ik ben kapot


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hee allemaal,

Ik kan na gisteren echt niet meer.
Eerst had ik een gesprek op school met mijn ouders. Daar kregen ze te horen dat ik mezelf weer heb gesneden en dat ik nogal in de knoop zit. Het is nu de bedoeling dat ik naar een psycholoog ga, ik vind het doodeng. Maar het is wel het beste.

Mijn vriendin heeft me de afgelopen 1.5 jaar heel veel geholpen. Zoveel dat ze er zelf aan onderdoor is gegaan. Dat stuurde ze me gisteren. Ze vond dat het haar schuld was dat ik was teruggevallen. Wat helemaal niet waar is. Ze wilde me zo graag begrijpen dat ze zichzelf meerdere keren heeft gesneden. Maar ze begreep me alsnog niet (gelukkig). Ze zat zo diep door mij en ik heb dat niet eens gezien.

Ik heb gisteravond echt op het punt gestaan om zelfmoord te plegen, ik vergeef mezelf nooit dat mijn beste vriendin zo diep zat door mij, en ik had het niet eens door. Ik heb haar kapot gemaakt. Het is mijn schuld dat zij zichzelf heeft gesneden. Het is mijn schuld dat ze het leven op een bepaald punt nauwelijks meer zag zitten. Dat schuld gevoel maakt me gek.

Ik weet echt niet hoe ik hier mee om moet gaan, ze betekend zo ontzettend veel voor mij en ik had gewoon niet door dat ze het niet trok. Ik ben echt helemaal kapot, gesloopt, ik vind dit zo erg.....

Ik heb zo verschrikkelijk veel spijt,
ik ben het eigenlijk niet meer waard om te leven. Niet na wat ik haar heb aangedaan.

Xxjee

127 reacties

Hopelijk ziet je vriendin vroeg of laat in dat ze de schuld van haar gevoel niet bij jou mag leggen. Niet ok dat ze je een schuldgevoel aanpraat.

Wat naar dat je vader z’n frustraties afreageert op jou. Komt er nu en dan een huisgenoot voor je op?

Ik wens je een goed herstel van de operatie. Hopelijk heb je er niet al te veel last van.

Gr. Kenshin
@Kenshin
Mn broers en zussen wonen niet meer thuis. Dus ik ben alleen met mn ouders. Mn moeder gaat dr niet tegenin, en als ik er zelf iets van zeg wordt mn vader alleen maar bozer....
Ik wens je een goed herstel van de operatie. Hopelijk heb je er niet al te veel last van.


Dankjee❤
Xxjee
Biedt je vader zijn excuses aan, als de spanningen zijn gaan liggen?

Gr. Kenshin
@Kenshin
Nope, hij vind gwn dat ik alles verkeerd doe.

Operatie gehad, alles is goed gegaan gelukkig. Wel veel pijn, maar met morfine is het goed te doen!

Mn vader loopt nu elke keer te zeuren dat ik snel mn liter water moet opdrinken omdat ik dan naar huis mag, maar ik verga echt van de pijn. Hij maakt me echt helemaal gek.....
Ik wil gwn slapen

Xxjee
Hey,

Vervelend dat je dit niet kan bespreken met je vriendin. Is het misschien een goed idee om wat meer afstand van haar te nemen?

Je vader reageert zijn gevoelens af op jou. Zelfs nu je die operatie hebt gehad. Wat stom! Heb je het hier wel eens met iemand over gehad? Denk je dat je dit kan gaan bespreken als je bij die psycholoog loopt?

Hoe voel je je nu? Voel je je al wat beter van de operatie?

Gr. Pin
Heey @Pin

Als ik afstand neem van mn vriendin raak ik haar kwijt. En dat wil ik al helemaal niet.....

Ik hoop dat ik het er met de psycholoog over kan praten, want dit trek ik niet.

Ik voel me echt super klote, ben 3.5 kilo afgevallen in 2 dagen. Ik houd mn eten nauwelijks binnen en praten lukt ook niet zo goed. Hopelijk gaat t volgende week beter

Xxjee
Soms kan afstand een band herstellen. Met je vriendin proberen praten als ze hier niet klaar voor is, wekt waarschijnlijk frustratie bij jullie beiden op. Het lijkt me goed om elkaar even afstand te gunnen, om, wanneer het grootste van de spanning gaan liggen is, weer contact op te zoeken.

Wat naar dat je zo'n last hebt van de operatie. Als je er last van blijft hebben, kan het verstandig zijn om je arts dit te laten weten.

Met je psycholoog zou je deze situatie inderdaad kunnen bespreken. Ik vermoed dat dat zal opluchten.

Beterschap 🍀

Gr. Kenshin
@Kenshin

Als ik afstand van haar neem wordt ze boos, ze kan het niet hebben als ik met anderen omga. Laat staan dat ze het trekt dat ik nog minder met haar omga.

Ik vind t zo lastig, zij mag wel andere vrienden hebben, dingen voor mij verzwijgen en vervolgens mij de schuld geven van alles. Ze zegt dat ze het niet meer trekt om met mij om te gaan. Ik ben "te veel" voor haar. Geloof me, dat komt zo hard binnen. Ik heb zoveel pijn gehad om dat te accepteren, het was me eindelijk gelukt, gaat ze lopen zeuren dat ik geen andere vrienden mag hebben want dat is egoïstisch.

Misschien heeft ze wel gewoon gelijk, het is mijn schuld dat zij zichzelf heeft gesneden en dat ze zo diep in de put zat. Dus waarschijnlijk moet ik het dan maar accepteren dat ik afhankelijk ben van hoeveel moeite zij wil doen voor onze vriendschap. Op dit moment niet veel, dus moet ik me maar redden zonder vrienden. Maar dat trek ik gewoon niet.

Ik word echt helemaal gek van mezelf. Ik wil gewoon RUST.

Xxjee
Je vriendin stoot je af maar trekt je ook aan, da's lastig. Ik vermoed dat ze zelf niet zo goed weet wat ze wil of voelt.

Het is niet jouw schuld dat je vriendin zo diep zit of zat. Je vriendin lijkt in de knoop te liggen met zichzelf. Deze gedachte heb ik door de eisen die ze stelt, bijvoorbeeld dat jij geen vrienden zou mogen hebben.

Hoewel je vriendin het hier momenteel niet mee eens is, mag jij zeker met andere mensen omgaan. Omgaan met anderen zal waarschijnlijk zelfs goed voor je zijn.

Hoe gaat het thuis? Heb je nog veel last van de operatie?

Gr. Kenshin
Hoi,

Ik zou proberen wel echt met andere mensen om te gaan als dat is waar jij behoefte aan hebt. Je vriendin zit inderdaad, zoals Kenshin al zei, erg in de knoop met zichzelf. Daar hoef jij niet het slachtoffer van te worden.

Op deze manier contact hebben, lijkt ook niet te werken. Misschien moet jij nu het initiatief nemen om wat meer afstand te nemen. Soms is het beter om om vergiffenis te vragen, dan om toestemming.

Hoe voel je je vandaag?

Gr. Pin
Hey,

Maar ik kan dat toch nooit maken tegenover mn vriendin?? Ze zegt altijd dat ze zoveel voor mij heeft gedaan, dus ik kan haar niet in de steek laten.

Met mij gaat t nog niet echt goed. Heb 38.5 graden koorts, kan nog steeds niet eten en ben zo slap als een vaatdoek. Maar dat gaat wel weer over

Xxjee
Als ze jouw hulp niet wil, kun je haar toch moeilijk helpen? Je kan haar niet vragen wat ze wil, je kan niks goed doen. Wat wil je dan doen? Zo door blijven gaan en continu botsen met elkaar? Je moet het uiteindelijk zelf weten...

Oei, dat is vervelend, die koorts! Ik weet niet wat voor een operatie je hebt gehad (en dat hoef je ook zeker niet te zeggen), maar weet je zeker dat dat wel goed is? Moet je niet contact opnemen met je huisarts morgen, als het nog steeds zo is?
Hi,

Als ik 39 graden koorts of hoger krijg moet ik terug naar t ziekenhuis, maar tis vrij normaal dat t nu nog niet zo goed gaat

Je hebt wss gelijk, maar die beslissing maken is niet makkelijk. Ik heb verlatingsangst dus ik ben doodsbang dat onze vriendschap kapot gaat. Verder loopt mn vriendin me te chanteren, 'je kan niet opeens met anderen omgaan, ik heb zoveel voor jou gedaan'

Ja wat moet ik daar dan mee??
Xxjee
Jullie vriendschap in de vorm waarin die momenteel verkeert, lijkt me niet gezond. Jij hebt alle recht om met anderen om te gaan, en je vriendin zou moeten leren dat ze jou niet mag domineren. Wat afstand zou jullie tot die inzichten kunnen brengen.

Vervelend dat je zo'n last hebt van de operatie. Veel rusten, en je arts raadplegen bij verhoging van de koorts.

Gr. Kenshin
Zoals je al zegt, is het chantage. Wil je wel zo' "vriendschap"?

Ik hoop dat je koorts wegtrekt en je je beter gaat voelen! 🙂
Ik ben gewoon heel erg bang dat ik haar kwets. Ik denk dat jullie gelijk hebben en dat ze met zichzelf in de knoop zit en ik wil niet dat het slechter met haar gaat door mij.....
Wat als ze zichzelf weer gaat snijden of weet ik veel wat, dan vergeef ik mezelf dat echt niet.

Ik wil niet dat onze vriendschap zo is, maar hoe zorg ik dat het weer normaal word?
Afstand nemen, maar daarna?

Xxjee
Als je merkt dat het beter met jullie beiden gaat, kun je het contact weer opbouwen.
Ik denk eigenlijk dat ik niet veel keuze heb, ik moet afstand nemen. Kvind t wel super lastig.

Het scheelt al dat ik deze week niet naar school mag, dus nu afstand houden van haar is niet zo heel moeilijk. Ze zoekt geen contact met me buiten school, dus ik denk dat t moet lukken.

Mn vader doet nog steeds zo verstikkend. Hij zit constant in mn nek te hijgen en geeft kritiek op alles. "Je eet niet je drinkt te weinig, je moet je niet zo aanstellen' het is zo verschrikkelijk irritant. Maar ik kan nauwelijks praten, dus er tegenin gaan is geen optie. Hij is zo'n naar persoon.....

Xxjee
Dat weekje thuis kan je inderdaad de gelegenheid bieden om afstand te nemen. Misschien geeft dat je vriendin wat bedenktijd.

Echt naar dat je vader vervelend doet, ook als je je niet lekker voelt. Is je vader vaak thuis?

Gr. Kenshin
@Kenshin
mijn vader is wel vaak thuis ja

Sinds gisteren ga ik weer naar school, het leverde me zoveel stres op dat ik mezelf gisteren weer heb gesneden. Ik voel me echt zo'n mislukkeling.
Mijn vriendinnen vonden dat ik veelte lang was thuis gebleven en dat ik me echt aanstel, watn liefde. Ze leven zo erg met me mee, niet dus.

Tussen mij en die ene vriendin gaat het nog steeds niet goed. Ze sluit me nu volledig buiten, ik snap het gewoon niet meer. Ik mag geen andere vrienden hebben, maar ze sluit me nu zelfs buiten uit mijn eigen vriendengroep. 'ja we moeten even wat bespreken, dat gaat jou niks aan'.
Het gevolg, ik zat opeens in mijn eentje in de kantine. Ze kunnen dus prima zonder me, dat is wel duidelijk.

De enige reden dat ik nog leef was die vriendin, omdat ze zichzelf anders wat aan zou doen. Ik merk het, ze heeft de hele week dat ik niet naar school kon, niets van zich laten horen en nu sluit ze me zelfs buiten. Wat heeft het dan nog voor zin?

xxjee
Dat vindt ik echt erg gaat het wel weer goed met je na de operatie veel beterschap ik zit namelijk ook bijna in een depressie maar zo proberen me er uit laten en dat kost zo veel energie
Goed dat je weer naar school bent gegaan. Voel je je al wat beter? Echter naar dat je vriendinnen weinig begrip opbrachten.

Heel vervelend dat die vriendin je zo buitensluit. Is er een andere vriendin in je vriendenkring waarmee je dit zou kunnen bespreken?

Ik hoop dat je vroeg of laat iets of iemand ontdekt die je zin in het leven kan geven, want die vriendin lijkt me daarvoor niet de aangewezen persoon. Het is niet ok hoe ze tegen je doet. Jij verdient niet hoe ze tegen je doet. Bijgevolg hoef je geen rekening te houden met haar 'je mag geen andere vriendinnen hebben'. Ga gerust met andere personen om. Heb je iemand in gedachten die je beter zou willen leren kennen?

Gr. Kenshin
hey,
@Ik hou me liever anoniem

het gaat zo langzamerhand wel wat beter, heb nog veel pijn maar met pijnstillers kan ik wel weer naar school.

een depressie is zo klote, hopelijk komt het weer goed!
Heel vervelend dat die vriendin je zo buitensluit. Is er een andere vriendin in je vriendenkring waarmee je dit zou kunnen bespreken?

Niet echt, de andere vrienden die ik heb vertrouw ik niet zo. Ze vertellen nogal gauw dingen door.


Ik hoop dat je vroeg of laat iets of iemand ontdekt die je zin in het leven kan geven, want die vriendin lijkt me daarvoor niet de aangewezen persoon. Het is niet ok hoe ze tegen je doet. Jij verdient niet hoe ze tegen je doet. Bijgevolg hoef je geen rekening te houden met haar 'je mag geen andere vriendinnen hebben'. Ga gerust met andere personen om. Heb je iemand in gedachten die je beter zou willen leren kennen?


Ik heb meerdere vrienden gelukkig. Maar toch doordat mijn vriendin zo doet ben ik niet meer zo close met ze. Mijn beste vriend zit in een andere vriendengroep als ik, dus dat is soms best lastig. Als ik daar bij ga zitten in de pauze ben ik een 'overloper'. Mijn vriendinnengroep is zo kansloos.

xxjee
Lijkt het je een optie om ondanks de uitspraken van je vriendinnen, vaker tijd met de vriendenkring van je beste vriend door te brengen?

Gr. Kenshin

Reageer