'Ik-ben-trots-op-topik!’

• 1 January 2015
  • 94 reacties
  • 2469 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hallo allemaal! :D

Het is 2015 en ik vond het wel tijd voor een nieuw topic van mijn kant! Maar eerst dit:

Er zit een vogeltje op een hekje
Met een briefje in zijn bekje
Waarop staat geschreven
Dat 2015 jullie alles mag geven
De beste wensen en een gelukkig nieuwjaar!

Welkom bij dit topic! Wat?! Stond er nou topik in de titel van het topic? Ja, en dat is geen spelfout. Ik zal even uitleggen wat de bedoeling van dit topic dan is.
Ik vind het persoonlijk soms erg moeilijk om lief te zijn voor mezelf. Al helemaal wanneer ik erg veel op ál (!) mijn fouten let. Maar er zijn ook zoveel dingen die wél goed gaan! Die dingen mogen er ook zijn.. En dat is de bedoeling van dit topic. Leg de focus op die dingen en wees eens lekker trots op jezelf. 'Topik’ gaat eigenlijk gewoon om ‘top-ik’ (uhum, snap je hum! ^^). Want jullie zijn gewoon toppers!

Trots zijn op jezelf is hartstikke goed voor je! Je kunt er gelukkiger van worden. En het kan ook goed zijn bij een laag zelfbeeld of weinig zelfvertrouwen. We hebben allemaal onze goede en minder goede kanten of kwaliteiten. Meer stilstaan bij wat goed gaat, geeft je gewoon een goed gevoel! Dus laten we lekker trots zijn op onszelf, dat mag best hoor. 😉 Waardeer de dingen die je doet en zet jezelf in het zonnetje! Je doet je best toch?

Heb je een goed cijfer gehaald? Je kamer opgeruimd? Heb je iets moois gedacht, gezegd, gedaan of gemaakt? Er is zoveel te bedenken! Heb je een angst overwonnen? Ben je opgekomen voor jezelf? Een doel bereikt misschien? Deel het maar!
Het zou erg leuk zijn als jullie je bericht beginnen met: ‘Ik ben trots op mezelf omdat/want …’. Maak er maar een leuk verhaaltje van als het lukt.
Als je het leuk vindt, kan je jezelf ook belonen als je trots bent op jezelf. Dat mag je dan ook vertellen. Verder kan je voor de spiegel gaan staan en aan jezelf vertellen waarom je trots bent op jezelf. 🙂 En vergeet dan niet te glimlachen!

Ik hoop dat jullie wat voor dit topic voelen! En ik hoop ook dat het misschien een beetje bij kan dragen aan een good feeling. Het lijkt me erg leuk om van jullie te lezen wat er goed gaat en wat dat jou brengt (en hoe je jezelf eventueel beloont)!

Veel liefs,
Bepositive #Beproud

http://images2.proud2bme.nl/hsfile_171654.png

94 reacties

Ik ben trots op jou! Mooi topik! :)

Nou goed, dan ga ik hier beginnen: ik ben trots op mezelf omdat ik vandaag heb besloten om te gaan praten op school, en omdat ik een heel plan heb gemaakt met dingen die ik moet doen. (Dus bijvoorbeeld afleiding, tips voor tijdens het praten, doel van het gesprek, mensen die ik ervoor en na kan bereiken om me te steunen.) 🙂
Hai Nan!
Nou, dat klinkt heel goed zeg! 🙂 Een goede voorbereiding is het halve werk. 😛 Je bent een top-Nan!
Ik ben ook trots op jou en vind het heel leuk dat jij het aandurft om de eerste reactie te plaatsen!
En ga je jezelf misschien ook nog belonen? Of is deze good feeling voor nu wel leuk genoeg? :)
Liefs!
Ik ga mezelf belonen als ik het ook echt gedaan heb! 🙂 ik moest stiekem glimlachen om top-Nan, die ga ik onthouden! 🙂
Ah oké! Helemaal goed! Hihi ik stiekem ook. :$
We gaan het vanzelf lezen! :)
Nu ben ik heel benieuwd naar de rest en je mag natuurlijk altijd wat nieuws posten!
super topik!! trots!

ik ben trots op mezelf omdat, ik een plekje heb gevonden waar ik me gevoel kwijt kan, mezelf kan zijn & wat me gelukkig maakt en dat is m'n passie voor de dans. in de dans kan ik me gevoel & emoties kwijt en het is ook nog eens het gene wat ik het allerliefste doe & daar ben ik trots op!

XX
Hoi Isaura! :)
Woaw, dat is heel mooi zeg! 🙂 Daar kan je zeker trots op zijn! Super! :D
Heel veel dansplezier! De beloning is dansen hè? :)
Xxx!
Ja inderdaad, de beloning is dansen! 🙂
Reputatie 1
Badge +17
Daar kom ik hoor.. Mooi topik trouwens ;)

Ik ben trots op mezelf, omdat het laatste tijd erg goed gaat met mezelf. Na een wat lastige periode met m'n moeder, een zelfmoord van iemand die ik ken en een sterfgeval van MH17 die ik ken, gaat het nu weer goed laatste weken. School gaat goed en sporten ook. Ook ben ik trots dat ik mezelf heb voorgenomen om weer, zoals vroeger, veel te gaan sporten en alleen maar gezond te eten. Nu nog hopen dat het gaat lukken 😉 Gister wel hardgelopen jaja ^^
Dit is dus waarom ik trots ben op mezelf. Best moeilijk nog om te verwoorden en om te uiten..

Maar waar ben jij trots op Bepositive?
Super moooi dit topik!
Ik ben trots op mezelf omdat ik nog steeds clean ben. Ondanks dat ik me rot voelde afgelopen tijd 😢 ik ben trots op mezelf omdat ik me sterk voel! En ik ben trots op mezelc omdat ik nu terscht kan zeggen dat het wel goed met me gaat!
X
Hallo!

Wat leuk dat jullie allemaal reageren!
@Isaura, top! Klinkt heel leuk! :)
@TrustMe, wat fijn dat je je goed voelt! Verdriet mag er zijn, maar dat weet je. Haha ik had ook nog wat voornemens dat ik ging hardlopen enzo. Die zet ik hier natuurlijk niet op. Want dan voel ik me toch wat meer verplicht tot het uitvoeren ervan. xd Dat zijn voor mij voornemens die eens in de week langskomen en gauw wegvluchten. Ik ben geen hardloper (ben overigens wel in vorm, hoe!?), maar wat goed van jou dat jij dat wel bent! Ik ben trots! Was er een beloning? :)
@Elisemxx, SUPER! 🙂 Daar mag je zeker trots op zijn! En heb je jezelf ook beloond? 🙂

Uhm, en waar ik trots op ben?
Humhum, even denken nog hoor! Misschien weet ik het straks!

Xxx!

Ps: Ik vind het héél leuk dat jullie `topik` schrijven, makes me smile gheghe!
En vergeet niet dat je altijd nog eens mag reageren!
Hihi ^^
Ik heb mezelf beloond door voor mezelf lekker wat chocola te kopen en 'this is us' te kijken :)
Gewoon lekker op mijn eigen kamertje 🙂
Xd
Goedemorgen!
Héérlijk! Leuk hoor meid! 🙂 Haha, ik geloof dat dat wel voor herhaling vatbaar is!
Xxx!
Reputatie 1
Badge +17
Of ik mezelf heb beloond? Nog niet. Misschien over een paar maanden, als ik weer een top conditie heb. Als ik mezelf ga belonen met chocola bijv. heeft het allemaal geen nut 😉
Reputatie 1
Badge +17
En probeer nou eens hard te gaan lopen. Het is een voornemen dus je zou t ook moeten doen hè Bepositive. Sommige dingen zijn moeilijk om mee te beginnen, maar heel leuk/fijn als je eenmaal begonnen bent 🙂
Hoi TrustMe,

Haha ja, dat is ook weer waar. Misschien kan je jezelf belonen met een salade en een goede film. Daar zou ik wel heel blij van worden!
Hmm.. Klinkt opzich wel goed. Maar ik ben te goed in excuses bedenken waarom ik het niet zou doen, sorry! Uitstekend gewicht, ik eet gezond, voel me fit, geen training nodig, ik zit te lekker, ik heb het druk (nou nee, dat is niet waar, maar dan opeens wel), te koud, te warm, regen, geen regen.. Wel een dikke pluim voor jou, want je kreeg me bijna in die hardloopschoenen haha. Morgen een nieuwe kans voor mij.
Laten we weer even on-topic gaan! :) 

Ik ben trots op mezelf omdat ik vandaag erg goed bezig ben geweest voor school en omdat ik heb opgeruimd. De beloning is een goed boek met een kopje thee en de te leuke sfeerlichtjes op mijn kamer mogen ook aan. Verder ben ik ook wel trots op mezelf omdat ik me in 2015 nog niet héél slecht heb gevoeld, het is redelijk en goed. Ik waardeer mijn manier van omgaan met dingen dit jaar best wel. En dat wordt beloond met een fijn gevoel. :)

Liefs!
Reputatie 1
Badge +17
Dat is de beste beloning van alle beloningen. Een fijn gevoel. Een betere beloning bestaat er, naar mijn mening, niet. Wel fijn dat je ook trots op jezelf bent en de tijd neemt om even lekker te gaan lezen.

Leuke profielfoto trouwens ^^
Dt vind ik een fantastisch topik.
(ik had stiekem gehoopt dat ik de eerste zou zijn die topik zou zeggen. Nouja)

Ik ben trots op mezelf omdat ik echt opnieuw ga beginnen. Niet gewoon een goed voornemen, maar een doel. 
Ik probeer zoveel mogelijk op mijn lijstje uit te voeren, en niet na week 1 ophoud.
En waarom zou je daar trots op zijn? Dat is toch niks bijzonders?
Nou, ik ben ook goed in het verzinnen van excuses. Te goed. Excusen en smoesjes.
zelf ben ik trots op mijn instelling nu. Ik probeer positiver te zijn, maar ik laat negativiteit nog wel toe.
Topik 😉
@TrustMe, daar ben ik het helemaal mee eens! 🙂 En thnx, jij ook!
@Lonertje, haha ja, je was niet meer de eerste. 😛 Wat bedoel je met waarom je waar trots op zou zijn? ;)
Ik denk dat je zeker trots kunt zijn op jezelf! En zoals je zegt over jezelf: topik! 🙂
Wow! mooi topik zeg!
hier kom ik dan...

ik ben trots op mezelf omdat, ik keuze's heb gemaakt die echt noodzakelijk waren, mijn thuissituatie is helaas heel rot! en doordat ik bepaalde keuze's heb gemaakt hoop ik dat het in dit jaar, stapje voor stapje beter zal worden. het is misschien niet iets om nu al trots op te zijn omdat ik eigelijk pas trots
mag zijn als het ook echt invloed heeft gehad.. maar het feit dat ik die keuzes heb gemaakt maakte me toch een beetje trots :)

liefs
fleur
Hoi Fleur!
Ik denk dat je wel trots kunt zijn op jezelf! Je probeert het namelijk, en dat is super! :)
Vervelend dat je thuissituatie rot is, maar hopelijk wordt het door deze stap steeds beter.
Die eerste stap kan soms juist zo moeilijk zijn om te zetten, jij zette hem, wees maar trots op jezelf! :)
Ga je jezelf verwennen? :)
Xxx!
-onnodige quote verwijderd-

dankjewel bepositive!
je hebt stiekum ook wel gelijk ja! :)
Ik ga mezelf verwennen als het ook echt beter gaat, want pas dan heb ik voor 100% het gevoel 'ja, ik heb de juiste keuze gemaakt' 

xx
Heehoi!
Is goed hoor, maar het mag natuurlijk wel. :)
Ik ga het even anders formuleren: Wees trots op de moed die je toonde bij het zetten van de eerste stap, zonder dat je wist waartoe die leidde en gaat leiden. Dat is superdapper! Keuzes maken zonder dat je weet wat er gaat gebeuren. 🙂 Ik vind dat wel bewonderenswaardig.
We will see! :)
Xxx!
Hey fleur,
Heel goed dat je die stap hebt genomen!
Hoe ga je jezelf verwennen als het beter is? 
Gewoon nieuwsgierig~ xx
Heehoi!
Is goed hoor, maar het mag natuurlijk wel. :)
Ik ga het even anders formuleren: Wees trots op de moed die je toonde bij het zetten van de eerste stap, zonder dat je wist waartoe die leidde en gaat leiden. Dat is superdapper! Keuzes maken zonder dat je weet wat er gaat gebeuren. 🙂 Ik vind dat wel bewonderenswaardig.
We will see! :)
Xxx!

Dat heb je heel mooi gezegd zeg!
als je een beetje meer duidelijkheid wilt, ik heb een topic gemaakt! 🙂

xxx
Hey fleur,
Heel goed dat je die stap hebt genomen!
Hoe ga je jezelf verwennen als het beter is? 
Gewoon nieuwsgierig~ xx

heey!

dankjewel!
ik ga wat aardiger zijn voor mezelf nu heb ik soms dat ik sommige dingen niet 'verdien' , een keer lekker een bioscoopje pakken zie ik dan wel zitten! :)

xx

Reageer