Vraag

Hulp traject?

  • 3 November 2017
  • 11 reacties
  • 191 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey!

Super gaaf dat je dit hebt aangeklikt! En nog topper als je dit gaat lezen! Vooral niet doen als je er geen zin in hebt..

Ik heb een probleempje... Of, om het van de positieve kant te bekijken, een uitdaging. Ik ben vroeger misbruikt en ik heb nu een aantal problemen. (Erg perfectionistisch, ik toon (bijna) geen emoties meer, ik denk veel aan zelfmoord etc.) Ik heb al een aantal geprekken gehad, en toen ben ik via school doorgestuurd naar een psychloog. Ik wilde dit echt niet! Ik vertrouw bijna niemand... En mijn ouders werden ingelicht... 😞 Ik heb kans gezien om daar naar 4 geprekken weer weg te gaan terwijl ik zei dat het goed ging. Op school had ik nog wel gesprekken met de vertrouwenspersoon. Ik was al in beeld bij het Zorg Advies Team (ZAT), en die wilden mij afsluiten, maar ze hebben dat nadat ze wat hadden gehoord van de verstrouwenspersoon niet gedaan. Ze hebben mijn ouders ingelicht en nu heb ik vandaag een gesprek gehad met de vertrouwenspersoon en iemand van het ZAT. Ik moet dus een heel traject van hulpverlening in.... Waarschijnlijk met mij gezin en opa enzo (mijn opa heeft me misbruikt) Ik wil dat echt niet!!!!! Ik heb het gevoel dat ik daar geen energie voor heb en dat ik er nog niet klaar voor ben. Ik wil niet met mijn ouders etc. praten! Ik wil het graag uitstellen, omdat ik, zoals ik al eerser heb gezegd, er nog niet klaar voor ben. En er zijn gewoon dingen die ik niet met iemand wil bespreken. Nu niet en nooit niet! Ze willen me in contact brengen met de Cjg... En ze denken dat ik niet met mijn ouders wil praten omdat ik hun daar niet wil mee lastig vallen, maar dat is helemaal niet zo! Ik heb gewoon een hele slechte band met met mijn ouders!

Er zijn wel een aantal dingen die ik aan mezelf kan veranderen om te zorgen dat het beter gaat. Ik wil dus eerst zelf even kijken hoe het gaat als ik zonder hulp verder ga. Maar dat accepteren mijn oiders het het ZAT sowieso niet! Ze denken dat ik dan mijn verleden wegdruk... Maar ik denk dat dit echt kan helpen! Hebben jullie tips voor mij?

Ik zorg ook een bertje teveel, om maar even zo te zeggen. Ik noet wat meer aan mezelf gaan denken... 🙂 En ik ben 13 maar denk (volgens de vertrouwenspersoon) ongeveer op het niveau van een 31 jarige... En zo zijn er nog meet dingen... Kan iemand mij helpen?

Super thanks dat je dit hebt gelezen!

Liefs,
Helpless.

11 reacties

Ps: Sorry voor de fouten...
Hoi,

Niemand die een traject in gaat heeft er zin in (naja, er zijn vast uitzonderingen). Therapie is vermoeiend, komt vaak 'niet uit', het is eng en confronterend. Maar als je het blijft uitstellen, wordt je situatie alleen maar slechter. Je kunt niet alles wat je niet wilt of durft blijven uitstellen. Ik snap je reactie, maar het is niet de juiste reactie. Therapie kan je helpen om overal goed mee om te gaan.

Ik denk dat je het moet proberen, maar wel moet aangeven wat je hier hebt gezegd. Als het dan maar niet wilt verbeteren, dan kun je altijd nog wat anders proberen. De problemen die je beschrijft hebben wel hulp nodig en de hulpverleners weten wat ze doen. Geef het een kans?

Gr. Pin
Hey Pin,

Super bedankt voor je reactie! Ik zal met mensen gaan praten en dit uitleggen, maar ik denk dat ik de kracht niet meer heb om in teraphie te gaan...

Ik weet eigenlijk ook niet wat ik moet verwachten. Heeft iemand ervaring met teraphie voor het verwerken van gebeurtenissen? Ik lees hier af en toe ook wat ovet EDMR teraphie of zoiets. Is dat iets wat zou kunnen?

Ook heb ik een beetje het gevoel dat ze alles afschuiven op het misbruik. Maar dat is echt niet het enigste! Er is nog veel meer....

Helpless
Hey!

Bedankt voor je reactie. Ik weet eigenlijk niet zo goed of wat ik aan het doen ben inderdaad uitstel gedrag is... Daar probeer ik achter te komen! Ik durf inderdaad over sommige dingen niet te praten. Beter gezegd, ik kán het niet! Het lijkt wel of het opgesloten in me zit en ruimte wil, en het me dus vanbinnen opeet. Soms weet ik zelf niet meer wat het is. Ik denk dat het sowieso goed is om te huilen of écht te lachen.... Dat ben ik ook aan het proberen. Maar ik heb dat een aantal jaar opgesloten, dus dat gaat niet zo 1 2 3....

Ik twijfel. Niks helpt! Moet ik er maar gewoon een eind aan maken?!

Helpless
Zeg dat je er niet klaar voor bent. Ze kunnen je niet dwingen. Al helemaal niet om met je opa te praten. Het is niet goed wat je is overkomen, praten kan wel helpen. Maar ik snap het als je niet zo’n heel traject wilt. Ik wens je heel veel sterkte, ik weet dat je het kan.

Maak er geen eind aan, pleas , ik heb daar ook aan gedacht en heb een oplossing. Ik ga verhuizen als ik oud genoeg ben. Dan zie ik niemand die ik ken. ? you will survive

Xx mij
Hoi,

Praten is soms erg moeilijk, maar ik denk wel dat hulpverlening goed is. De hulpverlening kan je helpen. Je kan aangeven dat je nog niet met je familie wil praten. Misschien helpt schrijven wel. Dat zou je ook aan de hulpverlening kunnen lezen. Dat is misschien iets makkelijker.

Ik heb ook EMDR gehad. Ik vond het in het begin echt heel moeilijk en eng, maar ik heb het uiteindelijk gedaan en het heeft mij echt gigantisch geholpen. Dat wil niet zeggen dat het bij iedereen werkt, maar ik denk dat het het proberen waard is.Bij EMDR hoef je ook niet echt veel te praten. Dat kan misschien schelen.

~ El1ne ~
Je moet er sowieso géén eind aan maken!
Ik snap dat het lastig is om je nu floep open te stellen. Dat gaat ook niet. Daarom lijkt het me ook slim dat je de hulp toelaat. Dan kunnen ze je helpen. Maar goed, ze kunnen je iig niet dwingen.

Gr. Pin
Super bedankt voor jullie reactie's! Ik ga het denk ik een kans geven, maar ik heb wel tijd nodig...

Ik heb echt het gevoel dat ik het niet meer trek!
@HET MEISJE; ik denk zelf ook aan verhuizen... Daarmee laat je denk ik niet alles achter, maar wel wat....
@El1ne; misschien helpt het inderdaad wel dat ik niet zoveel hoef te praten... Als het bij jou helpt is er denk ik ook een mogelijkheid dat het bij mij helpt?
@Pin, super bedankt voor je reactie. Ik ga kijken of ik de kracht heb om de hulp in mijn'gesloten wereldje' toe te laten....

Liefs,
Helpless
Hey Helpless,

Ik ben echt trots op je dat je het gaat proberen! Je hebt het super lastig, maar ondanks dat heb je toch de moed om iedere dag weer uit bed te komen en te proberen er iets van te maken. Jij komt er wel!

Gr. Pin
Hey,

het is al weer best lang geleden maar ik dacht ik laat weer wat van me horen. Het gaat op dit moment ronduit slecht. Heel slecht. Terwijl niemand dat volgens mij door heeft maar dat doet er niet toe... Ik heb zo ongeveer geen hoop meer maar dat boeit niet. Ze gaan me nu aan melden voor psychomotorische training. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik hoop dat het met jullie allemaal ook oké gaat. Thnx voor alles!❤

Helpless.
Hey,

Hartelijk bedankt voor je reactie. Ik ga het waarschijnlijk wel alleen doen. Ik ben inderdaad niet heel erg zo'n praat type.... Misschien dat dit helpt!

Veel succes met jouw hulp. Ik hoop van harte dat het helpt!❤ Stay strong!?

With love,
Helpless

Reageer