Vraag

hoe maken jullie contact?

  • 27 July 2019
  • 2 reacties
  • 97 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hallo,
Ik heb best wel een eenzaam gevoel. Op een mooie dag in de vakantie of weekend doe ik soms helemaal niks omdat ik niet echt vrienden heb. ik heb 2 echte vrienden waarvan 1 de laatste tijd maar niet kan afspreken door van alles en nog wat. vervolgens zie ik hem wel leuke dingen doe met andere.
ik wil gewoon nieuwe vrienden maken, nieuwe mensen ontmoeten. ik heb alleen wat moeite met de eerste stap zetten. hoe doen jullie dat?
wat ik al doe en mijn hobby's: ik ga binnenkort naar de sportschool, ik werk, fotograferen, op de keyboard.dit zijn een beetje mijn hobby's en probeer nieuwe mensen te leren kennen.
dus hoe doen jullie dit?

alvast bedankt.

2 reacties

Hoi

Je voelt je best eenzaam, en vraagt je af hoe je nieuwe mensen kan ontmoeten. Je vertelt vooral de eerste stap lastig te vinden.

Je bent van plan om naar de sportschool te gaan. Dat is een positief voornemen. De kans is groot dat je op de sportschool leeftijdsgenoten zal ontmoeten, en aangezien jullie daar zijn om een gelijkaardige reden, namelijk sporten, hebben jullie al meteen een gespreksonderwerp.

Je huidige hobby's zouden ook een poort naar nieuwe vriendschappen kunnen vormen. Je zou bijvoorbeeld kunnen uitkijken naar fototentoonstellingen, waar je met anderen visies kan uitwisselen over de kunstwerken. Ook een concert of eender welk optreden kunnen een mooie ontmoetingsplek zijn.

Op een plek waar mensen rondhangen met een gemeenschappelijke interesse, kan je deze interesse als aanknooppunt gebruiken voor een gesprek. Je kan bijvoorbeeld iemand vragen wat 'ie van een bepaald werk vond, of waar die persoons interesse voor kunst vandaan komt. Als je het een en ander weet over het onderwerp waar jullie het over hebben, is de kans groot dat jullie een boeiende conversatie zullen weten voeren.

Groetjes
Kenshin
Hey,
Je kan zeker iets doen tegen eenzaamheid, je kan bijvoorbeeld opzoek gaan naar hobby clubs, zoals voor tekenen of een ander hobby.
Je kan ook iets heel nieuws gaan proberen, eigenlijk een beetje uit je comfort zone gaan. Denk aan een hele andere soort sport, zoals dansen!

Dus wat kan je allemaal doen:
  1. Sporten
  2. Hobby club
  3. Meer met familie optrekken
  4. Je vrienden uitnodigen om iets leuks te gaan doen, zoals een filmmiddag!
En misschien voel je je eenzaam omdat je niet om mensen bent, je kan als je oud genoeg bent ook een baantje
nemen. Zo verdien je geld en leer je nieuwe mensen kennen! 👍🏼

Praat er ook over met je ouders of andere mensen die je vertrouwd. Je kan eventueel ook hiervoor naar een psychiater gaan, die kan je ook helpen met nieuwe mensen leren door er een oplossing voor te bedenken.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt,

Groetjes Miss W

Reageer