Iedereen haat mij

  • 30 October 2019
  • 4 reacties
  • 331 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heeeyyy, ik word al mijn hele leven gepest, soms erger dan andere keren, maar het houd nooit echt op. Ik ben al vaak naar een leraar gegaan, maar dat helpt al niet meer, want het blijft gewoon door gaan…. Volgens mij haten ze mij gewoon. Ze haten me om wie ik ben…. Even kleine info over mij om dit beter te begrijpen, ik ben overgevoelig wat nou niet echt mee helpt in deze situatie en ik houd van paarden. Er is ooit een idioot (srry mijn mening) geweest die het liedje paardenvlees verzon. Op halloween 3 tot 4 jaar geleden werd dat liedje aangevraagd, het werd gedraaid en de hele zaal vol mensen draaiden naar mij toe en begonnen het lied te zingen. Vrienden, mensen die ik amper ken en voor op mijn pesters. Als of ze het hadden afgesproken. Nou ja zoals ik al zei ik ben over gevoelig en om in eens zonder aanleiding al je klas genoten, mensen uit lagere en hogere groepen in eens voor je te zien die lekker volle borst mee zingen…. Die pijn is niet te beschrijven…. Vanaf toen wisten ze een ‘zwakke plek’ en daar maakte ze ook flink gebruik van. Het werd een wedstrijdje, wie laat haar het eerst huilen….. Nu 3 tot 4 jaar later word er nog steeds geprobeerd om me te breken, in de grond te stampen (FIGUURLIJK) en me te kwetsen. Ik heb nog altijd een soort muur om me heen gebouwd en vatten alles zo positief mogelijk op, maar die pesters krijgen vrienden, die vrienden krijgen ook vrienden en zo kan ik niet meer normaal over straat lopen zonder een keer na geroepen te worden met paardenvlees, zoenen met paarden of andere dingen. Ik zei altijd tegen mezelf dat ik er niks aan kon doen, maar dat kan ik wel…. Ik ben anders, ik houd van lezen, draag niet de kleding die hun dragen want daar hebben wij geen geld voor en kan niet voor mezelf opkomen (even ter info, kan ik wel doe ik niet, want ik weet daar in mijn eigen grenzen niet. Ik weet wel dat ik zo boos kan worden dat ik niet meer echt let op wat ik zeg en dat probeer ik liever te voorkomen met negeren dan te overkomen als ik in een ruzie beland.) Mijn vraag is nu wel een beetje, is het echt zo erg dat ik anders ben? Is het echt zo erg dat ik niet zoals ‘de betere kinderen’ ben? Ben ik echt zo stom, lelijk en vernederend als mensen denken…..?


4 reacties

Als je alle gebeurtenissen en wanneer kan opschrijven kan dat heel veel indruk maken op een volwassene. Verder weet ik geen tips

Reputatie 2
Badge

Je lijkt in bijna alles heel erg op mij. Ik hou ook van paarden, lezen en heb niet dezelfde kledingstijl als de kinderen uit mijn klas. Ik werd hier vroeger om gepest, ben naar een andere school gegaan en heb net als jij een muur om me heen gebouwd. Niks of niemand kon me raken. Ik lachte mee met hun grapjes en probeerde me anders te gedragen. Ze hebben me toen zo hard uitgelachen dat ik een paniekaanval kreeg en nu nog steeds heb. De vriendinnen die ik had waren nooit echte vriendinnen en vonden mij niet leuk, het enige dat ze leuk vonden aan mij was dat ik een prima therapeut ben en ik altijd luister.

Wanneer ik problemen had lieten ze me liggen. Ik deed alsof het me niet scheelde maar het deed pijn. Het is niet erg om pijn te voelen want dat betekend dat je emoties hebt. Ik ben naar een ander soort school gegaan (met heel veel nerden) en ik ben daar meer op mijn gemak. Ik kan daar praten over boeken en mensen lachen me niet uit. Ik word nog steeds gezien als een paardengek, maar wanneer mensen mij proberen te raken met ‘paardenvlees’ zeg ik altijd: ‘Goed dat je dat eet! Paardenvlees is HEEL gezond.’ ofz. Ik probeer te zeggen dat het me niet uitmaakt wat ze eten, dat komt omdat de enige reden dat die mensen dat ooit zullen zeggen is omdat ze je willen  raken. Doe alsof het je niet raakt. Ook al ben je heel gevoelig, ga gewoon naar huis en vermorzel een kussen of twee. Als die nare mensen gaan doorhebben dat het je niet meer raakt, of denken, dan gaan ze er vroeger of later mee stoppen.

Het probleem is dat die mensen je al kennen en je zwakke plek. Als dit gepest al zo lang doorgaat zou ik zeggen dat je een gesprek met je ouders moet hebben over de mogelijkheid van een nieuwe school… Ik snap dat dit moeilijk is, maar voor mij heeft het een verschil gemaakt. Je moet alleen dan niet dezelfde fout als ik maken en een muur bouwen. Die muur stort in en het zorgt ervoor dat mensen niet met je willen praten. Wees jezelf. Ik weet dat bijna iedereen dit zegt maar toen ik zei: ‘Ja, ik BEN een nerd en ik ben er trots op.’ ben ik dat zelf gaan geloven en het heeft mij ontzettend erg geholpen.  Ik weet niet of je op de middelbare school zit of basis, denk middelbare, maar het helpt niet om te doen alsof je iemand anders bent. Misschien gaan die mensen je dan wel mogen, maar je mag jezelf dan waarschijnlijk niet. Zou je uberhoupt zo’n iemand als een vriend-in willen hebben? 

Veel succes en super veel liefst, giraffe

Reputatie 4
Badge +1

Hoi, volgens mij ben je niet meer actief, maar bedankt dat je dit deelt. Je lijkt echt heel erg op mij. Als je dit leest: Hopelijk is het voorbij na 4 jaar en haal het beste uit jezelf❤️ groetjes

tip:

negeer het, en praat erover!

Reageer