Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Hond verlies

• 13 maart 2014
  • 6 reacties
  • 468 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Vorige week is onze hond overleden. Hij was 10 jaar (bijna 11). het was een gonderetriever. Aangezien hij hele erge last van zijn heupen had was ook niet verwacht ( en de dierenarts had ook gezegd) dat hij niet de 10 jaar zou halen. Toch heeft hij dat volgehouden. Maar na het uitlaten ( we konden hem vaak maar een 2 straten verderop uitlaten)  kreeg hij epileptische aanvallen. 1 keer was de avond zou erg dat we savonds nog naar de dierenarts zijn gegaan. ik dacht nog dat hij die avond zou komen te overlijden. maar toen heeft hij  het nog 3 dagen volgehouden. de avond dat hij dood ging, liet ik hem in de tuin even plassen en poepen, want je kon niet meer verder met hem lopen. maar hij kon niet meer poepen. het lukte hem niet meer. toen binnen, kreeg hij weer zo een aanval. nadat hij gekalmeerd was, hebben we besloten hem te laten inslapen. want dit konden we zo niet meer aanzien. Ik ben er nog steeds kapot van, het was zo een lieve hond. heel makkelijk, zo een hond krijgen we niet weer. Maar nu, iets meer dan een week na zijn overlijden, komen mijn ouders met de vraag of we over een tijd ook een nieuwe hond willen. maar dit is het nou juist, voor mij voelt dit een beetje alsof ik onze overleden hond verraad, want sinds zijn overlijden geloof ik er best wel in dat de geest van de hond bij je blijft, of iets dergelijks. dat is het nou juist, voor mij voelt het echt alsof dat verraad is. dat vind ik ook lastig om aan me ouders te vertellen omdat ik dat gewoon erg lastig vind. maar wat moet ik nu doen? en wat denken jullie dat er na de dood van een hond gebeurt, dat het gewoon helemaal weg is of dat de soort van geest nog bij je blijft, of naar de zogeheten hondenwereld gaat, daar ben ik erg benieuwd naar. En mensen die gaan reageren dat het maar een hond is weten het niet want die hebben waarschijnlijk zelf geen dier. het voelt net of is je beste vriend overleden.

Alvast bedankt voor de hulp

6 reacties

Ik snap het , ik vind dat je het met je ouders moet gaan bespreken zij zullen dat echt niet raar vinden. Ik heb er eigenlijk niet zo over na gedacht wt er na de dood van een hond gebeurt, kmoet er jiet naar denken dat mijn honden ook een keer dood gaan.
Maarr ik wens je veel sterkte en bespreek het met je ouders!
ik snap het! ,de mijne is 3 weken terug ook overleden hij was 14.
ik heb het er nog steeds moeite mee , 
stay strong !
hij heeft een goed leven gehad! 

liefs , amoniem
ps.mischien is het raar , maar ik geloof ook dat de geesten van honden bij je blijven , en hoe dan ook over je zullen blijven waken!
Ik herken het gevoel van schuld. 1 hond is 2 jaar geleden overleden en de ander 1 jaar geleden. Allebij onverwacht. Ik voelde dat ik eigenlijk een hond nodig had om het verdriet te verwerken, maar dat voelde voor mij ook als verraad. Inmiddels heb ik mijn punt verandert. De nieuwe hond vervangt de andere 2 niet, maar vult het achtergebleven gat op. Dat hielp mij hierbij. Trouwens ik denk dat de hond je beschermengeltje wordt.
ja klopt, bij me vader heb ik ook een hond het voelt net of als ik die bijvoorbeeld even naar toe ga, dat die andere dan een beetje verraden word. dat is best lastig. maar het is ook nog maar iets meer dan een week na de dood en misschien wil ik later wel een nieuwe. we hebben zijn as een par dagen terug opgehaald en bij onze tv gezet. soms praat je er even tegen ofzo iets. dat kan ook helpen!
Hallo, Mijn hond (11) Tackel is pas overleden door een onverwachte hernia.(Een hernia houd in dat er een knelling op je zenuw zit waardoor je je spieren niet meer kan gebruiken) Ik geloofde op het begin niet dat ons mam zei om hem af te laten maken. Want je kan je niet inbeelden dat die er niet meer is. Maar toch was het zo. En de dag dat het gebeurt duurde voor mij heel lang. Elk minuut denk je aan hem. Ik weet dat hij nu beter af is maar als ik terug kijkt hoe zielig die keek in mijn ogen. Dan kan ik je vertellen dat dat heel moeilijk was. Je ziet in zijn ogen dat die niet dood wil gaan maar is geen andere keus. Ik hoop dat die nu geen pijn heeft en in de hondenhemel zit. Maar een ding is zeker hij gaat nooit meer uit mijn hart!

Ps; Ik geloof ook dat er toch iets is op een of andere manier. Je voelt dat die ergens bij je rondzweeft.
Hoi!

Ik weet dat ik ontzettend laat ben, maar ik weet dat het heel veel pijn doet om een huisdier te verliezen. 😞 Niemand weet of de ziel van doden bij je in de buurt blijft, maar ik denk er zo over: Volgens mij kijken de zielen van de overledenen naar ons op één of andere manier en kunnen wij ze niet zien en niet horen, terwijl die zielen heel graag willen dat je weet da het goed met ze gaat. Dit klinkt waarschijnlijk heel raar. 🙂 Ik vind dat je een nieuwe hond moet kunnen nemen, want een nieuwe hond nemen betekent niet dat je je vroegere hond moet vergeten! Plaats een foto van je hond in een mooi kadertje naast je bed of in je huiskamer, zo denk je nog elke dag aan hem.

Hopelijk helpt dit veel mensen die ook net een huisdier verloren hebben
Sterkte en groetjes
x

Reageer