ik ben begonnen met self harming

  • 28 January 2023
  • 4 reacties
  • 119 Bekeken

Badge

Hi, ik ben een meisje van 15 jaar en ik ben sinds een weekje geleden begonnen met sh. Ik gebruik daarvoor een aansteker en die houd ik dan voor 5 seconden tegen mijn pols aan. Ik doe het elke dag en soms 2x op een dag. Het begon eigenlijk toen ik best veel problemen thuis had, ik zocht een uitweg dus leek me dit verstandig. Ik begon met de aansteker aan te zetten en daarna weer uit en gelijk op mijn huid zodat er al een brandwond kwam te zitten. Later voelde dit zo goed dat ik de vlam zelf erop deed. Ik kan nu niet meer zonder en dat sinds een week :( ik moet mijn pijn verdoven met een andere pijn en dit helpt maar ik wil stoppen maar het lukt niet.


4 reacties

Reputatie 2
Badge

Probeer er met iemand over te praten bij voorbeeld met je beste vriend/vriendin je ouders maakt niet uit wie.

En ik weet dat het heel erg lastig is om er mee te stoppen. Heb zelf ook struggels om te stoppen. Maar probeer ipv te branden bijvoorbeeld je zelf te kneipen of nagels in je huid te drukken. 

En je doet het echt heel erg goed dat je al dit hier hebt geschreven is al super goed van je en weet dat er zo veel mensen van je houden. 

Badge

heyyy,

zelf snijdt ik mezelf veel, ik was ook verbaast dat ik er na een paar keer al niet meer mee leek te kunnen stoppen. Ik probeer het nu met een elastiekje om mijn arm, en dan soort van op je huid laten klappen, tuurlijk wil ik niet zeggen dat dat wel goed is, maar vaak helpt het wel om af te bouwen. Zoals Anoniemm132 al zei, helpt het dus ook om te hardlopen tot je niet meer kunt, dat is voor mij echt een grote hulp, maar ik snap dat dat lastig is, zeker als je zit met depressie ofzo iets, dan word je snel vermoeid, ik kon in het begin nooit energie opbrengen om dit te gaan doen, maar als het je lukt, dan zou ik het echt proberen als ik jou was.

Ik hoop dat het je lukt om te stoppen, en ik hou van jeee.

-xxx-

Hi, wat vervelend voor je dat je zoveel last hebt van deppresieve gedachten / problemen. Velen op dit forum zullen waarschijnlijk zeggen: stop gewoon. Maar ik weet dat dat niet zomaar gaat voor je. Anders had je dat al wel gedaan. Mijn advies zou zijn om een afspraak bij een psycholoog te maken. Ik snap dat dit misschien een grote drempel is omdat je niet wilt dat bijv. ouders het weten. Maar je kunt ook gewoon even bellen met de kindertelefoon, die weten waarschijnlijk wel hoe je het beste dan zonder ouders een afspraak kan maken. Als kan ik je wel aanraden om het aan je ouders te vertellen want dat maakt het stoppen ook makkelijker. 

Ik ken iemand die depresief was en zichzelf sneed, en voor die persoon heeft een psycholoog redelijk goed geholpen. Dus probeer het een keer want waarschijnlijk helpt het ook voor jouw wel.

 

Badge

Hoiii 

Ik ben het wel eens met @Anokoter maar ik snap ook dat dit gelijk een grote stap is Wat misschien een optie kan zijn is iets anders zoeken waarin je je verdriet/ pijn kwijt kan dingen als sporten lezen een dagboek bijhouden kunnen erg goed helpen of het eruit te schreeuwen in Je kussen of heel hard gaan rennen tot je niet meer kan en als je dan echt het gevoel heb dat je jezelf pijn moet doen bel een vriendin ofzo of zorg dat je mensen om je heen hebt 

ik hoop dat dit je helpt maar ik denk wel dat dit heel erg verschilt per persoon

Reageer