Hoe schakel je je emoties uit?!

• 30 April 2015
  • 11 reacties
  • 5692 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
De laatste tijd gaat het wel goed met me. Beter dan eerst. Gwn wat vrediger, als iemand daar interesse in had.
Maar er is nog een ding om te verbeteren:
Mijn emoties. Hoe schakel ik ze uit?
Ik kan er gwn niet meer tegen. Ik ben gevoelig. Zo veel heeft zo'n grote inpact op me, opmerkingen, gebeurtenissen, andere mensen en hun leven...
Ik maak me te veel zorgen om alles en iedereen. I wish I didn't care.
Is er niet een manier om zorgzaamheid, verdriet, woede, die rij uit te zetten?
Dat ik niet zo sterk beinvloed word, dat ik niet zo snel van vreugde naar verdriet ga. 
Dat mijn hart niet gebroken kan worden.
Ik vind dat ik het verdien. 
Al te veel pijn gehad in mijn leven.
Ik wil alleen nog blij kunnen zijn, en misschien van mensen kunnen houden, maar dat hoeft niet als ik dan nog pijn kan lijden.
Bedankt als je kan helpen

11 reacties

hee,
Wat naar voor je!
Wat wil je precies? Om minder emotioneel te worden als iemand iets vervelends tegen je zegt? Of bedoel je iets heel anders?
Je emoties kun je helaas niet uitschakelen. Je kan wel een manier vinden om ze beter te uiten, dat prettiger is. Ik denk dat je je gevoelens anders moet uiten. Hiermee bedoel ik om het tegen iemand te vertellen wat je voelt, of om je gevoelens allemaal op te schrijven. Dit kan enorm schelen!
Door iemand je gevoelens te vertellen of op te schrijven, kan je zegmaar je gevoelens beter naast je neer leggen. Hierdoor heeft alles misschien minder impact. Hierdoor maak je misschien minder zorgen en voel je je minder verdrietig. Kun je dit eens proberen?
Je zou ook een dagboek kunnen bijhouden, waar je in schrijft wat je meemaakt, waardoor je stemming veranderd, je gevoelens etc. Misschien wordt het door te praten of door het op te schrijven wat duidelijker, en kun je daar aan werken.
Heb ik je zo goed geholpen?
Je zei dat je alleen maar blij wilt zijn, je kunt natuurlijk bij worden, je komt er echt! je moet er nu aan werken en dan kom je er echt!
Heel veel sterkte!

kus
heay,
okay dit wordt een super korte reactie maar door je emoties niet te laten ze zien ze gwn te onderdrukken (hoe moeilijk het ook is) wordt je harder en ondaks dat je je emoties niet uit kan zetten zal je ze wel eerder vergeten omdat je daardoor d'r minder mee bezig bent.

xx 
Ik weet dat het mogelijk is.
Alleen weet ik niet hoe
heay,
ik had even op google gekeken voor je maar het enige wat ik vind is afleidng vinden.
Ik snap trouwens heel goed wat je bedoelt met dat je emoties gwn even kwijt wil.

xx
Bij mij zegt google dat je caring moet dempen tot 0-1. Dat word wat. Wens me succes
- Zoek afleiding. Dan vergeet je even dat wat je voelt. Ik denk alleen dat je niet moet gaan vluchten voor je gevoelens. Ze mogen er echt zijn, ze horen bij je.
- Gooi het eruit (bv. schrijven/praten/creatief bezig zijn).
- Zeg tegen jezelf: Ik mag voelen wat ik voel. Op die manier veroordeel je jezelf en je gevoelens niet, en daar wordt het direct een stukje lichter van.
- Halveer je gevoelens, dat klinkt raar, maar: wat je voelt is echt al meer dan genoeg, daar mag best de helft vanaf. Je kunt dat symbolisch doen door wat van je af te schrijven en het papier in twee (of meer) stukken te scheuren. Er zijn wel meerdere manieren waarbij je iets tastbaars hebt, maar je kunt het ook in je hoofd doen.

Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik hoop van wel!

Veel liefs!
De laatste tijd gaat het wel goed met me. Beter dan eerst. Gwn wat vrediger, als iemand daar interesse in had.
Maar er is nog een ding om te verbeteren:
Mijn emoties. Hoe schakel ik ze uit?
Ik kan er gwn niet meer tegen. Ik ben gevoelig. Zo veel heeft zo'n grote inpact op me, opmerkingen, gebeurtenissen, andere mensen en hun leven...
Ik maak me te veel zorgen om alles en iedereen. I wish I didn't care.
Is er niet een manier om zorgzaamheid, verdriet, woede, die rij uit te zetten?
Dat ik niet zo sterk beinvloed word, dat ik niet zo snel van vreugde naar verdriet ga. 
Dat mijn hart niet gebroken kan worden.
Ik vind dat ik het verdien. 
Al te veel pijn gehad in mijn leven.
Ik wil alleen nog blij kunnen zijn, en misschien van mensen kunnen houden, maar dat hoeft niet als ik dan nog pijn kan lijden.
Bedankt als je kan helpen

Ik weet niet echt of ik hier welkom ben als 20-jarige... maar ik wou zeggen dat ik je begrijp... voel me net hetzelfde, al sinds ik klein was. Ik hoop dat het bij jou over gaat 🙂
Je emotisch uitschakelen, tuurlijk kan het wel, maar het is niet goed.
Ik heb bijna m'n hele leven boosheid uitgeschakeld. Ging prima. Maar de prijs was dat ik mezelf ging beschadigen. Daar werd ik echt niet gelukkiger van. Maar he, ik was nooit boos.

Emotisch hebben een functie. Hoe vervelend ze soms ook zijn. In plaats van ze uit te schakelen kan je er ook mee leren omgaan. Als ik nu boos ben zeg ik wat me dwars zit. Dan is het er tenminste uit. Nee, boos zijn is geen leuk gevoel. Maar het gaat weer over. Alle gevoelens gaan weer voorbij.

Ik kan echt uren huilen omdat iemand een mug doodslaat. Niet echt handig en ik word er zeker niet gelukkiger van. Maar doordat ik dan huil kan de emotie eruit en ik het daarna weer goed. Ik kan verder.
En tuurlijk is dit een klein stom voorbeeldje. Maar eigen werkt het ook zo met grotere dingen. Emoties mogen er zijn. En doordat je soms verdrietig bent kan je ook genieten van de mooie momenten. Iedereen wil constant geluk ervaren, maar zo werkt het niet.

Door te praten, te schrijven, te lezen, een huil film te kijken, te sporten, te tekenen... Kan je je emoties leren accepteren. Het is niet leuk but no smile whitout a tear.

xx
Pheebs
ik zou ze niet onderdrukken.. heb ik ook heel lang gedaan maar dan komt het weer 2 keer zo hard terug. misschien dingen doen die je leuk vind of bij iemand alles vertellen of uithuilen?

xxx
Ik zou niet je gevoelens gaan onderdrukken. Je mag gewoon dingen voelen hoor! Er zijn alleen verschillende manieren om er mee om te gaan. Bij mij helpt het altijd om erover te praten. Mijn mentor zei zelf tegen me dat je je niet hoeft te verontschuldigen voor je gevoelens. Je mag een bepaald gevoel bij iets hebben, daar is niks mis mee. Ik heb ook het probleem dat ik me over heel veel dingen zorgen maak maar dat gaat meestal weg als ik er veel over heb gepraat. Ik vind het zelf altijd fijn als ik met iemand alles even op een rijtje kan krijgen zodat ik zelf ook begrijp waar bepaalde gevoelens vandaan komen.
Ik hoop dat ik je hier mee heb geholpen

Xxx

Reageer