Beantwoord

Hulp om snijden

Reputatie 3
Badge +3
Hey! Meteen al weer een nieuw bericht na het vorige... Ik ben een meisje van 15 jaar en ik snijd mezelf. Ik doe het niet echt vaak, omdat ik niet wil dat anderen het zien. Ik heb 5 sneden op mijn pols, verborgen onder mijn horloge. Ik snijd sinds 3 weken en ik doe het om aandacht te vragen. Niet zozeer omdat ik mezelf zielig vind maar omdat ik het gevoel heb alsof niemand op me let en niemand me opmerkt. Zoek anders maar op wat de redenen kunnen zijn dat iemand snijdt, ik kan het zelf niet zo goed uitleggen. Nu heb ik dus een leraar gemaild ( dezelfde als in mijn vorige bericht ) dat ik ergens hulp mee nodig heb. In eerste instantie wilde ik over mijn automutilatie praten, maar ik weet nu niet meer of dat wel zo'n goed idee is. Ik voel me de laatste tijd steeds beter en denk dat ik misschien w kan stoppen. Ook heb ik geen zin in nog meer bonje met mijn ouders of dat iemand me te serieus neemt. Zelf vind ik het namelijk niet zo erg, ik bedoel, er zijn veel meer mensen die veel meer en veel vaker snijden dan ik. Moet ik toch gaan of gewoon zeggen dat ik het probleem zelf wel kan oplossen? Help!

Groetjes, Anoniempje
icon

Beste antwoord door Pin 2 december 2018, 15:48

Dan zeg je dát dus tegen de leraar. Daar kun je dan over praten en daar kan hij je dan mee helpen 🙂
Bekijk origineel

703 reacties

Reputatie 7

hey @Anoniem06 

hoe gaat het? 

we hebben al een tijdje niks van je gehoord…

overleef je deze weken een beetje? heb je een beetje een planning gemaakt? 

groetjes blue 

Reputatie 7

hey @Anoniem06 

ik maak me zorgen om je! 

wil je alsjeblieft iets achter laten. al is het een klavertje 4…

ik kijk elke ochtend als ik op sta en elke avond als ik naar bed ga of je al iets hebt achter gelaten. 

je hebt al bijna 20 dagen niks van je laten horen. ik hoop dat je het een beetje ret in deze tijd zonder school (afleiding van thuis).

groetjes blue

ik hoop snel weer iets van je te zien! (ik heb namelijk een slecht gevoel er bij dat je zo lang we blijft...)

Reputatie 3
Badge +3

Hey Blue!

Het spijt me dat je je zorgen maakt, de afgelopen tijd heb ik niet de behoefte gevoeld om bezig te zijn met het forum.

In principe ging het best goed. Vorige week zou eigenlijk de toetsweek zijn geweest, dus daar ben ik mooi onderuit gekomen. De eerste week van de ‘quarantaine’ (ik vind het zo'n stom woord) ging ook best lekker, deels vanwege het mooie weer. Tot de vrijdag kwam. Toen ging het best slecht: huilbuien, niet uit bed willen komen, geen eetlust, vermoeidheid. Dat duurde het hele weekend en toe de volgende week begon was het wel oké. Op dinsdag overleed mijn buurvrouw aan corona, dus dat was best heftig. De hele week voelde ik me onrustig, ook omdat ik me zorgen maakte omdat Clay binnenkort met zwangerschapsverlof gaat en ik niet denk dat de scholen op tijd open zullen gaan om een overstap te maken van Clay op Rick (ik mag Clay gewoon tijdens haar zwangerschapsverlof bellen van haar, maar ik moet ergens een grens trekken en dat doe ik dus daar). Op donderdag ging mijn afspraak met Sara niet door in verband met een crisis (van een van haar cliënten). Dat was ook top. Wel mocht ik haar op vrijdagochtend bellen, maar dat is toch niet echt hetzelfde. Toen begon weer hetzelfde riedeltje als vorige week: huilbuien, niet uit bed willen komen en vermoeidheid. Deze week ging over het algemeen ook slechter qua school en dergelijke.

En nu zitten we hier. 

Ik heb mezelf gisteravond bij elkaar geraapt en heb een planning gemaakt voor volgende week. 

Volgende week maandag (morgen) is de crematie van mijn buurvrouw.

Op dinsdag of donderdag gaan mijn ouders met Rick videobellen om te praten zodat ik, zolang de scholen dicht blijven, wekelijks met Rick mag bellen.

Donderdag heb ik therapie en hebben we ook een afspraak met de psychiater. Iets waar ik du absoluut geen zin in heb, want ze gaat me nu dus echt wegen (had ze de vorige keer geen tijd voor).

Volgens mij was dat wel een goede en beknopte update.

Groetjes,

Anoniempje

Reputatie 7

hey!

wat ben ik blij om een bericht van je te zien 🙈

Het spijt me dat je je zorgen maakt, de afgelopen tijd heb ik niet de behoefte gevoeld om bezig te zijn met het forum.

maakt niks uit hoor. maar omdat het de afgelopen tijd niet heel lekker ging vreesde ik voor het ergste aangezien de scholen ook nog eens dicht zijn... 

quarantaine’ (ik vind het zo'n stom woord)

ik ben het met je eens 😂 ik zou niet eens weten hoe je dat woord kan schrijven als het hier boven niet zou staan. 

Toen ging het best slecht: huilbuien, niet uit bed willen komen, geen eetlust, vermoeidheid.

die dagen zijn vervelend maar ze horen er wel bij. maar gelukkig duurde ze niet heel lang. 

maar dat is toch niet echt hetzelfde

ik blijf het ook maar vreemd vinden iedereen wikt bellen en niet viezieke afspraken hebben.

Ik heb mezelf gisteravond bij elkaar geraapt en heb een planning gemaakt voor volgende week. 

da's wel goed! ik heb nu ook meer een planning. moet van de leiding 😂 dit is de eerste dag dat ik er niet aan hou 🙈 ik ben 3 uur langer blijven slapen 😂

want ze gaat me nu dus echt wegen (had ze de vorige keer geen tijd voor).

denk je dat je lichter bent geworden? 

ik moet dat na corona crisis ook gaan doen bij mijn psychiater. heb van de week voor het eerst psychiater gesproken (bellend 😒). en er moet nog een therapeut voor mij uit gekozen worden 🤔 iemand die bij mij past. ze willen me eerst zien. dus ze wouden video bellen maar nee daar doe ik niet aan 🤷‍♂️

het was een prima update. ik ben echt blij dat je nog leeft... en bedankt voor je update!

groetjes blue 

Reputatie 3
Badge +3

Hey!

die dagen zijn vervelend maar ze horen er wel bij. maar gelukkig duurde ze niet heel lang. 

Nee, dat klopt, maar mijn moeder wordt dan moe van me en na afloop zeggen mijn ouders dat ze denken dat het pms is en ze vinden dat ik aan de pil moet. Daar kan ik echt zo boos om worden...

ik blijf het ook maar vreemd vinden iedereen wikt bellen en niet viezieke afspraken hebben.

Daar ben ik inmiddels wel aan gewend. Ik ben alleen nog niet in de supermarkt geweest bijvoorbeeld, dat lijkt me best heftig. Zonder dat bellen zou ik trouwens echt gek worden. Ik hou ook niet van videobellen, maar met Fleur wil ik het nog wel doen.

denk je dat je lichter bent geworden? 

Nee, juist aangekomen (met dat thuiszitten eet ik echt veel meer). Zullen zij niet erg vinden, maar ik wil dan wel zelf van te voren wegen, dus dan ben ik er weer heel erg veel mee bezig. En dat terwijl ik de afgelopen maand helemaal niet op de weegschaal heb gestaan.

ik moet dat na corona crisis ook gaan doen bij mijn psychiater. heb van de week voor het eerst psychiater gesproken (bellend 😒). en er moet nog een therapeut voor mij uit gekozen worden 🤔 iemand die bij mij past. ze willen me eerst zien. dus ze wouden video bellen maar nee daar doe ik niet aan 🤷‍♂️

Ik las het ja. Ik hoop dat je psychiater een beetje oké is. Ik zit nu op mijn derde (!) en deze vind ik echt niks… Ik hoop ook dat ze een goede therapeut voor je uit zullen kiezen en dat jullie snel kunnen beginnen nadat deze ellende voorbij is. Ik denk dat je echt heel erg blij zult zijn als je een goede therapeut hebt! Weet overigens wel dat het niet zo zal zijn dat je je ook (meteen) beter zult voelen als je een goede therapeut hebt. Ik raakte ook in een flinke crisis nadat ik in therapie ging bij Sara, maar het kost gewoon heel erg veel tijd om je überhaupt een klein beetje beter te voelen.

Groetjes,

Anoniempje

Reputatie 7
Badge +19

Hey Anoniem06,

Fijn om weer iets van je te horen! Ik maakte me ook wel een beetje zorgen!

Wel fijn dat het begin van de quarantaine goed ging. Helaas ging het daarna wat slechter, maar dat vind ik niet heel gek gezien de omstandigheden. 

Heb jij gewoon fysieke afspraken met je behandelaar? Dat zou ik ook wel willen... (Of heb ik het verkeerd begrepen?) Ik moet nu beeldbellen :/

Gecondoleerd met je buurvrouw!

Goed dat je een planning hebt gemaakt! Zo ver ben ik nog niet gekomen... whoops.

Hee je ouders willen dat je met Rick kan bellen? Vooruitgang?

Je ouders denken dat je depressie pms is? Oh oké... Vreemd.

Is het een goed teken dat je een maand niet op de weegschaal hebt gekeken of juist niet?

Wow, jij gaat snel door je psychiaters heen! Hoezo switcht dat zo veel bij jou?

Hoe gaat het trouwens bij jou op school? Moet je online lessen volgen en gaat jouw toetsweek nog door?

Gr. Pin

Reputatie 3
Badge +3

Hey!

Ja, ik heb geluk. Zolang er niks verandert in de maatregelen en zij of ik geen klachten hebben, hebben we gewoon fysieke afspraken. Voor komende week had ik het alleen niet erg gevonden, want dan had ik ook niet naar de psychiater gehoeven ;). Hoe het komt dat ik nu op mijn derde psychiater zit? Eerst had ik een hele fijne, toen werd ik opgenomen en werd zij ziek dus kreeg ik tijdens mijn opname een andere en nu werkt zij voornamelijk op een andere plek, dus heb ik weer een andere, maar dat is dus permanent.

Nou, ze doen heel erg moeilijk over dat bellen. Ze snappen allereerst niet wat de meerwaarde ervan is en dat vonden ze ook niet erg om goed te benadrukken. Daarnaast moet ik constant vragen of ze al een datum en tijd hebben om met hem te bellen, waarna ik weer een geïrriteerde reactie krijg. Ja, sorry, ik wil het gewoon geregeld krijgen ja.

Ja, meerdere psychiaters hebben gezegd dat het iets hormonaals kan zijn, oké. Het ding is alleen dat we met mijn psychiater naar mijn menstruatiecyclus hebben gekeken en het uit de data niet klopte, dus het was niet pms. Nu zijn ze er dus over de tweede keer weer over begonnen…

Ja, dat ik een maand niet meer op de weegschaal heb gekeken is positief.

Eh school is op zich oké. Sommige leraren kiezen ervoor om online les te geven, maar dat zijn er tot nu toe slechts 3. Voor zover ik weet gaat de toetsweek niet door, maar goed, wie weet wat er nog gaat gebeuren.

Groetjes,

Anoniempje

Reputatie 7

hey

dat lijkt me best heftig.

ik vind het vooral vreemd je moet verplicht een winkel kar mee nemen. echt zo'n onzin. in de winkel waar ik boodschappen doe heb ik nog nooit in een rij gestaan. ik kan altijd meteen door naar de kassa. 

Zonder dat bellen zou ik trouwens echt gek worden.

ik zou ook gek worden als de leidingen niet vieziek konden komen. bellen mag niet eens als je op een begeleid wonen locatie woont al vraag ik me af of dit begeleid wonen is. ze komen 3x in de week op afspraak en nooit ff tussen door kijken. 

Ik hou ook niet van videobellen, maar met Fleur wil ik het nog wel doen.

ja dat heb ik dus ook met een vriendin. het helpt ook dat ze me knap vind 🤣 (daar was ik toen zo verbaasd over). ik haat video bellen maar met haar doe ik het elke avond tijdens het koken zodat ik ff tegen iemand kan aan lullen en het stimuleert mij om te gaan eten.  

Zullen zij niet erg vinden,

nee zij vinden het juist goed omdat het zou kunnen betekenen dat het beter met het eten gaat.  

Ik zit nu op mijn derde (!) en deze vind ik echt niks… 

kan je dat niet aan geven? 

ik weet van de mijne helemaal niks 🙈 ik weet zijn naam niet. dus kan ook geen foto op internet zoeken. ik weet alleen hoe z'n stem klinkt en die is echt heel zwaar haha.  

Ik denk dat je echt heel erg blij zult zijn als je een goede therapeut hebt!

ik ben al super blij met me pber haha zij gaat tot dat ik een beetje aan de mensen gewent ben met me mee of nu zit ze er bij en bellen we samen. 

Weet overigens wel dat het niet zo zal zijn dat je je ook (meteen) beter zult voelen als je een goede therapeut hebt.

ik ga er van uit dat ik me helemaal niet beter ga voelen. maar ja ik moet wel iets een kans geven. want anders weet ik nooit zeker of het wel helpt. 

Ik raakte ook in een flinke crisis nadat ik in therapie ging bij Sara,

dat is in mijn ogen ook logisch! toen ik voor het eerst iets deelde met rosa (vorige pber) belande ik de x daarop waar zij bij was in een crisis. 

dat komt omdat je in eens je gevoel een plekje in je hoofd gaat geven maar daarvoor moet je het eerst voelen.  klinkt vast vaag. ik weet moet hoe ik het moet verworden haha

Zolang er niks verandert in de maatregelen

volgens mij kan het niet verergerd worden dan dit. je mag alleen voor een noodzaak buiten de deur komen…

Sommige leraren kiezen ervoor om online les te geven,

mijn mentor geeft bij mij elk vak dus ik heb gewoon van bijna elke vaak huiswerk. ze wilt mij extra nederlands en rekenen geven haha. ze zij je mag veder werken in je boek en als je een stukje heb gemaakt vraag je of ik de antwoorden wil sturen. en ik moet het vooral ik m'n eigen tempo doen. dus conclusie is: als ik me echt kapot verveel en heel netfkix disney+ uit zijn. Pokémon een storing heeft. de ps3, ps4 en de Nintendo switch het niet doen dan ga ik wel werken 🤣

groetjes blue 

Reputatie 7
Badge +19

Hey,

Wat fijn dat je gewoon in real life naar Sara kan! Hopelijk blijft dat zo en hopelijk valt je afspraak met je psychiater wel mee.

Wat stom dat je moest wisselen, terwijl je je psychiater erg prettig vond. Dat is nooit relaxed.

Ah, je ouders doen wel moeilijk over het bellen met Rick. Jammer, maar ze gaan tenminste wel een gesprek aan met jou en Rick? Dus het is niet uitgesloten dat je met Rick kan gaan bellen toch?

Als je het vervelend vindt dat je ouders steeds over PMS beginnen, kun je je psychiater misschien vragen om je ouders even goed uit te leggen dat het dat dus niet is.

Blue schreef:

ik vind het vooral vreemd je moet verplicht een winkel kar mee nemen. echt zo'n onzin. in de winkel waar ik boodschappen doe heb ik nog nooit in een rij gestaan. ik kan altijd meteen door naar de kassa. 

Het zorgt er ook voor dat je in de winkel meer afstand houdt.

Blue schreef:

ik weet van de mijne helemaal niks 🙈 ik weet zijn naam niet.

Kun je dat niet vragen? Like, ik vind het wel een beetje vreemd dat je zijn naam niet weet…

Gr. Pin

Reputatie 3
Badge +3

Hey!

Blue schreef:

kan je dat niet aan geven? 

Nee, volgens mij niet. Tenzij ik haar gewoon echt helemaal niks vertel ofzo, maar volgens mij is zij de enige psychiater op onze locatie.

Pin schreef:

Ah, je ouders doen wel moeilijk over het bellen met Rick. Jammer, maar ze gaan tenminste wel een gesprek aan met jou en Rick? Dus het is niet uitgesloten dat je met Rick kan gaan bellen toch?

Ja, ze hebben gebeld. Heel irritant, want in eerste instantie moest ik Rick een mailtje sturen om een afspraak te maken, van mijn moeder moest ik ook aangeven dat ze graag wilden videobellen. Toen waren we op het moment dat mijn ouders een datum en tijd door zouden geven voor een afspraak, maar iedere keer dat ik het vroeg moesten ze nog 'overleggen’ en des te vaker ik het vroeg, des te geïrriteerder ze raakten (snap ik, maar als je nu gewoon even een datum en tijd doorgeeft zeur ik niet meer aan je kop). Toen gingen ze de volgende dag opeens bellen om een afspraak te maken (fijn, echt heel fijn dat ze lang me heen gaan) en hadden ze de volgende dag een belafspraak, maar nu vond mijn vader het niet nodig om te videobellen. Zucht. Dus ja, dat was gister en nu is het zeg maar rond. Wel hebben ze een aantal afspraken gemaakt, dit mailtje kreeg ik van Rick:

• Bij belangrijke uitspraken, bijvoorbeeld over suïcidale gedachten of ernstige zelfbeschadigingen, neem ik contact op met je ouders, ook zonder toestemming van jou.
  • Vanuit mijn functie als docent moet ik belangrijke zaken kunnen blijven delen met je mentor en de zorgcoördinator. Dit doe ik wanneer ik dat zelf prettig/noodzakelijk vind.
  • Ik zal er voor waken om niet een spreekbuis te worden van jou, maar zal zo veel mogelijk proberen je te ondersteunen/stimuleren om dingen zelf te vertellen aan ouders en anderen.
  • De hoeveelheid contact zou ik voorlopig even willen beperken tot het volgende:
    • We bellen 1x per week, net zoals we eerst 1x per week een gesprek hadden.
    • Je mag me altijd mailen, in principe stuur ik 1x per dag een mailtje terug.
  • Over een maand heb ik een korte evaluatie met je ouders.
  • De hoeveelheid contact zou ik voorlopig even willen beperken tot het volgende:
    • We bellen 1x per week, net zoals we eerst 1x per week een gesprek hadden.
    • Je mag me altijd mailen, in principe stuur ik 1x per dag een mailtje terug.

Dit stukje doet wel een beetje pijn en niet omdat ik vaker contact wil. Het is meer dat het pijn doet dat hij niet het vertrouwen in me heeft dat ik ook niet meer verwacht van hem dat ik eens per week bel. 

En toen dacht ik: Clay zou nooit zoiets zeggen of denken. Rick wil nog wel eens negatief over me denken en dit ook uitspreken, maar Clay doet dat niet. Zij houdt gewoon haar mening voor zich tenzij ik er iets aan heb, zij begrijpt mij. Alleen nu moet ik een aantal maandjes zonder haar en ik weet niet of ik dat vol ga houden, zeker in deze onzekere tijden. 

Nou en toen begon ik te huilen en ben ik de rest van de dag niet meer gestopt.

Ik weet dat ik prima zonder haar zou moeten kunnen, het is ook niet zo dat ik haar zo vaak bel of heel erg afhankelijk ben, maar gewoon het idee dat ik niet bij haar aan kan kloppen vind ik heel erg lastig.

Dat dus.

Dan: de psychiater.

Die vrouw heeft me weer niet gewogen! Ik kan hier zo boos om worden, omdat ik mezelf van te voren helemaal zit op te vreten en dan doet ze het gewoon niet. Mijn vader was mee en vroeg zich af of mijn stemmingswisselingen van pms zouden kunnen komen. Bij mij komen ze heel plotseling en dat is niet gebruikelijk bij pms. Ze zei dat ze het maar bij moesten houden, of het maandelijks gebeurde (nee, dat is niet zo, daar let ik zelf ook op), maar dat gaan ze nu dus in de gaten houden. Bah.

Groetjes,

Anoniempje

Reputatie 7
Badge +19

Hi,

Wat een gedoe, maar je mag nu gelukkig wel met Rick bellen! Top :)

Je zit er nu een beetje mee dat je denkt dat Rick denkt dat je hem vaker dan 1x per week wil spreken. Het kan ook zijn dat je ouders iets hebben gezegd waardoor hij dat denkt. In ieder geval is iets willen en iets van iemand vragen iets anders. Rick snapt dat ook, het is een slimme jongen.

Clay was een beetje je veilige back-up. Ik snap wel dat je het lastig vindt dat je daar geen beroep op kan doen. Daarom vind ik het wel knap van je dat je door zoekt naar anderen die je kunnen helpen, zoals Fleur en Rick. 

De psychiater heeft je niet gewogen en nu voel je je kut, want al je stress was nu voor niks. Dit is volgens mij zo'n typisch "mijn eerste uur valt uit en nu ben ik al aangekleed-geval". Het is kut dat je je bed al uit bent, maar je kan nu wel langer chillen op de bank -> Probeer het voordeel te zien, je bent immers niet gewogen! En ja, ik snap dat dat natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan is.

Waarom gaat de psychiater nu weer mee in dat hele pms gebeuren? Dat hadden jullie toch al uitgesloten?

Gr. Pin

Reputatie 3
Badge +3

Hey!

Nee, ik denk dat hij dat denkt omdat ik hem tijdens mijn opname erg vaak heb gebeld. Dat kwam meer doordat ik het toen heel erg moeilijk vond en niet echt met iemand kon praten, dus hem maar steeds belde. Bovendien ben ik bij hem niet zo heel bang om hem te vaak te bellen. Bij Clay wil ik niet te vaak bellen, want ik wil haar niet lastigvallen, bij Rick heb ik daar iets meer schijt aan. Ik zou het nu niet doen hoor, het is te lang geleden dat ik een gesprek met hem heb gehouden en bij hem is het niet gegarandeerd dat ik me beter voel na een gesprek, bij Clay wel. Dus deze twee (eigenlijk anderhalve) we(e)ken bel ik Clay liever.

'In ieder geval is iets willen en iets van iemand vragen iets anders.'

Wat bedoel je daar precies mee?

Ja klopt, maar het voelt ook als uitstel van executie, want voor de volgende afspraak ga ik weer stressen.

Nou, ze ging er niet per se in mee hoor. De allereerste keer heb ik met mijn allereerste psychiater naar mijn cyclus gekeken, maar met deze psychiater niet. 

Groetjes,

Anoniempje

Reputatie 7
Badge +19

Hey,

Ik vind het wel grappig dat je Clay niet wil lastigvallen, maar Rick wel veel contact. Heb je een idee waarom?

Waarom vind je het dan zo vervelend dat Rick z'n grenzen aangeeft? Als je in het verleden wel veel beroep op hem hebt gedaan, snap ik dat hij dat voor wil wezen als hij dat niet ziet zitten.

Ik bedoelde dat je iets wel kan willen, maar het niet vraagt, omdat je bv weet dat je niet altijd kan krijgen wat je wil. Je kan ook altijd vragen naar wat je wil en dus niet nadenken of het handig is. Willen en doen zijn dus 2 andere dingen.

Ja maar als ze nu had gewogen, wie zegt dat ze dat de volgende keer dan niet weer had gedaan? Het is niet alsof er geen redenen zijn om te wegen, dus het was ook wel logisch geweest als je nu was gewogen en de keer erna weer.

Kan deze psychiater geen verslagen lezen ofzo? Ugh, irritant.

Gr. Pin

Reputatie 3
Badge +3

Hey!

Eh dat kan komen doordat ik dol ben op Clay en veel om haar geef en iets minder om Rick 😅.

Omdat dat 4 maanden geleden was en het heel erg slecht met me ging, dus ik het een beetje vervelend vind dat hij denkt dat ik zodra ik de kans krijg hem iedere dag ga bellen, terwijl het veel beter met me gaat en hij dat weet en ik hem bovendien ook al 3 maanden niet echt heb gesproken.

En dan word ik opstandig en wil ik juist gaan bewijzen dat ik hem helemaal niet nodig heb.

Huh? Dus ik zou misschien willen dat ik vaker mocht bellen, maar daar zou ik niet om vragen? Of als ik het zou willen zou ik het niet vragen, dus dat hij nu die regel heeft gemaakt betekent dat het gaat zoals hij wil?

Ja, maar de vorige keer had ze expliciet gezegd dat ze me zou wegen. Dus vind ik het vervelend dat ze eigenlijk iets belooft, maar haar belofte niet nakomt.

Haha, blijkbaar niet. Ben blij dat ik niet de enige ben die haar niet zo geweldig vindt 😉

Groetjes,

Anoniempje 

Reputatie 7
Badge +19

Hey,

Je geeft wat minder om Rick en daarom ben je minder bang om jullie relatie te pushen ofzo?

Het kan best zijn dat hij niet per se denkt dat je meteen gaat bellen als je de kans krijgt. Het kan ook zijn dat hij het gewoon wil voorkomen voor het geval dat... Praktisch alles waar je je nu over opfokt (om het even zo te verwoorden) berust op een aanname die je voor hem hebt gemaakt. Je hebt zijn gedachtes ingevuld en dat werkt niet. Je weet niet wat hij denkt, dus erover piekeren is dan eigenlijk ook niet echt effectief. Helpt zo'n soort gedachte?

Huh? Dus ik zou misschien willen dat ik vaker mocht bellen, maar daar zou ik niet om vragen?

Dat was idd mijn originele gedachte, maar jij hebt inmiddels al verteld dat je hem niet vaker wil bellen dan wat hij voorstelt. Ik dacht alleen dat, wat Ricks gedachtes ook zijn, dat hij ook kan bedenken dat er een verschil zit tussen willen en erom vragen. Idk, het is heel logisch in mijn hoofd.

Gr. Pin

Reputatie 3
Badge +3

Hey!

Eh ja, soort van ja.

Nee, niet echt, want dan denk ik: ja, maar ik ken hem beter dan letterlijk iedereen die me dat kan vertellen (niet dat ik die man zo goed ken of begrijp hoor, ook in dat opzicht is het bij Clay makkelijker).

Haha, oké, in mijn hoofd niet, maar dat geeft niet.

Groetjes,

Anoniempje

Reputatie 7
Badge +19

Hey,

Hmmm ja ik dacht al dat die gedachte niet zou helpen. 

Ik dacht ook al dat het allemaal niet logisch zou klinken, want ik vind het lastig om uit te leggen 😅🤔

Gr. Pin

Reputatie 7

hey! 

volgens mij heb ik iets gemist 😅

ik ben weer helemaal bij hoor

vervelend dat de psychiater jou weer niet gewogen heeft! zo fijn de afspraken niet na komen.

ik begrijp wel dat je je net wat beter bij Clay voelt dan bij Rick. elk persoon is anders dus je hebt ook bij iedereen het een andere band.  

veder heb ik niet zo veel te zeggen...

groetjes blue 

Reputatie 7

hey

hoe gaat het?

we hebben al fftjes niks van je gehoord... 

hou je het thuis nog uit?

groetjes blue

Reputatie 3
Badge +3

Hey!

Ja hoor, het gaat prima. Het is best rustig eigenlijk.

Er komen wel 2 spannende dingen aan: 15 mei hebben we een adviesgesprek, omdat ik 3 maanden in therapie zit gaan ze over mij overleggen en op 15 mei wordt verteld wat daar uit is gekomen. Ook komt er binnenkort een gesprek met mijn ouders (weten zij zelf nog niet) waarin ik mijn littekens ga laten zien.

Groetjes,

Anoniempje

Reputatie 7

hey

ik vind het stiekem toch wel fijn dat je iets laat horen!

Ja hoor, het gaat prima. Het is best rustig eigenlijk.

fijn! dan is de corona maat regeling nog ergens goed voor!

waarin ik mijn littekens ga laten zien.

lijkt me best spannend! 

veel succes met de gesprekken! 

groetjes blue 

Reputatie 7
Badge +19

Hi,

Wel chill dat ze dezelfde dag al een terugkoppeling geven over wat er uit het gesprek is gekomen. Dan zit je daar ook niet de hele tijd op te wachten.

Spannend dat je je littekens gaat laten zien! 

Heb je het idee dat je vooruit gaat met de therapie?

Gr. Pin

Badge

Hi ik vind dat je het als nog moet zeggen omdat je weer terug kan vallen en dan word het misshien veel ernstiger dus ik zou het als nog zeggen ik snap dat je geen zin hebt dat iedereen steeds op je let enz maar ik denk dat het goed is en met je meester kan je dan als je iets dwars zit ook over praten het hoeft niet perse met je ouders als je dat niet wil!! Sterkte!!!!

Reputatie 3
Badge +3

Hey!

Oh sorry, ik heb het denk ik verkeerd verwoord. We krijgen op 15 mei dus het advies, maar eerder die week hebben ze een soort overleg over mij. Ik krijg dus niet meteen terugkoppeling, ik moet zelfs de dag voor het adviesgesprek nog naar therapie, waar zij dan dus denk ik niks mag zeggen over dat overleg…

Ja, inderdaad spannend! Ik ga ook een brief schrijven aan mijn ouders om voor te lezen.

Ik had afgelopen week een evaluatiegesprek met Sara over hoe de therapie tot nu toe is verlopen en zij vond dat ik goede vooruitgang maakte en daar ben ik het wel mee eens.

Groetjes,

Anoniempje

Reputatie 7
Badge +19

Ah, jullie hebben de 15e gewoon een soort evaluatie? Snap 'm. Is dat een groot ding voor jou of heb je al een beetje besproken wat er dan gaat gebeuren met Sara? Als ik wel eens zo'n gesprek had vroeger, sprak ik daar namelijk vooraf over met m'n therapeut.

Fijn dat je vooruitgang boekt en dat het beter lijkt te gaan! :)

Reageer