hoe moet ik verder

  • 2 October 2018
  • 1 reactie
  • 55 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hee!
ik ben 16 jaar, ik woon al sinds mijn 5e in een pleeggezin en sinds een jaar woon ik in mijn 4e pleeggezin. hier gaat het niet zo goed. ik ben een meisje die nogal opzich zelf is. ik vind het heel moeilijk om mijn gevoelens te uiten of te vertellen als ik ergens mee zit. het liefste loop ik de hele dag met een koptelefoon op. vaak doe ik dit ook, mijn pleegmoeder vind dit niet goed omdat ik me dan afsluit. ik snap waarom ze dit vind en ik geef haar ook wel gelijk. na een hele hoop dingen die niet zo goed lopen is er besloten dat ik weer ergens anders moet gaan wonen. hier voor praat ik nu 6 uur per week met iemad (voor iemand die niet van praten houd is dit behoorlijk veel) hierbij komt nog kijken dat ik nu voor de tweede keer mijn examens ga doen. vorig jaar ben ik flink gezakt.
doordat ik best veel aan mijn hoofd heb voel ik heel vaak niet echt top. vaak voel ik me somber en ben ik het liefste de hle dag alleen. op zulke momenten zit ik veel op mijn kamer, en omdat ik dan zoveel in mijn kamer zit komen er steeds meer dingen bij. pleegmoeder wordt dan boos dat ik op mijn kamer zit en zo voel ik me dan weer slechter. soms lijkt het gewoon een cirkel waar het lastig is om eruit te komen.
ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik nu met dit verhaal wil bereiken, maar misschien zijn er mensen die tips hebben om me weer beter te voelen ofzo...

1 reactie

Hoi

Je bent heel in jezelf gekeerd, wat je pleegmoeder niet zo fijn vindt. Ik kan me voorstellen dat zij het lastig vindt dat ze geen goed beeld van je kan krijgen. Momenteel heb je veel gesprekken om bij een ander pleeggezin te gaan wonen. Ook al zijn gesprekken niet jouw ding, hoop ik dat ze kunnen aangeven in wat voor gezin jij je goed zou voelen. Misschien kan je je beter uiten d.m.v. een brief of mail.

Heb je iemand waarmee je kan praten? Praten is niet echt je ding zeg je, maar soms is praten met een vriend(in) wel fijn. Heb je iemand in gedachten waarbij je terecht kan?

Groetjes
Kenshin

Reageer