Ik ben een leugenaar

  • 5 June 2018
  • 1 reactie
  • 111 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben zo, oh zo dom!
Lang verhaal kort: ik heb problemen met eten (geen eetstoornis) en ik heb een verleden met snijden, depressie, etc, en op kamp was ik zo gestrest en ik heb een immens slecht geweten dus een leraar vroeg iets (wat precies weet ik niet meer maar ik verstond hem verkeerd) en ik barstte in huilen uit en toen heb ik hem alles verteld en sindsdien ben ik heel vaak bij hem op gesprek geweest en hij wilde dat ik mijn ouders zou vertellen over mijn problemen en toen heb ik een week later maar gewoon gelogen dat ik dat gedaan had, en afgelopen week kwam hij naar me toe en zei hij dat hij een mailtje zou sturen naar mijn ouders (maar hij zou er alleen in zetten dat we in gesprek waren geweest, niet perse waarover) en ik heb ook tegen mijn moeder gelogen dat die gesprekken over problemen met vrienden gingen en nu heb ik dus mijn eetprobleem ‘gered’ maar ik voel me echt een super slecht mens.
Ik snap ook gewoon niet dat ik maar blijf liegen, krijg ik eindelijk de kans voor hulp en dan ‘red’ ik mezelf weer want een deel van mij wil absoluut niet geholpen worden.
Ik zit zo in de knoop met mezelf.
Ik weet het niet meer.
En soms wil ik gewoon dat het stopt.
Dat ik gewoon weg loop van al mijn problemen die waarschijnlijk niks zijn vergeleken met wat andere mensen moeten doorstaan.
En ik kan mijn ei ook gewoon bij niemand kwijt, mijn vrienden zijn echt super tof, ik heb alleen het gevoel dat het ze niet echt uitmaakt of boeit.
En dat laat me alleen maar meer eenzaam voelen en leeg. En ik weet ook gewoon niet wat er met me aan de hand is en ik heb zo’n slecht geweten en suicidale gedachten komen weer vaker op en de drang om te snijden. Ik kijk ook heel veel films, gewoon om te kunnen ontsnappen uit de echte wereld. Ik denk dat ik misschien wel hoogfunctionerende depressie heb, maar ik weet het eigenlijk niet.
Ik weet het gewoon niet meer.

1 reactie

Vertel de leraar dat je hebt gelogen. Het is een moeilijk iets om te doen. Maar vertel ook dat je niet weet waarom je erover loog. Zo te horen heeft die leraar een goed hart en wilt hij/zij het beste voor je

Reageer