Vraag

ijs angsten

  • 31 January 2019
  • 2 reacties
  • 57 Bekeken

Badge +2
Ik ben bang om te fietsen met ijs en sneeuw ik zit nu op de middelbare dus moet ik elke dag fietsen maar ik vind het zo eng heeft iemand tips voor fietsen met ijs

2 reacties

Als je plekken echt te glad vindt dan kan je een stukje lopen, maar je kan je ouders ook vragen of ze je kunnen brengen. Als er een bus- of metrohalte of een openbaar vervoer bij je school is dan kan je daarmee reizen.
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Probeer je snelheid aan te passen aan de weersomstandigheden. Als je net wat voorzichtiger en alerter rijdt kun je beter anticiperen op gebeurtenissen in het verkeer en hoef je minder vaak onverwachts (hard) te remmen. Probeer ook zoveel mogelijk je stuur recht te houden. Dat ligt natuurlijk voor de hand, maar bij een glad wegdek kan je voorband al bij de kleinste stuurbeweging zijn grip verliezen.
Als het ook nog eens sneeuwt kun je het beste door de sneeuw fietsen. Die sneeuwlaag dient dan namelijk als een soort dekentje over de ijzige weg waardoor je meer grip hebt.

Je kunt veel meer tips hierover via Google vinden. Als je geen zin hebt zelf te zoeken kijk dan eens hier of hier. Mocht het fietsen nou echt niet gaan en je vindt het niet meer verantwoordt kies er dan voor om af te stappen en verder te lopen. Het is beter om zonder kleerscheuren later op school te komen dan mogelijk gehavend eveneens te laat. Bovendien zullen ze daarvoor op school ongetwijfeld begrip hebben.

Reageer