Beantwoord

Hulp om snijden


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey! Meteen al weer een nieuw bericht na het vorige... Ik ben een meisje van 15 jaar en ik snijd mezelf. Ik doe het niet echt vaak, omdat ik niet wil dat anderen het zien. Ik heb 5 sneden op mijn pols, verborgen onder mijn horloge. Ik snijd sinds 3 weken en ik doe het om aandacht te vragen. Niet zozeer omdat ik mezelf zielig vind maar omdat ik het gevoel heb alsof niemand op me let en niemand me opmerkt. Zoek anders maar op wat de redenen kunnen zijn dat iemand snijdt, ik kan het zelf niet zo goed uitleggen. Nu heb ik dus een leraar gemaild ( dezelfde als in mijn vorige bericht ) dat ik ergens hulp mee nodig heb. In eerste instantie wilde ik over mijn automutilatie praten, maar ik weet nu niet meer of dat wel zo'n goed idee is. Ik voel me de laatste tijd steeds beter en denk dat ik misschien w kan stoppen. Ook heb ik geen zin in nog meer bonje met mijn ouders of dat iemand me te serieus neemt. Zelf vind ik het namelijk niet zo erg, ik bedoel, er zijn veel meer mensen die veel meer en veel vaker snijden dan ik. Moet ik toch gaan of gewoon zeggen dat ik het probleem zelf wel kan oplossen? Help!

Groetjes, Anoniempje
icon

Beste antwoord door Anonymous 2 December 2018, 15:48

Bekijk origineel

711 reacties

hai 👋

 

 

Ik vind het al heel knap van je dat je reageert. Ik volg jouw topic ook en lees dat het de laatste tijd ook met jou niet goed gaat.

ach ik ben al lang blij dat de leiding niet naar me kamer is gekomen om me te dwingen met koken en eten.. 

 

 

(ja, zo geniepig ben ik wel)

zal ik ook hebben gedaan 😂 jullie weten veel meer dan de mensen in mijn omgeving 😅

 

 

Maar eerst moet ik haar wat beter leren kennen en leren hoe ze op bepaalde dingen reageert.

ik vind het zo ontiegelijk knap van je dat je haar ook in vertrouwen neemt. 

 

Je bedoelt dat ik gewoon op hem af moet stappen en moet vragen of hij stiekem wil praten? 

ja zo ongeveer denk ik 😅

 

 

Oh jongens, ik ben echt veels te braaf.

haha. ik niet dan? terwijl ik me klote voel en ziek ben. meld ik me niet ziek omdat ik te laf ben om me ziek te melden. heb ik een berichtje gestuurd waar ik me ziek moest melden terwijl ik dat allang wist 😂

 

groetjes blue 

 

Hey,

 

Je ouders hebben het absoluut niet bij het rechte eind over het praten over zelfmoord. Ik wil niemand aanvallen ofzo, maar praten is juist cruciaal! Een van de grootste misverstanden hierbij, is dat praten alles erger maakt, mensen op ideeën brengt, etc. Echter is juist gebleken dat praten de oplossing is! Dit komt bijvoorbeeld van de website van 113:

"Vragen naar iemands zelfmoordplannen, is iemand op ideeën brengen.

Je kunt het risico op zelfmoord verkleinen door er met de ander over in gesprek te gaan. Het kan helpen om de eenzaamheid en spanning weg te nemen en een oplossing te vinden. Het is nooit aangetoond dat het vragen naar zelfmoordgedachten mensen op ideeën zou brengen."

Het was gisteren zelfs nog in het nieuws, bij de NOS

 

Ik denk inderdaad ook niet dat je ouders nu de beste personen zijn, om mee te praten over je poging. Toch denk ik wel dat Sara de juiste persoon is. Ik vind het moeilijk te geloven dat ze geen actie kunnen ondernemen in deze situaties. (Niet dat ik jou niet geloof, ik vind het gewoon raar dat ze dat zeggen.) Crisis is crisis, of ze je nu kennen of niet.

 

Er zijn nu duidelijke afspraken gemaakt op school, voor in ieder geval de komende week. Fijn, of niet? Goed dat je ook een brief gaat maken voor dat gesprek, zodat iedereen echt weet hoe jij erin staat.

 

Gr. Pin

Hey!

Ja, maar ze bedoelen meer dat ik mensen daardoor bezorgd maak en dat je daar problemen van krijgt. Terwijl ik het daar ook niet mee eens ben. Ik vind het juist volkomen normaal dat Rick de alarmbellen bij school heeft laten rinkelen.

Ja, maar ik had wel een afspraak met Sara dat ik mezelf niks aan zou doen... Het ding is dat ik niet weet wat ze gaat doen, maar goed, een opname is volgens mij het ergste dat ze kan doen en dat vind ik niet erg. 

Ze weten zeg maar niet wat goed voor me is, dis moeten ze voorzichtig zijn. Al helemaal in een crisissituatie.

Ja, die afspraken op school zijn wel fijn.

Maar niemand heeft nog suggesties voor wat ik in die brief zal zetten?

Oh en Pin, ik ben toch eigenlijk best benieuwd naar jouw mening over de situatie met Rick. Wat denk jij ervan?

Groetjes,

Anoniempje

Hey,

Als jij het opstapje nodig hebt om via deze "onbevoegde" mensen (Rick, Clay) hulp te vragen, dan is dat maar zo. We hebben het hier over jouw leven. Dat is sowieso het belangrijkste. Rick doet er dan inderdaad goed aan om anderen in te schakelen. Dat snap jij gelukkig ook. Ik snap gewoon niet hoe je ouders dit niet zien. 

Ja, ze willen allemaal van je horen dat je niks gaat doen, anders is het voor hen niet verantwoord om je weg te laten gaan. Moest ik ook regelmatig beloven. Nam het vroeger wel heel serieus, maar kon soms letterlijk niet weg voor ik iets zei waar ze tevreden mee waren.

Natuurlijk moeten ze voorzichtig zijn, maar ik hoop wel dat ze niet niks gaan doen als je echt in een crisis zit. 

Met die brief, ik weet niet precies wat jouw blik is op de situatie. Wat verwacht je van school? Hoe ziet jouw ideale situatie eruit? Wat wil jij? Hoe denk jij dat jullie deze situatie moeten aanpakken? Dat soort dingen denk ik. Daarnaast lijkt het me ook een goede kans om jouw hele blik op de hele situatie te delen. Je hebt dan praktisch iedereen in 1 ruimte die tegelijk naar je luisteren. Wat wil je dat ze allemaal weten? Wil je iets tegen je ouders zeggen waarbij je het fijn vindt dat de rest erbij is? De discussies die iedereen met elkaar heeft, het overleg wat steeds plaatsvindt, wat denk jij er nu over? Iedereen heeft het over jou, maar wat vind jij?

Eh wat is precies de situatie met Rick?

Gr. Pin

 

Hey!

Ja, dat snap ik ook niet. Ze vinden gewoon dat hij het niet aankan omdat hij zo bezorgd is.

Ja, oké. Maar ik vraag me af wat ze gaat doen als blijkt dat ik niet eerlijk ben geweest. Of ze me dan nog kan vertrouwen. Maar bij haar gaat het om de volgende week, bij Clay om de volgende vakantie. Dan heeft die belofte bij mij niet zo veel waarde. Bij Rick en Fleur moet ik beloven dat ik er morgen nog ben. Dat maakt me iets meer uit zeg maar.

De situatie met Rick is dat ik niet meer met hem mag praten.

Sara kent de situatie overigens niet, maar kan wel begrijpen dat mijn ouders vinden dat ik moet stoppen met praten tegen een vertrouwenspersoon. Dit omdat wat ik vertel nogal heftig is. Ze vindt daarom dat ik goed op een rijtje moet hebben wat de gesprekken met Rick mij nou eigenlijk opleveren. 

Groetjes,

Anoniempje

Hey,

Ik ben het sowieso wel met de mensen eens dat wat je bij Rick dropt best heftig is. Toch denk ik dat je wel met hem moet blijven praten. Zeker als je niemand anders hebt om mee te praten en Rick aangeeft het aan te kunnen. Hij schakelt hulp in als het nodig is, dus als hij het niet aankan, komt het ook goed.

Ik denk dat het best waardevol is om gewoon naar Rick toe te gaan en dit met hem te bespreken. Ik vind niet dat je ouders je kunnen verbieden met hem te praten. Denk sowieso niet dat ze het kunnen. Ze kunnen hun mening uitspreken, maar ze zijn niet op school bij jou. Jij kiest wat je met hun mening/advies doet.

Gr. Pin

Hey!

Ja, daar ben ik het ook mee eens. Maar hij geeft aan dat hij het zelf aankan. Ook Clay zegt dat hij gewoon een volwassen man is en hij het net zo goed aankan als zijzelf. Het argument van mijn ouders is dat Rick niet het enige persoon is waar ik mee kan praten. Ik heb Fleur en Clay namelijk ook nog. Maar wat ik dan denk is dat aan het begin van het schooljaar ervoor heb gekozen om met Rick te gaan praten omdat dat dus niet genoeg was. Fleur is namelijk niet volwassen en Clay woont ver weg en heeft weinig invloed (Rick kan via school invloed uitoefenen). Bovendien is Rick van iedereen het meest bereikbaar. Maar goed, dat zijn blijkbaar slechte argumenten.

Dan heb ik nog wat advies nodig. Namelijk over mijn telefoonabonnement (en het is gerelateerd aan mijn problematiek, jaja). 

Mijn abonnement loopt nu ten einde, maar de laatste paar maanden ben ik flink over mijn belminuten heen gegaan. Mijn vader wil hetzelfde abonnement behouden en dat ik dan via de huistelefoon bel als ik wil bellen. Echter vind ik dat niet prettig, heb het gevoel dat dat mijn vrijheid een beetje beperkt. Om onbeperkt te bellen moet je per maand €1,50 betalen. Wat denken jullie?

Groetjes,

Anoniempje

Hey,

Het is best simpel met dat telefoonabonnement: (Haha wat grappig, Simpel is een provider) (sorry 😂) Heb je €1,50 over voor het "comfort" dat je op je eigen telefoon onbeperkt kan bellen? Als je het te veel geld vindt, doe je het niet. Als je het €1,50 waard vindt, doe je het wel.

Gr. Pin

Hey!

Ja, op zich vind ik het wel de moeite waard. Als ik nog zo veel bel. Ik kan natuurlijk niet in een glazen bol kijken, maar ik schat zo in dat het nog wel een tijdje zo zal blijven, dat ik zo veel bel. Dat is zeg maar wat ik vraag: denken jullie dat ook?

Groetjes,

Anoniempje

Hey,

Je kan toch iedere maand je abonnement downgraden? Dus als je het niet meer nodig hebt, dat je dan gewoon die optie uitzet? Of kan dat niet?

Gr. Pin

hey 

 

ik ga je het moeilijker maken haha. 

je hebt ook abonnementen waar je zodra je beltegoed bijna op is dat je extra bij kan kopen. 

dat heeft een klas genootje van mij ook. zodat ze niet altijd even veel hoeft te betalen.  

 

groetjes blue 

Hey!

Hm, daar heb ik nog nooit van gehoord. Van downgraden. Mag ik vragen bij welke provider je denkt dat te kunnen?

En dat beltegoed bijkopen, waar doe je dat?

Groetjes,

Anoniempje

ik heb geen flouw idee 😅 

ga maar op onderzoek uit. normaal gesproken wil ik het wel doen. maar ik ben te lui 🙊

 

groetjes blue 

Bij de meeste providers kan dat toch? Of niet dan?

volgens mij wel. maar Anoniem06 moet uit zoeken bij de gene die ze heeft.

Anoniem06 kan beter zelf uit zoeken want er zijn regios in Nederland waar de ene provider beter is dan de ander. en daar verschil echt per stad… meestal maakt het niet veel verschil maar soms wel veel. 

 

groetjes blue 

Hey!

Nee, ik wist niet dat de meeste providers dat hebben. Bij die van mij kan dat niet bij het beltegoed, maar wel bij de internetbubbel. En ik wist al helemaal niet dat de prijzen per regio verschillen. Hoe kan dat? Waar ligt dat aan? Ik snap er echt helemaal niks van. 

Blijkbaar kun je binnen een provider niet zomaar van abonnement veranderen. De provider kiest wat nu nog je mogelijkheden zijn. Dus zou ik naar een andere provider moeten voor minstens een jaar. Op dit moment is het goedkoopste een abonnement van €7,50 (nu heb ik een abonnement van €2,50). Eh ja, dat dus.

Blue, wat vind jij trouwens van dat idee dat ik een brief schrijf om voor te lezen tijdens dat gesprek met al die mensen erbij? En heb jij nog suggesties?

Dan zat ik toch weer over Rick te denken. Jullie zeggen eigenlijk allebei dat ik op hem af moet stappen om te vragen of hij stiekem door wil gaan met de gesprekjes. Maar hoe moet ik dat doen? Moet ik een appje of mailtje sturen of moet ik hem in de les aanspreken? En stel dat hij het goed vindt, moet het dan dus ook zonder dat school er vanaf weet? Waarschijnlijk wel hè? Maar waar moet hij dan heen om er over te praten?

Groetjes,

Anoniempje

Reputatie 2
Badge +3

-Jullie gaan offtopic, letten jullie erop dat jullie bij het onderwerp blijven of terugkeren? - 

Hoi Mariella, 

Je hebt gelijk. We zullen proberen weer terug te gaan naar het onderwerp.

Groetjes,

Anoniempje

hey 

 

mariella ik ga er op letten na dat ik Anoniem haar vraag heb beadwoord

 

de prijzen verschillen niet. het berijk van de provider. oke stel je voor, ik zou in Rotterdam wonen en daar heb ik het meeste berijk met ben. dan ga ik naar Utrecht en heb ik in eens minder goed berijk. want het beste berijk is daar simpel. dus als ik dan daar ga bellen valt af en toe de verbinding weg. 

ik weet dit omdat mijn beste vriend een bepaalde provider heeft en best vaak weg valt als hij in zijn (onze tegenwoordig) stad is. maar als hij buiten die gemeente is waar school zit heeft hij heel erg goed berijk en ik weer super slecht. dat bedoelde ik er mee

 

ik vind het idee van die brief super slim! maar ik kon niks verzinnen wat je er in kon zetten want je moet je gevoel er in zetten. en niet denken is dit grammaticaal (wat een kut woord om te schrijven als dyslect die daar slecht in is haha) wel goed. 

als je die brief nou eerst van uit je gevoel schrijft en daarna (hoeft niet) op nieuw op een ander blad. 

ik weet dat het lastig is om uit je gevoel te schrijven maar als je dat doet dan luisteren ze wel sneller (denk ik. uit mijn ervaring).

 

ja ik zou hem in de les aan spreken. het is tenslotte een vraag en als docent moet je de vraag beantwoorden (😂) dan steek je je hand op of wat je ook moet doen om te mogen vragen. en dan vraag je het. uit mijn ervaring als ik een mail stuur al is het om iemand te bedanken. gaan ze er mee naar de psycholoog. dus in jou geval dat ene persoon waar ze altijd naar toe gaan (ben de functie ff kwijt).

 

of school er van af weet moet hij beslissen want hij werkt er tenslotte. ik heb ook een docent waar ik van uit school en van uit mijn 'ouders' (vader, moeder en stiefvader) niet meer met haar mag praten. 

wij doen het af en toe stiekem maar dat is niet zo fijn. want het mag echt niet langer dan 5 tot 10 minuten. of het moet in de klas zelf ff. en kan alleen als mijn mentor te druk is.

 

groetjes blue

Niemand op school is toch tegen die gesprekjes met Rick? Dan hoeft het toch niet stiekem?

Hey!

Nou, dat weet ik nog zo net niet. Als mijn het verbieden moet school daar toch naar luisteren en die regels handhaven? 

Afgelopen weekend kwamen mijn oom en tante op bezoek. Ze weten pas sinds kort van mijn problematiek, maar kregen het verhaal te horen en waren het er al meteen niet mee eens... 

Hoe kan het dat iedereen wel in lijkt te zien dat die gesprekken belangrijk zijn, behalve mijn ouders?

Groetjes,

Anoniempje

hey 

 

dat komt omdat ouders altijd een andere Anoniem06 zien dan dat de andere zien. en zij misschien hopen dat als je het niet met Rick er over hebt dat je het misschien met hun er over gaat hebben.  

nee sorry geen flouw idee. ik vul het in naar mijn gevoel maar ik zou het niet weten. we kunnen niet ik hun hoofden kijken.  kon dat maar 😂

 

groetjes blue

School kan het ook gewoon niet aan je ouders vertellen 🤷‍♂️ Ja, geen idee, maar ik zou het gewoon proberen als school ook letterlijk zegt dat ze het ok vinden.

Kunnen je tante en oom je ouders niet ompraten?

Hey! 

School kan het ook gewoon niet aan je ouders vertellen 🤷‍♂️ Ja, geen idee, maar ik zou het gewoon proberen als school ook letterlijk zegt dat ze het ok vinden.

Ja, maar als mijn ouders er dan achter komen breekt de hel pas echt los.

Kunnen je tante en oom je ouders niet ompraten?

Oh, dat hebben ze geprobeerd. Maar mijn vader heeft ze een beetje afgesnauwd en gezegd dat ze zich er niet mee moesten bemoeien.

dat komt omdat ouders altijd een andere Anoniem06 zien dan dat de andere zien. en zij misschien hopen dat als je het niet met Rick er over hebt dat je het misschien met hun er over gaat hebben.  

Ja, zoiets zei Fleur ook al. Ze zei echter ook dat ze er op dit moment maar even mee moeten dealen dat ik gewoon dichtklapt. Daar kan niet 1-2-3 iets aan veranderd worden.

Ik heb een afspraak met Rick, voor vrijdag (mijn god, dat is lang wachten). Ik heb nog een knuffel tegoed (had hij vorige week dinsdag gevraagd, maar toen wilde ik niet, dus nu mag ik inhalen (klinkt dit vreemd? Oh god ik hoop dat het niet vreemd klinkt)) Ik snap alleen niet dat ik tot vrijdag moet wachten (dan hebben we samen eeb tussenuur), want het gaat om een knuffel, of wil hij nog iets zeggen? Ik snap er niks meer van.

Mijn vader zegt nu opeens dat hij er niet van uit gaat dat er een gesprek komt met leerplichtambtenaar enzo, omdat het niet nodig is... Maar wat moet ik nu met die brief die half af is?

Groetjes,

Anoniempje

edit: Oh wauw, ik zie nu wat mijn telefoon met die smiley van Pin heeft gedaan, haha.

hey 

 

ja dit woord waarschijnlijk weer zoon vreemde reactie met veel emotjis (idk hoe je dat woord schrijft 😂) want ik ben druk 😅. betekend dat ik me ok voel. dus dat is goed voor mij. maar niet voor jou reacties in je toppic 😅 sorry alvast 😊. oeps op verzenden gedrukt. ik ga hem ff editten (is dat een woord 🤔)

 

weet je wanneer de hel los breekt als jij er in mee gaat. als zij super boos worden (kan ik me niet voorstellen 🤔) moet jij hoe moeilijk het ook is je rustig houden want dan woorden zij misschien ook rustiger 🤷‍♂️ (ik hoe van deze emoji (aah zo moet je het schrijven) omdat hij de mannelijke verzie is haha). in iedergeval daar ga ik van uit. 

 

ik vind dat fleur gelijk heeft! want het is jou leven en niet die van jou ouders. nouja een beetje 🤔 maar vooral die van jou. jij kan je zelf idd niet veranderen. je mag van mij je ook niet veraderen want dan ben je je zelf niet. en dat hoort niet. dus blijf maar je lieve zelf! 

 

ik vind vrijdag eigenlijk best kort 🙈. maar dat komt omdat ik voor een gesprekje moet wachten tot ik mentaal in stoort. dus dat ligt aan mij 😅. ik heb serieus al 10 emojis gebruikt 😱 sorry. 

 

nou ja een knuffel 🤗 (dit moet een knuffel voorstellen. als je je ogen net niet dicht knijpt zie je het misschien 🤔) is voor jou niet vreemd. maar ik zelf vind een knuffel in halen van een docent wel een tikkeltje vreemd haha. maar ik hou ook niet van vieziek contact (ze mogen mij alleen aanraken als ik een black-out heb). maar haal hem maar lekker in hoor. je hebt hem verdient! 

 

die brief kan je eventueel gebruiken voor een volgende keer? of als nog die leerling begeleider laten lezen? misschien snapt ze er dan meer van? 3 vragen die jij niet kan beantwoorden heel slim blue 😂

 

eh ja Anoniem06 die smileys zijn gemeen. ze nemen niet elke keer het goede gelacht aan. ja dit kan heel gemeen en verkeerd over komen. maar ik laat het lekker staan 😜 

 

sorry voor die warrige drukke vol met smileys en onzin reactie. maar misschien kan je er nog iets nuttigs uit halen. 

ik moest denk ik mijn smileys ff in halen of zo 🤔. want ik heb er 16 gebruikt en heb er al een paar weg gehaald 😅 (17 nu). 

 

groetjes blue 

Reageer