Hoe lang nog


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi!

Dit is mijn tweede topic in een korte tijd, maar dit moet ik even ergens kwijt.

Ik begrijp niet wat ik verkeerd doe. De hele tijd zeggen mensen tegen mij dat ik fout bezig ben, dat ik slecht ben in wat ik doe, dat ik er niet ben voor anderen, enz. Als ik ze dan vraag wat ik precies verkeerd doe, kunnen ze dat niet zeggen. Hoe verwachten ze dan dat ik mij verbeter?

Verder is er ook iets raars aan de hand waarbij iedereen alles meteen de schuld bij mij zet. Mijn moeder bijvoorbeeld. Zij zegt altijd dat ik naar haar kan komen met mijn problemen, maar als ik dat dan doe, is het meteen allemaal mijn fout. Echt bij alles. Het lijkt een automatisme: als mensen mijn gezicht zien, gaat er een alarmbelletje in hun hoofd af om alle schuld bij mij te leggen. Natuurlijk maak ik fouten, maar soms ben ik er oprecht van overtuigd dat het niet mijn schuld is.

Als ik dan eens doe wat die personen van me vragen, is het nét dat wat ik verkeerd doe. Ik ben het beu dingen te proberen, die uiteindelijk weer als fout worden beschreven. Dan krijg ik weer dingen te horen als 'mongool' of 'je bent te autistisch hiervoor'. Dat zijn al geen scheldwoorden, en daarbij weet niemand, buiten mijn ouders dan, dat ik effectief autisme heb.

Leven is voor het moment meer iets dat ik doe uit hoop dat ik er op een dag wel bijhoor. De mensen rond mij lijken me soms wel dood te willen. Als ze dat willen, hebben ze het maar te vragen, en als ze me een goede reden kunnen geven, maak ik er met plezier (nou ja) een eind aan. Het zal waarschijnlijk toch weer mijn schuld zijn.

Misschien ben ik nooit bedoeld geboren te worden. Ik lees hier topics van mensen die het verdienen te leven, en die zo'n goede personen zijn, ook al zien ze dat zelf soms niet.
Dan vind ik het weer hypocriet van mezelf dat ik personen probeer te doen inzien hoe belangrijk ze zijn, dat ze moeten blijven leven, terwijl ik zelf het liefste dood ben. Ik zie mezelf niet als één van die mensen die het verdienen, maar als iemand die het leven niet waard is. Zien die mensen zichzelf misschien ook zo, en ben ik toch zoals hen?

In mijn overtuiging dat mijn leven nog kan keren, blijf ik leven. Hoe lang zou dat wachten nog duren? Wat verwacht ik hier nu van, dat kan niemand weten. Ik denk dat mijn vraag eerder is: heeft iemand tips om die vervelende gevoelens tegen te gaan? Liefst geen medicijnen, daar ging ik me de vorige keer nog slechter door voelen.

Ondanks mijn geklaag hier, nog steeds met vriendelijke groeten
x

177 reacties

Hoi 100divergent11!

Al maak je 20 topics aan op dezelfde dag, dat is je goed recht. Don't worry!

Dat is altijd jammer hè, wanneer mensen zeggen dat je alles fout doet, maar ze niks concreets weten. Dat doet me eigenlijk een beetje denken aan mezelf betreft kritiek op mezelf... :8
Ik denk ook niet dat men altijd wilt dat je je verbetert. Mensen die dit zeggen hebben meestal kritiek op alles, wat je ook doet (zoals je al zei). Wat je ook probeert, het is dus nooit goed helaas. Dit probleem ligt meestal bij de ander en niet bij jou.

Ik snap dat je aan deze theorie begint te twijfelen, zodra iedereen in je omgeving deze vervelende gewoonte begint te krijgen. Ik zit te zoeken naar een andere oorzaak dan dat het aan jou ligt, want ik kan me gewoon niet voorstellen dat het aan jou ligt. "...dat ik er niet ben voor anderen..." Je doet hier niks anders, ik kan me niet voorstellen dat je zo niet bent in real life.

Ik denk dat je echt de zondebok bent. Ik snap alleen niet waarom. Je verdient het echt niet.

Dat autist tegenwoordig als een scheldwoord wordt gezien, is iets waar ik ook niet tegen kan. Ik zeg er vrijwel altijd iets van, maar ja, dat kan niet in een omgeving waar men niet weet van mijn autisme. Is effectief autisme weer iets anders dan 'normaal' autisme? Volgens de nieuwe dsm is het namelijk allemaal 'ASS' (Autisme Spectrum Stoornis) geworden.

Waar er bij mij een alarmbelletje gaat rinkelen, is bij het gedeelte waarbij je beschrijft dat je de dood eigenlijk zo erg nog niet vindt. Hoop is iets heel sterks en is waarschijnlijk de sterkste emotie (kun je dit een emotie noemen?). Echter is hoop ook niet eindeloos.
Je hoopt dat je er op een dag bijhoort en ik weet vrijwel zeker dat je dat gaat lukken. Nu ben je nog heel erg afhankelijk van mensen, maar zodra je gaat studeren richt je je eigen omgeving in en kies je zelf met wie je te maken hebt. Wat je daar nu aan hebt, tja, ik denk helaas alleen weer die hoop...

Hoe staat het nu met je psycholoog? Ben je al gewisseld van psycholoog? Zo niet, dan zou ik hier echt vaart achter zetten. Maak dan maar gebruik van de situatie, je doet blijkbaar toch alles fout, dus dan kun je dit ook wel fout doen. Gewoon niet meer gaan, net zo lang tot je iemand anders hebt.

Wat je nu kunt doen is denk ik de leuke dingen in je leven uitbreiden. Dingen met vrienden doen en ontspannen.
Als ik gek word van mijn gedachten, ga ik altijd verhaaltjes bedenken in mijn hoofd. Uitzetten kan ik mijn hoofd niet, dus dan maar afleiden.

Nou ja, ik hoop dat mijn bericht ondanks alles toch iets geholpen heeft en aarzel niet om nog eens hulp te vragen als je dat nodig hebt!

Gr. Pin
Hi 100Divergent11,

Ik weet niet waar ik moet beginnen. Ik kan de juiste woorden niet vinden. Het doet me pijn te lezen hoe je het leven ervaart en de mensen met jou omgaan. Jij, die zoveel voor anderen doet. Hoe breng ik het onder woorden wat ik wil zeggen aan jou?

Keer op keer begin ik weer opnieuw en ik kom er steeds weer niet uit. Zo moet jij je af en toe ook voelen, bedenk ik me dan. Het is soms frustrerend dat je niet verder komt. Dat gevoel moet je vast ook wel eens hebben.

Ik probeer het voor mezelf op een rijtje te krijgen en ik ben daarom maar wat muziek gaan luisteren op yt. Vaak helpt me dat wel. Hopelijk ook deze keer.

Ik bedacht me hoe het leven begon en wat je dan allemaal mee maakt en toen was alles nog simpel en fijn. Voor mij dan toch, ik hoop voor jou ook.

Een liedje die dat onschuldige, fijne gevoel van vroeger weergeeft is toch wel het volgende:

Spinvis – Aan de oevers van de tijd
https://www.youtube.com/watch?v=CiQvxc_2y7o

Lyrics:

Aan de oevers van de tijd
Keek ik om me heen
Ik wachtte aan de kant
Aan de oevers van de tijd
En alles ging voorbij
Verloor zijn naam
En spoelde aan

Aan de oevers van de tijd
Hing ik maar wat rond
In het zachte dode licht
Van de vreemde grijze zon
Zocht ik naar die ene dag
Naar een juli in een zomer
In een jaar

Kijk
Iemand zwaait en roept
En blauw staat je zo goed
Er gaat een telefoon
Je boek ligt in de tuin
't is zo te zien nog vroeg
Misschien een uur of twee

En daar
Daar bij de auto staan
Josefien en mike
Haar bruine citroën
Je doet iets met je haar
We gaan zo te zien nog weg
Misschien al zometeen

Aan de oevers van de tijd
Hing ik maar wat rond
Tijd was vreemd was ik
En ergens tussen alle troep
Van toen en toen en toen en toen
Zingen stemmen in een zomer
In een jaar

Kijk
Iemand zwaait en roept
En blauw staat je zo goed
Er gaat een telefoon
Een boek ligt in de tuin
't is zo te zien nog vroeg
Misschien een uur of twee

En daar
Daar bij de auto staan
Josefien en mike
Haar bruine citroën
Je doet iets met je haar
We gaan zo te zien nog weg
Misschien al zometeen

Bron: https://genius.com/Spinvis-aan-de-oevers-van-de-tijd-lyrics

Het ging allemaal zo vanzelf, je kon nog gewoon kind zijn.

Toen dacht ik, maar waar is het dan mis gegaan. Alles leek zo mooi en zijn gangetje te gaan. Ik weet niet of dat voor jou ook zo was, maar ik hoop dat je jeugd leuk en vrolijk en vol liefde was. En nu, een aantal jaren later lijkt er een omslag te zijn. Is er geen liefde meer of is die er nog wel maar tussen andere personen als voorheen en hoe sta jij daarin.

Sorry dat dit allemaal nogal vaag klinkt, maar hé, ik doe mijn best om er iets van te maken, waar je hopelijk iets aan hebt.

Dus, waar ging het mis? Where did it go wrong en toen kwam ik op het liedje Wrong van Novastar, alleen ik vond een andere uitvoering mooier.

Hier zit ook wel een beetje eigenbelang in, want bij 0.44 min en 1.11 min zie je een leuke blonde jongen. Het is niet alleen die jongen die ik leuk vind, maar ook omdat het waarschijnlijk een broer(tje) is van de jongen die het liedje zingt. Het broertje is trots op zijn broer en geeft hem support. Ik vind het altijd mooi als zoiets in beeld wordt gebracht. Je ziet aan de beelden dat ze van elkaar houden. De liefde is er nog, hoewel het liedje zelf over een afscheid gaat. Dat soort situaties maakt iedereen wel eens mee.

Misschien wel een beetje vergelijkbaar met de situatie thuis? Er is een soort afscheid of dat komt er, maar ook is er nog liefde. Alleen moet er een nieuwe vorm gevonden worden om die te tonen.

Ook weer een lekker vaag stukje tekst van mij. Het wordt er niet echt beter op. Nou ja, hieronder een linkje naar het liedje gezongen door een Vlaamse jongen die aan The Voice Kids mee doet:

Jens – Wrong (Finale The Voice Kids VTM)
https://www.youtube.com/watch?v=Z6DUCrb8KqI

Lyrics (origineel gezongen door Novastar):

She just left me, oh
And there's no one here that I
Want to change her for
And I was good for her
Still she says she don't know
Who she adores

Where did we go wrong
Was it somewhere along this trip to Miami
Where did we go wrong
Was it somewhere along this trip to Miami

Well I don't agree
That you're better off without
Sir Raymond not me
'cause we were good for you
Still you say you don't know
With whom you should be

Where did we go wrong
Was it somewhere along this trip to Miami
Where did we go wrong
Was it somewhere along this trip to Miami

Why should I bother
I don't need no other to be on myself
Why should I bother
I don't need no other, no no

So where did we go wrong
Was it somewhere along this trip to Miami
Where did we go wrong
Was it somewhere along this trip to Miami

Bron: https://genius.com/Novastar-wrong-lyrics

De songteksten van de liedjes zijn niet altijd precies één op één van toepassing op jou, maar het gevoel van het liedje en tekst is in mijn gedachten wel van toepassing. Ik hoop dat ik dat ermee kan overbrengen.

Tenslotte vroeg ik me dus af en wat nu, hoe verder. Weer al zo’n moeilijke, bijna, niet te beantwoorden vraag. Toen schoot me een liedje te binnen van Michael Jackson met zijn broers. Ik vind de clip zo mooi omdat Michael Jackson toen nog een leuke jongen was, zelfs knap en hoe hij met zijn broers omgaat in de clip. Daar spreekt liefde en gevoel uit. En die twee dingen zijn belangrijk om te hebben en voelen tussen mensen die belangrijk voor elkaar zijn. Eigenlijk zou niemand zonder dat moeten zijn, nooit. In de tekst staat zoiets als “als er iets is dan ben ik er voor je, om je te steunen”. Dat vind ik wel een mooie boodschap die ik je wil geven.

Hieronder een linkje:
Jackson5 - I’ll be there (uit 1983)
https://www.youtube.com/watch?v=L_NfBJSW7Zc

Lyrics:

[Verse 1]
You and I must make a pact, we must bring salvation back
Where there is love, I'll be there
I'll reach out my hand to you, I'll have faith in all you do
Just call my name and I'll be there

[Hook]
And oh - I'll be there to comfort you
Build my world of dreams around you, I'm so glad that I found you
I'll be there with a love that's strong
I'll be your strength, I'll keep holding on - yes I will, yes I will

[Verse 2]
Let me fill your heart with joy and laughter
Togetherness, well that's all I'm after
Whenever you need me, I'll be there
I'll be there to protect you, with an unselfish love I respect you
Just call my name and I'll be there

[Hook]
And oh - I'll be there to comfort you
Build my world of dreams around you, I'm so glad that I found you
I'll be there with a love that's strong
I'll be your strength, I'll keep holding on - yes I will, yes I will

If you should ever find someone new, I know he'd better be good to you
'Cos if he doesn't, I'll be there

Don't you know, baby, yeah yeah
I'll be there, I'll be there, just call my name, I'll be there

(Just look over your shoulders, honey - ooh)

I'll be there, I'll be there, whenever you need me, I'll be there

Don't you know, baby, yeah yeah

Bron: https://genius.com/The-jackson-5-ill-be-there-lyrics

Wow, wat een topic en wat een lange reactie, maar dat komt voor een groot gedeelte door de lyrics en die hoef je niet per sé helemaal te lezen.

Ik hoop dat je er iets aan hebt. Beter kan ik op dit moment niet, maar het komt uit een goed hart.

Liefs :)

Groetjes,
M&M’s

PS
@Pin, je hebt hierboven al weer een mooie reactie geplaatst. Je bent goed met de juiste woorden en invalshoek vinden enzo. Ik weet (omdat je dat hier op het forum geschreven hebt) dat je het (vaak) moeilijk hebt en toch doe je je ding hier en dat is grote klasse.

Jij hoort thuis in:
The Hall of Fame – The Script Ft. Will.i.am
https://www.youtube.com/watch?v=mk48xRzuNvA

Lyrics https://genius.com/The-script-hall-of-fame-lyrics

Ik weet dat je hier niet voor aandacht bent en dat je dat Hall of Fame een vast een beetje overdreven gedoe vindt, maar je verdient het wel

Liefs :)

M&M’s
Hey,

Ik lees het bericht van @M&M's door en ik bedenk me dat ik nog iets was vergeten in mijn bericht! 😳 Komt ie:

Je zegt dat je jezelf hypocriet vindt betreft de reacties op het forum. Jij wilt eigenlijk (soort van) dood, maar tegelijk vertel je anderen dat ze het waard zijn te blijven leven. Ik zit hier zelf ook echt zó erg mee. Ik heb zo veel problemen, waaronder een geweldige depressie die alle levenslust uit mijn lichaam zuigt en toch zeg ik dat mensen geen zelfmoord moeten plegen en die dingen. Ik zeg alles wat ik zelf niet doe, maar wel zou moeten doen. En daar heb je hem dan gelijk ook: ...maar wel zou moeten doen. De dingen die je tegen anderen zegt zijn niet onwaar. Het zijn gewoon dingen die jij hen toewenst, maar jezelf ook zou moeten toewensen. Als je je been hebt gebroken tijdens je hardlooptraining (altijd een mooie vergelijking) en dus out of running bent, mag je je vrienden toch wel hardlooptips geven, ook al kun je zelf even niet hardlopen? Dus voel je er vooral niet slecht over. Je verkoopt namelijk geen onzin. Sterker nog, ik vind juist dat het de reactie beter maakt, omdat juist jij weet dat dat is wat diegene nodig heeft, omdat je in hetzelfde schuitje zit.

En even voor de duidelijkheid; Jij bent zo'n persoon die het verdient te leven, zo'n goed persoon, maar iemand die dat zelf niet kan zien. Waarom ik dat weet? Als je deze prestaties op het forum klaarspeelt, móét je wel zo'n iemand zijn!

@M&M's
Hall of Fame is inderdaad een mooi liedje. Ik kan hem bijna helemaal op de piano. Ik vind die versie ook mooier. Het is alleen maar pianomuziek, dus ik kan de prikkels dan beter verwerken en dan raak ik pas na 2x luisteren overprikkeld ipv 1x luisteren. Dus ja, vooruitgang haha. Ik kan hem helaas niet delen, want het is een mp4 bestand die ik zelf online hebt geknutseld (bladmuziek van online in een programmaatje gegooid). Ik ga anders vandaag nog even kijken naar de mogelijkheden. In ieder geval bedankt voor het compliment. Ik wil hem ook graag teruggeven, want jij bent de laatste tijd ook flink door de sh*t gegaan, maar ondanks alles ben je altijd vrolijk en positief! Dat is iets wat ik alleen maar kan bewonderen!

Gr. Pin
@Pin, bedankt voor je reactie. Die was heel lief en steunend, en ik voel me er al wat beter door :)

Met die psycholoog is nog niet veel veranderd. Ik was er eens met mijn moeder over begonnen, en die vond het onzin. Ik wacht nu een goed moment af om er nog eens over te beginnen, maar gisteren was het een beetje chaotisch in huis, omdat mijn vader veel langer was weggebleven dan normaal, waar mijn moeder niet op gerekend had, waardoor ik was gaan slapen terwijl niemand thuis was, waardoor ik me ongerust maakte en niet kon slapen, en hen, als ze uiteindelijk allebei thuis waren, weer heb horen discussiëren. Wat een zin was dat.

Dingen met vrienden doen is momenteel een beetje moeilijk. De laatste tijd ging ik om met wat andere personen, en daar kon één van mijn vriendinnen zich niet in vinden, en om mij te straffen heeft ze ons vriendengroepje tegen mij opgezet. Ik weet niet precies wat ze gedaan of gezegd heeft, maar die personen doen heel afstandelijk tegen mij.

Verhaaltjes verzinnen in mijn hoofd, dat doe ik ook. Het helpt best.

@M en Ms, bedankt voor jouw hele lieve reactie. Ik heb er zeker wat aan, en wetend dat het uit een goed hart komt, nog meer.

Dat zijn mooie liedjes, met een mooie betekenis. Ik heb ze wat door elkaar bekeken, dus de structuur in mijn hoofd ligt wat overhoop, maar de liefde tussen personen was zeker te voelen. Ik heb geen broers of zussen, wat ik soms wel jammer vindt. Vroeger had ik een nicht waar ik redelijk close mee was, maar we zijn elkaar ontgroeid denk ik. Best wel jammer.

Je reactie steunt me heel erg, maar ik weet er niet echt op te antwoorden. Misschien komt dat later nog.

Aangezien muziek kan helpen, heb ik hier nog wat linkjes naar muziek waar ik me beter door ga voelen.
https://www.youtube.com/watch?v=xo1VInw-SKc
https://www.youtube.com/watch?v=VlEeqFcH8m0
https://www.youtube.com/watch?v=xEeFrLSkMm8

Ja, Pin doet het super hier, daar ben ik het mee eens :)

@Pin, nog even reageren op je nieuwe reactie, ook bedankt daarvoor :)

Wat een mooie metafoor met de hardloper. Ik hoop dat jouw depressie overgaat, want jij bent zo'n persoon die het superhard verdient om gelukkig te zijn.

Bedankt voor je lieve woorden. Ook in het algemeen voor het forum, jij betekent heel veel voor de personen hier, maar leg alsjeblieft niet te veel druk op jezelf.

Jij speelt piano, dat wist ik niet 🙂 Het klinkt vast heel mooi, daar ben ik van overtuigd.
Dat is waar, ondanks dat M en Ms een hoop heeft meegemaakt / meemaakt, blijft hij positief en goede dingen doen. Shoutout naar jullie! En een knuffel.

Ik ga wat paaseieren eten. Vrolijk Pasen, als jullie daar iets mee hebben. Ik niet echt, maar van die eitjes en chocolade kuikentjes word ik wat vrolijker.
Kiekeboe
Als eerste, vrolijk pasen! Het liefst had ik nog paaseieren gezocht maar het jaar is aangebroken dat ik er 'te oud' voor ben. Nou zeg, ik ben pas 13
Maar even terug naar het onderwerp, ik wil echt even zeggen dat je absoluut geen slecht persoon bent! En bent er zeker voor anderen, de reacties die je plaatst helpen echt enorm.

Mensen maken fouten. Iedereen maakt fouten. Als je geen fouten maakt, leer je ook niks. Hoe zou het zijn als iedereen alles perfect deed, daar zou toch niks aan zijn?
Als mensen tegen je zeggen dat je alles fout doet,is dat eigenlijk hun probleem. Zij schuiven de schuld naar iemand anders toe, terwijl ze maar al te goed weten dat het niet zo is.
Als jij blijft geloven dat je het goed doet, alhoewel dat moeilijk is, en niks van anderen aantrekt, wat ook moeilijk is, is dat is dat ontzettend sterk.
Hoop dat je het nog een beetje snapt.

Ik zie hierboven allerlei liedjes staan, vind ik echt leuk, zo mooi hoe een tekst van een liedje, waar door veel mensen niet eens aandacht aan word geschonken, zoveel kan beschrijven. Ik wil hieronder ook nog even een tekst zetten, die ik zelf echt ontzettend mooi vind. Ik weet niet of het hierbij past of niet, maar hij is wel ontzetend mooi.


"Fix You"

When you try your best, but you don't succeed
When you get what you want, but not what you need
When you feel so tired, but you can't sleep
Stuck in reverse
And the tears come streaming down your face
When you lose something you can't replace
When you love someone, but it goes to waste
Could it be worse?

Lights will guide you home
And ignite your bones
And I will try to fix you

And high up above or down below
When you're too in love to let it go
But if you never try you'll never know
Just what you're worth

Lights will guide you home
And ignite your bones
And I will try to fix you

Tears stream down your face
When you lose something you cannot replace
Tears stream down your face and I
Tears stream down your face
I promise you I will learn from my mistakes
Tears stream down your face and I

Lights will guide you home
And ignite your bones
And I will try to fix you



Je kunt het. Echt waar, ik geloof in je. Je bent een ontzettend leuk persoon, ookal ken ik je maar een heel klein beetje. Ik zie jou als een heel sterk en mooi persoon.

@pin,
Tof dat je piano speelt! Ik weet niet of je haar kent, maar agnes obel heeft heek veel pianomuziek. Het is wel een beetje triest, ik weet ook niet of het je smaak is maar ik vind t wel mooi.

Doeg!! Ik ga ook chocoladeitjes eten.
Hey,

Met die psych, moet je het ook 'gewoon' doen en niet vragen. Je bent 16, je ouders hebben niks te zeggen over wie wanneer hoe wat waar en of je een psycholoog ziet. Dat bepaal jij . Ik snap dat je dit lastig vindt, maar jij hebt echt het laatste woord. Je had toch een email? Mail hem. Is er een telefoonnummer? Bel hem. Zeg het des noods de volgende keer als je hem ziet. Echt waar, dit is zo belangrijk!

Ik zou een keer met je vrienden praten en vragen wat er aan de hand is. Misschien is er namelijk niks aan de hand en denk je alleen dat ze afstandelijk doen, omdat dit in jouw zelfbeeld past. (Jij denkt dat mensen jou altijd moeten hebben, wat waar lijkt te zijn en daarom ga je dit ook denken in situaties waar dit niet zo is. Dat is een theorie van me.)

Bedankt voor je complimenten. Ik hoop ook dat m'n depressie ooit weer terug gaat naar het gat waar het vandaan kwam.

Ik kan noten lezen, ik kan toetsen indrukken en daar houdt het ook wel een beetje op. Ik kan bijvoorbeeld ook niet de pedalen gebruiken. Dus mijn piano skils overschat je nu enorm. (Ik heb ook geen les (gehad), dus ja.) Ik doe trouwens ook al 2 jaar over dat liedje omdat ik nooit oefen haha.
@Air, ik zal eens kijken naar agnes obel! Triest is vaak juist mooi vind ik!

Als het wat vroeger zou zijn, zou ik ook zeggen dat ik paaseieren ga eten, maar ik heb er al te veel op en ga zo eten, dus dat wordt 'm niet meer ;)

Nog een fijn Pasen mensen,
Gr. Pin
Hey,

wat vind ik dit erg om te horen! Ik herken me hier heel goed in, en omdat je mij hebt geholpen met mijn topic, hoop ik dat ik je hiermee kan helpen. Toen ik dit had, ben ik gewoon naar degene gegaan die mij steeds de schuld gaven, en heb ik gevraagd waarom ze denken dat het mijn schuld is, en ik heb verteld hoe ik me erbij voelde. Dit heeft geholpen want ze zijn gaan luisteren en nu geven ze me niet meer zo snel de schuld van dingen!

En nog even tussendoor, je bent niets voor niets op deze wereld gekomen, er zijn mensen die van je houden, je ouders, je familie, je vrienden en etc, dus nooit vergeten dat je hier bent om een reden, en dat is omdat mensen van je houden!

Groetjes en heel veel succes.
@Air, bedankt voor je lieve reactie. Je hebt volgens mij gelijk over fouten, dat je ervan moet leren. Die songtekst beschrijft hoe ik me voel, bedankt daarvoor. Muziek is een grote steun voor veel personen, ook voor mij. Bedankt voor je lieve woorden :)

Ik vind 13 helemaal niet te oud om paaseieren te zoeken. Jammer genoeg vinden veel mensen dat wel. Gelukkig word je nooit te oud om paaseieren te eten.

@Pin, alweer bedankt voor je reactie, en voor het blijven steunen 🙂

Met die psycholoog moet ik eens gaan regelen. Ik ga eens nadenken over een mailtje, terwijl ik de zolder opruim, want dat moet ik van mijn moeder. Ik moet allemaal knuffels weggooien waar ik erg aan gehecht bent, en hoewel dat misschien stom klinkt, zijn dat van vroeger zowat mijn enige vrienden. Voor de verhuizing (terwijl het nog niet duidelijk is wie er precies verhuist) moet ik een hoop persoonlijke spullen weggooien. Ik hoop dat ik er wat van naar een kringloopwinkel kan brengen, dat die knuffels nog iemand anders vriend kunnen worden.

Die theorie die je hebt klopt volgens mij. Het zit nogal in mijn hoofd gegraveerd dat mensen me niet moeten, dus neem ik het snel aan. Met die vrienden praten zal ingewikkeld worden, aangezien die nog maar net ruzie hebben gehad met een ander meisje, waar ze heel gemeen tegen deden. Ze zijn te weten gekomen dat ik met dat meisje ben gaan praten, om te checken of ze ok was, omdat ik het overdreven vond hoe mijn vrienden tegen haar deden. Dat konden mijn vrienden niet appreciëren.

Speel maar piano wanneer jij er zin in hebt. Dan blijft het het leukst. Het maakt niet uit hoe vaak je het doet, zolang het maar leuk blijft.

@Anoniemebulgaar bedankt voor je reactie. Het is heel dapper van jou dat je naar degenen bent gegaan die je de schuld gaven, en hebt gevraagd waarom precies. Jij hebt het waarschijnlijk beter aangepakt dan ik.

Die reden zit nu nog verstopt denk ik. Blijven zoeken zeker 🙂 Ik ga beginnen met zoeken tussen de resterende paaseitjes.
@Air, je bent inderdaad nooit te oud om paaseieren te zoeken en zoals @100divergent11 zei gelukkig ook nooit te oud om ze te eten 🆒

Ik denk dat dat mailtje sturen weer zo'n gevalletje 'niet te veel nadenken, maar gewoon doen' is. Al snap ik dat je natuurlijk wel moet nadenken over wat en hoe je het gaat zeggen.

Dat van je knuffels vind ik helemaal niet raar. Ik heb heel veel knuffels en ik ben hartstikke blij met ze. Ik heb ook zo'n hele grote waarin ik me altijd 'verstop' als ik me rot voel of als ik overprikkeld ben (= vaak). Ik heb een jaar geleden ofzo ook veel knuffels weggegeven aan het goede doel en achteraf heb ik heel veel spijt dat van eentje die ik heb weggedaan. Bewaar ze lekker als ze veel voor je betekenen. Des noods staan ze allemaal op je bed! Als het belangrijk voor je is, moet je je niks van je ouders aantreken.

Bij het verhuizen ontdek je altijd veel dingen waarvan je niet meer wist dat je ze had. Veel kan er dan ook weg, dus ik denk dat dat wel goed komt.

Ik vind het wel goed dat je niet onder groepsdruk lijdt (onbewust iedereen waarschijnlijk wel, maar goed). Je moet jezelf altijd trouw blijven!
Dat meisje, is zij niet toevallig aardig? :8
Je kunt het altijd proberen aan te snijden op een ander moment en anders wacht je eventjes tot het wat weg is gezakt. Als het je vrienden zijn, komt het vast wel goed.

Gr. Pin
Ik vind dat je net als paaseieren zoeken nooit te oud bent voor knuffels
Ik heb er nog steeds, en ik moest er laatst ook wat weggooien maar terwijl ik er helemaal niks meer doe wil ik dat liever niet. Hou ze gewoon als dat nu beter voelt, je kunt ze later alrijd nog weggooien.

Een mailtje is een goed idee! Je kunt daar langer over nadenken (niet TE lang natuurlijk) en dingen beter verwoorden. Zoals @pin al zegt, gewoon doen.
Tof dat je aan dat meisje hebt gevraagd of alles wel oke was! Veel mensen zullen dit niet durven.

Groetjes
Mijn initiatief tot ruzie oplossen is van tafel gegooid. Ik had die vriendin een berichtje gestuurd om te vragen hoe het met haar ging, maar ze begon te schelden. Ik heb geantwoord dat ik haar met rust ga laten, als ze niet met mij wilt praten. Daarop begon ze nog meer te schelden.
Ik heb het voor vandaag, en misschien morgen ook, gehad met dat sociale relaties onderhouden gedoe. Ik was vandaag nog redelijk "vrolijk", maar dat incident met die vriendin heeft mijn humeur er weer onderuitgehaald.

Als die vriendin achter mijn profiel komt hier, kan ik best een ticket naar de maan boeken, en mijn zuurstoffles vergeten. Dat risico moet ik dan maar nemen. De steun die ik van jullie krijg is het waard.
Wat jammer van je Humeur!

Maar je kan inplaats van een ticket naar de maan ook wel een enkeltje onderwereld boeken!

Ik word altijd weer langzaam blij als ik vrolijke muziek luistert of een heel stuk ga wandelen!, je kan het proberen om nu iets blijer te worden

~ Asy
Oké, lekker dan. Dat is een goede vriendin... Ik snap echt niet wat er mis is met al die mensen. Jij bent hartstikke lief, aardig, behulpzaam, origineel en vindingrijk!

Het is altijd jammer dat dit soort dingen je humeur dan vernielen. Meer paaseitjes eten dan maar? Van de endorfine in chocolade voel je je vast beter! ;)

Een ticket naar de maan of een enkeltje onderwereld, dat klinkt gezellig! Je kunt dan de trein nemen naar station verdoemenis en overstappen op de sprinter richting ruimtestation de hel. Die verkopen tickets richting de maan met een tussenstop in de onderwereld ;)

Ik denk niet dat mensen hier terecht komen hoor. Of heb je ze verteld dat je hier een account hebt? Anders zou ik me niet zo veel zorgen maken hoor!

Ik hoop toch in ieder geval dat iemand uit je vriendengroepje zijn hersenen niet is verloren. Zijn er anderen die nog normaal tegen je doen?

Verder nog: Ben je niet blij? Eet een paasei! Ben je sip? Gebruik dan discodip. Ik wil je graag opbeuren, dus ik hoop dat dat gaat gebeuren. Door dit kleine en slechte gedichtje. Maar het ontsteekt hopelijk wel een klein lichtje.

Meer heb ik ook niet in petto vrees ik hihi.

Slaap lekker!
Gr. Pin
@Asy Silivana, bedankt voor je reactie. Ik ben vanavond een rondje in het park gaan lopen met muziek in mijn oren. Ik voel me al wat beter, bedankt voor de tip :)

@Pin, alweer een hele lieve reactie. Bedankt 🙂

Die personen of mijn ouders weten niet van mijn account hier. Het zou puur toeval zijn dat ze erachter komen, of het zou zijn dat ze mijn computer checken.

Er zijn personen op school die nog wat normaal tegen me doen. Dat zijn de personen die ik tegenkom, even mee praat, en dat is dan wel gezellig, maar zij hebben al zulke goede vrienden, dat ze mij niet nodig hebben. Ze zijn aardig in ieder geval, dus dat is wel fijn.

Jouw reactie was zo vrolijk en schattig 🙂 Als ik iets leuk of schattig vind, krijg ik van die prettraantjes in mijn ogen. Die zitten er nu 🙂
@Pin

Of je divirgent hebt opgevrolijkt weet ik niet, maar ik ben voor de rest van vandaag ( helaas nog maar 3 1/2 uur ) weer opgevrolijkt!

Als je je echt vreselijk voelt moet je je bedenken dat het helaas nog erger kan ?
Ik hoop dat het goed komt

~Asy
@Asy Silivana, ik ben blij dat de reactie van Pin je geholpen heeft. Ook al telt vandaag nog maar enkele uurtjes, dat is dan al dat.

Jij lijkt het ook niet makkelijk te hebben. Ik hoop dat je hier, en erbuiten, de steun vindt die je nodig hebt.
@Divirgent
bedankt, ik houd de hoop dat alles nog goed komt, ook voor iedereen op dit forum en dat iedereen blij word van de rare berichtjes en gedichtjes ?
Je blijft hopen, dat is heel sterk van je. Dit forum is een enorme steun voor veel personen. Iedereen is zo lief hier.
Blij dat het heeft geholpen @100divergent11 en @asy silivana! :)

Dat die mensen al goede vrienden hebben, betekent niet dat er niet nog één bij kan! Ga anders het gesprek met hen aan en kijk waar dat op uitloopt.

Gr. Pin
Hi 100Divergent11,

Ik loop een beetje achter met reacties plaatsen. Ik zit er al een paar dagen mee in mijn hoofd om te bedenken hoe ik het op wil schrijven…. en dan kom ik er ff niet uit en ga ik maar op een ander topic reageren ipv eerst op het jouwe. Dan lijkt het net of ik jou ineens minder belangrijk vind, maar dat is niet zo. Je hebt al zoveel en zo vaak goede, lieve reacties gestuurd op mijn topics.

Dus, hier een nieuwe poging om je je een beetje beter te laten voelen.

Mijn vorige reactie met die 3 liedjes was, omdat ik gewoon aan het nadenken was over hoe jouw leven (en mijne en van iedereen wsch) wel gelopen is vanaf je geboorte. Ik zie dan vaak plaatjes in gedachten van dingen die je doet als je opgroeit en die zijn dan speciaal en je hebt er herinneringen aan. Ik vond dat het liedje van Spinvis en de clip die daar bij hoort het wel mooi weergeeft.
Oude beelden om te benadrukken dat het geweest is. We zijn allemaal wel eens een dagje weg geweest naar de speeltuin of op vakantie en dat zijn vaak mooie herinneringen. De tekst is vaag, zoals de herinneringen ook kunnen zijn.

Nu er sprake is van dat je ouders uit elkaar gaan na zoveel jaren, begon ik me af te vragen “where did it go wrong”. Dus kwam ik op het tweede liedje. De tekst gaat niet één op één op, maar ergens is er wel iets “mis” gegaan. Dat wil niet zeggen dat het per sé iemands schuld is. Dus het hoeft niet de verantwoordelijkheid van één iemand te zijn, als je begrijpt wat ik bedoel.

Soms lopen de dingen gewoon zo en kom je op een bepaald moment tot de conclusie dat je soms beter ieders eigen weg kunt gaan om met zijn allen gelukkiger te zijn.

Het klinkt tegenstrijdig en als je er midden in zit, valt dit misschien ook niet te begrijpen.

Dat het beter kan worden heb ik met het derde liedje proberen uit te leggen: “I’ll be there van de Jackson5”

Ik kan het niet laten om hier nog een stukje tekst neer te zetten. Bedenk dat je papa en mama dit tegen jou zeggen en jij tegen hen.

Songtekst:

You and I must make a pact, we must bring salvation back
Where there is love, I'll be there
I'll reach out my hand to you, I'll have faith in all you do
Just call my name and I'll be there

[Hook]
And oh - I'll be there to comfort you
Build my world of dreams around you, I'm so glad that I found you
I'll be there with a love that's strong
I'll be your strength, I'll keep holding on - yes I will, yes I will

[Verse 2]
Let me fill your heart with joy and laughter
Togetherness, well that's all I'm after
Whenever you need me, I'll be there
I'll be there to protect you, with an unselfish love I respect you
Just call my name and I'll be there

Tot zover de uitleg over mijn vorige reactie.

Ik vind de liedjes (linkjes) die je geplaatst hebt ook wel mooi. Sommige kende ik al, maar die Japanse? zijn ook wel cool. Ik heb er daarna nog wat meer geluisterd en ben er nog wel leuke tegen gekomen, bv. deze jongen https://www.youtube.com/watch?v=yJSC_ly-t24, hij speelt piano, dus misschien ook iets voor @Pin?. Ik vind hem cute en hij heeft hele mooie handen en lange vingers en hij is 15, ik ben verliefd haha.

Ik vind het stom dat je nu “al je spullen” uit moet zoeken en sommige hebben echt dierbare herinneringen ook al heb je ze misschien al lang niet meer beet gehad. Bijvoorbeeld, je knuffels, je hebt altijd geweten dat ze er nog waren, terwijl je ze niet dagelijks meer zag. Nu moet je sommige “opruimen”. Dat lijkt me niet makkelijk. Soms is opruimen wel goed om weer ruimte te maken voor nieuwe dingen. Soms moet je ook dingen loslaten, maar wat kan wel en wat kan niet weg. Denk er goed over en bij twijfel, misschien nog even bewaren?

Ook stom dat niet alle vriendinnen, 24/7 vriendinnen lijken te zijn. Soms krijg je niet altijd terug wat je geeft en jammer genoeg is dat soms de werkelijkheid.

Kan ook zijn dat zij ook ff niet lekker gaat en je hebt even afstand genomen. Wie weet komt het nog goed, maar ondertussen moet je ook wel verder.

Ik wens je het allerbeste voor nu en natuurlijk ook voor de toekomst.

Je weet dat ik wel van de liedjes ben. Soms zeggen clips en tekst meer dan de woorden die ik kan bedenken.

Dus, nog eentje om deze reactie mee af te sluiten (de tekst staat in de ondertiteling van de clip):

James TW – When you love someone
https://www.youtube.com/watch?v=0Bf3CJZ4hvg

Ik kan me voorstellen dat je je soms zoals die jongen in de clip voelt. Heinde is wel mooi en dat hoop ik ook voor jou.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Soms vind ik niet de goede woorden om te vertellen wat ik wil.

Liefs :)

Groetjes,
M&M’s
@Pin, ik zal proberen meer met hen om te gaan. Bedankt voor je reactie :)

@M en Ms, maak je alsjeblieft geen zorgen. Ik weet dat jij graag dingen doordenkt voordat je iets schrijft. Daar mag je gerust je tijd voor nemen, jouw reacties zijn het wachten waard.

Ik weet niet hoe ik over mijn kindertijd moet denken. Een paar jaar geleden heb ik gerealiseerd dat ik een groot deel van mijn kindertijd last had van dwanghandelingen en angsten. Als kind snapte ik nog niet dat andere mensen dit ook konden hebben, en ik dacht dat ik vervloekt was ofzo. Ik moest bv. van mezelf dingen vijf keer aanraken. Als ik dat niet deed, ging er zogezegd iemand dood. Ik vermoed dat dat begonnen is nadat mijn opa overleed.

Aangezien ik dacht dat ik vervloekt was, durfde ik met niemand praten over die angsten en dwanghandelingen, omdat ik bang was dat ik ergens in een kerker gesmeten ging worden (ik had nogal een raar beeld van mensen en had geen idee dat er hulp bestond). Ik kon het goed verstoppen, en op oudere leeftijd ben ik er zelf tegenin beginnen gaan. Soms komen die dwanghandelingen en angsten nog terug, maar ik heb er al wat meer "controle" over.

Ik was een raar kind.

Die liedjes die ik geplaatst had waren in het Koreaans, maar ik snap dat je ze met Japans verwart. Er worden ook Japanse versies van sommige liedjes gemaakt. Als je daarnaar luistert, kun je een verschil in klank merken.
Hier is een linkje naar de Koreaanse versie en de Japanse versie van een liedje dat ik hierboven gelinkt had:
De Koreaanse versie: https://www.youtube.com/watch?v=Wbqe-GOg2XE
De Japanse versie: https://www.youtube.com/watch?v=eNUNlh5bTNg
Het verschil in geschrift kun je hier ook merken. Bij Koreaans heb je meer bolletjes en streepjes.

Wat me boos maakt, is dat sommige personen aardig tegen me doen wanneer ze een vraag hebben over bv. school. Dan is het even gezellig, maar een halve dag later kunnen ze ineens beginnen schelden dat ik niets doe. Dat is best frustrerend.

Bedankt voor je lieve wensen.

Die video met die jongen en de piano is heel mooi. Ik moet wel toegeven dat ik afgeleid was vanaf het eerste moment dat hij in de camera keek ;)

Die tweede clip met de ouders die gingen scheiden was ook mooi. Ik hoop dat de situatie met mijn ouders uitdraait op een "vredige" scheiding, waar beide partijen elkaar achteraf nog kunnen ontmoeten zonder negatieve spanning in de ruimte.

De laatste twee nachten zijn wat raar geweest. Niet deze nacht, maar de nacht ervoor, denk ik dat ik ben wakker geworden in een paniekaanval. Mijn hart ging heel erg snel, en ik vermoed dat ik net uit een nachtmerrie was wakker geworden, die ik me niet meer kan herinneren. Dat heb ik nog eens gehad onlangs. Ik kan me niet herinneren hoe mijn ademhaling was.

Vorige nacht ben ik, net voor ik in slaap viel, helemaal in paniek geraakt. Er zat een vreemd gevoel van paniek in mij. Ik was aan het denken aan het opruimen van mijn spullen, aan die ruzies, mijn kindertijd, kortweg, allemaal dingen waar ik niet aan hoor te denken als ik vredig in slaap wil vallen. Midden in de nacht ben ik weer wakker geworden met datzelfde paniekgevoel, alleen zonder de veel te snelle hartslag. Ik had het heel warm, en heb daarna nog iets van twee uur wakker gelegen.

Ik heb nu vakantie, dus het maakt niet uit of ik wat meer vermoeid ben, maar gezellig was het niet. Ik dacht dit hier even te delen, misschien hebben jullie er tips voor.

Ik vind dat je, naast de goede muziek, ook de goede woorden gevonden hebt. Ze hebben in ieder geval geholpen. Dankjewel :)

Bedankt voor jullie reacties 🙂
Wow, ik zit je verhaal toch wel met een brok in mijn keel te lezen.
Iedereen zijn kindertijd zou toch op zijn minst onbezorgd moeten kunnen zijn. Jammer genoeg is dat niet (altijd) zo geweest. Had iemand het maar gezien of had jij het maar durven vertellen, dan was het misschien anders gelopen. Je moet je op momenten wel alleen gevoeld hebben.

Maar het geeft ook aan dat je een vechter bent. Je probeert er steeds het beste van te maken en zelfs als dat voor jezelf niet altijd lukt, ben je er voor anderen.

Het is tijd dat “de wereld” iets terug doet voor jou, jouw zorgen wegneemt of op zijn minst verzacht. Mooi dat je zelf wat meer “controle” over dingen hebt gekregen.

Ik probeer me voor te stellen hoeveel impact het overlijden van je opa, iemand waarvan je vast veel gehouden hebt en hij ongetwijfeld van jou, gehad heeft op jou. Ik probeer het, maar weet niet hoe het voelt, als je het echt mee moet maken.

Waarom worden sommige kinderen zoveel harder getroffen als anderen. Onschuldige kinderen. Sommige dingen kan ik gewoon weg niet begrijpen.

Nu ik het weet zie en hoor ik ook wel wat verschillen tussen Koreaans en Japans, maar ik ben niet zo’n pro in Japans als jij bent. Ik had wel eens vaker liedjes van BTS gehoord, maar me er nooit echt in verdiept.

Idd niet te begrijpen dat sommige kinderen alleen aardig tegen je zijn als ze iets van je nodig hebben. Ergens best wel gemeen. Ik snap niet dat je zo kunt zijn en ook niet dat anderen in jouw omgeving (op school) dit opmerken en er op ingrijpen. Jij verdient beter.

Ik had hetzelfde als jou met die Chinees/Italiaanse jongen van 15 jaar. Zodra hij mij aankeek had ik het gevoel dat hij het liedje speciaal voor mij speelde. Ik heb geen idee waar hij over zingt, maar ik kon mijn ogen niet van hem afhouden. Ik word blij van hem, als ik naar hem kijk en ik heb de hele tijd een smile op mijn face. Dus om het af te leren nog een clipje van Giulio Taccon https://www.youtube.com/watch?v=Htt9YwEDkq0

Hij is wel verbeterd als je het vergelijkt met dit liedje, misschien niet zijn beste, maar het raakt me wel https://www.youtube.com/watch?v=KeNPNqNhgCI

Hij is, zo te zien, van het principe, gewoon doen en door het te doen overwin je bepaalde angsten, leer je en wordt je beter.
Als laatste een inspirerend instrumentaal stukje dat hij zelf geschreven heeft
https://www.youtube.com/watch?v=JgiLIFjO4Ng

Behalve dat hij talentvol is, is hij ook grappig en dat kunnen we wel even gebruiken in deze zware tijden. Dan kunnen we hierna weer verder met serieuze zaken. De video’s hebben dus zeker wel een functie in dit topic. Check deze video en let op de commentaren die hij zelf in beeld zet (ze hadden wel wat langer in beeld mogen staan om ze goed te kunnen lezen, dus beter gebruik je af en toe even de pauzeknop). Hij heeft zelfspot en is super grappig
https://www.youtube.com/watch?v=STavQoyDZSc

Ik kan me voorstellen dat je, zeker de laatste tijd, veel dingen hebt meegemaakt die je een plekje moet zien te geven. Vervelend om te horen dat je daardoor de laatste paar dagen zo slecht geslapen hebt. Ik hoop dat je snel weer een goede nachtrust hebt. Dat heb je nodig om overdag je aandacht bij school en andere dingen te houden.

Zijn er oefeningen die je doet voor het slapen gaan, want ik zie je anderen wel eens tips geven voor ontspanningsoefeningen en yoga.

Ok, dit is het voor nu even.
Adem in, adem uit.

Tot de volgende.:)

Groetjes,
M&M’s
Waarom sommigen harder lijken getroffen worden dan anderen begrijp ik ook niet. Jij bent daar ook een voorbeeld van. Zo behulpzaam, vriendelijk, en met een goed gevoel voor humor (en muziek), maar toch heb je al een hoop moeten meemaken.

Ik kan niets lezen in Japans, maar ben van plan daar werk van te maken. Verder zou ik ook graag een Japanse gevechtssport doen, zoals Iaido, of iets Chinees, zoals kungfu, maar daar ga ik nog eens over nadenken. Geen idee of er zo'n club bij mij in de buurt is, maar ik denk dat de discipline en alles wat erbij komt kijken een positieve invloed op mij kunnen hebben.

Bedankt voor de linkjes. Die jongen is blijven doorzetten, en is steeds beter geworden. Zijn humor is inderdaad schitterend :D

Weet je wat me opviel? Dit is heel random, maar bij de video met het zelfgecomponeerde pianostukje stond op de piano het merk: K.Kawai. In het Japans is 'kawaii' het woord voor schattig. Het staat er niet letterlijk, maar het deed me eraan denken. Die piano past heel erg bij die jongen :D
(ik merk vaak de meest onnodige details op, maar soms zijn ze wel grappig)

Wat me nog redelijk lukt, is op mezelf inpraten. Soms krijg ik mezelf in slaap door in mijn hoofd 'adem in, adem uit' te zeggen. Deze nacht had ik weer een nachtmerrie. Ik zat in een schuur die ineens ontplofte en ik was net kunnen weglopen, waarna ik moest vluchten voor gevaarlijke personen met geweren. Dat slaat helemaal nergens op, aangezien ik gisteren niets gewelddadigs hebt gedaan of gekeken. Naast dat heb ik wel goed geslapen.

Bedankt voor je reactie :)

Dit is een cover van een liedje in het Chinees: https://www.youtube.com/watch?v=BZsRlemIb50
Die vind ik ook wel mooi. De man die zingt is getrouwd met één van mijn favoriete zangers, Sam Tsui. Die heeft een hele mooie, lieve stem. Ze werken soms samen aan liedjes, met een mooi resultaat.
Grappig wat je zegt over details, dat hebben mijn twin en ik ook altijd. We zien altijd dingen die anderen niet zien, denken altijd 2 stappen verder dan anderen etc. Mij viel gelijk op dat Giulio best lange vingers heeft en ook lange pinken.

Nachtmerries zijn nooit leuk. Dan slaap je zo onrustig en rust je niet goed uit. Verstandig om jezelf rustig te maken voor het slapen.

Zelf heb ik gelukkig bijna nooit nachtmerries gehad. Er is één soort die ik me wel herinner en die ook vaker terug komt en dat is dat ik dan mezelf oneindig ver naar beneden voel vallen. Het begint dat ik voel dt ik door mijn matras val en dan in outer space kom en blijf vallen en ik zag mezelf dan ook en ik probeerde invloed te hebben op het vallen en tot nu toe is het me steeds gelukt om dat vallen dan te stoppen terwijl ik midden in die nachtmerrie zit. Ik kan het dan van een afstandje bekijken, zo lijkt het. Ik kan ook soms invloed uitoefenen op mijn dromen. Heel raar of iig apart.

Mijn twinbroertje heeft nog regelmatig nachtmerries, dus eindelijk toch een verschil tussen ons. Dat is ook wel een belangrijke reden dat we bij elkaar slapen. Vaak merk ik als eerste al dat er iets is, hij is dan onrustiger in bed en soms begint hij te praten of iig geluiden te maken, dat klinkt soms best angstig.

Het gebeurt dan wel dat hij over me heen kruipt naar de andere kant van het bed en soms blijft hij bovenop me liggen. Dan liggen we met onze borst/buik/enzo op elkaar, zeg maar en dan sla ik mijn armen om hem heen om te voorkomen dat hij zichzelf zeer doet. Ik streel hem dan en zeg zachtjes lieve woordjes tegen hem. Gelukkig wordt hij dan wel altijd rustig. Maar soms ligt hij dan een hele tijd op me.

Ik weet dan wel ongeveer waar hij aan denkt en wat er in die nachtmerrie gebeurt. Vaak is het over hetzelfde en het heeft te maken met ons misbruik en dan bepaalde dingen die er met mij gedaan zijn en waar hij naar heeft moeten kijken, terwijl hij mij niet kon helpen.

Hij herinnert zich er zelf bijna nooit iets van, ook niet dat ik hem streel en vast houd. Als het maar goed met hem gaat, vind ik het prima.

Dus jij kunt je nachtmerries ook herinneren. Kun je er ook invloed op uitoefenen als je nachtmerrie bezig is, zodat je het beter af kunt laten lopen?

Nog één vraagje, weet je hoe het originele Engelstalige liedje heet en wie het zingt, ik bedoel dat laatste linkje van jou. Het Chinese liedje. Ik heb het al geprobeerd te Shazammen, maar ik niet op het Engelstalige uit. Ik heb er wakker van gelegen, nee hoor, zo erg was nou ook weer niet. Maar als je het weet, wil je het me dan laten weten? Het is zo bekend en ik kan er niet opkomen.

Groetjes,
M&M’s
Wat verschrikkelijk dat jouw twin van die nachtmerries heeft. Het stelt me gerust dat hij jou heeft, die hem zo goed troost. Hebben jullie na het misbruik professionele hulp gehad? Misschien heeft je twin er wat aan om met een psycholoog te praten. Ook al herinnert hij zich de dromen niet meer, het is wel eng en beangstigend als hij erin zit. Jullie praten er samen over, dat is goed, maar soms is een extra iemand een grote steun.

Terug naar mijn nachtmerries, die niets voorstellen in vergelijking met die van je twin. Bij mij zijn het meestal dingen als tsunami's, horrorclowns, een zombieapocalypse, een hoop terroristen die binnenvalt en mij folteren, zo'n dingen. Eén keer heb ik gedroomd dat een groep moordenaars de aarde had overgenomen en dat je je bij hen moest aansluiten, of je werd vermoord. Ik heb mij toen opgehangen en met bloed iets op de muur geschreven. Dat droom ik soms, dat ik zelfmoord pleeg, en dan word ik wakker. Ook van die dingen dat er iets gebeurd met iemand, dat dat mijn schuld is, en dat ik uit schuldgevoel zelfmoord pleeg. Een andere keer heb ik gedroomd dat ik een kat was, en dat er een das op mijn rug was gesprongen, die mijn keel aan het doorbijten was. Ik ben schreeuwend wakker geworden, en was mezelf aan het wurgen. Lol.
Wauw, ze zouden mij echt moeten opsluiten. Dat onderbewustzijn van mij is niet gezond.

Dat vallen en dan in je bed vallen had ik vroeger ook. Nu is het al een tijdje geleden.

Soms heb ik controle. Als ik merk dat het een droom is, kan ik mezelf soms wakker maken door heel hard "tegen te werken" tegen de droom. Ik weet niet hoe ik dat moet uitleggen. Heel hard in mijn arm knijpen, krabben of bijten helpt ook, maar dat is niet zo handig.

Ik kan de nachtmerries niet beter laten worden. Vanaf het moment dat ik besef dat ik droom, begin ik te denken wat er nog enger kan zijn, en dat komt dan tevoorschijn. Daar kan ik niets aan doen, tenzij mezelf wakker maken.

De oorspronkelijke zanger is Jay Chou. Het is gezongen in het Mandarijns. Dat is het meest gesproken dialect van het Chinees. Hier is het linkje:
https://www.youtube.com/watch?v=bu7nU9Mhpyo

Reageer