Vraag

Hoe ontdek je je goede en slechte kanten?

  • 25 May 2018
  • 3 reacties
  • 80 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hii,

Daar ben ik weer
Mijn mentor helpt mij nu met het grootste deel van mijn problemen.

Ik heb volgende week een gesprek met haar, en dan moet ik een lijstje hebben met mijn goede een slechte kanten zodat ze mij kan helpen met mijn depressie.

Het probleem is dat ik gewoon werkelijk WAARDELOOS ben met zelfreflectie. Hoe kom ik er dan achter wat mijn goede een slechte kanten zijn??

Mijn mentor heeft mij vorige week om gevraagd of ik aan zelfmoord dacht ( we kwamen bij dat onderwerp omdat een paar vrienden van mijn zelfmoord willen plegen ) ik heb toen Nee geantwoord, maar ik ben er elke dag overnieuw over aan het nadenken en ik ben bang dat mijn antwoord ineens Ja wordt....

Kan iemand mij helpen??
~Asy

3 reacties

Dat laatste is een beetje random bij de rest, maar ik dacht er nu weer aan dus ja..
Vraag het aan mensen in je omgeving, die kunnen je slechte maar vooral ook je goede kanten opnoemen.
Als je bang bent dat je antwoord naar zelfmoord ineens ja begint te worden zou ik aan de positieve dingen in je leven denken om je drang naar leven groter te maken.
Hoi,

Zelfreflectie is ook lastig. Misschien wel een van de moeilijkste dingen om te doen. Je moet namelijk kritisch naar jezelf kunnen kijken, maar hoe doe je dat als je het over jezelf hebt? Ik bedoel, je bent altijd direct betrokken en bevooroordeeld door je gevoel... Het is daarom helemaal niet raar dat deze 'opdracht' jou niet lukt. Ik zou daarom gewoon stoppen met piekeren en de volgende keer dat je je mentor ziet, tegen haar zeggen dat het je niet is gelukt, Je hebt het geprobeerd, maar je bent hier tegenaan gelopen. Wellicht kan ze je dan helpen.

Ik vind het trouwens erg goed dat je het besloten je mentor in te lichten! Knap!

Waarom denk je dat het antwoord wel ja wordt? Je bent er bang voor, dus ergens wil je het niet, toch? Ik denk dat je zelf ook heel goed weet dat zelfmoord niet een optie is. Waarschijnlijk is het zo 'normaal' voor je geworden om in een omgeving te zijn met mensen die dood willen, dat zelfmoord dat bijna automatisch 'normaal' lijkt en een echte optie lijkt. Echter is het goed om erbij stil te staan dat dit dus niet zo is en dat het absoluut geen goede optie is. Wat zijn dus precies je zorgen dat jouw antwoord zou laten veranderen?

Gr. Pin

Reageer