

 

fijn dat bij het 'intake' gesprek waarschijnlijk je oude mentor er bij is. dat zal vast een stuk vertrouwder aan voelen.

 

ik wouw eerder reageren maar de afwas ging voor 😉

 

groetjes blue

Hoi,

haha sorry….. ik heb dus een mentor dat is een hij….. en heb een oude mentor en dat is een zij…. Snap je haha wws is het echt onduidelijk…. jaa opzich wel…. maar ja idk of het ik überhaupt wil…. maar ik voel me niet echt fijn over die foto van zelfbeschadiging…. want ja miss heb ik wel een fake acc…. en heb ik daar wel een foto op geplaatst en volgt me oude mentor me daarop….. maar dat kan zij nooit maar dan ook nooit weten….. dat ik dat ben denk ik en natuurlijk…. ga ik dat nooit zeggen tegen haar…. Hahaha mnu!! Fijn dat je wel hebt gereageerd hahah.…

groet Sophie!!

 

hoiiii

 

ooh ja duhhh ik had er niet aangedacht dat je een oude en een nieuwe had 🙈 heel slim van mij haha.  het is logisch als je een oude hebt dat je ook een nieuwe hebt 

 

en heb ik daar wel een foto op geplaatst en volgt me oude mentor me daarop…

volgt zij je daar op?

 

groetjes blue 

 

hoi, 

hahaha mnu, srry dat ik steeds oude mentor zeg… maar ja heb dus beter contact met me oude mentor dan me nieuwe…. drm heeft me nieuwe mentor dat geregeld dat me oude mentor…. dus vertrouwingspersoon blijft dus soort van ook mentor want ze coacht mij dus ook.… Ja ze volgt me wel op die fake acc…. maar je kan daar echt nii zien dat ik het ben….. had nog gekeken wat ik allemaal er op had gezet en dat kan gwn echt nii….. dus ik weet niet echt….. dus moet ik er wat van zeggen zovan het is totaal niet waar….. heb me leerlingbegeleider wel geappt en gezegd hz over insta…. ik heb helemaal niets geplaatst…. mag ik misschien weten van wie u dat überhaupt hebt….. maar ja ze heeft me geskipt….. dus ja…. en denk je dat m’n oude mentor die brief echt heeft verscheurd…. en anders moet ik hem opnieuw geven…. maar ja dan ben ik weer een domme kind die zegt nee verscheur hem maar ofz…. ik faal gwn in alles!!

Groet Sophie!!

Vraag gerust om duidelijkheid rond die foto. Wie weet is er sprake van een misverstand, en behoort die foto tot iemand anders. 

 

Dat je nog niet klaar was voor het laten lezen van de brief, kan gebeuren. Daar hoef je je helemaal geen ‘faal’ voor te voelen. Geef de brief gerust nogmaals af wanneer je er klaar voor bent. Als het afgeven van de brief je eng lijkt, zou je ‘m ook kunnen mailen. Da’s één spannend klikje, en dan ben je er vanaf. 

 

Gr. Kenshin

Hoi, 

ik zat er echt mee gisteren…. dus had gisteren geappt naar me oude mentor….. had eeerst geappt naar me leerlingbegeleider…. maar ja die skipte dus….. die skipte gisteren het hele bericht en nu reageert ze pas en zegt ze…. Ik mag het nii zeggen…. Wws een fake account…. jij mag het zeggen….. ik geloof jou….  dus appte ik een bericht naar me oude mentor ik dacht nee niet doen…. dit had ik gezegd heeft u misschien iets gezegd? Over zelfbeschadiging via insta? Tegen mevr Leerlingbegeleider? Ik heb helemaal niets op insta gezet namelijk.... en überhaupt u volgt me niet eens? Ik wist totaal niet waar mevr over praatte... dus ja en anders zou ik nooit zoiets op insta zetten.... want me familie en vrienden volgen me ook dus... want als dat zo is.... snap ik totaal niet waar u over praat....  en als ik het wel zou doen.... wrm zou ik het op insta plaatsen? Srry als het respectloos over komt.... maar zo bedoel... ik het totaal niet!! En srry voor het vragen en storen... ik hoop gwn dat u eerlijk bent tegen mij… maar toen had ik dit bericht verwijderd want dacht nee laat maar!! Toen zei ik er achter aan…. verkeerde chat… toen zei ze 😂…. dus ik dacht Sophie kom op je kunt het…. dus ik zei Ik wil u iets vragen? Maar belooft u dat u nii boos wordt ofz? en natuurlijk als u… tijd heeft…, toen zei ze kom maar op…. dus ik stuurde de bericht opnieuw die ik al had gestuurd…. Ze zei dus dit…. Praat ik liever niet via de app over...dan zie ik je gezicht niet…. dus ik zei wattan? Als ik vragen mag Toen zei ze is moeilijk om uit te leggen via app…. toen skipte ik haar gwn….. dacht ja dag ik heb hier geen zin in…. toen zei ze later daar achter Zoek me maandag maar even op...ik zag iets op insta..dacht dat t van jou...vertelde ik in vertrouwen tegen mevrouw...wist niet dat ze dat met jou...dan heb ik een fout gemaakt...excuses …. die bericht heb ik lang niet geopend dacht wat boeit het mij…. toen reageerde ze veel later accepteer je dat? Dus ik had die ook niet geopend pas rond 23:53 reageerde ik…. ik wist gwn ff nii wat ik moest zeggen enz….  Dus ik zei maar…..Ik accepteer het sowieso... want u accepteert ook altijd mijn sorry’s.... en ja bedankt voor u eerlijkheid.... maar ja... srry dat ik het aan u vroeg.... ik vind het gwn raar... maar dat kan aan mij liggen... srry dat ik pas laat reageer... ik weet niet echt wat ik zeggen moet... en het spijt me als het respectloos over kwam... want dan is het niet mijn bedoeling.... en ja srry voor het storen… en ja in de ochtend werd ik wakker en heeft ze me geskipt…. maar ja tuurlijk ga ik niet zeggen dat ik het Wel heb gedaan…. want heb het wel gedaan maar op een fake account…. maar hoe kan me oude mentor dat weten überhaupt? 

Groet Sophie!!! 

Alles faalt elke x weer…. kan het niet een x zonder gezeik…. ik zou totaa niet weten…. hoe ik dit kan oplossen zonder te zeggen… dat ik het wel ben...

Als ik het goed begrijp, heb je wel degelijk op een anoniem account een post rond zelfbeschadiging geplaatst?

 

Gr. Kenshin

Hoi, 

ja op me anonieme wel… maar dat was 1xtje en ja ik snap dus niet hoe ze dat kan weten dat ik het was….. me oude mentor heeft een 👍 gereageerd op mijn bericht en ja me leerlingbegeleider idk wat ik moet antwoorden…. ik heb haar gwn tot nu toe geskipt.…

groet sophie

Vermoedelijk is het verstandigste om eerlijk toe te geven dat jij die post geplaatst hebt. Waarschijnlijk hebben je vroegere mentor en leerlingenbegeleider door dat jij die foto geplaatst hebt; anders hadden ze je er niet over aangesproken. 

 

Denk je dat je via een bericht toe durft te geven dat jij degene bent die die post geplaatst heeft?

 

Gr. Kenshin

Hoi,

nee sowieso durf ik dat niet en ja…. ik wil wel gwn weten hoe ze dat wisten…. maar blijkbaar mocht ik het niet eens weten dus ik vraag me überhaupt af of ik dit ooit te weten zal komen?

groet Sophie 

Het lijkt me best lastig om er op je eentje achter te komen hoe ze bij die post gekomen zijn. Zou een vriend(in) je school ingelicht kunnen hebben rond de foto?

 

Gr. Kenshin

Hoi, 

Nee kan niet…. want heb dus een fake account en ja dus niemand weet… wie ik ben….

groet Sophie!!

Misschien dat er eens een melding op je telefoon terecht kwam op het anonieme account, en dat een docent dat toen zag. Ik weet het op zich ook niet, erg veel is mogelijk. 

 

Gr. Kenshin

Reageer