Beantwoord

Hulp om snijden


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey! Meteen al weer een nieuw bericht na het vorige... Ik ben een meisje van 15 jaar en ik snijd mezelf. Ik doe het niet echt vaak, omdat ik niet wil dat anderen het zien. Ik heb 5 sneden op mijn pols, verborgen onder mijn horloge. Ik snijd sinds 3 weken en ik doe het om aandacht te vragen. Niet zozeer omdat ik mezelf zielig vind maar omdat ik het gevoel heb alsof niemand op me let en niemand me opmerkt. Zoek anders maar op wat de redenen kunnen zijn dat iemand snijdt, ik kan het zelf niet zo goed uitleggen. Nu heb ik dus een leraar gemaild ( dezelfde als in mijn vorige bericht ) dat ik ergens hulp mee nodig heb. In eerste instantie wilde ik over mijn automutilatie praten, maar ik weet nu niet meer of dat wel zo'n goed idee is. Ik voel me de laatste tijd steeds beter en denk dat ik misschien w kan stoppen. Ook heb ik geen zin in nog meer bonje met mijn ouders of dat iemand me te serieus neemt. Zelf vind ik het namelijk niet zo erg, ik bedoel, er zijn veel meer mensen die veel meer en veel vaker snijden dan ik. Moet ik toch gaan of gewoon zeggen dat ik het probleem zelf wel kan oplossen? Help!

Groetjes, Anoniempje
icon

Beste antwoord door Anonymous 2 December 2018, 15:48

Bekijk origineel

711 reacties

Hey,

het is meer een veel voorkomend probleem op het forum 🤔 ik heb er ook regelmatig last van. en ik ben ook zo’n geheugen van een vergiet die dus echt niet meer weet wat ie getypt heeft 🤣

Ai, dat maakt het dan nog lastiger. Ik heb Pin wel vaker horen zeggen dat het helpt om het eerst in word te schrijven en dan te kopiëren en plakken, maar ja, dan kun je wel niet quoten.

afscheid nemen van mij duurt iets langer dan van pin. Want ik vind het moeilijk om echt die stap te maken 😅. Ik vermijd veranderingen dus ja. 
maar ik denk dat ik over 2 week “eindelijk” ga verdwijnen. Want dan is mijn topic als het goed is rond 😊

 

Neem alle tijd die je nodig hebt!

 Net ook weer de melding dat m'n reactie goedgekeurd moet worden door een moderator…

Hm, daar heb ik nog nooit van gehoord. Is dat omdat je al bij de Kindertelefoon hebt aangegeven dat je weggaat en ze nu op moeten ruimen om je anonimiteit te behouden?

 

Oh wat super fijn om te horen! Heb je daar actief aan gewerkt in therapie of was het iets wat gewoon wegging of waar de behoefte aan afnam als je je wat beter ging voelen? Ik vind het wel echt tof dat we je topic dan eigenlijk ook af kunnen sluiten. Het begon met snijden en nu is dat eigenlijk geen issue meer. Wat knap van je zeg!

Nee, zeker niet actief aan gewerkt. Ik heb altijd gezegd dat ik niks aan mijn zelfbeschadiging wilde doen, maar dat ik het niet erg zou vinden als het 'vanzelf' weg zou gaan en dat heb ik dus soort van bereikt.

Hm er zijn op zich best veel dingen veranderd in dynamiek, vind ik dan persoonlijk. Sinds Kenshin weg is zijn de dingen toch anders voor mij geworden… Wat natuurlijk wel hetzelfde is is dat het inderdaad nog steeds dezelfde veilige plek is :)

Oké, hier ging even iets mis met quoten. Maar goed, wat ik wilde zeggen is dat ik wel begrijp dat zonder Kenshin er wel wat veranderd is. Ik heb ook wel gemerkt dat Blue niet 3 keer per dag iets in zijn topic schrijft, haha (ik overdrijf). Maar ja, om dan maar een beetje filosofisch te worden: mensen veranderen constant, en situaties ook, en dat is normaal. Ik vind het inderdaad gewoon leuk om te zien dat als je tussen de nieuwe reacties kijkt er nog steeds kinderen met hun problemen komen en dat er nog altijd kinderen zijn die hen proberen te helpen met nuttige antwoorden.

 

Groetjes,

Anoniempje 

 

hey 

 

 

Ik heb Pin wel vaker horen zeggen dat het helpt om het eerst in word te schrijven en dan te kopiëren en plakken, maar ja, dan kun je wel niet quoten.

ja alleen zonder quoten snap je mijn reacties nog slechter dus dat gaan we niet doen 😂

 

Neem alle tijd die je nodig hebt!

fijn, denk ik. Ik kan eigenlijk al sinds vrijdag avond oké correctie vrijdag op zaterdag nacht het topic plaatsen waarbij ik medendeel dat ik weg ga. Want mijn gigantische topic is afgerond naar mijn idee. want ik weet nu 100% dat ik ga verhuizen alleen waarheen is niet duidelijk. 
 

 

Maar goed, wat ik wilde zeggen is dat ik wel begrijp dat zonder Kenshin er wel wat veranderd is.

er is zeker een hoop veranderd sinds dat Kenshin (mijn iPad wild nog steeds Kenshin niet typen 🤔)  weg is. 

 

Ik heb ook wel gemerkt dat Blue niet 3 keer per dag iets in zijn topic schrijft, haha (ik overdrijf).

eerlijk weet ik niet eens of je overdrijft 😅 want soms was het wel echt 3 tot vaker op een dag. Maar ik was zwz elke dag op het forum. En sinds dat Kenshin weg is. Eigenlijk alleen maar omdat ik het contact met Pin, M en Ms en gebruiker c (en kenshin) mis. Dus ja er is wel wat veranderd 😂

 misschien moet ik vandaag die topic maar plaatsen 🤔 al wil ik het liever niet. Ik wil nog niet weg 🤣 rot veranderingen ook. 
 

groetjes blue

 

Hi,

Anoniem06 schreef:

Ik heb Pin wel vaker horen zeggen dat het helpt om het eerst in word te schrijven en dan te kopiëren en plakken, maar ja, dan kun je wel niet quoten.

Ja, dat hielp toen alles nog met codes ging. Het quoten kon via een code en emoji's en dingen als dikgedrukt en onderstreept. Nu werkt dat niet meer, dus vind ik Word persoonlijk irritant. Gwn proberen te onthouden om ctrl+a en ctrl+c te doen voor het versturen van je reactie:sweat_smile:

Anoniem06 schreef:

Hm, daar heb ik nog nooit van gehoord. Is dat omdat je al bij de Kindertelefoon hebt aangegeven dat je weggaat en ze nu op moeten ruimen om je anonimiteit te behouden?

Ik heb hier 2 theorieën voor:

  1. Foutje in 't systeem en ik ben steeds de sjaak
  2. Bepaalde woorden die ik gebruik triggeren iets waardoor het gecheckt wordt.

Idk 

Anoniem06 schreef:

Nee, zeker niet actief aan gewerkt. Ik heb altijd gezegd dat ik niks aan mijn zelfbeschadiging wilde doen, maar dat ik het niet erg zou vinden als het 'vanzelf' weg zou gaan en dat heb ik dus soort van bereikt.

Oh wauw wat chill. En wat knap.

Anoniem06 schreef:

Ik vind het inderdaad gewoon leuk om te zien dat als je tussen de nieuwe reacties kijkt er nog steeds kinderen met hun problemen komen en dat er nog altijd kinderen zijn die hen proberen te helpen met nuttige antwoorden.

Dat is inderdaad iets wat hopelijk nooit zal veranderen :)

Blue schreef:

misschien moet ik vandaag die topic maar plaatsen 🤔 al wil ik het liever niet. Ik wil nog niet weg 🤣 rot veranderingen ook. 

Het plaatsen ervan verplicht je niet om nu weg te gaan. Kijk maar naar mij lol.

 

Gr. Pin

hey 

 

Ik heb hier 2 theorieën voor:

  1. Foutje in 't systeem en ik ben steeds de sjaak
  2. Bepaalde woorden die ik gebruik triggeren iets waardoor het gecheckt wordt.

Idk 

als het reden 2 zou zijn zou dat eerder bij mij moeten zijn want ik kan dingen soms heel onhandig verworden 🙈

 

Het plaatsen ervan verplicht je niet om nu weg te gaan. Kijk maar naar mij lol.

nee naar het woord wel een fijt dat ik weg ga. en ik sluit het dan in m'n hoofd af. maar dat is ook wel goed denk ik, idk. het is lastig. ik zal hem zo wel plaatsen denk ik na dat ik voor m'n examen heb gezeten. 

 

groetjes blue

Ik wil alleen zeggen stop met snijden, mijn zus heeft dat ook gedaan en haar hele armen en benen zitten onder de littekens en dat blijft je je hele leven achtervolgen

hoi milan hier ik heb mijn gezicht, armen , handen , benen , vingers onder de krassen ik doe het ook

maar ik voel geen pijn niks is dat gek??

Reputatie 1
Badge

Hé ik lees erg veel over dit onderwerp fijn dat jullie elkaar helpen ik doe het zelf ook ik doe het op mijn heup/zij zodat niet veel mensen het zien ik doe het al erg lang ongeveer 2-3 jaar ik heb met mijn school mentor al gesprekken zij weet dat ik zware depressie heb en me niet fijn voel zij weet niet dat ik meerdere zelfmoordpogingen heb gedaan en mezelf snij dit weet alleen mijn vriendin ook mijn ouders weten het dus niet ik ben niet van plan het hun te gaan vertellen aangezien ik me niet altijd veilig voel om hun heen ondanks ik en mijn familie het best goed hebben toch merk ik dat ik wel hulp nodig heb mijn mentor gaat mij niet kunnen helpen ik moet denk ik een therapeut hebben ofzo dat heb ik vroeger ook al gehad maar ik weet niet hoe ik nu zo iets moet krijgen ik denk via mijn ouders maar hoe vertel ik zoiets tegen hun alvast bedankt voor alle hulp btw sorry voor mijn gebrek aan spelling ik heb dyslexie

Reputatie 1
Badge

hoi milan hier ik heb mijn gezicht, armen , handen , benen , vingers onder de krassen ik doe het ook

maar ik voel geen pijn niks is dat gek??

Nee dat is niet raar ik heb dat ook na verloop van tijd voel je er minder van 

Badge

Mijn advies is om het zoveel mogelijk op te lossen zonder hulplijnen in te schakelen dit klinkt raar. Maar hulplijnen zoals thuiszorg daar wil je echt niet in belanden deze hulplijnen gaan een trauma achter laten.

Badge

Hey! Als je jezelf snijd kan je jezelf emo voelen. Zelf ben ik het nooit geweest maar een vriendin van mij wel. Ze snijd zich nog steeds. Maar ja ik weet natuurlijk niet hoe het voelt.

met vriendelijke groet: anoniem100000

Badge

Hee ik voel me ook zo ofz heel raar dat ik aandacht wil vragen omdat mensen mijn toch niet zien staan dat gevoel kan ik niet uit leggen maar ik ben ook begonnen met mezelf snijden ik wil het niet maar dat is dan opeens moeten ofz  ik weet het niet het is vervelend maar ik wil dat mensen het weten maar toch weer niet? Hoe komt dat gevoel toch?

Reageer