hulp nodig met vervelende tante


Reputatie 3
Badge +1

HELLP zoals jullie weten woon ik bij mij tante en ze is gestoooorddd nu zag ze me net van tabblad wisselen en ze denkt dat ik iets stiekem doe kan iemand me een tip geven om dit mens te negeren


16 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @purpleflower  en @Paardebloem83 ,

 

ik vind het lastig om te zeggen, maar toch moet ik het even onder de aandacht brengen. Het is niet de bedoeling dat jullie met elkaar gaan chatten/bloggen in dit topic door steeds op elkaar te reageren. Het onderwerp gaat dan ook teveel off-topic. De regels zijn aangescherpt wat dat betreft, om de rust op het forum te blijven bewaren.

Super fijn om te zien dat jullie met elkaar begaan zijn en elkaar willen steunen.

Dit topic gaat over ‘ Hulp nodig met vervelende tante’ . Als jullie een bepaalde nieuwe hulpvraag hebben, dan kunnen jullie daarvoor een nieuw topic aanmaken, waarin ook anderen zich vrij voelen om te reageren.

 

Hopelijk hebben jullie hier begrip voor.

 

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

 

Reputatie 6
Badge +7

Hey @purpleflower!

Ik ben zo blij om dat van je te horen! Hoe heb je het voor elkaar gekregen? Wat is er allemaal gebeurd?

Het spijt me dat ik niet meer heb gereageerd, ik had zoveel aan mijn hoofd op dat moment. En het forum was geen fijne plek meer geworden, maar een plek die me verdrietig maakte door alle ruzies en discussies. En toen ben ik weggegaan. 
Maar ik ben jou nooit vergeten hoor :)

Toen ik je bericht zag schrok ik wel dat het zo slecht met je ging, ik wilde je zo graag helpen en zoveel zeggen dat ik de woorden niet vond (wow poëtisch :)). 

Ik weet nog dat ik bezig was aan een reactie maar dat ik het toen niet heb afgemaakt, ik heb even gezocht en hier is mijn oude (niet verstuurde en onafgemaakte) reactie :

 

*begin oude reactie*

 Lieve @purpleflower !!!

Ik ben zó blij wat van je te horen! Ik dacht echt dat je niet meer terug naar het forum zou komen, het is al 10 maanden geleden sinds je voor het laatst had gereageerd. (ironisch, aangezien ik dit keer degene was die 10 maanden niet reageerde… )

hallo @Paardebloem83 

Ik-

Mijn hart smelt van je geweldige bericht.

Ahw, dat maakt me heel blij, fijn dat je er blij mee bent :)

 

mijn vriendin is verhuisd maar we hebben nog contact.

mijn tante tja… ze is en blijft moeilijk en verschrikkelijk om mee om te gaan.

mijn oom die is nog erger.

Balen dat ze verhuisd is, maar superfijn dat je nog contact hebt!

Lastig dat de situatie, naar wat ik hoor dan, niet veel verbeterd. Ik wil je zo graag helpen, maar ik weet niet goed wat ík kan doen. Ik ben hier om je te steunen en ideeën te geven. Maar jij bent degene die uiteindelijk actie moet ondernemen. 

Al begrijp ik dat het echt lastig voor je moet zijn. Al weet ik natuurlijk niet hoe het echt voelt.

ik heb op 2.22.22 een zelfmoord poging gedaan.

Maar het is mislukt. Ik huilde te hard. Mijn tante schrok zich wezenloos toen ze me op moest halen van de crisis dienst en voor een moment dacht ik dat ze zou veranderen, maar niets is minder waar. Ik probeer vol te houden. vorig jaar toen we spraken was ik op mijn laagst. Ik denk nog veel aan april vorig jaar het is een deel van mij geworden.

Jeetje, Purpleflower. 

Het moet heel moeilijk voor je zijn. Je situatie thuis en misschien nog wel meer, (hier stopte ik met typen)

maar lieve lieve lieve paardebloem, hoe is het in godsnaam met jou?

met je oma je toetsen. Een update over heel je leven alsjeblieft zo snel mogelijk.

 

ik vergeet je niet. 

ik ben er voor je. 

ik zal het forum vaak checken. 

<3

heel veel kusjes en knuffels 

purple flower

(hier komt een heel verhaal over hoe het toen met me ging, inmiddels is het weer helemaal anders, maar dat vertel ik wel een ander keertje. Als je het wil horen. )

Met mij gaat het best goed, mijn oma is zo goed als beter en de toetsweek van vorig jaar is ook goed afgelopen, ik ging over naar de derde, waar ook alweer bijna een einde aan komt. Maar nu nadert er alweer een toetsweek en ik heb er echt geen zin in. Ik heb al wel uitgerekend dat zelfs als ik voor elke toets een onvoldoende haal ik nog steeds over ga, volgens mijn cijfers dan, geen idee of de docenten dat toelaten. En ik weet ook niet hoe goed dat is voor mijn mentale gezondheid, ik ben nogal een perfectionist ook op het gebied van cijfers en zelfs 1 kleine onvoldoende vat ik al zwaar op. 

In ieder geval, mijn motivatie en concentratie zijn volledig verdwenen. Ik heb 2 keer Corona gehad door mensen die hartstikke ziek alsnog op bezoek / naar school kwamen. Die 2e keer Corona heb ik soort van milde long-covid klachten gekregen. Ik ben de hele tijd moe en kan slecht gefocust blijven. 

Ik heb wel al hulp gezocht bij mijn mentor en wordt hier ook mee geholpen, toch maak ik me een beetje zorgen over al die toetsen. Ik red het nu al nauwelijks met max een toets of 3 per week. 

En mijn slaapschema is ook een beetje dood. Ik moet uiterlijk 07.00 opstaan om op tijd op school te komen en ik heb tussen de 8 en 9 uur slaap nodig. Dat betekend dat ik nu al lang zou moeten slapen wil ik om 7 uur opstaan (oeps).

 

*einde oude reactie*

 

Ik ben zo blij dat je uit je oom en tantes huis hebt weten te komen! Hoe gaat het nu met je? Heb je nog contact met je vriendin? 
En hoe is de relatie met je oom en tante nu? Of heb je gewoon het contact verbroken?
En hoe is je pleeggezin? 

Haha, beetje veel vragen😊 maar breng me op de hoogte, oké?
Ik ben echt blij dat het goed met je gaat, trots op je! Dat je het hebt weten vol te houden, en zelfs op je diepste punten door hebt gezet. Ik weet niet of ik dat gekund zou hebben.

 

In tegenstelling tot vorige keer zal ik meteen reageren, ik heb m'n meldingen aangezet. :)

Groetjes en knuffels!,

 

Paardebloem

Reputatie 7
Badge +7

Super fijn om te horen❤️

Reputatie 3
Badge +1

jongens ik ben na 10 jaar eindelijk vrij! ik zit in een pleeggezin en het gaat goed met me!

hou vol het is het waard!

ik hou van jullie<3

Reputatie 3
Badge +1

hallo @Paardebloem83 

Ik-

Mijn hart smelt van je geweldige bericht.

mijn vriendin is verhuisd maar we hebben nog contact.

mijn tante tja… ze is en blijft moeilijk en verschrikkelijk om mee om te gaan.

mijn oom die is nog erger.

ik heb op 2.22.22 een zelfmoord poging gedaan.

Maar het is mislukt. Ik huilde te hard. Mijn tante schrok zich wezenloos toen ze me op moest halen van de crisis dienst en voor een moment dacht ik dat ze zou veranderen, maar niets is minder waar. Ik probeer vol te houden. vorig jaar toen we spraken was ik op mijn laagst. Ik denk nog veel aan april vorig jaar het is een deel van mij geworden.

 

maar lieve lieve lieve paardebloem, hoe is het in godsnaam met jou?

met je oma je toetsen. Een update over heel je leven alsjeblieft zo snel mogelijk.

 

ik vergeet je niet. 

ik ben er voor je. 

ik zal het forum vaak checken. 

<3

heel veel kusjes en knuffels 

purple flower

Reputatie 6
Badge +7

Hey @purpleflower,

Wat leuk om weer wat van je te horen! Ik ben oprecht blij dat je weer een reactie hebt achtergelaten. En fijn dat ik je zo heb geholpen. Ik denk ook nog vaak aan jou en je topic, ik was je echt niet vergeten. Ik twijfelde een beetje of ik een tweede reactie zou schrijven aangezien je 2 maanden niet gereageerd had. Maar uiteindelijk heb ik het maar gelaten en besloten te wachten tot je zelf weer een reactie zou plaatsen.

Je zegt dat het een beetje gaat, maar nog niet geweldig. Zijn er dingen verbeterd of minder geworden? Jij wordt ook groter en wijzer, op den duur zullen je oom en tante dat toch in moeten zien. Dat ze niet meer de sterkste en wijste (al zijn ze sowieso niet perse wijs) zijn. Is je oom nog steeds gestopt aan je te zitten? En hoe gaat het met de relatie tussen jou en je tante?

Ik stel veel vragen, en je hoeft ze niet allemaal te beantwoorden, maar ik vroeg me nog een ding af. Is je beste vriendin / vertrouwenspersoon inderdaad verhuisd? En hebben jullie nog contact? Het is heel fijn als je iemand hebt waar je je hart kan luchten en die je vertrouwd. Het zou zonde zijn als je die kwijt was, alleen omdat ze ging verhuizen.

Ik heb het nu ook niet even makkelijk. Mijn oma heeft kanker, en dat vat ik best zwaar op. In de vakantie gaan we haar opzoeken. Als je het hele verhaal wilt weten kan je mijn topic bekijken. Ik ben van plan er binnenkort nog een reactie te plaatsen. Nu zit mijn hoofd een beetje vol, ik zit midden in een toetsweek en het lijkt alsof ze expres de moeilijkste vakken hebben geselecteerd. Ik moet ook weer verder met Frans leren, want daar was ik eigenlijk mee bezig. Tot ik het forum checkte en een reactie van jou zag. Om de een of andere rede kreeg ik geen mailtje van je tag. Terwijl het wel aan staat. Ik krijg sowieso heel weinig mailtjes van de KT. Terwijl ik wel veel topics volg.

Voordat ik een einde aan mijn reactie brei wil ik er zeker van zijn dat je weet dat je niet alleen bent. Ik zal er voor je zijn om je te steunen. Al bestaat mijn steun alleen uit woorden. Als je het moeilijk hebt kan je altijd naar het forum komen en dan zijn we er voor je. Vergeet dat niet. 

 

Ook liefs van mij,
Paardebloem

Reputatie 3
Badge +1

@Paardebloem83 

Hi! Ik heb er lang over gedacht je terug te schrijven maar het kwam er maar niet van.

Super dat je me zo hebt geholpen. 

Het gaat een beetje maar nog niet geweldig.

Ik hoop dat je me niet bent vergeten. Want ik denk nog dagelijks aan je. En ik wou dat ik je ook kon helpen!!

 

Bedankt voor alles

 

Liefs purpleflower

 

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Purpleflower,

Ik reageer af en toe ook wat later. Het is helemaal niet verplicht om meteen te reageren. Een tijdje terug had ik ook een forumbreak, om het zo te zeggen, van anderhalve maand. Ik ben nu ook wat minder actief. Ik checkte m’n mailbox even en toen zag ik een mailtje van de KT, dus toen ging ik toch even kijken.

Fijn dat het minder is geworden met je tante. In de zin van dat ze niet meer zo achterdochtig is? Of geeft ze gewoon minder aandacht aan je? Dat maakt ook niet zo uit, het gaat erom dat het wat minder is. En je oom laat je met rust. Dat is goed. Al vind ik dat begluren ook niet echt kunnen. Het is wel veel beter.

Al zou ik natuurlijk willen dat het helemaal goed gaat. Als je in een dipje zit kan je naar de mooie dingen kijken. Er zijn een heleboel mooie dingen. Dat doe ik altijd als ik boos of verdrietig ben. Dan zie je hoe mooi alles eigenlijk is, ik ben vaak meteen een stuk minder chagrijnig. De vogeltjes buiten bijvoorbeeld. Of een kleine peuter die loopt te zeuren tegen een overspannen moeder (oké, dit is niet perse mooi). Ik kan heel veel opnoemen, maar dat wordt waarschijnlijk saai.

Het sneeuwt nu buiten, vreemd toch? In april. Ik vind het wel heel mooi. Van die grote vlokken, en door de wind lijken ze horizontaal te vallen. Het is heel fascinerend om naar te kijken.

Dit was niet perse informatie waar je om gevraagd had. Sorry daarvoor.

Ik schrijf vaak lange reacties. Het is niet erg om te doen en ook niet om het niet te doen. Het hangt ervan af wat je als persoon zelf fijn vind. Als je niks meer te zeggen hebt moet je het vooral niet doen. Het is ook niet lullig als je een kort tekstje terug stuurt. Ik vind het fijn om wat van je te horen. 

 

Groetjes,

Paardebloem

Reputatie 3
Badge +1

@Paardebloem83 ,

Sorry voor de lastte reactie. Heel erg bedankt dat je er tijd in steekt. Het is een beetje minder geworden met mijn tante. En mijn oom zit niet meer aan me maar begluurd me alleen maar.  Het gaat veel beter maar niet goed. het is een beetje lullig zo een klein tekstje terug te sturen maar ik kijk al weer uit naar je antwoord.

 

 

liefs,

purpleflower

 

 

 

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Purpleflower,

Wat een gebeurtenissen allemaal. Je oom negeert je nu een soort van? Of ontwijkt hij je alleen maar? Het lijkt me in ieder geval allebei goed, want hij zit nu niet meer aan je, toch? 

Je tante is boos omdat je een goed niveau hebt. En ze zegt dat het door haar komt. Dat lijkt me een beetje onlogisch, sowieso is het altijd de leerling die verantwoordelijk is voor het niveau. Je tante kan je wel ondersteunen, maar het komt echt niet alleen door haar. Bovendien, als dat wel zo zou zijn, dan hoeft ze er toch niet boos om te worden? Dat jij je best doet scheelt haar weer een hoop werk, zou ik denken. Maarja, ik weet niet wat er allemaal in het hoofd van je tante om gaat.

Is je vertrouwenspersoon je beste vriendin, of is je beste vriendin je vertrouwenspersoon? Ach ja, eigenlijk maakt dat niet heel veel uit. Wat vervelend dat ze gaat verhuizen. Kan je nog op een andere manier contact houden? Bijvoorbeeld door te videobellen? En/of is er nog een ander persoon waar je je hart bij kan luchten? Wel goed dat je daar iemand voor hebt gevonden.

Ik snap dat je mening over je vader snel verandert. Ik weet niet zo goed wat ik zou doen in jouw situatie. Ik zou mijn vader denk ik eerst een flinke schop verkopen. Maar daarna..? Het blijft wel je vader.

Je zegt dat je openstaat voor een jeugdinstelling, zolang je op je school blijft. Het is een grote stap, maar ik weet ook niet precies wat je anders zou kunnen doen. De enige plaats waar ik met dit soort situaties in contact kom is hier op het forum. Ik heb net een half uur lang informatie op zitten zoeken over jeugdzorg / jeugdinstellingen / jongerenopvang (ik weet niet hoe het heet), maar ik kon er echt niks over vinden. Zelfs niet op het forum. Niet dat ik supergoed kan zoeken. Maarja. Misschien zijn er andere mensen hier op het forum die er wat meer informatie over hebben. Het lijkt me ook wel goed om naar een volwassene te stappen. Die kan je namelijk helpen om stappen te zetten.

Fijn dat je mijn reacties waardeert. Ik reageer niet altijd heel snel, ik heb het nogal druk met school. Maar als ik tijd heb probeer ik toch nog even op het forum te kijken. 

Heel  veel succes weer! Hou je me op de hoogte?:slight_smile:

 

Groetjes,

Paardebloem

Reputatie 3
Badge +1

Hallo lieve lieve paardenbloem, Ik blijf het geweldig vinden hoe jij mee denkt met mij.

Deze week is de spanning toegenomen ik ontwijk mijn oom wat hij merkt dus hij probeert nu te doen alsof er nooit iets is gebeurd en alsof hij mij juist haat/ontwijkt. Mijn tante is pissig omdat (door het thuiswerken) ze ziet dat ik oplet/me best doe. Ze zegt dat ik door haar een goed niveau heb. En dat ze spijt heeft van het regelen van dat niveau. Mijn beste vriendin ( vertrouwens-persoon) Die ik alles wou vertellen zodra ik haar zag. Vertelde me dat ze hoogst waarschijnlijk gaat verhuizen. ( we doen er alles maar dan ook alles aan haar hier te houden) Mijn mening over mijn vader verandert snel maar ik heb een paar weken geleden het artikel  over de misdaad opnieuw gelezen dus nu wil ik niets met hem te maken hebben weer. En dat gaat ook niet veranderen. De jeugd instelling lijkt me fijn als ik maar op mijn school blijf.

 

 

En Paardenbloem echt Bedankt hopelijk blijf je reageren ik waardeer het enorm :blush:

Heel veel liefs Purpleflower

Reputatie 6
Badge +7

Hoi @purpleflower,

Er is inmiddels een week voorbij, sorry voor mijn late reactie. Ik wist gewoon even niet wat ik kon zeggen. Het lijkt me zo heftig voor je. Ik probeer het niet te zijn, maar als ik af en toe een beetje lomp doe spijt dat me. Ik weet niet precies hoe het allemaal nou in elkaar zit en wat jij ervoor voelt. 

Hoe gaat het nu met je? En met jouw thuis? Is het verbeterd, verslechterd, of gewoon gelijk gebleven? En zijn er nog belangrijke en/of leuke dingen gebeurt?

Ik snap dat je niet zeker weet of je wel met hem wilt wonen of überhaupt praten. Wat ik nog niet helemaal snap is dat je in een reactie op een van je topics (hieronder) zei dat je moest volhouden tot je vader vrij was. Omdat hij er niets van af wist en je daarom ook nooit naar een pleeggezin zou mogen.

Maar omdat je vader vast zit door het vermoorden van je moeder, lijkt het mij zo dat het een beetje anders in elkaar zit. Ik weet niet precies hoe het wettelijk in elkaar zit, ik kon het ook even niet vinden via google, maar het lijkt mij niet zo dat je vader echt kan bepalen wat er met jou gebeurt. Al blijft het natuurlijk je vader. 

Is er niet iemand op school met wie je kan praten? Een vertrouwenspersoon? Daar kan je een afspraak mee maken zonder dat je oom en tante het te weten krijgen, tenminste, op mijn school dan. Zij kunnen aller eerst gewoon naar je luisteren. En zo nodig actie ondernemen. Heb je al met VeiligThuis gechat?

Het lijkt mij in jou situatie goed om actie te gaan ondernemen. Het kan zo niet veel langer doorgaan. Al is het gewoon dat andere mensen weten hoe het er bij jou thuis aan toe gaat en dat ze af en toe even kunnen checken hoe het er aan toe gaat. 

Wil je bij je oom en tante blijven wonen? Of zou je ergens anders heen willen? Andere familieleden, of vrienden. Misschien een pleeggezin of iets van een jongerenopvang (daar hoor ik soms ook wel over) ofzo. Want dan weet je ook welke stappen je moet nemen. 

In ieder geval veel geluk!

 

Groetjes,

Paardebloem

Reputatie 3
Badge +1

@Paardebloem83  hij zit vast voor het vermoorden van mijn moeder dus of ik met hem wil wonen of uperhaupt praten ? dat weet ik niet dankje paardebloem!!!!

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Purpleflower,

Dus je weet niet wanneer je vader vrij komt? Is dat niet erg vervelend? Mij lijkt dat het wel. Weet je misschien waarvoor je vader vast zit? En hoe lang al? Dan kan je kijken wat meestal de straf daarvoor is en kan je bedenken wanneer hij ongeveer thuis komt. Of dat je, als hij je voor je verjaardag belt en zegt dat hij er volgende verjaardag weer echt is, zegt dat je nu serieus wilt weten wanneer hij vrij komt.

Goed dat je dat chatten gaat proberen! Misschien kunnen zij je daar helpen, of lucht het al op dat ze met je mee denken.

Fijn dat je het waardeert dat ik meedenk, daar doe ik het natuurlijk voor:slight_smile:  Ik heb niet perse problemen die ik nu zo 123 kan bedenken, nou ja, op die rotgrammatica voor de toets van volgende week na. Maar daar kan jij ook vrij weinig aan doen denk ik.

 

Groetjes,

Paardebloem

Reputatie 3
Badge +1

@Paardebloem83 fijn dat je tijd neemt alles door te lezen en me te helpen mijn vader zei laatst aan de telefoon toen ik jarig was in februari dat hij op mijn volgende verjaardag vrij is maar dat zegt hij altijd dus echt veel heb ik er niet aan en dat chatten met veilig thuis ga ik wel doen!

hopelijk kan ik jou ook ergens mee helpen want het is fijn om te lezen dat iemand tijd voor me neemt!

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Purpleflower,

In je eerdere topics staat dat je tante je ook uitscheldt. En je oom je betast.  Bovendien is je moeder gestorven en zit je vader in de gevangenis. Vandaar ook dat je bij je oom en tante woont. 

Dit is geen fijne en bovendien ook geen veilige woonsituatie. Je zei in een eerdere reactie (ja, ik heb alles nog even snel doorgelezen) dat je vol moet houden tot je vader vrij is. Weet je hoe lang dit duurt?

Ik denk dat het misschien een goed idee is als je een keertje met Veilig Thuis gaat bellen en/of chatten. Zoals ook op hun website staat: Bel Veilig Thuis, ook als je twijfelt.

Dit is de link van Veilig Thuis https://veiligthuis.nl/

Tips om haar te negeren heb ik niet perse, je kan natuurlijk gewoon doen alsof ze niet bestaat, maar ik weet niet of dat de situatie verbeterd.

Succes! En als het niet lukt moet je het gewoon zeggen, het is niet fijn om te lezen hoe het er bij jou thuis aan toe gaat.

 

Groetjes,

Paardebloem

Reageer