Vraag

hoe kun je jezelf straffen?

  • 12 January 2020
  • 5 reacties
  • 841 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Zoals jullie waarschijnlijk wel in de titel lazen, hoe kun je jezelf straffen? Ik heb echt straf nodig om mezelf weer beter te voelen na alle stomme dingen die ik de laatste tijd gedaan heb. Ik weet dat jullie gaan zeggen dat ik meer zelfrespect nodig heb, i know, maar het kan nu echt niet anders. Ik voel me zo schuldig  de laatste tijd door alles wat ik gedaan heb. Snijden en braken heb ik geprobeerd maar ik durfde het echt niet. Hebben jullie advies/ ideeën?


5 reacties

Badge

Ik snap het helemaal dat je jezelf wilt straffen, maar begin NIET aan snijden of een andere vorm van zelfbeschadiging, want dat werkt verslavend, denk aan andere dingen, zoals het wegleggen van je telefoon voor een tijdje of een koude douch te nemen, je kan ook jezelf niet straffen en je woede kwijtraken door papier te krassen of met kussen of knuffels smijten.

Meid, begin alsjeblieft niet daaraan

 

Je verdiend zoveel beter, ik zou het echt bij de dokter melden en die kan je ermee helpen

Reputatie 2
Badge +1

Hi Roos,

Ik heb een beter idee,

Je moet je zelf niet straffen als iets verkeerd gaat.    Maar jezelf belonen als iets goed gaat. 

Bijvoorbeeld:  heb ik mijn huiswerk voor vanavond af, dan mag ik een klein filmpje kijken.

Dat is beter dan: als ik mijn huiswerk voor vanavond niet af heb, dan doe ik mijzelf pijn.

Het eerste systeem wekt beter, en voelt beter. 

Hopelijk heb je er wat aan!!!

Succes!!

 

Reputatie 3
Badge +1

Je moet jezelf nooit straffen, alsjeblieft, probeer dat nie te doen. Je kan het wel goedmaken met jezelf. 

Als je bijvoorbeeld vindt dat je te veel eet, houd snoep enz uit je buurt (je mag heus wel eens snoepen, maar niet te vaak) en eet gezond (niet stoppen met eten!!!) 

Als je jezelf te lui vindt,  doe klusjes in huis en ga 1 of 2 keer per week sporten. 

Als je jezelf egoïstisch vindt, probeer andere te helpen als ze je nodig hebben.

Deze dingen kunnen je ook voldoening geven, waardoor je misschien een beter zelfbeeld kan krijgen. 
 

En vergeet niet dat iedereen fouten maakt. Het is niet erg om soms ‘stomme’ dingen te doen, dat hoort erbij. 

Dit topic staat vol met alternatieven

 

Reageer