Hoe kunnen we iemand, die we niet kennen, bedanken voor het redden van ons leven?


  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik loop hier al een paar weken mee rond en wilde het steeds niet posten en het zelf oplossen, maar ja, een beetje hulp van jullie kan geen kwaad.

Ik heb best lang getwijfeld over het plaatsen en ook over als ik het zou plaatsen onder welke categorie en titel. Het is ondertussen ook al lang voorbij mijn bedtijd en het wordt steeds later. Ik heb net eerst nog andere topics beantwoord om deze maar zo lang mogelijk uit te stellen, maar nu moet het er maar van komen. Mijn twin wil ook dat ik hem nu plaats en hij heeft al aangeboden om op de “plaats reactie” knop te drukken.

Als jullie dit topic gelezen hebben weten jullie gelijk waarom ik hier een maand niets gepost heb.

Ik heb getwijfeld over de volgende titels:
1. Is dit homohaat of een “gewone” vechtpartij?
2. Ik kus op straat een andere jongen en voor ik het weet word ik wakker in het ziekenhuis

Maar het is toch een andere geworden, zoals jullie al gezien hebben. Ik wil wat er gebeurd is op een positieve manier benaderen en niet de nadruk teveel leggen op alle negatieve dingen die er gebeurd zijn. Ik ga het verhaal met (een hoop) negatieve dingen erin wel vertellen, maar ik hoop er uiteindelijk wel een positief gevoel aan over houden.

Ik wil dus iemand bedanken en mijn twin ook. Iemand die iig mijn leven heeft gered. Maar ja, hoe doe je dat en hoe vind ik hem. Daar kan ik wel wat hulp bij gebruiken.

Here we go. Het is best wel emotioneel, vandaar dus deze categorie.

Vorige maand had mijn twinbroertje 2 lekke banden met zijn fiets en niemand thuis had tijd om hem met de auto op te halen en toen ging ik met de elektrische fiets van mama hem ophalen. Het was iets van 10 km verderop. Hij had al een uur gelopen ofzo dus hij was het ook al een beetje beu en we hadden afgesproken bij een bushalte, want daar kon hij dan even uitrusten en zijn fiets daar laten staan, zodat we die later op konden halen met de auto.

Toen ik daar aankwam was ik blij mijn twin weer te zien en ik liep naar hem toe en gaf hem een kus en een hug en hij mij. Dat vinden sommigen misschien raar, maar we kussen elkaar elke dag na het opstaan en voordat we gaan slapen en ook als we elkaar een tijdje niet gezien hebben of gewoon zomaar. Het was gewoon een kus op zijn wang, dus niet tongen voor als het niet duidelijk is.

We wilden net zijn fiets op slot zetten met een ketting die ik meegenomen had en daarna zouden we samen op de elektrische fiets naar huis gaan, maar dat heb ik later pas allemaal gehoord, want ik kan me er helemaal niets van herinneren. Het eerste wat ik weer weet is dat ik in een ziekenhuis wakker word. Ik wist niet waar ik was en wat er gebeurd was. Ik heb het later pas gehoord van mijn twinbroer.

Waarschijnlijk ben ik vanaf achteren onderuit geschopt door een paar jongens, want mijn benen waren zwaar gekneusd en ik had overal blauwe plekken. Door die schoppen was ik ook nog ongelukkig op de stoeprand of het fietsenrek gevallen en ben ik bewusteloos geraakt en had ik een hoofdwond. Mijn armen en borstkas, buik en rug waren ook helemaal bont en blauw en elke beweging deed pijn.

Mijn twin weet ook niet alles precies, want hij was ook geslagen en geschopt. Hij was niet bewusteloos geraakt, maar hij was in shock omdat ik niet meer reageerde. Van die jongens weet hij ook niet veel meer, omdat er zoveel gebeurde in korte tijd en hij was heel erg ongerust over mij. Ik vind het zo erg voor mijn broertje. Hij heeft mij daar zien liggen, ik weet er niks meer van.

We snappen niet wat er gebeurd is en vooral niet waarom. We denken misschien omdat we elkaar gekust hebben, tenminste dat zeggen anderen dat het daarom wel zou zijn, want er zijn al eerder gay jongens mishandeld in die buurt, maar dat is toch belachelijk.

We doen niemand kwaad en dan krijgen we dit. Eerst dachten we dat het vanwege onze spullen was, want onze fietsen waren daar niet meer en mijn geld en telefoon waren ook weg. Maar na een paar dagen waren onze fietsen ergens gevonden, alleen waren ze helemaal krom en alles was kapot.

Gelukkig was er een jongen die ons geholpen had. Hij kwam voorbij fietsen toen het net gebeurd was. Hij had niet gezien wat er gebeurd was en we weten ook niet of die jongens die ons geschopt en geslagen hebben hem aan hebben horen/zien komen. Mijn twin was helemaal in paniek aan het schreeuwen en aan het proberen om mij wakker te maken en dat had die jongen gehoord en even later ook gezien. Die jongen had de ambulance gebeld en mijn broertje proberen te kalmeren en gerust te stellen. Hij had gezien dat ik nog ademde en nog een beetje reageerde als hij mij aanraakte, maar ik was niet echt bij kennis, maar half half ofzo. Ik weet er niks meer van.

Mijn twin en ik werden met de ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis vlakbij.

Die jongen was al heel snel met zijn moeder naar het ziekenhuis gekomen om te kijken hoe het met ons ging. Dat vond ik wel superlief van hem. Hij was er al voordat onze familie er was en hij was steeds bij mijn twin gebleven, terwijl de dokters mij aan het onderzoeken waren. Een paar dagen later is hij nog een keertje geweest en toen had ik hem eigenlijk voor het eerst ontmoet. Tenminste dat ik het me kan herinneren. Ik had toen natuurlijk al gehoord wat voor superjongen het was en wat hij allemaal voor ons gedaan had en ik moest heel erg huilen toen ik hem zag en hij toen ook. Mijn twin had een paar foto’s van mij en hem met die jongen gemaakt in het ziekenhuis.

Omdat ik de volgende dag of die dag erna, ik weet het niet meer precies wanneer naar huis mocht uit het ziekenhuis hebben we hem niet meer gezien en gesproken. Ik vind het zo stom van mij dat ik niet zijn telefoonnummer enzo heb gevraagd. Ik wil hem zo graag nog bedanken. Ik word er soms ’s nachts wakker van en dan vind ik mezelf zo’n sukkel en ondankbaar. Ik denk elke dag aan hem.

Ik had hem natuurlijk wel die keer in het ziekenhuis gezien en hem toen ook wel bedankt, maar ik wil hem nog echt bedanken, want ik ben me steeds meer gaan realiseren wat hij voor ons gedaan heeft. Dat kun je toch niet afdoen met alleen “bedankt” zeggen? Maar ik weet ook niet hoe dan wel. Ik zou hem zo graag weer zien en hem vasthouden.

We weten alleen zijn voornaam en dat hij in Zweden (denken we) woont.

Wat zou er gebeurd zijn als hij niet langs was gekomen. Ik moet er niet aan denken. Hoe kan ik hem ooit bedanken en terugvinden? Hebben jullie tips ofzo? Hoe vind ik hem terug? Op wat voor manier kun je iemand bedanken die je leven heeft gered?

Groetjes en alvast bedankt voor jullie bijdragen,
M&M’s

PS sorry dat laatste stukje is een beetje dubbelop en warrig ofzo, maar het lukt me niet om het beter op te schrijven en ondertussen is het al bijna 3 uur ’s nachts. Ik zei net tegen mijn twin dat ik het morgen wel zou plaatsen, maar hij zegt dat ik het nu gewoon moet doen en ik weet dat hij gelijk heeft, zoals hij altijd gelijk heeft. Dus ja. De tekst staat nu in het vakje en mijn twin gaat op de knop drukken….

127 reacties

@IdkAnameDealtwithIt  en @Gebruiker c ,

 

oh, ik dacht wat leuk, die opsomming, dat gaat vast allemaal over twin en mij:

  • Ze besteden meer tijd aan je dan wat jij je realiseert
  • Ze staan open voor verandering
  • Ze geven daadwerkelijk om jou
  • Ze leren ook van jou
  • Ze passen de wijze van lesgeven op jouw behoefte aan
  • Ze weten de antwoorden, toch laten ze het je eerst zelf ontdekken
  • Ze houden niet van marteling
  • Ze zien en horen alles
  • Ze investeren veel tijd in scholing en training
  • Ze raken ook vermoeid

maar het gaat over Krav Maga :joy::rofl:

 

Als jij (Matthijs) er nou bij was toen we ‘aangevallen’ werden, dan waren niet wij, maar die andere gasten in het ziekenhuis terecht gekomen en dan hadden we dit topic helemaal niet hoeven maken. Nou ja, je had dan ook al Krav Maga moeten kunnen natuurlijk....

Maar sws succes ermee :relaxed:

 

Ik ga binnenkort (nu echt, denk ik) wel wat aanvullende info geven over onze zoektocht naar onze held. Die jongen die op de fiets net voorbij kwam toen het gebeurd was.

Er zijn aanwijzingen die ik ga delen. Hierdoor blijft iedereen nog steeds anoniem hoor, maar het is wel interessant en strakjes zijn we weer in Frankrijk en dan kunnen we verder op onderzoek gaan….

We gaan weer terug naar de plek en dan hopen we daar nog aanwijzingen te vinden. Een tijdje terug kregen we foto's met wat tips. Op de foto's was niet alles helemaal duidelijk, dus gaan we naar de crime scene terug.

Das eigenlijk gewoon een bushalte, maar wie weet wat we er nog vinden….

 

Het zou wel leuk zijn als we Mats eindelijk terug zouden vinden. Mats is een verzonnen naam. Ik ga nog wel uitleggen hoe we aan die naam zijn gekomen.

Ik zou niet eens weten hoe ie er nu uitziet, want het is al  ruim 2,5 jaar geleden dat we hem voor het laatst hebben gezien. Misschien zijn we al eens langs elkaar gelopen sinds die tijd zonder dat we het weten.

 

Vanavond  rond 22.00 uur nog even naar de kapper en dan nog onze koffers inpakken en dan gaan we ervoor.

Wij laten die Fransen niet aan ons haar prutsen…. want als we niet dezelfde coupe houden worden onze opdrachtgevers boos, denk ik

 

 

Groetjes,

M&M's

Hi iedereen,

 

Hij praatte een beetje zoals de swedish chef van de Muppets tegen zijn moeder, zegt twin haha.haha😄

 

 

ik heb hem natuurlijk maar één keertje horen praten en dat was in het ziekenhuis en toen spraken we Engels met elkaar

Twin had hem ook toen het net gebeurd was ook al horen praten, maar toen sprak ie Frans. Hij ging er kennelijk van uit dat wij Fransen waren, omdat het in Frankrijk was. Twin dacht dat hij Frans was, want hij sprak goed Frans, dus nu denken wij waarom kon ie zo goed Frans?

Het was rond de Kerst, dus niet in de zomervakantie. Wat doet een "Zweedse” jongen met Kerst in Frankrijk?

Wij dachten dus dat ie daarom misschien wel in Frankrijk woonde en op school zat, maar ja, das ook maar een gok. Of hij heeft hier familie wonen of ze hebben hier een vakantiehuis of appartement.

 

xxx

Gebruiker c schreef:

Als het via bluethoot(sorry voor spelling) is verstuurd kun je voor zover ik weet terug zien in je geschiedenis te kijken , maar dat is denk de naam van zijn telefoon dan. Maar jullie hadden er niet aan gedacht , kan gebeuren. 

 

ja, alleen de naam van zijn telefoon, maar dat kunnen we ook niet meer zien, want twin heeft die telefoon ook niet meer, nou ja, die is kapot

Btw das wel mooi werk als EHBO’er, maar je bent er wel de halve nacht door wakker, maar ja, als je iemand kunt helpen is wel mooi. Daarom weet je ook zo veel van al die voertuigen en afkortingen, nu snap ik dat ook ineens

 

Wegjagen was voor ons al voldoende geweest.

IdkAnameDealtwithit schreef:

Daar heb je gelijk in in elkaar slaan mag ook niet van je afslaan natuurlijk wel maar werd een beetje overvallen door boosheid. Sorry als het een beetje te erg overkwam.

 

oh, zo erg was het ook weer niet hoor. Ik snap ook wel dat als iemand aan je zit of bedreigt dat je dan van je af moet 'slaan’ en ik heb ook wel eens iemand (een volwassene)  in zijn ballen getrapt omdat ie zijn handen niet thuis kon houden. Het is ergens wel handig om te weten wat je allemaal kunt gebruiken om je te verdedigen, maar zolang het kan gaan wij het liefste weg uit zo'n situatie, maar als dat niet kan dan is het wel handig jezelf te verdedigen

xxx

IdkAnameDealtwithit schreef:

ik vind het ook gezellig en ….. kan ik ook snel reageren. Laat maar weten als het irritant word 😅.

 

ik vind iets niet zo snel irritant en volgens mij zou laat jij het niet zo ver komen. Wij zijn blij met alle hulp

 

Oh ja, nous sommes en France, gisteren gevlogen. We zijn net wakker en het wordt sws een mooie dag, ook al is het wat bewolkt. We zijn door Christian en Justin (beste vrienden uit Duitsland) opgehaald bij het vliegveld terwijl we dachten dat we met de bus naar huis gingen, dus dat was op zich al een leuke verrassing. Laurent was hier vanmorgen ook al vroeg, maar toen sliepen we nog, dus die komt strakjes wel weer, denk ik. Claude zien we vandaag ook weer en ja, zo wordt het wel weer gezellig als altijd.

 

Dan zijn de belangrijkste van ons 'team’ er weer. Zij hebben ons al veel geholpen, dus ook bij het zoeken naar Mats.

 

 

Groetjes,

M&M's

Hi iedereen,

 

tijd voor een update.

Ik ga al jullie opmerkingen en tips maar even in één keer beantwoorden, nou ja proberen.

Dus die simkaart is wel belangrijk misschien, maar hoe kom ik er achter wat er allemaal op staat dan? Iemand had geloof ik een linkje mee gestuurd, ff zoeken. Ok ja je kunt er dus misschien nog contactpersonen afhalen, maar verder zie ik niks staan, maar kun je die simkaart dan gewoon in zo'n microSD houdertje steken om uit te lezen of wat staat er op dat plaatje? Dat zou iig verklaren waarom we een heleboel telefoonnummers kwijt zijn geraakt, maar ja, de meeste hebben we weer opnieuw met de hand er zelf weer ingezet. Waar moet ik dan zoeken voor die bluetooth namen van andere apparaten waar ik contact mee gehad heb? Wij hebben die namen zelf nooit veranderd en we vonden het altijd zo'n gedoe om te weten wie nou twin was en wie ik, want we hebben dezelfde telefoon. Ja, die is ook hetzelfde, net als ongeveer alles wat we hebben :yum:

Nou ja, misschien kunnen we sws onze telefoonnaam veranderen of is dat niet de naam die voor bluetooth gebruikt wordt? Maar dan hebben we nog niet iets om Mats terug te vinden.

Wat we wel hebben gedaan is aan ons broertje (die nu onderweg is met mama naar ons) om ff snel al onze oude telefoons mee te nemen. Misschien zit er toch nog ergens een simkaart in, idk. Dus ja, die komt vanavond pas laat aan of vannacht, want ze waren pas rond de middag vertrokken thuis.

Ondertussen kunnen we misschien uitzoeken hoe we iets van die simkaart af krijgen, als we die dan sws hebben gevonden. Dus dat is plan 1.

 

Oh ja, we hadden ons broertje ook gevraagd om de derailleur die afgelopen weekend net thuis bezorgd was mee te nemen naar Frankrijk. Die is dezelfde als op die op onze fietsen in Frankrijk zit. Even uitleggen; ik had vorige week, dus vlak voordat we weggingen op vakantie een beetje pech gehad met mijn fiets en toen was mijn achterwiel nou ja gescheurd en toen dubbel geklapt soort van en toen was die derailleur door de pech ook afgebroken, want dat is allemaal van carbon. Op zich wel heel sterk, maar alles kan kapot blijkt wel. mama zei dat het mijn stomme schuld was omdat ik weer zo nodig op mijn wielrenfiets trucjes wilde doen die je beter op een mountainbike kan doen. Ik was gewoon van een heuveltje gereden en dan een stukje naar beneden gesprongen met de fiets, maar het was iets dieper dan ik dacht….en toen was ik nogal hard op mijn achterwiel terecht gekomen op een betonnen randje...ja, wist ik dat dat daar ook nog lag...ik kon toch niet zien waar ik naartoe sprong vanaf die heuvel. Nou en toen zei mijn wiel krak en mama zegt dat het mijn eigen schuld is en ik vind van niet, want een sprongetje maken moet toch kunnen met elke fiets of niet?

We hebben nog niet verteld dat twin nu maandag met zijn derailleur tegen een betonblok is gereden. Want nou hebben we in een week al 2 derailleurs kapot gereden en een wiel. Eigenlijk mogen we ook niet met onze racefietsen naar de boulevard enzo, want zegt mama voor je het wordt ie gepikt of gebeurt er iets mee. Die fietsen zijn om te wielrennen en niet zomaar een rondje met vrienden te rijden.

 

Ik denk dus dat we een beetje in de problemen zitten voor wat betreft onze fietsen, maar ja. Ik denk dat we dat wel op kunnen lossen. Daarom zijn we nu een appeltaart aan het bakken en hebben we alle bloembakken netjes gemaakt en het zwembad is weer vol, dus daar merken ze dan toch niks meer van. Ja, we hadden even de pomp op 'waste’ gezet om het filter door te spoelen, maar toen waren we vergeten die knop terug te zetten en waren even boodschappen gaan doen. Toen we terug kwamen was er een halve meter water uit het zwembad. maar das weer goed. We hebben 'm weer gevuld met de tuinslang.

Dus ons broertje gaat die derailleur die we al besteld hadden voor mijn fiets in Nederland meenemen en dan kunnen we misschien die fiets van twin in Frankrijk maken en verder hopelijk die simkaart.

Voor die derailleur hebben we al iemand gevonden die weet hoe je dat ding erop moet zetten, want het is een elektronische en daar snappen wij niks van. Volgens mij hebben we aan alles gedacht, so far so good. hopelijk lukt die appeltaart.

Verder is alles wel bijna goed gegaan hier, dus no worries. Ja er is één bloempot kapot gegaan toen we aan het voetballen waren, maar we hebben de bloemetjes de erin stonden nog wel kunnen redden.. Eén bloempot meer of minder gaat vast niet opvallen.

 

Dan nog iets over de naam van Mats. Op het kaartje dat ie meegenomen had naar het ziekenhuis toen ik al ontslagen was, zeg maar. Dat kaartje dat we pas veel later kregen, omdat ze (die van de afdeling waar ik gelegen had) ff vergeten waren het aan ons op te sturen of geven. daar stond dus een naam op.

Ik kan hem hier wel neerzetten, want we weten nu dat hij niet zo heet en het is zelfs niet gewoon een achternaam. Dat ga ik straks nog wel ff uitleggen hoe dat zit. Als je van puzzelen houdt, dan kom je er zelf misschien wel achter.

Er stond op de kaart iets in het Engels geschreven o.a.; Get Well en nog wat blablabla en op het laatst stond er ‘Mats din Frälsaren’, nou ja zoiets want hij schrijft een beetje onduidelijk.

Dus wij blij en gelijk googelen op die naam. Er kwamen allemaal rare dingen die we niet snapten, maar ook wel een paar Frälsaren, dus ja, misschien familie ofzo. Wij verder zoeken op ongeveer alle sociale media met die naam of gedeeltes van die naam, maar niks. Ja wel soms iemand als we zochten op Mats haha, maar die leken er niet op, bovendien heten er heel veel mensen Mats, dus ja, dat zijn we echt maanden mee bezig geweest op allerlei manieren zoeken, maar hem niet gevonden.

Toen zei iemand die een beetje Zweeds of een andere Scandinavische taal kent een keertje, oh wat grappig, volgens mij betekent Frälsaren iets van redder ofzo. Nou ja, wij even opgezocht en ja, het betekent redder. Wij dachten nog 'leuk’en 'wat toevallig’, maar onze franc viel nog niet.

Echt, pas na een half jaar ofzo, toen we weer eens aan iemand vroegen of die die naam kende kregen we echt een verhaal te horen waar we verrast door waren. Het was een Zweedse jongen (denken we, jongen weten we zeker :yum: , Zweedse niet :upside_down: )  die we tegen waren gekomen op het strand en die legde uit , toen hij ons verhaal had gehoord over wat er gebeurd was, dat die naam waarschijnlijk een grapje was. Hmm hoezo een grapje, nou toen zei die ‘eigenlijk staat er gewoon als afzender Mats jullie redder. Nou daar waren we heel blij mee, NOT. Wel leuk dat Mats een beetje humor heeft, maar op die manier gaan we natuurlijk nooit achter zijn naam komen.

 

Nou ja, we hadden de naam Mats nog en een paar foto's van hem, dus we hadden iig nog iets.

Op de computer hadden we de foto bewerkt zodat hij wat duidelijker was. Op zijn afbeelding zoeken werkte wel, maar er kwam niemand uit tevoorschijn die dan ook maar een klein beetje op hem leek. Na ongeveer een miljoen (zal wel minder geweest zijn) plaatjes te hebben bekeken zijn we daar maar mee gestopt.

 

We hebben in de buurt gezocht naar Mats, ook al was dat de eerste keer al maanden later in een volgende vakantie dat we weer in Frankrijk waren en dat heeft niks opgeleverd. We kennen nu wel beter de weg in de buurt, maar ja, dat was niet de opzet.

oh, wacht ff, ik ben volgens mij iets vergeten. Precies die appeltaart staat nou al iets van 2 uur in de oven…. Ff kijken… 2 uur is wel lang toch voor een taart?...moet maar een uurtje

Ok, ff verslag vanuit de bakkerij:

Het goede nieuws is dat de taart gebakken is, het slechte nieuws is dat ie zo hard als een blok beton is.

Nou ja, we hebben nog een pak koopmans appeltaart en dan moet twin maar ff snel om nieuwe appels fietsen. Kan er ook nog wel bij, maar komt wel goed, denk ik. Mama is er toch niet voor middernacht…

 

Waar was ik gebleven. Oh ja, we waren op zoek naar waar Mats zou hebben kunnen wonen toen ie ons heeft gered. Hij kan natuurlijk overal wonen, maar wij hadden een soort analyse gemaakt van waar ie vandaan kwam toen ie ons redde (we dachten van die kant) en hoe lang het duurde voordat ie weer in het ziekenhuis was (volgens mijn twin was het best snel, iets van 5 minuten, maar het kan ook een half uur zijn geweest en toen was ie met zijn moeder, dus denk dat ze met de auto zijn gekomen of te voet kan ook) enzo. Ik denk niet dat onze berekening helemaal waterdicht was, maar je moet ergens beginnen hè. Het was dus meer 'natte vinger werk'.

 

Nou die naam had niks opgeleverd en het buurtonderzoek (misschien wel in de verkeerde buurt)  ook niet.

 

Uhm, ik ga toch maar eerst even mee met twin naar de winkel. Misschien kunnen we dan als backup, voor als appeltaart nummer 2 ook mislukt, nog ergens een echte taart van de bakker scoren. Dat ga ik eerst maar even doen en dan gaan we eerst zorgen dat als we terug zijn die appeltaart in de over gaat.

 

Dus tot later en hopelijk heeft iemand nog een goed idee.

 

Oh ja @Pin , zo'n derailleur kost echt veel geld, deze 476…. Misschien is ie niet helemaal kapot en kunnen van die ene nieuwe allebei onze fietsen maken…dat we alleen onderdelen ervan nodig hebben...alhoewel die in Nl is gewoon in 2-en of nog meer stukjes en deze, ja die is nog wel soort van uit één stuk, maar ja met die elektronica weet je nooit wat er allemaal kapot is, da zie je soms niet aan de buitenkant

@Gebruiker c  bedankt voor die filmpjes hoe je een derailleur af moet stellen, maar deze is elektronisch en niet met kabeltjes, dus ik denk dat ie net ff anders werkt. Maar we hebben ergens een Belg gevonden, nou ja, niet zomaar lang de kant van de weg, maar das weer een kennis van een kennis en die man heeft veel verstand van die dingen. Hij heeft onze fietsen nog niet gezien, maar ik denk dat we wel goed uitgelegd hebben wat er aan de hand is en dat zal wel goed komen, hoop ik

 

Er schiet me nog iets te binnen wat we aan mama moeten vertellen en dat is uitleggen waarom twin een spalk om zijn vingers heeft. Maandag was het zo'n gedoe met die fiets en van alles en ik vroeg twin of ie ff wat uit de garage kon pakken, dus hij doet die deur open en dan hoor ik ineens een schreeuw en zo dus ik ga kijken. Wat had ie gedaan, was ie met zijn vingers blijven haken in dat sleufje in het deurkozijn waar normaal dat slotding in hoort te vallen. Hoe krijg je dat nou voor elkaar. We zijn toen naar de premiers secours  (eerste hulk) geweest en de dokter heeft 'm een soort spalkje gegeven, zodat zijn vingers nu aan elkaar zitten. Op de foto was geen breukje te zien, dus eindelijk weer goed nieuws, nou ja, wel gekneusd en een spalk.

 

Ok twin heeft zich aangekleed en ik ook, dus we gaan snel ff shoppen. Tot later. Dan meer over Mats of hoe die gast ook heten mag :relaxed: en waar die dan ook vandaan komt :rolling_eyes:

 

Groetjes,

M&M's

 @Gebruiker c,

 

als er iemand hier laat iets post op dit topic, dan ben ik dat.

Natuurlijk wil ik dat wel vertellen. Eerst vraag ik jullie hier om hulp, dus een update is dan wel het minste wat ik kan doen :relaxed:

De laatste keer dat twin en ik hier op keken was denk ik in januari 2019. Toen waren er iets van 1700 views en nu ruim 2900. Daar zitten vast ook wel mensen bij die zich afvragen waarom ik hier niks meer gepost heb en terecht. Ook zijn er hier forumleden die een fatsoenlijke reactie verdienen omdat ze ons verschrikkelijk goed geholpen hebben en wij niet altijd geantwoord hebben op hun lieve, steunende berichtjes.

 

Het is dus tijd om ook bij dit topic (ik was net een ander oud topic een beetje aan het bijwerken) een update te geven.

 

Ik weet niet precies wanneer ik er tijd voor heb, maar twin en ik hebben het op ons lijstje gezet.

 

In alle eerlijkheid moet ik zeggen dat een ander topic eerst een update verdient omdat dat te maken heeft met actuele dingen. Ja, I know, dan scheep ik jullie weer af met een vaag zinnetje, maar hopelijk wordt alles binnenkort(?) duidelijk.

Voor wat betreft dit topic zijn er zeker wel updates, ik ga alleen nog niet verklappen welke :yum:

 

Stay tuned en super dat je ons even helpt herinneren aan wat ons nog te doen staat :rolling_eyes:

Nee, echt, serieus :thumbsup_tone2: :heart:

 

Groetjes,

M&M's

Hi,

xxx

Gebruiker c schreef:

Maar als hij dan Frans zou zijn ,waarom kon hij dan zo goed Engels?(uit mijn ervaring kunnen Fransen geen Engels of gewoon heel slecht,  maar misschien ligt dat aan mij)

 

nou, jongeren in Frankrijk spreken best wel goed Engels hoor. Voor Mats was Engels nog iets makkelijker dan Frans, denk ik, want in Scandinavische landen wordt wel goed Engels gegeven op scholen volgens mij. er zijn er veel uit die landen die hier in de buurt een twee huis of appartement hebben, dus wie weet. Ik hoop het en dat Mats dan ook vaker hier is, maar we hebben hem nog niet gezien op het strand als wij gingen zoeken, maar ja, is ook naar een speld in een hooiberg zoeken natuurlijk

 

xxx

Gebruiker c schreef:

heb je wel nog de geheugen kaart?(sim kaart)

 

nope, we hebben wel nog ons zelfde nummer, maar andere provider, dus ook nieuwe sim

Wat kun je dan nog zien op die simkaart? Miss heeft twin 'm toch nog ergens liggen ofzo. Mijn telefoon was gestolen, dus ik had toen geen telefoon meer, pas toen we weer in NL waren had ik een nieuwe. Ze hadden wel mijn sim geblokkeerd of iig toen een nieuwe sim gestuurd

 

xxx

Gebruiker c schreef:

Ik ben ook blij dat ik kan ingrijpen als dat nodig is en niemand anders dat kan. En ookal vind ik reanimeren de kutste

 

twin en ik hebben nog nooit echt moeten reanimeren, wel bijna waren we begonnen, maar toen kwam er een volwassene en die ging het toen doen. We hebben wel beetje geholpen en 112 gebeld natuurlijk. Zelfde met AED, die hebben we wel een paar keer gehaald voor iemand, maar dan deed een volwassenen het met die plakkers enzo. Het is wel heftig allemaal, maar ja, als je er iemand mee kunt helpen is wel mooi toch? ow, je hebt zo'n kastje, die lijkt wel op een buzzer die papa vroeger had, toen er nog nog geen gsm's waren. Toen was die 14 ofzo en dan kon je alleen berichtjes sturen geloof ik, idk precies, is ouderwetse die van papa

 

xxx

Gebruiker c schreef:.

dat is zeker een leuke verrassing!  En ook attent vind ik.

 

ja, Christian en Justin zijn onze besties, we kennen ze al van kleins af aan. Die weten ongeveer alles van ons en helpen ons ook goed bij het vinden van Mats, maar ja, we hebben niet zo veel aanknopingspunten en ideeën meer

 

Ik ga wel in de volgende post schrijven wat we nog wel hebben, maar ik had dat nog niet gedeeld omdat we zelf denken dat het ver gezocht is, dus dat jullie er ook niet veel mee kunnen

 

xxx

Gebruiker c schreef:

Is er bij jullie in de buurt een leuk Frans bakkerijtje? Zo ja, gaan jullie daar wel is wat eten halen voor als ontbijt of lunch ofzo? 

 

ja, tuurlijk, ons huis staat in een wat kleinere plaats en daar zitten allemaal kleine winkeltjes, maar ook hele grote supermarkten. Die supermarkt is 500 meter weg ofzo en dat bakkertje denk 2  kilometer, dus ja, voor het makkelijke gaan we vaak in de supermarkt baguettes, pain chocolat (das millefeuille met chocola en dan weet je wrs nog niet wat het is) en tartelettes au fraises kopen. Zoek maar ff op wat het allemaal is als je het niet weet haha, tis iig lekker

 

Oh ja, we zijn weer even thuis, want twin zijn derailleur is kaduk, ff kijken of we 'm kunnen maken en anders gaan we wel een andere fiets pakken en dan moet mama maar zeggen of die naar de fietsenmaker moet of dat we 'm zelf kunnen repareren…

 

Twin heeft zijn fiets aan de kant gegooid en zijn gezicht staat op onweer. Gelukkig is de lucht nog blauw. Ik zal hem wel even kietelen, dan komt het wel weer goed. We gaan met een andere fiets op pad. Tot later.

 

We hebben wel onze fietsen nodig om Mats te kunnen vinden en een beetje gezond verstand en geluk en een beetje hulp van jullie….

 

Groetjes,

M&M's

 

Hi  @IdkAnameDealtwithIt ,

 

xxx

Ik weet dat ik laat ben maar ik

wilde toch nog iets toevoegen.

je bent van harte welkom :relaxed:

je bent nooit te laat met iets liefs te schrijven

 

xxx

Wat verschrikkelijk dat dit je is overkomen. Ik hoop dat dit niet blijvende mentale schade heeft opgeleverd want ik weet hoe vervelend dat kan zijn. 

mijn twin en ik hebben het wel een plekje kunnen geven , we zijn al weer verschillende keren op die plek geweest en op zich hebben we daar geen slapeloze nachten van. Ik was wel bewusteloos geweest, maar het heeft gelukkig geen blijvende mentale schade opgeleverd. maar ik lees dat jij weet hoe vervelend dat is. Heb jij ook iets mee gemaakt zoals ons? Heb jij er nog wel last van?

 

xxx

Ik snap niet hoe je jou medemens  dit aan zou kunnen doen alleen om de reden dat iemand van jongens houd ipv meiden. Ik vind het super knap dat je jezelf zo goed in toom zou kunnen houden want als zoiets bij mij zou gebeuren zou ik denk ik niet rusten tot ik die persoon ff flink hebben kunnen laten voelen hoe verschrikkelijk dit is. 
Verder weet ik niet echt een antwoord op je vraag sorry 😔. Ik hoop dat je een fijne vakantie gaat beleven! 
groetjes Matthijs

Ik snap het ook niet dat mensen zo kunnen zijn.

Op het moment dat het gebeurde ging alles zo snel en voor ik het wist was in bewusteloos, dus ik kon sws niet 'terug vechten’. Ik was natuurlijk wel boos op die gasten die dat gedaan hebben, maar ik wilde ook geen energie in ze steken door me er druk over te maken. We hebben alles aan de politie verteld en het ‘uit handen gegeven.’

Waar twin en ik wel energie in hebben gestoken is zoeken naar die onbekende jongen die ons geholpen heeft of misschien wel gered, want wat zou er gebeurd zijn als hij niet toevallig langs was gekomen?

 

Ik ben al lange tijd van plan om hier een uitgebreidere update te geven, maar heb er nu even geen tijd voor. Ik hoop het in de zomervakantie te doen.

 

Ik snap wel dat je niet een kant en klare oplossing voor ons hebt en dat is niet erg.

 

Wij vinden het al mooi dat je de  moeite hebt genomen om een reactie te posten. Das echt lief en attent. Dat doet ons goed. Dankjewel daarvoor.

Wij wensen jou ook een fijne vakantie en misschien komen we elkaar hier nog wel vaker tegen :wink:

Doei, Matthijs (mooie naam btw, ik ken alleen maar leuke jongens  die zo heten en jij bent daarop geen uitzondering, denk ik)

 

PS 

voor iedereen,

 

ik zie net dat ik vorige maand (ook al ) beloofd heb om hier een update te geven, maar ja, is er nog niet van gekomen, maar het plan is er nog steeds…..

 

Groetjes,

M&M's

Hier nog een kleine toevoeging erop.

En Hier nog eentje. Ik denk dat je zeker al kent, maar oke. En Hier nog eentje! O. Het proberen af te leren😅😉

Groetjes Gebruiker c 

 

Je kunt het niet laten he😂?

Thanks man😁

@IdkAnameDealtwithIt  en @Gebruiker c ,

 

oh, ik dacht wat leuk, die opsomming, dat gaat vast allemaal over twin en mij:

  • Ze besteden meer tijd aan je dan wat jij je realiseert
  • Ze staan open voor verandering
  • Ze geven daadwerkelijk om jou
  • Ze leren ook van jou
  • Ze passen de wijze van lesgeven op jouw behoefte aan
  • Ze weten de antwoorden, toch laten ze het je eerst zelf ontdekken
  • Ze houden niet van marteling
  • Ze zien en horen alles
  • Ze investeren veel tijd in scholing en training
  • Ze raken ook vermoeid

maar het gaat over Krav Maga :joy::rofl:

Ik kan begrijpen dat een tweelingbroer idd precies zo voelt😂😁

Als jij (Matthijs) er nou bij was toen we ‘aangevallen’ werden, dan waren niet wij, maar die andere gasten in het ziekenhuis terecht gekomen en dan hadden we dit topic helemaal niet hoeven maken. Nou ja, je had dan ook al Krav Maga moeten kunnen natuurlijk.…

Opzich weet ik wel trucjes on te vechten maar ben nog lang niet zo goed als ik wil worden. En sws als ik erbij was geweest zou ik niet stoppen met slaan tot dat zei erbij neervielen of ik.

Ik walg nog steeds dat mensen zoiets doen. Sorry voor de agressie

Maar sws succes ermee :relaxed:

Thanks 😊 

Ik ga binnenkort (nu echt, denk ik) wel wat aanvullende info geven over onze zoektocht naar onze held. Die jongen die op de fiets net voorbij kwam toen het gebeurd was.

Er zijn aanwijzingen die ik ga delen. Hierdoor blijft iedereen nog steeds anoniem hoor, maar het is wel interessant en strakjes zijn we weer in Frankrijk en dan kunnen we verder op onderzoek gaan….

We gaan weer terug naar de plek en dan hopen we daar nog aanwijzingen te vinden. Een tijdje terug kregen we foto's met wat tips. Op de foto's was niet alles helemaal duidelijk, dus gaan we naar de crime scene terug.

Das eigenlijk gewoon een bushalte, maar wie weet wat we er nog vinden….

 

Het zou wel leuk zijn als we Mats eindelijk terug zouden vinden. Mats is een verzonnen naam. Ik ga nog wel uitleggen hoe we aan die naam zijn gekomen.

Ik zou niet eens weten hoe ie er nu uitziet, want het is al  ruim 2,5 jaar geleden dat we hem voor het laatst hebben gezien. Misschien zijn we al eens langs elkaar gelopen sinds die tijd zonder dat we het weten.

 

Vanavond  rond 22.00 uur nog even naar de kapper en dan nog onze koffers inpakken en dan gaan we ervoor.

Veel plezier! 

Wij laten die Fransen niet aan ons haar prutsen…. want als we niet dezelfde coupe houden worden onze opdrachtgevers boos, denk ik

 

 

Groetjes,

M&M's

 

@Gebruiker c,

 

bedankt voor alle tips en linkjes enzo

 

Grappig dat je bij  dat lijstje over Krav Maga nog een reactie hebt geschreven

Wij denken dat ie uit Zweden komt, maar volgens mij is dat meer een gok van onze kant, dan dat ie dat gezegd heeft, dus ja….

Hij praatte een beetje zoals de swedish chef van de Muppets tegen zijn moeder, zegt twin haha.

 

The Muppet Show. Swedish Chef - Chicken in the Basket (311)

 

Das natuurlijk een beetje een grapje, maar het klonk wel een beetje zo die uitspraak. Maar ja, wij spreken geen enkele Scandinavische taal, dus het zouden ze allemaal kunnen zijn….

 

Das eigenlijk gewoon een bushalte, maar wie weet wat we er nog vinden…. 

Gebruiker c schreef:

ik denk ook kauwgom , want , man wat maken ze in Frankrijk dingen toch slecht schoon (sorry hoor) 

 

goeie haha, maar wie weet wat onze Sherlock Holmes onderzoekje nog gaat opleveren…

 

De afspraak bij de kapper was wel wat laat ja, maar het is een vriend van ons en eerder van de week kwam er iets tussen, dus moesten we het verzetten…. We waren pas weer rond 24.00 uur thuis. Het is altijd wel gezellig bij Mustafa. Ik geef hem die naam omdat ik een keertje in een Belgisch programma, dat 'de klas’ heet een hele leuke jongen zag die naar België was gevlucht en hij was kapper in zijn thuisland, hoewel ie nog maar 16 jaar was. Hij lijkt een beetje op die jongen die ons knipt, dus vandaar

 

xxx

Gebruiker c schreef:

bij jullie snap ik dat ook. Ik ben zelf al ugly ,als mijn kapsel dat ook is staat het lekker bij elkaar😅

 

of iemand zichzelf mooi of niet zo mooi vindt aan de buitenkant is subjectief, maar ze zeggen toch dat echte schoonheid van binnen zit, dus volgens mij hoef jij je dan sws geen zorgen te maken en dat ‘ugly’ zal ook wel meevallen of niet...

 

Trouwens,  ik weet niet of die vraag al is gesteld, maar waren er ook camera beelden?

Of heb je iets tastbaars? 

Heb je al is gekeken/gezocht waar hij verbleef? Daar kun je dan misschien wat meer info krijgen. Zoals een mail adres. ?

Camerabeelden hebben we al uitgezocht. Er is niks bruikbaars, voor zover wij weten dan

Nou we hebben zelf een paar foto's gemaakt van 'Mats’ en ons in het ziekenhuis. Die had mijn twin gemaakt en wel aan hem gestuurd, maar dat was via bluetooth en we hebben dus geen telefoonnummer, sm of mail van hem….lekker slim van ons….

Maar ja, we dachten die zien we nog wel een keertje, maar toen was ik plotseling uit het ziekenhuis ontslagen en daarna was hij nog wel langs geweest, maar dat wisten wij eerst niet, dankzij  (kuch) dat de verpleging ons vergeten was zijn kaartje te geven. Dat kregen we pas later en daar had ie wel iets op geschreven. Vertel ik later wel wat, maar er stonden geen contactgegevens op……

We hebben, pas veel later, want het was voor ons ook een beetje een rare tijd na die klappen, eigenlijk pas een volgende vakantie dat we daar weer waren volgens mij in de buurt van waar het gebeurd was gezocht of we hem konden vinden. Vrienden die daar wonen hadden ook gezocht met die foto en aan andere mensen gevraagd of ze die jongen herkenden. De politie wilde ons geen contactgegevens van hem geven, terwijl wij denken dat ze die wel hebben, dus dan wordt het wel lastig.

 

Eigenlijk elke keer als we daar weer waren hebben we op één of andere manier naar hem gezocht.

 

Wij wilden niet een oproep doen op sm, vanwege zijn privacy.

 

Bedankt voor die linkjes. We hebben al eens eerder op die manier gezocht, maar je weet maar nooit wat deze opleveren

Oh jij hebt ook weer een drukke dag zie ik. Iig succes en sterkte.

 

We houden je wel op de hoogte.

 

Groetjes,

M&M's

@Gebruiker c,

 

bedankt voor alle tips en linkjes enzo

 

Grappig dat je bij  dat lijstje over Krav Maga nog een reactie hebt geschreven

Wij denken dat ie uit Zweden komt, maar volgens mij is dat meer een gok van onze kant, dan dat ie dat gezegd heeft, dus ja….

Hij praatte een beetje zoals de swedish chef van de Muppets tegen zijn moeder, zegt twin haha.

 

The Muppet Show. Swedish Chef - Chicken in the Basket (311)

 

Das natuurlijk een beetje een grapje, maar het klonk wel een beetje zo die uitspraak. Maar ja, wij spreken geen enkele Scandinavische taal, dus het zouden ze allemaal kunnen zijn….

 

Das eigenlijk gewoon een bushalte, maar wie weet wat we er nog vinden…. 

Gebruiker c schreef:

ik denk ook kauwgom , want , man wat maken ze in Frankrijk dingen toch slecht schoon (sorry hoor) 

 

goeie haha, maar wie weet wat onze Sherlock Holmes onderzoekje nog gaat opleveren…

 

De afspraak bij de kapper was wel wat laat ja, maar het is een vriend van ons en eerder van de week kwam er iets tussen, dus moesten we het verzetten…. We waren pas weer rond 24.00 uur thuis. Het is altijd wel gezellig bij Mustafa. Ik geef hem die naam omdat ik een keertje in een Belgisch programma, dat 'de klas’ heet een hele leuke jongen zag die naar België was gevlucht en hij was kapper in zijn thuisland, hoewel ie nog maar 16 jaar was. Hij lijkt een beetje op die jongen die ons knipt, dus vandaar

 

xxx

Gebruiker c schreef:

bij jullie snap ik dat ook. Ik ben zelf al ugly ,als mijn kapsel dat ook is staat het lekker bij elkaar😅

 

of iemand zichzelf mooi of niet zo mooi vindt aan de buitenkant is subjectief, maar ze zeggen toch dat echte schoonheid van binnen zit, dus volgens mij hoef jij je dan sws geen zorgen te maken en dat ‘ugly’ zal ook wel meevallen of niet...

 

Trouwens,  ik weet niet of die vraag al is gesteld, maar waren er ook camera beelden?

Of heb je iets tastbaars? 

Heb je al is gekeken/gezocht waar hij verbleef? Daar kun je dan misschien wat meer info krijgen. Zoals een mail adres. ?

Camerabeelden hebben we al uitgezocht. Er is niks bruikbaars, voor zover wij weten dan

Nou we hebben zelf een paar foto's gemaakt van 'Mats’ en ons in het ziekenhuis. Die had mijn twin gemaakt en wel aan hem gestuurd, maar dat was via bluetooth en we hebben dus geen telefoonnummer, sm of mail van hem….lekker slim van ons….

Maar ja, we dachten die zien we nog wel een keertje, maar toen was ik plotseling uit het ziekenhuis ontslagen en daarna was hij nog wel langs geweest, maar dat wisten wij eerst niet, dankzij  (kuch) dat de verpleging ons vergeten was zijn kaartje te geven. Dat kregen we pas later en daar had ie wel iets op geschreven. Vertel ik later wel wat, maar er stonden geen contactgegevens op……

We hebben, pas veel later, want het was voor ons ook een beetje een rare tijd na die klappen, eigenlijk pas een volgende vakantie dat we daar weer waren volgens mij in de buurt van waar het gebeurd was gezocht of we hem konden vinden. Vrienden die daar wonen hadden ook gezocht met die foto en aan andere mensen gevraagd of ze die jongen herkenden. De politie wilde ons geen contactgegevens van hem geven, terwijl wij denken dat ze die wel hebben, dus dan wordt het wel lastig.

 

Eigenlijk elke keer als we daar weer waren hebben we op één of andere manier naar hem gezocht.

 

Wij wilden niet een oproep doen op sm, vanwege zijn privacy.

 

Bedankt voor die linkjes. We hebben al eens eerder op die manier gezocht, maar je weet maar nooit wat deze opleveren

Oh jij hebt ook weer een drukke dag zie ik. Iig succes en sterkte.

 

We houden je wel op de hoogte.

 

Groetjes,

M&M's

Hopelijk vinden jullie iets zodat jullie contact met hem op kunnen nemen!
Ik wens jullie succes!

En geniet in Frankrijk.

Groetjes.

@IdkAnameDealtwithIt,

 

bedankt voor je reactie. Ik dacht eerst wel dat je alleen een quote van mijn reactie had gestuurd, maar daarna zag ik dat je in die quote je reactie had geschreven, maar die was me eerst niet opgevallen omdat die in hetzelfde lettertype als de quote was.

Je kunt dat op zich wel doen, maar als je dan bij of na het typen jouw reactie even in dikke letters maakt, zoals Gebruiker c ook wel doet, dan valt ie gelijk op. Dat is maar een tip, ben sws blij met jouw reacties.

 

We hadden idd wel een handje kunnen gebruiken als je die gasten van ons af had kunnen houden. Echt in  elkaar slaan was niet nodig geweest, want dan zouden die weinige hersencellen die ze nog hadden misschien ook nog beschadigd raken :stuck_out_tongue:

Wegjagen was voor ons al voldoende geweest.

 

Krav Maga is toch vooral voor te verdedigen of niet?

 

Nou ja, leuk dat je weer ff langs kwam in een topic van mij.

Oh ja en twins is een apart soort ja haha.

 

Btw ik loop wat achter met regeren, dus ook in mijn andere topic(s), maar er wordt aan gewerkt en weet dat ik sws blij ben met alle reacties.

 

EDIT@IdkAnameDealtwithIt grappig dat je net bijna tegelijk nog een reactie post

Dankjewel en komt wel goed die vakantie. Ik blijf wel posten hoor, dus je bent nog niet van me af :joy:

 

Groetjes,

M&M's

Hi iedereen,

Heb alles meegelezen en nu zijn er een paar dingetjes waar ik wel op wil reageren.

 

Fransen die Engels spreken? Ik was een keer in noord Frankrijk op vakantie. Daar komen enorm veel Engelsen, omdat dat lekker dichtbij die tunnel is naar Engeland. Alle Franse mensen die we tegenkwamen, gingen automatisch Engels spreken tegen ons (terwijl hun Engels slechter was dan ons Frans). Dat was een ervaring. En irritant. 

Ik denk, @Gebruiker c, dat je met die bluetooth telefoonnaam hoopt op zoiets van "IPhonevanMats" en dat er dan misschien een achternaam bij staat? Mijn telefoonnaam is namelijk ook iets anders dan het modelnummer, het is een nickname van me. Dan zou je er wellicht verder mee kunnen komen.

Oh nee, een kapotte derailleur. Dat had ik laatst ook, maar die van mij was "beyond repair", dus ik was ook nog aardig wat geld kwijt 😅 Hopelijk gaat het jullie wat beter af!

 

Eet smakelijk met jullie baguettes et pain chocolates,

Gr. Pin

Ja kijk, dat was precies wat ik bedoelde @Gebruiker c! Hopen dat als M&M's het terug kan vinden, dat Mats z'n achternaam of Insta gebruikersnaam daar heeft staan ofzo. Of tja, je weet het niet, z'n bedrijfsnaam ;)

Gr. Pin

@IdkAnameDealtwithIt,

 

bedankt voor je reactie. Ik dacht eerst wel dat je alleen een quote van mijn reactie had gestuurd, maar daarna zag ik dat je in die quote je reactie had geschreven, maar die was me eerst niet opgevallen omdat die in hetzelfde lettertype als de quote was.

Thanks voor de tip dat ga ik vanaf nu gebruiken ik snap dat dat moeilijk is om te zien.

 

Je kunt dat op zich wel doen, maar als je dan bij of na het typen jouw reactie even in dikke letters maakt, zoals Gebruiker c ook wel doet, dan valt ie gelijk op. Dat is maar een tip, ben sws blij met jouw reacties.

Mooizo!

 

We hadden idd wel een handje kunnen gebruiken als je die gasten van ons af had kunnen houden. Echt in  elkaar slaan was niet nodig geweest, want dan zouden die weinige hersencellen die ze nog

hadden misschien ook nog beschadigd raken :stuck_out_tongue:

Wegjagen was voor ons al voldoende geweest.

Daar heb je gelijk in in elkaar slaan mag ook niet van je afslaan natuurlijk wel maar werd een beetje overvallen door boosheid. Sorry als het een beetje te erg overkwam.

Krav Maga is toch vooral voor te verdedigen of niet?

Ja, het is een zelfverdedigings kunst dus er worden geen wedstrijden gehouden.
Dat komt omdat je het alleen gebruikt in bedreigende situaties en dus oefen je dingen als een (en dit doet gewoon pijn om te typen) je zwakke punten mag gebruiken zoals bij mannen, tja ik denk dat je dat zelf wel uit kunt vogelen wat je dan doet. 
En je mag alles gebruiken zoals stokken die

je op straat tegenkomt of sleutels die je bij je hebt. 

Er zijn nog andere dingen die je bij die sport leert maar ik weet niet of je dat wil weten dus hou ik dat achterwegen.

 

 

Nou ja, leuk dat je weer ff langs kwam in een topic van mij.

Haha is goed ik vind het ook gezellig en heb atm niks beters te doen dus kan ik ook snel reageren. Laat maar weten als het irritant word 😅.

Oh ja en twins is een apart soort ja haha.

😂 

Btw ik loop wat achter met regeren, dus ook in mijn andere topic(s), maar er wordt aan gewerkt en weet dat ik sws blij ben met alle reacties.
Is goed doe rustig aan he.

 

EDIT:  @IdkAnameDealtwithIt grappig dat je net bijna tegelijk nog een reactie post

Oh had dat zelf niet eens door 😂.

Dankjewel en komt wel goed die vakantie. Ik blijf wel posten hoor, dus je bent nog niet van me af :joy:

Haha is Goed 👍🏻.

Groetjes,

M&M's

Groetjes terug!

Ik kan niet wachten.  Neem gerust de tijd!er is vast veel te vertellen. 

Ik heb tijd genoeg en kan wel wachten. En voor dit forum maak ik wel even tijd als dat kan.😄

En over die andere topic,  klopt die is wat actueler.

Ik weet/ denk ik wel de reden ook waarom je een tijdje niet heb kunnen reageren en het maakt niet uit. Je zat met iets wat belangrijker was. En dat snap ik.😊❤

Groetjes gebruiker c 

Hi  @IdkAnameDealtwithIt ,

 

xxx

Ik weet dat ik laat ben maar ik

wilde toch nog iets toevoegen.

je bent van harte welkom :relaxed:

je bent nooit te laat met iets liefs te schrijven

Oh mooizo 😁.

xxx

Wat verschrikkelijk dat dit je is overkomen. Ik hoop dat dit niet blijvende mentale schade heeft opgeleverd want ik weet hoe vervelend dat kan zijn. 

mijn twin en ik hebben het wel een plekje kunnen geven , we zijn al weer verschillende keren op die plek geweest en op zich hebben we daar geen slapeloze nachten van. Ik was wel bewusteloos geweest, maar het heeft gelukkig geen blijvende mentale schade opgeleverd. maar ik lees dat jij weet hoe vervelend dat is. Heb jij ook iets mee gemaakt zoals ons? Heb jij er nog wel last van?

Ik heb niet iets wat het zelfde was meegemaakt maar wel iets anders.

Ik ben toen ik 10 was in de zomervakantie ernstig ziek geworden. Ik had zowat mijn hele zomervakantie in een ziekenhuis in italië gelegen en dat ging ook gepaard met mijn opa die net overleden en die was erg belangrijk voor mij.

Ik heb er niet echt iets van mentale schade van gehad maar wel echt een klap die mij een hele andere blik heeft gegeven. Ik ben daarna daar nog wel druk mee geweest omdat ik dacht dat het misschien terug zou kunnen komen.

nou ben ik van nature niet iemand die heel bang voor dingen is en ben ik meestal erg relaxt dus dat hielp wel maar toch is het echt heel vervelend geweest.

ik heb dit al een keer in een andere post gezegd maar hierdoor heb ik een fysieke achterstand gekregen in mijn puberteid. Ik ben namelijk 15 maar fysiek ben ik 13. Daarom komen er nu bij mij allemaal dingen die leeftijdsgenoten al hebben gehad of nog ondergaan zijn maar al verder in het proces zitten. Zoals baard in de keel en een groeispurt.

 

xxx

Ik snap niet hoe je jou medemens  dit aan zou kunnen doen alleen om de reden dat iemand van jongens houd ipv meiden. Ik vind het super knap dat je jezelf zo goed in toom zou kunnen houden want als zoiets bij mij zou gebeuren zou ik denk ik niet rusten tot ik die persoon ff flink hebben kunnen laten voelen hoe verschrikkelijk dit is. 
Verder weet ik niet echt een antwoord op je vraag sorry 😔. Ik hoop dat je een fijne vakantie gaat beleven! 
groetjes Matthijs

Ik snap het ook niet dat mensen zo kunnen zijn.

Op het moment dat het gebeurde ging alles zo snel en voor ik het wist was in bewusteloos, dus ik kon sws niet 'terug vechten’. Ik was natuurlijk wel boos op die gasten die dat gedaan hebben, maar ik wilde ook geen energie in ze steken door me er druk over te maken. We hebben alles aan de politie verteld en het ‘uit handen gegeven.’

Waar twin en ik wel energie in hebben gestoken is zoeken naar die onbekende jongen die ons geholpen heeft of misschien wel gered, want wat zou er gebeurd zijn als hij niet toevallig langs was gekomen?

 

Ik ben al lange tijd van plan om hier een uitgebreidere update te geven, maar heb er nu even geen tijd voor. Ik hoop het in de zomervakantie te doen.

 

Ik snap wel dat je niet een kant en klare oplossing voor ons hebt en dat is niet erg.

 

Wij vinden het al mooi dat je de  moeite hebt genomen om een reactie te posten. Das echt lief en attent. Dat doet ons goed. Dankjewel daarvoor.

Wij wensen jou ook een fijne vakantie en misschien komen we elkaar hier nog wel vaker tegen :wink:
Thanks ik hoop het!

Doei, Matthijs (mooie naam btw, ik ken alleen maar leuke jongens  die zo heten en jij bent daarop geen uitzondering, denk ik)

Haha dankje 😁

PS 

voor iedereen,

 

ik zie net dat ik vorige maand (ook al ) beloofd heb om hier een update te geven, maar ja, is er nog niet van gekomen, maar het plan is er nog steeds…..

 

Groetjes,

M&M's

 

Hi everybody,

 

Ik kan niet wachten.  Neem gerust de tijd!er is vast veel te vertellen. 

 

O jee, ik heb weer wat geroepen. Nou zijn de verwachtingen extra hoog gespannen. Mijn twin zit me al uit te lachen omdat ik weer eens een te grote mond heb. Misschien dat de verwachtingen nu weer wat getemperd zijn…

 

In alle eerlijkheid moet ik zeggen dat een ander topic eerst een update verdient omdat dat te maken heeft met actuele dingen.

En over die andere topic,  klopt die is wat actueler.

uh ja, maar eigenlijk heb ik het niet over het topic wat over 'begraafplaatsen’ gaat….

Nu heb ik je vast nog nieuwsgieriger gemaakt welk topic het dan wel is :smirk:

 

Ik wil wel een tipje van de sluier oplichten :sneezing_face:  oh sorry ik moest ff m'n neus snuiten :rofl:

oh ja die sluier, ik kan er zo snel geen plaatje van vinden, dan maar deze vlag :rainbow_flag:

Time will tell, wij weten zelf ook nog niet alles. Het is still under investigation :spy_tone3:

 

Tot later.

 

Oh bijna vergeten, nog bedankt voor de klavertjes bij mijn vorige reactie, echt heel lief :four_leaf_clover:

 

Groetjes,

M&M's

 

 

Ik kan niet wachten.  Neem gerust de tijd!er is vast veel te vertellen. 

 

O jee, ik heb weer wat geroepen. Nou zijn de verwachtingen extra hoog gespannen. Mijn twin zit me al uit te lachen omdat ik weer eens een te grote mond heb. Misschien dat de verwachtingen nu weer wat getemperd zijn…

haha, maakt niet uit, heeft iedereen wel is. En lachen is gezond zeggen ze.

 

In alle eerlijkheid moet ik zeggen dat een ander topic eerst een update verdient omdat dat te maken heeft met actuele dingen.

En over die andere topic,  klopt die is wat actueler.

uh ja, maar eigenlijk heb ik het niet over het topic wat over 'begraafplaatsen’ gaat….

Nu heb ik je vast nog nieuwsgieriger gemaakt welk topic het dan wel is :smirk:

ja,dat heb je gedaan😊😄

Ik wil wel een tipje van de sluier oplichten :sneezing_face:  oh sorry ik moest ff m'n neus snuiten :rofl:

oh ja die sluier, ik kan er zo snel geen plaatje van vinden, dan maar deze vlag :rainbow_flag:

hmmmm

Time will tell, wij weten zelf ook nog niet alles. Het is still under investigation :spy_tone3:

maakt niet uit, niemand kan alles weten. Dat is trouwens maar goed ook.

ik kan niet wachten😊

Tot later.tot later.

 

Groetjes,

M&M's

groetjes gebruiker c 

 

Heb jij ook iets mee gemaakt zoals ons? Heb jij er nog wel last van?

IdkAnameDealtwithIt schreef:

Ik heb niet iets wat het zelfde was meegemaakt maar wel iets anders.

Ik ben toen ik 10 was in de zomervakantie ernstig ziek geworden. Ik had zowat mijn hele zomervakantie in een ziekenhuis in italië gelegen en dat ging ook gepaard met mijn opa die net overleden en die was erg belangrijk voor mij.

Ik heb er niet echt iets van mentale schade van gehad maar wel echt een klap die mij een hele andere blik heeft gegeven. Ik ben daarna daar nog wel druk mee geweest omdat ik dacht dat het misschien terug zou kunnen komen.

nou ben ik van nature niet iemand die heel bang voor dingen is en ben ik meestal erg relaxt dus dat hielp wel maar toch is het echt heel vervelend geweest.

ik heb dit al een keer in een andere post gezegd maar hierdoor heb ik een fysieke achterstand gekregen in mijn puberteid. Ik ben namelijk 15 maar fysiek ben ik 13. Daarom komen er nu bij mij allemaal dingen die leeftijdsgenoten al hebben gehad of nog ondergaan zijn maar al verder in het proces zitten. Zoals baard in de keel en een groeispurt.

 

Oh, dat lijkt me ook heel ingrijpend om lange tijd in het ziekenhuis te liggen en al helemaal in het buitenland. Ziek zijn is niet fijn, in het ziekenhuis liggen ook niet, ver weg van je familie en vrienden en dan dat ook je opa nog overleden is in die tijd. Het is wel heel veel tegelijk.

Is de ziekte nu over en heb je nu ‘alleen nog’ (ik weet niet hoe ik het beter kan zeggen) een groeiachterstand of heb je nog last van de ziekte die je toen had?

Als je ‘alleen’ wat achter ligt in tijd, dan kan alles toch nog goed komen of niet?

Goed dat je er op zich positief in staat. Dat hebben wij ook wel en dat helpt ook wel, denk ik.

 

Groetjes,

M&M's

 

Heb jij ook iets mee gemaakt zoals ons? Heb jij er nog wel last van?

IdkAnameDealtwithIt schreef:

Ik heb niet iets wat het zelfde was meegemaakt maar wel iets anders.

Ik ben toen ik 10 was in de zomervakantie ernstig ziek geworden. Ik had zowat mijn hele zomervakantie in een ziekenhuis in italië gelegen en dat ging ook gepaard met mijn opa die net overleden en die was erg belangrijk voor mij.

Ik heb er niet echt iets van mentale schade van gehad maar wel echt een klap die mij een hele andere blik heeft gegeven. Ik ben daarna daar nog wel druk mee geweest omdat ik dacht dat het misschien terug zou kunnen komen.

nou ben ik van nature niet iemand die heel bang voor dingen is en ben ik meestal erg relaxt dus dat hielp wel maar toch is het echt heel vervelend geweest.

ik heb dit al een keer in een andere post gezegd maar hierdoor heb ik een fysieke achterstand gekregen in mijn puberteid. Ik ben namelijk 15 maar fysiek ben ik 13. Daarom komen er nu bij mij allemaal dingen die leeftijdsgenoten al hebben gehad of nog ondergaan zijn maar al verder in het proces zitten. Zoals baard in de keel en een groeispurt.

 

Oh, dat lijkt me ook heel ingrijpend om lange tijd in het ziekenhuis te liggen en al helemaal in het buitenland. Ziek zijn is niet fijn, in het ziekenhuis liggen ook niet, ver weg van je familie en vrienden en dan dat ook je opa nog overleden is in die tijd. Het is wel heel veel tegelijk.

Is de ziekte nu over en heb je nu ‘alleen nog’ (ik weet niet hoe ik het beter kan zeggen) een groeiachterstand of heb je nog last van de ziekte die je toen had?

Als je ‘alleen’ wat achter ligt in tijd, dan kan alles toch nog goed komen of niet?

Goed dat je er op zich positief in staat. Dat hebben wij ook wel en dat helpt ook wel, denk ik.

 

Groetjes,

M&M's

Hey,

Tja dat met die achterstand dat is nou eenmaal zo het vervelendst is (dat had ik er nog niet bij gezet) is dat ik er verschrikkelijk mager door ben geworden omdat ik echt (sorry voor het ontsmakelijke) fucking veel moest braken en daarna alleen maar voor een gehele week krekkers met honing mogen eten. Het is niet iets dat ik nu nog heb maar de naverschijnselen zijn soms erg irritant. 
Gelukkig ben ik idd niet er nog steeds ziek van en gaat het nu weer goed met mij. Maar ik had er toen der tijd een hele slechte weerstand van gekregen waardoor ik erg vaak ziek werd. 
Ik ga gelukkig binnekort op een sport dus ik hoop dat dat te dunne bij mij weg gaat.

Het is echt van toen tot mijn eerste jaar in de brugklas allemaal erg kut geweest (sorry voor het taalgebruik maar ik kan het niet anders verwoorden) door nog andere dingen die zijn gebeurd. Gelukkig sta ik altijd positief in het leven en heb ik veel goede vrienden die mij altijd steunde  en ben ik op dit moment helemaal beter en volledig hersteld. 
 

Dankjewel voor het tonen van je zorgen dat is super aardig 😁!

Hi IdkAnameDealtwithIt,

 

van overgeven knap je meestal niet op. Ja, misschien als je een keertje iets verkeerds hebt gegeten of te veel hebt gedronken, maar niet van elke dag overgeven. Gelukkig is dat voorbij.

Ok, dus over een paar jaar ben je vast heel erg veranderd. Ik bedoel in de puberteit groei je alle kanten op en wordt je sterker, dus grote kans dat dat helemaal goed komt, toch?

 

Aangezien we allebei positief ingesteld zijn gaat dat vast lukken. Goede vrienden die je steunen helpt ook.

 

Dankjewel voor het tonen van je zorgen dat is super aardig 😁!

Das jouw eigen schuld :joy: , jij bent begonnen met aardig doen en ze zeggen toch dat je terug krijgt wat je geeft of oogst wat je zaait of zoiets :relaxed:

Dan moet je zelf maar niet zo aardig zijn. Nee hoor, doe maar wel, want dat vind ik leuker

 

Groetjes,

M&M's

Hey IdkAnameDealtwithIt,

 

Gelukkig gaat het al wat beter! 

Hopelijk gaat het snel groeien met sport (sorry ik wist even niet een betere verwoording) . Als ik vragen mag, welke sport ga je doen?

 

Groetjes Gebruiker c 

Ik zie dat jullie allemaal sorry zeggen voor de verwoording maar dat maakt mij echt niks uit hoor☺️ Je moet het noemen waar je je goed bij voelt en ik bedoelde dat ik spiermassa wilde opbouwen.

En als sport ga ik Krav Maga doen lijkt

me wel leuk en je krijgt er een hele goede conditie van dus dat is mooi. 
Thanks voor het reageren echt aardig man!

Hi IdkAnameDealtwithIt,

 

van overgeven knap je meestal niet op. Ja, misschien als je een keertje iets verkeerds hebt gegeten of te veel hebt gedronken, maar niet van elke dag overgeven. Gelukkig is dat voorbij.

Ja dat overgeven heeft me juist zo uitgedunt.

Ok, dus over een paar jaar ben je vast heel erg veranderd. Ik bedoel in de puberteit groei je alle kanten op en wordt je sterker, dus grote kans dat dat helemaal goed komt, toch?

Ja moet goed komen!

 

Aangezien we allebei positief ingesteld zijn gaat dat vast lukken. Goede vrienden die je steunen helpt ook.

 

Dankjewel voor het tonen van je zorgen dat is super aardig 😁!

Das jouw eigen schuld :joy: , jij bent begonnen met aardig doen en ze zeggen toch dat je terug krijgt wat je geeft of oogst wat je zaait of zoiets :relaxed:

Dan moet je zelf maar niet zo aardig zijn. Nee hoor, doe maar wel, want dat vind ik leuker

Haha ja ik ben altijd aardig zolang iedereen elkaar met respect behandeld. Dat is super belangrijk want zoals jij al zegt krijg je het dan ook terug. tenminste bij de meeste mensen dan.
 

 

Groetjes,

M&M's

Groetjes uhm ik hou het gewoon bij Matthijs dat is het makkelijkst zo mag iedereen me ook aanspreken trouwens.

En sorry als ik soms erg vaag ben maar het is soms moeilijk om alles binnen een keer te verwoorden dus als ik het uit moet leggen zeg het maar!

En sorry als ik soms erg vaag ben maar het is soms moeilijk om alles binnen een keer te verwoorden dus als ik het uit moet leggen zeg het maar!

ik vind het persoonlijk echt niet vaag hoor!😅.

Groetjes Gebruiker c 

Reageer