ik ben kapot



Toon eerste bericht

127 reacties

Jullie vriendschap in de vorm waarin die momenteel verkeert, lijkt me niet gezond. Jij hebt alle recht om met anderen om te gaan, en je vriendin zou moeten leren dat ze jou niet mag domineren. Wat afstand zou jullie tot die inzichten kunnen brengen.

Vervelend dat je zo'n last hebt van de operatie. Veel rusten, en je arts raadplegen bij verhoging van de koorts.

Gr. Kenshin
Dat weekje thuis kan je inderdaad de gelegenheid bieden om afstand te nemen. Misschien geeft dat je vriendin wat bedenktijd.

Echt naar dat je vader vervelend doet, ook als je je niet lekker voelt. Is je vader vaak thuis?

Gr. Kenshin
Oei, ruzie bij je vriendinnen. Kan je steun vinden bij je andere vriendengroep?



Niet echt, ze zijn heel anders. Dus moet nog een beetje wennen.....
Praat je weleens met je docent? Hij zou je kunnen helpen met wat er zoal speelt.


Hij is mee met een buitenlandreis. En daarna is het vakantie.....

Is je vader intussen wat gekalmeerd? Ben je alleen thuis met hem?


Mn vader is weggegaan, ik weet niet waarheen. Maar nu is het tenminste ff rustig thuis.
Over hoeveel weken is het intakegesprek met de psycholoog alweer?


Nog 3 weken, is te overzien.

Tis zo moeilijk om niet terugtevallen. Maar goed, anders worden mn ouders gebeld en dat wil ik al helemaaaal niet.

Xxjee
Sommige mensen lijken graag op zeker te spelen, en willen ervoor zorgen dat ze ingedekt zijn, voor het geval het "misloopt". Inderdaad erg frustrerend, als je van jezelf weet dat je geen gevaar vormt voor jezelf.

Fijn dat die leraar je begrijpt. Wel jammer dat je het gevoel hebt gekregen dat praten zonder dat je ouders ingelicht worden, niet lijkt te kunnen. Dat herken ik heel goed.

Heb je dit weekend nog contact gehad met je leraar of mentor?

Gr. Kenshin
Op WhatsApp kan gemakkelijk miscommunicatie ontstaan. Ik denk dat iedereen dat wel eens heeft gehad. Dat heb ik ook gehad! Dat soort dingen gebeuren. Dat is overigens niet per se jouw schuld. WhatsApp is soms gewoon niet het ideale communicatiemiddel.

Je bent geen mislukking en we zouden helemaal niet beter af zijn zonder jou. Enne, niemand zei ook dat het leven makkelijk zou zijn, maar daar heb je natuurlijk ook niks aan.
Wat ik ermee bedoel, is dat iedereen moeilijke periodes kent in z'n leven. Net als goede periodes. Als jij straks uit deze periode komt, ligt er een goede op jou te wachten :)

Heb je dat gesprek met die psycholoog nu al gehad?

Gr. Pin
Fijn dat je een goed intakegesprek achter de rug hebt. Nog fijner dat er een klik lijkt te zijn met de psycholoog. Ik hoop dat jullie toekomstige gesprekken jou de nodige hulp zullen bieden.

Gr. Kenshin
Je docent is op buitenlandreis, en na zijn terugkeer is het vakantie. Zou je hem eventueel een berichtje kunnen sturen, of hem mailen?

In de tussentijd kan je altijd terecht op het forum. Een gesprekje met de KinderTelefoon en 113 kan ook steeds.

Woont er, buiten je vader, nog iemand bij je?

Gr. Kenshin
Hey,

Ik heb een tijdje niet gereageerd op dit topic. Sorry! Hoe gaat het nu?

Het is jammer dat mensen altijd de behoefte voelen om dit soort dingen te delen. Daarom probeer ik ook altijd voorzichtig bij dat soort dingen, maar het is echt stom dat dat nodig is. Hierdoor ga je inderdaad niet meer zo snel naar iemand toe.

Misschien is de volgende keer de Kindertelefoon een goede optie? Al zouden ze willen, zij kunnen niks doorvertellen. Ik weet dat dit anders is, maar het is toch iets.

Hopelijk gaat het beter als je die psycholoog ziet! Die heeft namelijk wel geheimhoudingsplicht.

Ik hoop dat het meevalt, hoe ze thuis gaan reageren!

Ben je lichamelijk inmiddels helemaal hersteld van de operatie?

Gr. Pin
heey,

ik heb nog geen gesprek gehad bij de psycholoog. Ik heb binnenkort een intake gesprek, maar heb nog steeds niet gehoord wanneer....

ik ben vandaag iets meer opgetrokken met die andere vriendengroep, dat gaat gelukkig goed!
het voelt nog wel een beetje gek, maar het went vanzelf denkik

Xxjee
hey,

dat vriendengroepje van mn vriend is niet zo'n succes. Het gaat wel iets beter tussen mijn vriendinnen en mij, dat is wel fijn.

De psycholoog weet wel ongeveer hoe ik me over de therapie voel, maar ik denk dat het gewoon afwachten is.

xxjee
Hi,

hem een berichtje sturen zou misschien kunnen, maar dan voel ik me echt zo'n aansteller ofzo. Dus dat wil ik liever niet.....

Mn moeder en broer.
Mn broer gaat binnenkort uit huis, maar hij is sowieso eigenlijk nooit thuis. Hij probeert het net zo goed gewoon te ontvluchten. Maar doordat hij er nooit is gaat mn vader de frustraties maar uiten op mij. Dus dat is niet zo heel gezellig

xxjee
Fijn dat er een fijne sfeer heerste bij die vriendengroep 🙂 Het wordt waarschijnlijk even wennen, maar dat komt vast goed.

Als je het gevoel hebt dat de huisarts niets meer over de doorverwijzing laat horen, mag je gerust contact opnemen met de vraag wanneer dat intakegesprek zal plaatsvinden.

Gr. Kenshin
@Kenshin

Ik moest een aanmeldingsformulier invullen, een paar vragenlijsten en gegevens. Die heeft de organisatie dus al, maar het kon nog tot 6 weken duren voor ik meer weet. Dus dat is afwachten.

xxjee
Ik kan me moeilijk voorstellen dat je docent je als een aansteller zou zien, maar als je je niet goed voelt bij een berichtje, hoeft dat uiteraard niet.

Hopelijk gaan de spanningen liggen, als je broer eenmaal op zichzelf woont. Soms kan afstand tussen personen een positieve impact hebben op de band tussen hen.

Komt je moeder voor je op, als je vader z'n frustraties op je uitwerkt?

Gr. Kenshin
Meestal is het andersom, ik kom voor mijn moeder op en dat kan mijn vader niet hebben. Maar ik heb liever dat mijn vader boos is op mij dan dat hij gaat schreeuwen tegen mijn moeder......

xxjee
Je moeder mag zich gelukkig prijzen met een dappere dochter als jij. Vinden jullie troost bij elkaar?

Gr. Kenshin
Mijn moeder begrijpt me niet, sinds ik mezelf snijd gaat het al niet meer goed tussen ons.
Ze weet niet hoe ze er mee om moet gaan, dus negeert ze het onderwerp zoveel mogelijk. Ze vraagt sowieso nooit hoe het met me gaat, dus het is heel afstandelijk tussen ons.

Xxjee
Jammer dat je moeder je niet lijkt te begrijpen. Zelfverminking is best complex, sommigen kunnen zich moeilijk voorstellen wat het zoal inhoudt, en het is jammer dat er door dat gebrek aan kennis sommige mensen onbegripvol reageren.

Hierbij zou je psycholoog kunnen helpen. Een psycholoog is onder andere getraind in het uitleggen aan ouders waar hun zoon of dochter mee zit. Wie weet zorgt dit ervoor dat je moeder meer begrip voor je kan opbrengen.

Gr. Kenshin
Tussen je vriendinnen en jou gaat het beter. Da's fijn 🙂 Weten ze inmiddels meer begrip op te brengen?

Misschien helpt het om evaluatiemomenten af te spreken. Op die evaluatiemomenten ga je met behulp van je psycholoog na hoe je je bij de therapie voelt. Als na een bepaald aantal evaluatiemomenten geen vooruitgang te merken blijkt, zouden jullie eventueel naar een andere aanpak kunnen zoeken.

Gr. Kenshin
Ik moet dus nu een vragenlijst invullen voor het intakegesprek. Daarin wordt gevraagd wrm je word aangemeld.

Maar als ik er op zet: "zelfbeschadiging" weten mn ouders het......

Dus ik weet niet zo goed wat ik moet doen😅

Xxjee
Ik HAAT mezelf.
Na 32 dagen "clean" viel ik terug.
Wat ben ik toch een mislukkeling. Ik heb mezelf alleen nog maar dieper in de shit gewerkt. Ik schaam me kapot.

Mn mentor heeft dus nu het recht om mijn ouders te bellen, aangezien ik me niet aan de afspraak heb gehouden. Fuck.

Ik heb nog een week vakantie en in de week dat ik weer naar school moet, heb ik dat intake-gesprek. Misschien kan ik het dan beter niet vertellen aan mn mentor, maar wel bij dat intake-gesprek??

Waarom kan ik toch niks anders dan anderen teleurstellen??

Xxjee
Hoi,

Wat fijn dat het goed ging bij die andere vriendengroep! Zoiets kost ook tijd, dus als je nu al een goed gevoel had, wordt dat hopelijk alleen maar beter :)

Jammer dat je zo lang moet wachten, dat heb je tegenwoordig overal helaas :(

Gr. Pin
Naar mijn vermoeden is zo'n formulier vertrouwelijk. Je ouders zouden er niet in moeten kijken. Heb je een grote envelop waar je de ingevulde vragenlijst in kan opbergen?

Gr. Kenshin
Dat het je gelukt is om zo lang clean te blijven, was heel sterk van je. Ik begrijp je frustratie in verband met het terugvallen, onder andere met de gevolgen die de terugval kan hebben, maar je zou niet mogen vergeten om mild te zijn voor jezelf.

Bij het intakegesprek vertellen over het snijden lijkt me verstandig. Dan rest er ons de vraag of je je terugval met je mentor zou delen. Je zou ervoor kunnen kiezen om het intakegesprek af te wachten, dat gesprek vindt immers heel binnenkort plaats. Je zou er ook voor kunnen kiezen om de afspraak met je mentor na te komen, en hem in te lichten.

Waar ik voor vrees, is dat je mentor z'n vertrouwen in je zal verliezen, als je de terugval voor hem verzwijgt. Als je eerlijk vertelt wat er speelde, weet hij dat jij het zal aangeven wanneer je het moeilijk hebt. Als je niet vertelt wat er in je omgaat, kan je mentor uit bezorgdheid actie ondernemen waar jij niet mee opgezet zou kunnen zijn.

Je bent bang dat je ouders ingelicht zullen worden. Je zou je mentor eraan kunnen herinneren dat dat intakegesprek nadert, en dat je liever daar eerst je verhaal doet. Na het intakegesprek kan je met je mentor bespreken wat je als de volgende stap ziet. Misschien is dat een compromis waar je mentor en jij zich in kunnen vinden.

Hoe voel je je momenteel?

Gr. Kenshin
Als ik mijn mentor inlicht, belt ze 100% zeker mijn ouders. De vorige keer deed ze het niet, maar toen hebben we afgesproken dat de eerst volgende keer er geen discussie mogelijk was, dus gaat ze bellen.

Ik heb dat intake-gesprek dinsdag na de vakantie. Het vroegst dat ik haar spreek is maandag. Dus dat is maar 1 dag.

Als ze het niet weet, geeft mij dat heel veel rust.

Misschien vertel ik het haar wel na het intake-gesprek.....

Xxjee

Reageer