ik ben kapot


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hee allemaal,

Ik kan na gisteren echt niet meer.
Eerst had ik een gesprek op school met mijn ouders. Daar kregen ze te horen dat ik mezelf weer heb gesneden en dat ik nogal in de knoop zit. Het is nu de bedoeling dat ik naar een psycholoog ga, ik vind het doodeng. Maar het is wel het beste.

Mijn vriendin heeft me de afgelopen 1.5 jaar heel veel geholpen. Zoveel dat ze er zelf aan onderdoor is gegaan. Dat stuurde ze me gisteren. Ze vond dat het haar schuld was dat ik was teruggevallen. Wat helemaal niet waar is. Ze wilde me zo graag begrijpen dat ze zichzelf meerdere keren heeft gesneden. Maar ze begreep me alsnog niet (gelukkig). Ze zat zo diep door mij en ik heb dat niet eens gezien.

Ik heb gisteravond echt op het punt gestaan om zelfmoord te plegen, ik vergeef mezelf nooit dat mijn beste vriendin zo diep zat door mij, en ik had het niet eens door. Ik heb haar kapot gemaakt. Het is mijn schuld dat zij zichzelf heeft gesneden. Het is mijn schuld dat ze het leven op een bepaald punt nauwelijks meer zag zitten. Dat schuld gevoel maakt me gek.

Ik weet echt niet hoe ik hier mee om moet gaan, ze betekend zo ontzettend veel voor mij en ik had gewoon niet door dat ze het niet trok. Ik ben echt helemaal kapot, gesloopt, ik vind dit zo erg.....

Ik heb zo verschrikkelijk veel spijt,
ik ben het eigenlijk niet meer waard om te leven. Niet na wat ik haar heb aangedaan.

Xxjee

127 reacties

Yes! Super fijn dat jullie een deal hebben gesloten. Dat is ook meteen een mooie motivatie om te stoppen šŸ’Ŗ

Volgende week is de intake. Super! Allemaal goed nieuws!

Fijn dat he bent hersteld van de operatie!

Gr. Pin
@Pin
De intake is over 4 weken.....
Dus dat wordt nog afzien.

Heb me ondertussen al 12 dagen niet gesnedenšŸ˜Š

Xxjee
Volhouden, wij geloven in je. En wauw, super, goed bezig! šŸ˜Š
Veel moed gewenst voor de komende weken šŸ€ Ik hoop dat je tussen de moeilijke tijden door, ook fijne momenten mee mag maken.

Twaalf dagen niet gesneden, goed bezig šŸ˜Š

Gr. Kenshin
bedankt voor jullie lieve reacties ā¤ļø
dat geeft echt moed!

liefs,
Xxjee
Jeetje,
Hoe is het toch mogelijk dat ik ongeluk gewoon over mezelf afroep ofzo.

Kheb vandaag een ongeluk gehad. Een hersenschudding kon dr ook nog wel bij......

Het erge is nog dat mn vriendinnen het grappig vinden. Ja echt super grappig als de Ambulance komt. Heb gelukkig alleen een lichte hersenschudding, maar heb echt niet normaal veel hoofdpijn.
Ze zien blijkbaar niet in dat het niet 'niks' is. Super klote.

Xxjee
Hey!

Wat vervelend dat je een ongeluk gebeurde! Ook naar dat je vriendinnen het niet begrijpen, ben je wel goed door hen geholpen? En waren het de vriendinnen waar je eerst mee omging, of je nieuwe vrienden?

Ik hoop dat je je gauw beter voelt! Beterschap!

Groetjes,
Anoniempje
Hey,
Het waren de vriendinnen waar ik al mee omging. Eerst deden ze wel lief, ze waren zelf ook geschrokken. Maar nu doen ze opeens heel raar.

Bedankt!
Xxjee
Hey!

Hm, een nogal vreemde reactie van je vriendinnen inderdaad, ik vraag me af waarom ze nu opeens zo reageren.

Probeer je er maar niks van aan te trekken en in plaats van je op hen focussen je richten op herstellen en uitrusten.

Groetjes,
Anoniempje
Wat naar dat je je weer bezeerd hebt šŸ˜ Hopelijk komt aan de hoofdpijn snel een eind. Je tijd doorbrengen in een donkere ruimte en beeldschermen vermijden, helpt bij het genezingsproces.

Hmm, niet fijn dat je vriendinnen zo doen. Best een eigenaardige reactie van hen. Weet het vriendengroepje van die goede vriend dat je gekwetst bent? Misschien weten zij je moed in te spreken.

Beterschap šŸ€

Gr. Kenshin
Hi,

Alles is zo'n chaos. Mn 'oude' vriendinnengroep heeft een heleboel gezeik. Er is nu al dagen ruzie tussen bijna iedereen, heel gezellig....

De hoofdpijn is gelukkig ondertussen wel redelijk weg, alleen bij veel licht/geluid heb ik nog wat last.

Gisteren had ik een paniekaanval, was al een paar weken geleden dat ik de vorige had. Maar deze keer was het ook echt wel erg. Het heeft denk ik iets van 3 uur geduurd voordat ik weer rustig was. (heb mezelf niet gesneden, dus toch wel een beetje trots)

Alles is gewoon zo veel tegelijk,
veel opdrachten voor school
(waaronder beginnen met Pws, kheb echt geen idee wat voor onderwerp ik moet kiezen hellup)
en verder gewoon veel gedoe met vrienden. Iedereen doet zo moeilijk en verwacht zoveel van me. Het maakt me echt helemaal gek. Denk dat ik daarom ook weer een paniekaanval had.

Mn vader was vanmorgen ook weer eens al zn frustraties op mij aan het uiten, ben maar weggegaan zodat ik niks naar mn hoofd kreeg gesmeten.

Alles is zo ingewikkeld, daardoor denk ik er weer steeds vaker aan om er maar een eind aan te maken. Ik wil gewoon rust, ik wil niet constant mezelf afvragen of ik alles wel goed doe, of mensen niet boos op me worden. Het gaat gewoon zo ontzettend slecht....

xxjee
Hi Xxjee

Wat jammer dat er nogal wat aan de hand is šŸ˜ Niet fijn dat dit je zo'n stress bezorgt.

Oei, ruzie bij je vriendinnen. Kan je steun vinden bij je andere vriendengroep?

Praat je weleens met je docent? Hij zou je kunnen helpen met wat er zoal speelt. Ook zou hij je kunnen helpen bij je schoolwerk. Een goede planning zorgt voor overzicht, en biedt de kans op voldoende ontspanmomenten in te plannen.

Is je vader intussen wat gekalmeerd? Ben je alleen thuis met hem?

Over hoeveel weken is het intakegesprek met de psycholoog alweer?

Ondanks dat je het niet gemakkelijk hebt, vind ik het sterk van je dat je niet hebt gesneden. Je voelt je niet goed, en toch zet je door. Daar mag je trots op zijn šŸ™‚

Groetjes
Kenshin
Oei, ruzie bij je vriendinnen. Kan je steun vinden bij je andere vriendengroep?



Niet echt, ze zijn heel anders. Dus moet nog een beetje wennen.....
Praat je weleens met je docent? Hij zou je kunnen helpen met wat er zoal speelt.


Hij is mee met een buitenlandreis. En daarna is het vakantie.....

Is je vader intussen wat gekalmeerd? Ben je alleen thuis met hem?


Mn vader is weggegaan, ik weet niet waarheen. Maar nu is het tenminste ff rustig thuis.
Over hoeveel weken is het intakegesprek met de psycholoog alweer?


Nog 3 weken, is te overzien.

Tis zo moeilijk om niet terugtevallen. Maar goed, anders worden mn ouders gebeld en dat wil ik al helemaaaal niet.

Xxjee
Je docent is op buitenlandreis, en na zijn terugkeer is het vakantie. Zou je hem eventueel een berichtje kunnen sturen, of hem mailen?

In de tussentijd kan je altijd terecht op het forum. Een gesprekje met de KinderTelefoon en 113 kan ook steeds.

Woont er, buiten je vader, nog iemand bij je?

Gr. Kenshin
Hi,

hem een berichtje sturen zou misschien kunnen, maar dan voel ik me echt zo'n aansteller ofzo. Dus dat wil ik liever niet.....

Mn moeder en broer.
Mn broer gaat binnenkort uit huis, maar hij is sowieso eigenlijk nooit thuis. Hij probeert het net zo goed gewoon te ontvluchten. Maar doordat hij er nooit is gaat mn vader de frustraties maar uiten op mij. Dus dat is niet zo heel gezellig

xxjee
Ik kan me moeilijk voorstellen dat je docent je als een aansteller zou zien, maar als je je niet goed voelt bij een berichtje, hoeft dat uiteraard niet.

Hopelijk gaan de spanningen liggen, als je broer eenmaal op zichzelf woont. Soms kan afstand tussen personen een positieve impact hebben op de band tussen hen.

Komt je moeder voor je op, als je vader z'n frustraties op je uitwerkt?

Gr. Kenshin
Meestal is het andersom, ik kom voor mijn moeder op en dat kan mijn vader niet hebben. Maar ik heb liever dat mijn vader boos is op mij dan dat hij gaat schreeuwen tegen mijn moeder......

xxjee
Je moeder mag zich gelukkig prijzen met een dappere dochter als jij. Vinden jullie troost bij elkaar?

Gr. Kenshin
Mijn moeder begrijpt me niet, sinds ik mezelf snijd gaat het al niet meer goed tussen ons.
Ze weet niet hoe ze er mee om moet gaan, dus negeert ze het onderwerp zoveel mogelijk. Ze vraagt sowieso nooit hoe het met me gaat, dus het is heel afstandelijk tussen ons.

Xxjee
Jammer dat je moeder je niet lijkt te begrijpen. Zelfverminking is best complex, sommigen kunnen zich moeilijk voorstellen wat het zoal inhoudt, en het is jammer dat er door dat gebrek aan kennis sommige mensen onbegripvol reageren.

Hierbij zou je psycholoog kunnen helpen. Een psycholoog is onder andere getraind in het uitleggen aan ouders waar hun zoon of dochter mee zit. Wie weet zorgt dit ervoor dat je moeder meer begrip voor je kan opbrengen.

Gr. Kenshin
Ik moet dus nu een vragenlijst invullen voor het intakegesprek. Daarin wordt gevraagd wrm je word aangemeld.

Maar als ik er op zet: "zelfbeschadiging" weten mn ouders het......

Dus ik weet niet zo goed wat ik moet doenšŸ˜…

Xxjee
Naar mijn vermoeden is zo'n formulier vertrouwelijk. Je ouders zouden er niet in moeten kijken. Heb je een grote envelop waar je de ingevulde vragenlijst in kan opbergen?

Gr. Kenshin
Hey,
Ik heb na lang twijfelen het er toch maar bij op gezet,
Mijn ouders weten dat ik me in het verleden heb beschadigd en ze hebben er verder ook niks over gevraagd. Dus ik ga er maar gewoon vanuit dat het goed is?

Gisteravond viel ik weer bijna terug, het scheelde echt niks. Ik voel me zo'n mislukkeling wanneer ik de drang (bijna) niet kan stoppen. Ik stel zoveel mensen teleur als ik terugval en dat wil ik ook gewoon echt niet. Maar waarom is het dan toch zo verdomd lastig?

liefs,
Xxjee
Goed dat je het er uiteindelijk toch hebt opgezet.
Ikzelf had ook ooit zo'n formulier, maar aangezien mijn ouders er ook niets van wisten in het verleden heb ik het er niet bijgezet toen en in de plaats daarvan een mail gestuurd naar die dienst. Nou ja, jouw manier is stukken simpeler, ik vind het heel goed van je dat je het zo hebt durven oplossen en ik ben blij dat je ouders er geen negatieve reactie op hebben gegeven.

Weet je wat iklees in het tweede deel van jouw bericht? Ik lees dat het gisterenavond erg moeilijk was om het niet te doen en je ontzettende drang had, maar het toch niet hebt gedaan! Ik denk dat dat een enorme verbetering is ten opzichte van vroeger, en het iets heel sterk is. Je mag trots zijn op jezelf dat het je gelukt is om dat tegen te houden!
Heb je een specifieke manier of gedachte die jou toen heeft geholpen? Je kunt deze opschrijven en gebruiken wanneer je nog eens zo'n moment hebt.

Ik weet dat het lastig is, verdomd lastig zelfs, maar je bent hier nu al zo ver mee! Het lukt je zelf al ontzettend goed en je krijgt binnenkort hulp, jij komt er wel!

Groetjes
Lot
Zoals xLotx zei, vereist het kracht en doorzettingsvermogen om op moeilijke momenten niet te hervallen. Je hebt aan jezelf bewezen dat je een doorzetter bent, en dat je ook op moeilijke momenten je zelfbeheersing kan bewaren. Ook goed dat je je verleden met zelfbeschadiging vermeld hebt in het formulier.

Ik zoek naar de juiste woorden om je te doen inzien hoe sterk ik je vind. In afwachting van het vinden van die woorden, hoop ik dat je mild voor jezelf bent, en stuk voor stuk leert appreciƫren wat voor een mooi persoon je bent.

Gr. Kenshin

Reageer