Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Iedereen thuis gaat kapot op deze manier.....

• 10 november 2017
  • 18 reacties
  • 384 Bekeken

Badge +2
Hii allemaal,

Ik weet niet meer wat ik moet doen, ik ben het zat thuis en op school ook, liever bestond ik niet meer ;c

kort samengevat wat er is:
Mn moeder heeft kanker gehad en hierdoor weinig energie meer en ze heeft een hartritmestoornis waardoor ze niet meer kan wat ze vroeger kon..
Mn oma (de moeder van mn moeder) komt iedere dag meerdere keren ze heeft een sleutel gekregen voordat ik geboren werd. Mn oma heeft een hekel aan mn vader maar waarom weet niemand. Ik ga veel met mijn vader om waardoor mijn oma ook een hekel aan mij heeft gekregen, ze scheld mij en mn vader verrot.
Ik en mijn vader mogen er niets van zeggen van mijn moeder omdat er dan een discussie komt en dat wil ze niet. Ik ben zo boos op mn moeder ze ziet niet eens dat ik en mn vader hierdoor gewoon kapot gaan. Mijn zusje heeft er geen last van.

Mn moeder wil er ook niet over praten met mij of mijn vader waardoor mn vader meer drinkt en rookt en vreselijk veel afvalt en ik zelf ben ook mee bezig met afvallen, doe iedere dag situps en ga 1 keer per dag joggen en eet bijna niets meer dan heb ik me hoofd ergens anders om mee bezig te zijn. Ik weeg alleen nu nog maar 42 kg en ben 175 lang en kan niet meer stoppen met afvallen en zie mezelf dik in de spiegel etc..

Hij heeft het gevoel dat mijn moeder hem laat barsten en dat gevoel heb ik hetzelfde bij mijn moeder het voelt alsof ze ons keihard laat barsten want we mogen nergens iets van zeggen en we moeten het maar gewoon accepteren omdat het niet anders is volgens haar.

IK BEN ER HELEMAAL KLAAR MEE ik wil dit gewoon niet meer. ik probeer me in te houden om niet te snijden maar ik kan het gewoon niet meer. alles is me te veel en tis niet leuk meer
ik ben het echt helemaal zat ik wil gewoon dood 😢

Liefs Pinkie

18 reacties

Badge +2
sorry mensen ik hou t niet meer vol ik kan niet meer
ik ben er zo klaar mee alles is me te veel ik wil rust in mn hoofd
Hey!

Wow, dit is heftig! Ik weet zo 1 2 3 niet hoe ik je kan helpen, daar ga ik over nadenken! Ik wil je in ieder geval even laten weten dat we aan je denken, je bent niet alleen. Maak geen eind aan je leven! Er zijn zoooooooooveel mensen die er boven op komen! Ook al heeft iedereen zijn eigen verhaal, ook voor jouw is er een kans. We houden van je! We vergeten je niet!

Je hoort nog van me....

Liefs,
Helpless.
Badge +2
@helpless tnx voor je reactie :)
Ik vertel mezelf ook iedere avond van dat het geen optie is. De verleiding om te snijden is de laatste tijd enorm maar ik weet zelf dat dat ook geen goede oplossing is dus probeer ik zoveel mogelijk afleiding te zoeken.
Ik ben heel lang er voor iedereen geweest thuis alleen ik kan het gewoon niet meer hoe rot ik het ook vind, hoe erg ik mezelf ook haat, ik kan het gewoon niet meer.

liefs,
Pinkie
Badge +2
Ik kan het niet meer ik ga vandaag weer snijden ik hou t allemaal niet meer vol ik kan niet meer ;c
alles is me te veel thuis en mag er met niemand van vrienden of kennissen over praten van mn moeder, ze zegt dat het mijn schuld is en ik het maar gewoon moet negeren.
Ik wil dit niet meer eerst geeft mn oma me de schuld dat mn moeder kanker had nu krijg ik de schuld dat mn vader te veel drinkt en rookt ik word er gek van
Always alles is mijn schuld ik kan beter dood zijn
Badge +2
Ik heb tegen mijn moeder gezegd dat ik er verdrietig van ben dat ze zo doet en ze zegt dat ik dood mag vallen. Ik weet het niet meer, driekwarrt van mn familie vind het prima als ik doodga en die andere willen er niets over zeggen. volgens mij is het gewoon echt beter als ik dood ben, een nut heb ik niet, iets goed doen kan ik ook niet, altijd alles wat fout gaat is mijn schuld dus als ik er niet ben gaan er minder dingen fout.
tis beter als ik er gewoon een eind aanmaak

gr Pinkie
Badge +2
Beste Pinkie,

Wat een rotsituatie! Wat goed dat je je verhaal hebt gedaan op het forum!

Weet dat je ook contact op kan nemen met de Kindertelefoon, via telefoon en chat. Ook is er via de site van de Kindertelefoon een mogelijkheid om te chatten met leeftijdsgenoten. We noemen dat een peerchat.
Via deze link kom je bij de peerchat https://www.kindertelefoon.nl/13-18/chat/

Sterkte Pinkie, we hopen dat je steun zult vinden bij de Kindertelefoon.

Groeten de Kindertelefoon
Ik snap je gevoelens maar zelfmoord is uiteraard nooit een optie. Je zegt dat jij én je vader kapot gaan door deze situatie, en ik denk dat ik best kan concluderen dat jouw vaders wereld grotendeels om jou draait. De consequenties die zelfmoord zou hebben op je vader, zou waarschijnlijk enorm zijn. Het is goed dat je bezig bent met fitness, maar je hoeft jezelf hiervoor niet uit te hongeren, als je 42kg bent en 175cm lang bent, is afvallen het laatste wat je moet doen. Je mag best lekker eten én sporten. Met dat gewicht zou ik niet op mijn eten letten als ik jou was. Ik hoop dat je hier iets aan hebt 🙂 Sterkte!
Hoi!

Wat erg dat het zo slecht met je gaat 😞 Ik vind het helemaal niet kunnen hoe je moeder tegen je doet. Ook al is ze ziek, en ook al heeft ze hier angsten van, ze moet inzien dat ze zo niet tegen je mag doen.

Zoek alsjeblieft hulp. Heb je dat al gedaan, doe het dan opnieuw. Kaart maar goed aan dat het nog steeds niet beter gaat en dat je de moed aan het verliezen bent. Jij en je vader verdienen hulp. De situatie waar jullie nu inzitten breekt jullie, en wat je oma ook zegt, jullie zijn een goede thuissituatie waard. Jullie verdienen een warm gezin waar er vriendelijk tegen jullie gedaan wordt.

Had je al gezinshulp? Wat doen die voor het moment?

Dat je oma jou de schuld geeft van de kanker van je moeder, is heel, heel erg gemeen en klinkklare onzin. Jij lijkt mij een heel lief, gevoelig meisje. Hoe kan jij nu de oorzaak zijn van dit alles? Je oma zou beter moeten weten en haar angst niet op jou uitwerken.

Je gewicht is veel te weinig. Dat besef je vast ook wel. Kun je (eventueel samen met je vader) eens naar de huisarts gaan? Deze kan je helpen met de fysieke aspecten van de situatie, maar ook met de mentale. Hij/zij kan je doorsturen naar verdere hulp, en gewoon al even je hart kunnen luchten kan heel nuttig zijn. Daarom is het ook zo goed dat @Floor hier nog even de contactgegevens van de KinderTelefoon heeft neergezet. Deze mensen zijn er voor jou en kunnen je helpen.

Jij verdient het om te leven. Jij verdient een gezellig leven. Doe je nog aan haken? Je ging meedoen aan een haakwedstrijd, hoe gaat het daarmee?
Misschien is het een idee om je gevoelens te haken. Ooit de film 'Inside Out' gezien? Het is een animatiefilm waar je zegmaar in het hoofd van iemand kijkt, en de hoofdpersonages zijn de emoties van een meisje. Valt moeilijk uit te leggen, maar hier heb je de trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=1HFv47QHWJU
Zou je het leuk vinden om eens poppetjes te maken van je gevoelens? Je geeft ze namen, of je maakt er voor verschillende emoties die je voelt op verschillende momenten... Een soort van dagboek in haakpoppetjes zeg maar.

Groetjes
x
Badge +2
hiii,

Klopt ik en mn vaders band is vreselijk sterk, zijn leven draait vooral om mij en andersom we hebben veel gemeenschappelijke dingen 🙂 Ik doe mn best niet meer af te vallen maar is heel lastig, maar ben niet meer afgevallen dus dat is wel goed.

Ik vind het zrlf ook niet kunnen wat mijn moeder soms zegt maar als ik er iets van zeg word ze alleen maar bozer..
Ik heb morgen weer een gesprek met mijn maatschappelijk werkster, ze heeft wel door dat ik de moed verlies maar ze heeft weinig tijd.
Ik heb geen gezinshulp, ik heb wel zelf meerdere keren gesprek aan gegaan met mijn moeder en mijn oma en mn tante, ze hebben toen beloofd om het anders te doen en niet meer op mij af te reageren maar helaas doen ze nog steeds hetzelfde.
ik weet zelf ook dat mijn gewicht te weinig is, ik heb t er ook over gehad met mijn maatschappelijk werkster 2 weken geleden en die vermoed dat ik een eetstoornis heb. Ik ga binnekort waarschijnlijk samen met mijn vader naar de huisarts want hij zelf is ook wel nuttig als hij gesprekken heeft.
Ik doe nog aan haken het lag eventjes stil omdat ik me echt niet lekker voelde en gewoon dagen lang niets heb gedaan maar vandaag heb ik het weer opgepakt, het hoofd is nu helemaal af ben echt super blij met het resultaat ervan 🙂 Ik hou het patroon voor mezelf bij van de haakwedstrijd vind ik leuk dan kan ik het delen met mensen die ik ken die haken.
Daar had ik nog niet aan gedacht dat is wel een slim idee me emoties haken dankje voor die tip 🙂 ik ga dat zeker proberen

liefs pinkie
xx
Ik ben blij dat je zo'n sterkte band hebt met je vader. Laat jullie band niet kapot maken door je oma, dat zou zonde zijn.

Je hebt morgen (vandaag dus?) een gesprek met je maatschappelijk werkster, maar die heeft niet veel tijd. Ik vind dat ze tijd voor jou moet maken, want jij verdient hulp.
Je moeder en oma hebben al een of zelfs meerdere keren beloofd om rustiger te gaan doen, maar ze lijken die belofte telkens weer te breken. Misschien is gezinshulp toch een optie, als je maatschappelijk werkster het zo druk heeft. Zij kan je vast doorverwijzen naar gezinshulp die jou kan verder helpen.

Je gaat binnenkort waarschijnlijk naar de huisarts met je vader, supergoed! Ik hoop dat die jullie beide kan helpen.

Leuk dat dat haken goed gaat 🙂 Het is ok om een pauze te nemen van hobby's als het even niet gaat. Meestal gaat het daarna weer dubbel zo goed, zoals nu het geval is :)
Succes nog!

Groetjes
x
Badge +2
Ik zou vandaag een gesprek hebben maar kreeg vannochtend een appje dat ze ziek was en aankomende vrijdag ben ik vrij dus heb ik over 2 weken denk ik gesprek pas weer. Het is lastig om zolang vol te houden het laatste gesprek is nu meer dan 2 weken geleden.
Ik laat met de band niet kapot gaan nooit. Mijn oma en moeder willen dat het liefst wel zo n gevoel heb ik maar dat laat ik niet gebeuren.
Hobby helpt enorm heb het hoofd helemaal klaar en word super gaaf, ben benieuwd naar het eindresultaat

liefs Pinkie
Jammer dat het gesprek uitgesteld is. Twee weken vind ik persoonlijk wat lang om te wachten. Kun je haar geen mail sturen, daarin uitleggen wat er voor het moment aan de gang is, en dan, als dat past voor haar, een vroegere afspraak maken?
Goed dat je de band met je vader wilt onderhouden. Hij is een grote steun voor je denk ik, en daar moet je inderdaad voor vechten.
Nog veel succes met het haken 🙂 Ben blij dat je iets hebt dat je helpt je hoofd leeg te maken.
Badge +2
Hii, ik heb haar geappt ze heeft het gelezen maar niet gereageerd dus ik weet het ook niet meer. Ik heb nu zoiets van ik ga proberen zelf vol te houden en met mijn vader samen dan maar naar de huisarts te gaan.
Haken gaat gelukkig goed daar kan ik me heel goed in vinden 🙂
Frustrerend dat ze niet reageert. Misschien is er iets tussen gekomen, dus vragen of ze het berichtje goed ontvangen heeft is misschien wel een idee?

Ga maar met je vader naar de huisarts. Jullie hebben veel steun aan elkaar, en de huisarts kan jullie vast helpen.

Verder veel succes met het haken! 🙂
Badge +2
Ik heb nu morgen een gesprek maar die kan alleen doorgaan als haar vorige afspraak niet uitloopt...
Hopen dat die vorige afspraak niet uitloopt dan maar. Ik vind dat je recht hebt op dat gesprek, en dat ze desnoods de volgende afspraak dan maar iets langer moet laten wachten, maar ja, ik heb geen ervaring met plannen van dat soort afspraken.

Wacht maar af tot morgen, dan zie je wel. Kun je er intussen met je vader al eens over praten?
Badge +2
MIjn vader is door ze rug gegaan een paar uur geleden door te veel stress... en nog begrijpt mijn moeder niet dat oma minder moet komen.... ze zegt nog steeds negeer het maaar en ze zegt nu tegen mijn vader al heel de tijd van negeer de pijn maar en stel je niet aan..
dus wil mijn vader ook niet met te veel lastig vallen, hij praat nu meer met mijj over zijn gevoelens dan ik over mijne met hem maar dat vind ik niet erg ik help hem graag
Hé, wat vervelend voor je vader 😞 Echt gemeen dat je moeder zo doet. Je gaat best met je vader naar de huisarts. Die kan hem vast helpen met de pijn en jullie kunnen het ook over de oorzaak van de pijn hebben. De pijn negeren is geen optie, want door je rug gaan is heel pijnlijk. Je vader stelt zich helemaal niet aan.

Lief dat je je vader wilt helpen, echt heel lief, maar vergeet jezelf niet. Jezelf wegcijferen voor hem mag niet gebeuren. Ga maar mee naar de huisarts, en vertel daar alles wat thuis gaande is.

Reageer