Ik ben vervreemd van de wereld?

  • 14 January 2018
  • 3 reacties
  • 143 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik voel me een buitenstaander in de wereld. Ik denk zo anders dan de meeste en mijn interesses zijn buiten het boekje lijkt wel. Mensen kijken me snel raar aan zonder dat ik iets doe. Als ik hallo zeg, zegt niemand iets terug alleen mijn eigen gedachte reageerd. Ik voel me zo eenzaam. Alsof ik als enige in een vissenkom leef. Mijn pa lijkt me niet te zien. Als ik klachten heb dan negert hij me. Mijn vrienden zie ik niet. Soms denk ik dat ze me niet willen zien.

Ik zoek naar een doel in het leven. Gewoon om maar door te leegte heen te kunnen kijken. Ik heb pijn maar ik kan ermee omgaan. Toch kan ik mijn plek niet vinden.

3 reacties

Klinkt als een depressie of autisme add/adhd ik zou naar een psycholoog gaan dan komt alles met goede hulp weer goed 😉 blijf doorgaan er zijn altijd downs maar er komen ook altijd weer ups!
Reputatie 2
Badge +9
Heey Akotov,

Dit klinkt eigenlijk helemaal niet naar jou? Je hebt mij enorm geholpen bij mijn topics en daar ben ik je ontzettend dankbaar voor!

Dat je andere interesse hebt, is ook zeker niet erg. Ik heb dat ook. (soort van). En iedereen heeft wel ergens interesse in waarin andere daar niet mee eens zijn.

Je vrienden zie je niet meer, komt dit omdat je op een andere school of in een andere klas? Probeer is wat af te spreken met hun, om is een keer wat leuks te doen.

En praat met mensen over je probleem, een mentor./ leerkracht of een ander familielid.

Ik weet zeker dat je hieruit komt Akatov, je bent een super helper. Misschien dat je daar later iets mee kan doen?

Gr: Mr. S
Hoi!

Je bent hier niet alleen in. Wat jij beschrijft, herken ik bij mezelf.

Iedereen is anders, maar we hebben nog steeds meer gelijkenissen dan verschillen. De verschillen maken ons uniek, en ze zijn niet per se negatief. Je kunt proberen om van jouw verschillen je sterkte te maken.

Mensen zeggen geen 'hallo' terug. Jammer, maar dat kom je vandaag steeds vaker tegen vind ik. Iedereen is zo met zichzelf bezig, of met hun telefoon, dat ze de wereld rond hen niet meer opmerken. Zolang jij mensen vriendelijk begroet, ook al doen ze niet vriendelijk terug, ben jij goed bezig, en toon je aan dat je van goede wil bent. Er zijn vast nog mensen die wel iets terugzeggen, en dan heb je die hun dag ook weer goed gemaakt.

Je voelt je eenzaam. Ik voel me ook eenzaam, dus we kunnen ons samen eenzaam voelen. Al iets minder eenzaam, niet?

Je vader negeert je als je hem iets probeert duidelijk te maken. Jammer. Ouders horen er te zijn voor hun kinderen. Zou het helpen om hem eens goed, klaar en duidelijk uit te leggen dat je zou willen dat hij beter naar je luistert? Echt een goed gesprek, waar jullie allebei op gefocust zijn. Je kunt hem ook een brief schrijven en daarin schrijven waar je mee zit. Je vader kan die brief opnieuw en opnieuw lezen, tot hij het snapt.

Als je vrienden je buitensluiten, is dat heel stom van hen. Het is nog geen reden tot paniek. Er lopen heel veel mensen rond op deze aardbol, dus de kans dat je de mensen tegenkomt die bij jou passen, is groot. Misschien heb je die nu nog niet ontmoet, maar daar heb je nog tijd genoeg voor.

Het is goed dat je naar een doel zoekt. Vergeet in die zoektocht niet af en toe stil te staan bij het nu, en niet alleen naar de toekomst te kijken. Er zijn veel mooie dingen rondom ons, maar vaak zien we die niet. Kijk door de leegte heen, en misschien ontdek je dan wel hele nieuwe dingen die je nog nooit hebt opgemerkt. Misschien kom je daar je plek wel tegen.

Groetjes
x

Reageer