Vraag

Hoe vergeven jullie jezelf?

  • 2 February 2022
  • 14 reacties
  • 117 Bekeken

Reputatie 5
Badge +4

Hey allemaal, ik heb een vraag. 
Hoe vergeven jullie jezelf? Soms kan een gebeurtenis zolang nog achter mij aan zitten en moet ik mezelf gaan vergeven want blijven stressen is niet de optie. Groetjes van mij!


14 reacties

Badge

Heyy, best wel k*t dat je daar zo’n last van hebt, heb ik ook lang gehad. Bij mij hielp het om het van een ander perspectief te bekijken, bijvoorbeeld te vragen hoe vrienden of andere mensen in de situatie ernaar kijken. 
ik weet niet wat er is gebeurd, want ik kan me voorstellen dat sommige situaties lastiger zijn dan andere, maar je kan bijvoorbeeld ook proberen een tijdje een affirmaties te halen (zoals bv: “ik heb wat geleerd van de situatie waar ik in zat en ik laat het gaan”) ik vind het fijner om ze in het engels te doen maar het is wat jij wil natuurlijk

hoop dat dit helpt xx 

Badge

Tja soms zit je helaas in dit soort buien. Maar je kan je her jezelf misschien wel vergeven door jezelf te belonen en te laten zien dat het oke is. Doe alsof je een andere persoon zou vergeven wat zou je daar voor doen?

 

Xx

Reputatie 5
Badge +4

Heyy, best wel k*t dat je daar zo’n last van hebt, heb ik ook lang gehad. Bij mij hielp het om het van een ander perspectief te bekijken, bijvoorbeeld te vragen hoe vrienden of andere mensen in de situatie ernaar kijken. 
ik weet niet wat er is gebeurd, want ik kan me voorstellen dat sommige situaties lastiger zijn dan andere, maar je kan bijvoorbeeld ook proberen een tijdje een affirmaties te halen (zoals bv: “ik heb wat geleerd van de situatie waar ik in zat en ik laat het gaan”) ik vind het fijner om ze in het engels te doen maar het is wat jij wil natuurlijk

hoop dat dit helpt xx 

Dankjewel voor je tips(: je helpt mij zeker xx

Reputatie 5
Badge +4

Tja soms zit je helaas in dit soort buien. Maar je kan je her jezelf misschien wel vergeven door jezelf te belonen en te laten zien dat het oke is. Doe alsof je een andere persoon zou vergeven wat zou je daar voor doen?

 

Xx

Bedankt voor je tips!! Xx

 

Reputatie 4
Badge +2

Een vd moeilijkste dingen is om jezelf te vergeten..

Weet dat je niet de enige bent ermee.

Het licht er ook aan per situatie.

Maar straf of iets anders jezelf niet .

Fouten maken hoort erbij! Alles komt goed.

 

Liefss

Reputatie 7
Badge +17

Hoi ik heb pas ook iets spijtigs gehad en dat is ook mij topic hier. Niks crimineels maar ik ging wel heel erg voor schut.  Maar ik doe er dan best lang over om mezelf te vergeven soort van. Ben dan boos en denk dan hoe kon ik dat doen? Maar ja je maakt fouten en  daar moet je mee leven, denk ik in mezelf. Je denkt er nog aan terug en hoe je het dan had moeten doen. Dan lig ik in bed en denk ik ‘ooh sukkel had nou zo en zo..’  en dan huil ik en maak een vuist in het kussen. En dan word ik wel rustiger. En de dagen gaan weer door en dan gaat het wel steeds verder weg . Wat mij wel helpt is dat ik dan van mezelf denk oh je kon dus wel beter, dat is wat ik dan leer en dan denk ik ik ben dus  niet voor altijd zo dom als toen. En ik heb straf gekregen dus moet het ook voorbij zijn.  Zoiets. Misschien is dat een soort van vergeven. Hoop dat het jou lukt !
grtz Julian X

Reputatie 5
Badge +4

-onnodige quotes verwijderd-

Dankjewel voor je reactie, ik heb ook een reactie bij jou achter gelaten. Ik hoop dat het je helpt! Groetjes van mij ((:

Reputatie 5
Badge +4

Een vd moeilijkste dingen is om jezelf te vergeten..

Weet dat je niet de enige bent ermee.

Het licht er ook aan per situatie.

Maar straf of iets anders jezelf niet .

Fouten maken hoort erbij! Alles komt goed.

 

Liefss

Dankjewel xx

Reputatie 7
Badge +17

 

Dankjewel voor je reactie, ik heb ook een reactie bij jou achter gelaten. Ik hoop dat het je helpt! Groetjes van mij ((:

Hoi Nolaf  Jij ook bedankt ! :) waar staat je reactie ? Ik ben heel benieuwd :)  Lief en bedankt vast ! Grtz Julian X

Reputatie 5
Badge +4

-onnodige quotes verwijderd-

Het staat onder je topic! Graag gedaan, ik help je graag!

Reputatie 7
Badge +17

-onnodige quotes verwijderd-

Die komt vast nog , hij zal wel worden gemoderate , had ik net ook haha dan duurt het even. Ik heb ook op jouw topic over gym gereageerd.

Groetjes Julian X

Reputatie 5
Badge +4

-onnodige quotes verwijderd-

Dankjewel!!ik denk inderdaad dat die er later op komt. Als het heel lang duurt zal ik het nog een keer proberen te reageren(: 

Reputatie 5
Badge +4

 

Dankjewel voor je reactie, ik heb ook een reactie bij jou achter gelaten. Ik hoop dat het je helpt! Groetjes van mij ((:

Hoi Nolaf  Jij ook bedankt ! :) waar staat je reactie ? Ik ben heel benieuwd :)  Lief en bedankt vast ! Grtz Julian X

Het staat onder je topic! Graag gedaan, ik help je graag!

Die komt vast nog , hij zal wel worden gemoderate , had ik net ook haha dan duurt het even. Ik heb ook op jouw topic over gym gereageerd.

Groetjes Julian X

Ik zie jouw reactie ook nog niet, maar komt nog wel denk ik(: 

Reputatie 7
Badge +2

Hoi, ik vergeef mezelf (als ik iets stoms of kwetsends heb gedaan bijv) pas als ik mijn spijt heb betuigd aan die gene en als het weer goed is. En ik probeer sinds toen niet meer zulke dingen te doen , zoals iemand uitlachen, dan lach ik niet meer maar help die persoon. Kijk maar wat dat kan doen met iemand ( zie het verhaal van @Tartan13  maar) dus dat soort fouten wil ik niet meer maken en als ik toch iets doe dan dus wat ik in het begin zei.

Maiskolfje X

Reageer