Beantwoord

hoe snijwonden verbergen?

  • 6 October 2018
  • 3 reacties
  • 430 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
ik snij mezelf elke keer weer nadat ik ruzie heb met me ouders heb of problemen heb met mensen en dat soort gevalletjes. Maar ik heb afgelopen dagen het een beetje heftig gedaan en op school vroegen ze ook al WAT IS DAT?! en ik zei gwn telkens dat me katten dat deden maar dat wordt echt een kut smoes. Weet iemand een betere smoes en hoe ik het kan verbergen, ik doe het boven me hand. O en voor de duidelijkheid ik probeer echt te stoppen.
icon

Beste antwoord door Anonymous 7 October 2018, 09:43

Bekijk origineel

3 reacties

" O en voor de duidelijkheid ik probeer echt te stoppen."
Praat je er al met iemand over?
Dergelijke dingen kun je zeker met vertrouwenspersonen delen, als jouw school die tenminste heeft.

Kun je wonden niet bedekken met kleding?
Dat is natuurlijk wat lastiger als je het op de rug of op de palm van je hand doet, tenzij handschoenen je erg goed staan.
Bij andere topics wordt er wel eens geschreven dat make-up zou kunnen helpen, maar of dat het waard is...
Bedekken met kleding en armbandjes is altijd een goede optie. Zeker gezien jij het net onder je hand doet.

*de kat smoes is altijd een slechte smoes*

Pas wel op met make up, je wonden moeten daarvoor echt al dicht zijn.

Erover praten lijkt me inderdaad goed. Niet alleen over het snijden, maar ook over de ruzies. Ik denk dat dat jou heel erg kan helpen.

Gr. Pin
Wat MensPersoon hierboven ook al zei is ga er met iemand over praten. Een vriendin, een vertrouwenspersoon, een mentor, je huisarts. Het maakt niet uit wie zolang je die gene maar vertrouwd. Dit lucht over het algemeen enorm op, omdat je dan alles dat je qua gevoelens al hebt opgekropt, kwijt kan. Hierdoor zal je je waarschijnlijk al stukken beter voelen en dit helt jezelf snijden tegengaan.

Wat ik zou doen voor de wonden is of inderdaad je kleding er overheen als dit mogelijk is (grote truien bijvoorbeeld) of ik zou het bedekken met concealer en dan met baby poeder of losse poeder (bij de make-up afdeling bij bijvoorbeeld kruidvat) er overheen gaan. Door de poeder zal de concealer de rest van de dag blijven zitten.

Ik hoop dat ik je zo verder heb geholpen!

Veel sterkte!

Reageer