Ik ben een mislukkeling

  • 21 January 2018
  • 6 reacties
  • 494 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
😞 Hallo allemaal,
Weer een tijdje geleden dat ik op deze site was.
Ik zal hiervoor een reden geven: Alles ging fout op school en ik wist niet hoe ik ooit hierover een topic moest aanmaken omdat het zo'n groot probleem is/was en ik had het gevoel dat jullie het toch niet zouden begrijpen.
Achteraf heb ik daar heel erg spijt maar ja ik kan dat niet meer terugdraaien.
Dus hier als nog mijn probleem, maak je geen zorgen als je geen advies weet voor mijn probleem ik ben al blij genoeg als iemand al de moeite neemt om het te lezen.


Vanaf het begin van dit schooljaar voel ik me niet thuis in mijn klas.
Er zijn namelijk een aantal dingen die mij diep storen in mijn klas bijv:
-1 kind die word helemaal gek als iets hem niet lukt en wilt dan niet verder werken.
- Een ander kind maakt de hele tijd opmerkingen over mijn vrienden, kennissen van andere klassen. ( Bijvoorbeeld over 1 vriend van me die gay is ) ( er zijn ongeveer 4 die dat doen constant elke dag weer..)
- En er zijn ongeveer 2 kinderen die constant nare opmerkingen over mij maken als ik er ben.
- Ook bij koken ( extra les op de woensdag ) kiest iedereen altijd elkaar en blijf ik alleen achter.
- Niemand wil naast me zitten in de klas.
- Als de leraar uit de klas is gaat iedereen van z'n plek doet iemand een (rot muziek) nummer op en gaan ze allemaal daar staan of roddelen over iemand of "ongepaste video's bekijken"
- Er is altijd iemand die stiekem op zijn telefoon zit en die krijgt dan 5 waarschuwingen en toch word hij niet ingenomen.. maar als mijn mentor in een andere klas zit pakt hij hem meteen af en moet je in gesprek met de schoolleiding ( is bij mijn beste vriendin gebeurd )
Het is niet dat ik zo perfect ben maar ik stoor me er zo erg aan.
Ik had vroeger altijd plezier in school en nu zou k wensen dat ik nooit weer moest gaan.

- Mijn mentor is oneerlijk: Ten eerste heb ik tientallen gesprekken met hem gehad en het word niet aangepast of er iets aan gedaan.
Ook is mijn mentor doof ( niet echt maar hij hoort niet alles ) en daardoor kan hij er niet (altijd) iets aan doen.., maar dan zit ik nog met het probleem.

Je zou kunnen zeggen " Hee dat is toch niet zo erg Maii?" Bedenk je dan maar dat mijn opa is overleden en ik 7 toetsen heb gemist en die allemaal volgende week moet inhalen ( morgen ) en ook nog moet leren voor allemaal andere toetsen.
Het word me teveel.

Als ik voor mijn vrienden opkom is het zo van " Ja Maii dan moet jij is stoppen met dit en dat " terwijl ik niks fout doe of probeer te doen.
Het gaat elke dag maar door, het valt echt niet mee.


Ik heb gekozen om dit jaar opnieuw te doen omdat ik zoveel heb gemist en gewoon beter van mezelf verwacht.
Mijn beste. vrienden gaan naar andere scholen omdat ze lager hebben gescoord dan hun niveau en veel onvoldoendes hebben dus gaan ze naar een andere school ( dat weet ik zeker ik heb het gecheckt )
Dus ben ik alleen.

Mijn zus doet het heel goed op school en ik voel me een mislukkeling.

Naja dat was het dan bedankt voor het lezen.

Btw ook heb ik zoveel spijt dat ik niet mensen heb kunnen helpen in deze tijd maar ik had gewoon teveel aan mijn hoofd.
Sorry;

xX Maii

6 reacties

Hey,
Het is een heel verhaal.
Laat ik beginnen met te zeggen dat je echt niet hoeft te denken dat je een mislukkeling bent.
Allereerst, Je zou gewoon naar een andere klas moeten als er zoveel mensen / dingen zijn die je storen. Ik zit inmiddels op het hbo, maar ik voelde me ook niet thuis in mijn klas en ik ben laatst ook van klas gewisseld. Als je mentor naar jou niet wil luisteren, kan het misschien (ik praat uit ervaring) helpen als een van je ouders erom vraagt. Dat zou alvast een deel oplossen.
Vervelend dat je opa is overleden. Ik kan me voorstellen dat je daar verdrietig om bent.
Over die toetsen zou ik me als ik jou was iets minder druk maken. Ik zeg niet dat je ze niet goed moet maken, maar van de andere kant, je hebt al besloten dat je dit jaar over doet dus hoeft er niet zo heel veel druk op die toetsen te staan toch? Bovendien, snappen je ouders en school het echt wel dat je die toetsen niet zo goed maakt als je opa net is overleden.
Ook is het natuurlijk niet leuk dat je vrienden weg gaan, maar je maakt vast wel weer nieuwe vrienden. Daar zou ik me ook niet zoveel zorgen om maken.
Tot slot, je bent totaal geen mislukkeling. Dat jij het minder goed doet op school dan je zus maakt toch niet uit? en je hebt / had wat tegenslagen. Dat betekent zeker niet dat je een mislukkeling bent.
Sterkte,
Jonah
Hoi Maii!

Toen ik je topic zag, dacht ik 'hé, Maii is er weer!', maar toen zag ik helaas dat het niet zo goed met je gaat. Dat vind ik vervelend om te horen!
Het is heel begrijpelijk dat je niet in de stemming/niet in staat bent om op het forum actief te zijn als het niet lekker gaat met jezelf. Ik ken die periodes ook. Het is niks om je voor te schamen en het is al zeker niet iets om boos voor op jezelf te worden. Dat is nergens voor nodig. Je doet dit op vrijwillige basis, alles wat je hier plaatst helpt mee en als dat niet lukt, dan lukt het niet. So be it. En als je zelf hulp nodig hebt, is het alleen maar goed dat je die hier vraagt!

School is een drama op het moment en dat snap ik heel erg goed als ik naar jouw situatie kijk. Ik heb een fijne klas en ik heb mensen waarmee ik kan opschieten in de klas. Dit is niet altijd zo geweest, dus ik kan me maar wat goed voorstellen dat jij niet naar school toe wilt.
Je wilt het jaar opnieuw doen, dat kan ik ergens begrijpen, maar ik ben het niet eens met de reden ''dat je gewoon beter van jezelf verwacht''. Lieverd, je hebt het hartstikke moeilijk (gehad)! Met je opa, met je klas, het is logisch dat je dan niet presteert op je 'gewone' niveau. Ik denk dat je er veel meer mee opschiet om door te gaan en probeert te accepteren dat het nu even wat minder gaat. Mocht de reden worden ''ik heb te veel gemist, dus ik snap de stof niet meer en volgend jaar kan ik dus niet verder'', dan wordt het een ander verhaal, maar zo lang jij alleen maar wilt blijven zitten omdat je perfectionistisch bent, hoop ik dat je van gedachten kunt veranderen. Je hebt er alleen maar jezelf mee.

Je vrienden gaan naar een andere school, waarom jij niet? Niet dat ik je weg wil jagen, maar het klinkt niet alsof er iets is wat je op deze school houdt. Geen vriendschappen meer volgend jaar, geen fijne docenten die klaar staan om je te helpen, geen fijne klas, geen fijne werksfeer. Denk je dat een schoolwissel kan helpen? Open dagen zijn zo ongeveer dit weekend en ik denk dat je best een kijkje kunt nemen bij andere scholen. Met een beetje druk van je ouders (zoals @Jonahhf ook al aanraadde) kom je een heel eind.

Je moet niet zo veel eisen van jezelf en je hoeft je ook niet te vergelijken met anderen, zoals je zus. Je bent goed zoals je bent en het zou mooi zijn als jij dat in kan zien. Je zus is misschien wel familie, maar dat betekent niet dat jij precies zo bent als zij is of dat jij moet kunnen wat zij kan. Mijn zus en ik zijn de grootste tegenpolen die je maar kunt bedenken. Ik kan het ene beter, zij het andere. En nu niet zeggen dat je niks kunt omdat je een mislukking bent, want dat ben je niet. Lieg niet tegen jezelf, want dat verdien je niet. Graaf diep in je geheugen en vind een moment waar je trots op bent. Ik weet zeker dat die er is.

Verder voor nu. Mag je muziek luisteren in de klas of bij zelfstandig werken? Dat kan helpen je een beetje af te sluiten voor wat ze ook aan het doen zijn.
Verder is je mentor niet de enige waarmee je kunt praten. Heb je het vertrouwenspersoon van je school al eens geprobeerd? Grote kans dat hij/zij een stuk sympathieker is dan je mentor.
Als je alleen kookt, heb je dan niet meer eten voor jezelf? :8 :? ;)
Zijn er andere plekken op school waar je mag werken? Bij mij op school kun je bijvoorbeeld op het domein gaan zitten na de uitleg. Dan kun je je eigen plekje opzoeken.

Hoe gingen de toetsen trouwens?

Ik hoop dat je er iets mee kan! Wees in de tussentijd wat minder streng voor jezelf en houdt je taai!

Gr. Pin
Hai!

Ik heb van precies dezelfde dingen last, met daarnaast ook nog depressies en bi zijn en daarom half gepest worden

Ik kan je niet helpen. Want ik weet ook niet hoe ik er mee om moet gaan 😢 Maar ik wil wel dat je weet dat je niet de enige bent met dit soort problemen! STAY STRONG!! (ook naar mezelf)

Justin
Als het niet lukt met je mentor, is het dan mogelijk om hogerop hulp te zoeken?
Bij een conrector o.i.d. of misschien kan een VTL jou verder helpen (dan moet je wel vertrouwingsleerlingen hebben, natuurlijk).

"Ik heb gekozen om dit jaar opnieuw te doen omdat ik zoveel heb gemist en gewoon beter van mezelf verwacht."
Een mislukkeling ben jij niet, op zijn minst verstandig en zeker behulpzaam vanwege jouw aanwezigheid hier op het forum.
Hoi!

Jammer om te horen dat het niet zo goed gaat. Ik had hetzelfde als @Pin. Zag je naam staan en enthousiast dat je er weer was, maar jammer genoeg niet zo'n vrolijke reden.

Allereerst, een mislukking ben je niet. Je betekent heel veel op dit forum, en het is begrijpelijk dat alles wat er gaande is ervoor zorgt dat het even minder gaat. Je hebt afscheid moeten nemen van je opa, dat is een heel ingrijpende gebeurtenis.

Je klas doet niet gezellig. Bij mij op school is er net ook een hoop dingen gebeurd, waardoor de hele klas gestraft is. Echt rot. Je hebt volgens mij in elke klas een paar onverantwoordelijke kinderen die er een boeltje van maken, en daardoor de hele klas meesleuren. Dat is super frustrerend.

Je hebt al gesprekken met je mentor gehad, maar er is niet veel verandering gekomen. Kun je met een andere leraar praten, zoals hierboven al gesuggereerd wordt? Of met de leerlingenbegeleiding? De situatie zo laten is geen optie, want daar word jij ongelukkig van. Ik ben er trouwens van overtuigd dat jij niet de enige bent in je klas die er zo van baalt dat het soms zo'n chaos wordt.

School is belangrijk, maar jij bent belangrijker. Je kunt alleen goed presteren als het goed gaat met jou, en daarom vind ik dat je eerst best focust op jezelf, en je goed voelen in je vel. Het lijkt vooral school te zijn die je ongelukkig maakt. Zoals @Pin zegt is van school veranderen een optie. Er zijn toffe scholen met leuke klassen, die zijn er zeker. Je hebt waarschijnlijk gewoon pech in een wat minder toffe klas te zitten nu.

Hoe zit het met je ouders? Kun je er met hen over praten? Steun van thuis kan heel nuttig zijn, zeker als het op school niet gezellig is.

Dikke knuffel! Hoe stom alles er nu uitziet, er kunnen altijd lichtpunten aankomen!

Groetjes
x
Voor al de mensen die moeite hebben genomen om te reageren Bedankt!
Ik heb momenteel geen tijd om uitgebreid te reageren op wat jullie allemaal hebben gestuurd maar bedankt daarvoor.
Ik waardeer het echt heel erg.
Xxxxxxxxx
van Maii

Reageer