Vraag

Hoogsensitief&Te veel gevoelens/pesten

  • 23 May 2018
  • 5 reacties
  • 119 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,

Ik ben hoogsensitief en snap mezelf soms echt niet. Al mijn emoties en gevoelens lopen door elkaar.
Daarnaast ben ik bijna 8 maanden geleden ziek geworden. Ik heb een vermoeidheidsziekte ik denk dat doordat ik altijd moe ben mijn emoties nog harder worden versterkt.
Ik werd vroeger gepest maar durfde het nooit te zeggen omdat ik dacht dat ik mezelf aanstelde en dat het mijn eigen schuld was. Ik begreep en begrijp nog altijd niet waarom die mensen mij haten. Maar dat is al 5 jaar geleden gebeurd dus heb ik geen contact meer met de pesters en probeer ik het los te laten. Dit vind ik heel moeilijk. Ik heb een paar weken geleden uiteindelijk, na 5 jaar alles te verzwijgen, het durven vertellen aan mijn ouders. Dat luchtte wel op. Maar toch kan ik et niet helemaal loslaten. Soms als ik in mijn bed lig krijg ik een flashback van een van die pest momenten ik merk dat dat pesten vandaag nog altijd een grote invloed op mij heeft. Soms als er iets gebeurd, ookal is het eigenlijk klein en onschuldig en stelt het niet zoveel voor. Krijg ik een paniekaanval omdat ik bang ben dag alles zich opnieuw gaat afspelen want ik weet van mezelf dat ik het heel moeilijk vind om met mijn ouders te praten over wat en hoe ik me voel.
Door dat pesten ben ik heel onzeker geworden en toen het vorig jaar terug begon met een paar jongens in mijn klas is alles terug gekomen en ben ik nog veel onzekerder geworden. Die jongens van vorig jaar ontwijk ik op school en kijk ik nooit rechtstreeks aan.
Doordat ik hoogsensitief ben ben ik anders en denk ik over alles harder en blijkbaar op een meer volwassen manier na. Hierdoor is het soms moeilijk een echte band met leeftijdsgenoten te hebben.
Ik voel me vaak eenzaam en vind mezelf heel erg stom en lelijk, ik weet soms niet waar ik naartoe moet met mijn zelfhaat.
Inweeg dat het niet Oke is maar ik heb mezelf al een paar keer pijn gedaan. Niet door te snijden maar door te pitsen en mijn nagels in mijn vel te zetten maar ik krijg er wl kleine wondjes van die na twee dagen gelukkig weg zijn.
Ik weet niet wat ik met mezelf moet doe

5 reacties

Hallo medemens,

Om er mee te beginnen: ik ben hier net nieuw en ik ben totaal geen expert. Wel moet ik zeggen dat ik het heel knap van je vind dat je je ouders hebt ingelicht.

Met een laag zelfvertrouwen zou je misschien (als je wilt) iets aan kunnen doen door iets te vinden waar je echt van houdt of fysiek wat sterker te worden. Ik probeer mijzelf hier ook toe te motiveren, maar goed. Het gaat hier niet over mij.

Als nog steeds last hebt van het gepest van deze kinderen kan je eventueel met een professional praten, dit is misschien net geen trauma, maar het is vervelend als je er nog langer mee moet zitten. Voor al je emoties weet ik zelf geen oplossing, maar dat is omdat ik dat zelf ook een beetje heb, maar op een andere manier.

Ik zou het proberen te controleren, . Als allerlaaste wil ik nog één ding zeggen en dat is dat je jezelf nooit pijn moet doen om de situatie waar je nu in zit. Als er iets is van jezelf wat je niet leuk vind qua gedrag dan zou ik er eerst bij nadenken of het echt zo vervelend voor je is en er dan bewust iets aan te doen.

Veel succes nog! Laat nog iets weten als dit je hielp en neem het niet al te serieus. Ik ben ook maar een joch van 16 met zijn eigen problemen, maar ik denk dat er vast wel iets in zit waar je iets aan hebt! :)

-Incapible brainiac
Hallo Medemens, :)

Ten eerste wil ik graag zeggen dat ik het heel knap vind dat je het aan je ouders vertelt hebt, want zoiets helpt echt. Ik zal proberen om een paar suggesties te doen, maar niet alles zal 100% kloppen.

Alles wat ik nu ga zeggen moet je maar met een korreltje zout nemen want ik ben geen expert, ik ben pas net in dit forum (ik kan niet eens mijn eigen profiel naam juist schrijven :P)

Over de onzekerheid: Waar ben je precies onzeker over? Vind je jezelf niet mooi genoeg dan zou ik eerst kijken of je er echt iets aan wilt doen. Zo ja, doe dan bijvoorbeeld aan een sport of doe zelf een paar workouts. Alles wat je kan doen als je ergens niet tevreden mee bent is of: je laat het zo en accepteert het (dit is soms ook nodig, vergeet dat niet) of je doet er iets aan.

Heb je nu nog steeds veel last van het gepest kan je misschien het best naar een professional gaan, want het is gewoon vervelend om ermee te blijven zitten.

Ik ben zelf misschien ook hoog sensitief, en ik heb geen directe oplossing, maar probeer je gevoelens te controleren. Ik ben zelf ook een tiener, met zo zijn eigen dingen, maar als dit je lukt dan zou misschien kunnen helpen.

Ik hoop dat je er iets aan hebt gehad, laat me nog even weten of een van deze dingen hebben geholpen 🙂
En verder wens ik je veel succes!

-Incapable Brainiac
Hallo Medemens,

Ten eerste wil ik graag zeggen dat ik het heel knap vind dat je het aan je ouders vertelt hebt, want zoiets helpt echt. Ik zal een paar suggesties proberen te doen maar niet alles zal 100% kloppen.

Alles wat ik nu ga zeggen moet je maar met een korreltje zout nemen want ik ben geen expert, ik ben pas net in dit forum (ik kan niet eens mijn eigen profiel naam juist schrijven :P)

Over de onzekerheid: Waar ben je precies onzeker over? Vind je jezelf niet mooi genoeg dan zou ik eerst kijken of je er echt iets aan wilt doen. Zo ja, doe dan bijvoorbeeld aan een sport of doe zelf een paar workouts. Alles wat je kan doen als je ergens niet tevreden mee bent is of: je laat het zo en accepteert het (dit is soms ook nodig, vergeet dat niet) of je doet er iets aan.

Heb je nu nog steeds veel last van het gepest kan je misschien het best naar een professional gaan, want het is gewoon vervelend om ermee te blijven zitten.

Ik ben zelf misschien ook hoog sensitief, en ik heb geen directe oplossing, maar probeer je gevoelens te controleren. Ik ben zelf ook een tiener, met zo zijn eigen dingen, maar als dit je lukt dan zou misschien kunnen helpen.

Ik hoop dat je er iets aan hebt gehad, laat me nog even weten of een van deze dingen hebben geholpen 🙂
En verder wens ik je veel succes!

-Incapable Brainiac
Hallo Medemens,

Ten eerste wil ik graag zeggen dat ik het heel knap vind dat je het aan je ouders vertelt hebt, want zoiets helpt echt. Ik zal een paar suggesties proberen te doen maar niet alles zal 100% kloppen.

Alles wat ik nu ga zeggen moet je maar met een korreltje zout nemen want ik ben geen expert, ik ben pas net in dit forum (ik kan niet eens mijn eigen profiel naam juist schrijven :P)

Over de onzekerheid: Waar ben je precies onzeker over? Vind je jezelf niet mooi genoeg dan zou ik eerst kijken of je er echt iets aan wilt doen. Zo ja, doe dan bijvoorbeeld aan een sport of doe zelf een paar workouts. Alles wat je kan doen als je ergens niet tevreden mee bent is of: je laat het zo en accepteert het (dit is soms ook nodig, vergeet dat niet) of je doet er iets aan.

Heb je nu nog steeds veel last van het gepest kan je misschien het best naar een professional gaan, want het is gewoon vervelend om ermee te blijven zitten.

Ik ben zelf misschien ook hoog sensitief, en ik heb geen directe oplossing, maar probeer je gevoelens te controleren. Ik ben zelf ook een tiener, met zo zijn eigen dingen, maar als dit je lukt dan zou misschien kunnen helpen.

Ik hoop dat je er iets aan hebt gehad, laat me nog even weten of een van deze dingen hebben geholpen 🙂
En verder wens ik je veel succes!

-Incapable Brainiac


Echt super hard bedankt dat je zelfs de moeite doet om op mijn gezeur te reageren miss stel ik me maar gwn wat aan...
Mijn mama heeft een afspraak voor mij gemaakt bij een psychiater ik den dat dat ook wl zal helpen...

Echt dankjewel dat je reageerde dat heeft mijn dag beter gemaakt 🙂
Graag gedaan, veel succes verder nog!

Reageer