Hulp, moeilijke tijd gehad

  • 18 April 2018
  • 3 reacties
  • 112 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey iedereen,

Ten eerste ik maak deze topic om mensen te helpen.

Maar ik ben door een moeilijke tijd heen gegaan de afgelopen 2 jaar. Ik heb heel erg met mezelf lopen struggelen ik vond me niet mooi genoeg, niet dun genoeg en noem het maar op. Dit leidde tot een eetstoornis. Ik at per dag maximaal 500 calorieën maar ik viel niet veel af. Dit maakte mij nog ongelukkiger en ik startte met snijden uiteindelijk heb ik zelfs tegen mijn vriend gezegd dat hij nog een week had en dat ik er dan uit zou stappen. Hoe insane is dat. Ik heb er enorm veel spijt van. Ik ben uiteindelijk niet uit het leven gestapt (gelukkig) maar toen werd het alleen maar zwaarder. Ik moest het mijn ouders gaan vertellen want ik kon niet langer zo leven, Dit heeft heel lang geduurd. Pas 3 maanden nadat ik zelfmoord wou plegen vertelde ik het. Mijn moeder was natuurlijk enorm geschrokken. We gingen naar de huisarts en die verwees me door naar een psycholoog. Nou dat zou 2 maanden duren totdat mijn ouders erachter kwamen dat ik zelfmoord wou plegen. Toen werd ik een spoed geval. Na heel veel gesprekken en moeilijke periodes ben ik hier nog steeds. Ik ben weer aangekomen, ik eet weer normaal niet dat het zonder problemen gaat (dat duurt nog wel ff) maar ik eet. Het snijden is al minder en ik kan weer genieten van dingen. Dit hele traject tot nu heeft me 2 jaar gekost en een jaar geleden ben ik begonnen met therapie.
Dit was mijn verhaal in het kort.
Ik vertel dit omdat ik weet dat ik niet de enige ben met mentale problemen al is het een depressie. Ik weet hoe lastig het is. Maar ik heb er wel wat van geleerd. Meerdere dingen zelfs:
1. ik weet op wie ik kan rekenen als het slecht gaat
2. ik kan niet alles alleen
3. alles komt goed ook al zie je dat nu nog niet

Dus plzz neem van mij aan met iemand erover praten helpt. Er zijn mensen die om je geven ook al zie je dat zelf misschien nu nog niet. Ga naar je mentor, ouders, vrienden of wie dan ook maar zij kunnen en willen je helpen.

Maar ik ga hem nu beëindigen want ik weet niet meer wat ik moet zeggen maar stel gerust vragen hier onder en onthoud op het eind komt alles goed.

-xxx-

3 reacties

Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Ten eerste vind ik het super dat je eruit bent gekomen en dat je nu graag andere wilt helpen!

Ik ben zelf ook depressief en heb een psychose. Mijn vraag aan jouw was eigenlijk:" waar haalde jij je motivatie om te leven vandaan? Wat was voor jou het gene waarom je door wou gaan met leven?

Elke dag denk ik aan suïcide en bedenk/ maak ik vele plannen. De laatste tijd is dat wel een stuk erger geworden maar oke. Alleen als ik me dan afvraag:" Waarom leef ik? En voor wie? Dan kan ik eigenlijk gek gezegd niks bedenken.

Misschien komt het ook dat ik na me vorige poging van alles en iedereen afscheid hebt genomen. Ik voel voor niemand meer iets.

Misschien weet jij een motivatie?

Gr: Mr.S
Heyhye,

Ik snap hoe je je voelt dat had ik eerst ook. Maar toen ik het aan mijn vriend vertelde reageerde hij zo lief. Daarna vertelde ik het ook aan mijn vriendinnen en toen kwam ik erachter dat er nog wel mensen om mij gaven. Dit heeft iets in mij 'wakker' gemaakt wat het lastig maakt om het nog een keer te doen. En zeker na de reactie van mijn ouders.

Hoop dat je hier iets aan hebt

-xxx-
Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Thnx voor je reactie! Ik heb al wel hulp, maar misschien is het inderdaad beter als ik meer met mensen erover praat.

Thnx,

Gr: Mr.S

Reageer