Hoe krijg je meer aandacht?


Hoi, ik zit nu best in een moeilijke periode slaapproblemen, ziekte in familie... Enz.. ik wil wel met m'n mentor erover praten enzo maar ik ga het niet zelf vragen want dan lijk ik net een piepdoos... Dus hoe krijg je een beetje aandacht...(sip kijken enzo maar dat is wel een beetje raar. Tips! Dankjewel ❤️

26 reacties

Hee,

Ten eerste ben je geen piepdoos als je om hulp vraagt. Dat laat alleen maar zien dat je sterk bent en dat je kracht hebt om toe te geven dat het niet goed gaat. Heel veel mensen doen dit niet om precies dezelfde reden als jij aangeeft.

Als jij behoefte hebt aan iemand die naar jou omkijkt en aandacht aan jou besteed, wat ik goed snap gezien je situatie, dan moet je daarvoor gaan. Je mentor is er om je te helpen.

Ik wens je heel veel sterkte en kracht!

Groetjes Mia
Hey,

Ja ik heb slaapproblemen en had ook ziekte in familie, het is de beste om naar je mentor te gaan en vertellen wat gebeurd in jou situatie (dus wat er is met je familie) je mentor zal echt niet denken dat je piepdoos bent, je moet juist met der praten en miss kan ze je bij helpen, het is belangrijk als ze dat weten dan kunnen ze ook rekening mee houden.

Hele veel sterkte en kracht

xjes S
Hoi!

Zoals bovenstaande reacties zeggen, is het helemaal ok hulp te vragen. Je zit met problemen, en je komt helemaal niet zwak over als je je problemen deelt, integendeel.

Als je je mentor aanspreken moeilijk vindt, kan je hem / haar mailen. Je zal je waarschijnlijk beter voelen als je je problemen bij iemand kwijt kan. Daar zijn mentors voor.

Als je zoals ik bent, verstop je je problemen. Mensen zien het heel moeilijk als er met mij wat aan de hand is. Daarom is het belangrijk dat ik besef dat er hulp is als ik die nodig heb, en dat ik die zelf kan aanspreken.

Groetjes
x
Hi,

Je mentor is er voor je juist om je te steunen in moeilijke tijden. Niemand vindt je een piepdoos als je met deze problemen hulp vraagt. Het is juist heel erg knap en sterk van je als je dit doet! Daarbij wordt je er nog mee geholpen ook.

Kun je je mentor mailen of hem aanspreken bij mentoruur? Wellicht kun je hem appen als je zijn nummer hebt en hij dit oké vindt.

Ik vind het trouwens ook niet raar dat je behoefte hebt aan aandacht. Iedereen heeft behoefte aan aandacht en zeker in moeilijke tijden :)

Gr. Pin
Dank jullie wel, ik durf echt niet te mailen dus dat houd het op ❤️
Waarom durf je niet te mailen? Mailen is juist een stuk makkelijker. Je schrijft een tekstje en dan druk je op verzenden. Dan heb je geen tijd om te twijfelen en neemt je mentor daarna contact met je op! 🙂
Nou dat vind ik best eng en lastig. Dadelijk zegt ze het tegen me ouders...
Ik denk niet dat je mentor zomaar iets tegen je ouders gaat zeggen. Dat gebeurt sowieso in overleg met jou. Hij mag het alleen 'zomaar' vertellen als hij direct of indirect hoort dat jij een gevaar voor jezelf of anderen kan zijn/bent.

Ik dacht dat het gene wat je eng vindt het contact zoeken is? Want uit je bericht maak ik op dat je wel graag wilt praten, maar geen contact durft te zoeken, omdat je bang bent dat je mentor je een piepdoos vindt. Nu vertel je dat je het eigenlijk niet ziet zitten om met je mentor te praten? Of begrijp ik nu iets verkeerd?

Je mailtje kan heel erg simpel zijn:

Hallo,
Ik zit momenteel in een best moeilijke periode door problemen thuis. Ik heb het hier zwaar mee en ik zou er graag met u over willen praten. Kan dat?
MVG jouw naam


Dit is maar een voorbeeld, het kan zelfs nog vager:

Hallo,
Ik zou graag een mentorgesprek met u willen. Kan dat?
MVG jouw naam


Zoiets is makkelijk te bedenken, ook wanneer je eigenlijk heel erg gestresst bent over de mail en verzenden is nog makkelijker. Je hoeft alleen maar te klikken! 😉 :)

Gr. Pin
Dankjewel ik doe het toch! Je hoort afloop
Goed dat je gaat mailen. Als de mail eenmaal verzonden is, kan je 'm niet meer terughalen, wat me een goede zaak lijkt. Om hulp vragen lijkt me hier het juiste, en dat ben jij goed van plan.
Hey,

Wauw, super knap dat je dit besluit hebt genomen! Echt een momentje om trots op te zijn! :$

Groetjes Pin
Hoi hier de afloop: ik kon het mailtje niet sturen (ik snij mezelf ook) ik kon het gewoon niet maar heb het wel tegen een vriendin gezegd. Xx
Heel herkenbaar! De oplossing is om juist niet sip te gaan kijken of vaak in een hoekje te gaan zitten. Veel mensen weten niet hoe ze daarmee om moeten gaan, ook al zien ze dat het niet goed gaat. Het gevolg is dat je je totaal gaat afsluiten van anderen, omdat ze simpelweg geen gesprek aan durven te gaan.
Geloof me, want ik heb dit wel gedaan en ik raad het niemand aan.

Durf je je vriendin te vragen of zij misschien een mailtje stuurt of contact gaat opnemen. Misschien is dat makkelijker om zelf te doen?

Uiteindelijk zal je hetzelfde resultaat krijgen. Alleen gaat het proces veel sneller als je daadwerkelijk hulp gaat zoeken, wat ervoor kan zorgen dat jij je sneller wat beter kan voelen.

Stay Strong!
Het mailtje sturen was nog even moeilijk, maar je hebt het aan een vriendin vertelt. Dat is heel moedig! Het is zeker een goede stap. Kan je er met die vriendin goed over praten?

Wat @Onzeker15JarigMeisje zei i.v.m. dat je samen met je vriendin om hulp kan vragen, is een goed idee. Misschien vind je dat minder eng dan alleen?
Hoi,

Ik vind het toch heel erg knap dat je het hebt geprobeerd en je hebt het zelfs een vriendin verteld! Heel erg moedig.

Zoals de mensen boven mij al zeiden, lijkt het me een goed plan nu aan je vriendin te vragen hulp te zoeken of dit samen te doen 🙂 Samen sta je sterker.

Gr. Pin
Dankjewel die vriendin is heel aardig en jullie ook! Bedankt voor alle hulp je hoort nog hoe het afloopt ❤️
Hoi, mijn vriendin heeft het tegen mijn mentor gezegd...... Dus ik moest met mijn mentor praten.... Ik hield m'n mond want ik weet niet ik klapte HELEMAAL dicht... Ze zei dat ze over een week weer met me praten en ik moest met mijn moeder praten... Omdat ik mezelf kras
Hoi,

Ergens vind ik het wel goed dat het nu bekend is bij je mentor. Het is wel rot dat je er waarschijnlijk heel erg door werd overvallen en (mede daardoor?) dichtklapte.
Wat je nu kunt doen, is je mentor even mailen. Dan leg je aan haar uit dat je het dus erg lastig vindt en eventueel kun je de situatie wat meer uitleggen. Dan begrijpt zij het meer dat je het allemaal lastig vindt.

Ik ben het met je mentor eens dat het goed is om het je moeder te vertellen, echter kun je dus wel vragen of dat nog eventjes kan wachten en of ze je er eventueel wel bij kan helpen als je dat fijn vindt.

Gr. Pin
Ik vind het ook goed dat je mentor het weet. Natuurlijk ie het even lastig, maar het is goed dat het er nu niet bij blijft.
Je zal het toch ooit aan je moeder moeten vertellen maa rik begrijo dat dat moeilijk is. Zoals pin al zegt, kun je vragen of jullie dat samen kunnen doen, dat heb ik ook gedaan. Dan is het misschien wat minder eng en weet je dat je niet alleen bent.
Veek succes!
Dat je mentor op de hoogte werd gesteld kwam misschien onverwacht, maar het lijkt me een goede zaak. Je hebt denktijd gekregen. Je kan, zoals @Pin zegt, een mailtje sturen. Over dat mailtje kan je rustig (alleen) nadenken. Jullie kunnen eventueel samen bekijken hoe je de situatie aan je moeder gaat uitleggen.
Hoi, ik heb m'n moeder gezegd dat ik me zelf kras. Ze zei ik ben niet boos maar doe het alsjeblieft nooit meer want als je je slagader door snijd ben je dood en ik wil je niet kwijt en toen hebben we samen een potje gejankt. Volgende dag: ik was chagrijnig:slecht slapen, dus m'n mentor komt naar me toe : ben je boos: nee ben je boos op mij : nee je ziet er ongelukkig uit: oké als je wil praten moet je het zeggen: oké


Dit is het een beetje
Wauw! Super goed dat je je moeder hebt vertelt over het snijden! Ook super fijn om te weten dat je altijd naar je mentor toe kan.

Ik zelf zit nu ook in een rare situatie al een paar maanden. Mijn zus en ik zitten op dezelfde school, en zij heeft ook last van deze situatie, daarom hebben wij besloten om eerst samen naar haar mentor te gaan, en een dag later naar de mijne. Allebei hebben ze ons vertelt dat als wij ergens mee zitten altijd naar hun toe te mogen gaan. Dat hielp ons heel erg. Gelukkig heb ik nu amper last meer van deze situatie.

En voor ik dit berichtje stuur, wil ik nog 1 keer tegen je zeggen dat ik het super knap van je vind, want ik weet hoe lastig het is, om met iemand (in dit geval je mentor) over iets vervelends te praten!

Nog heel veel sterkte
Dankjewel ❤️?
Hoi!

Wauw! Super knap dat je het je moeder hebt verteld!

Ik vind het ook heel fijn om te horen dat je altijd met je mentor kan praten. Denk je dat je dat een keertje gaat doen?

Gr. Pin
Dapper dat je dit met je moeder gedeeld heb. Het was vast emotioneel, maar ik denk dat dit een goede stap was.

Je mentor heeft gezegd dat je altijd met hem kan praten. Als je de nood voelt tot een gesprek, hoef je niet te twijfelen. Je mentor is er voor je.

Reageer