Beantwoord

hoe kan ik mijn littenkens van het snijden verbergen?

  • 25 June 2019
  • 8 reacties
  • 642 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi ik ben sanne en ik ben 14 jaar oud. ik kan er echt niet niet meer tegen ik ben mezelf gaan snijden en ik kom er niet vanaf elke x gebeurt het weer en dan heb ik er zoveel spijt van maar ik ga wel gw door want het is een soort verslaving geworden maar nu heb ik dis allemaal littekens op mijn huid zitten ( ze zijn niet zo heel groot en duidelijk maar ze zitten er wel) en als ik daar naar kijk dan wil ik het gelijk weer doen dus ik vroeg mij af hoe kan ik het het beste verbergen ( make up helpt ook niet) voor mezelf en voor andere die dit kunnen zien want ik wil er niet naar kijken maar het zit best wel op een opvallende plek?

xx sanne
icon

Beste antwoord door Anonymous 26 June 2019, 01:24

Bekijk origineel

8 reacties

Hoi mensen die dit lezen ik wil even zeggen dat het goed met me gaat ik heb al lekker vakantie en pak goed me rust iedereen bedankt voor het reageren❤️
Hey!

Er zijn een heleboel lijstjes zowel hier op het forum als op de website van stichting zelfbeschadiging met tips om te stoppen met zelfbeschadiging. Ik snap denk ik wel wat je bedoelt, je zou een alternatief kunnen zoeken voor snijden, iets wat wel pijn doet, maar waar je geen littekens van krijgt? Voor sommigen helpt dit, maar voor anderen niet, je moet zelf uitvogelen wat voor jou helpt. Iets wat ik ook vaker hoor is de stap beschadigen overslaan en meteen overgaan naar wondverzorging: oftewel pleisters plakken op de plekken waar je jezelf snijdt of zou willen snijden.

Ik wens je heel veel sterkte!

Groetjes,
Anoniempje
Hi sanne, ik ben Merel en ik ben (net) 14. Ik heb ruim een jaar, dus vanaf mijn 12de, gesneden en ik wil graag jou en iedereen die dit verder leest vertellen dat het het niet waard is!
Zelfs als je denkt dat het de enige manier is, geloof me er zijn betere oplossingen.

Op een gegeven moment had ik bedacht dat ik moest stoppen, maar het is een verslaving dus dat gaat niet zomaar.
Wat ik eerst deed was elastiekjes tegen mijn arm aan knallen, dat deed wel pijn maar liet geen littekens achter.
Daarna bedacht ik wat veel beters, tekens als ik me slecht voelde ging ik op mijn arm tekenen. Gewoon random dingen en dat hielp heel erg voor mij.

Inmiddels gaat het veel beter met mij met name door mijn aanpak op mijn probleem en ik hoop dat je er iets aan hebt.

merel♡♡♡
Reputatie 2
Badge +3
beste saja

ik weet hoe je je voelt maar probeer het niet te doen ik snap dat het moeilijk is het lukt mij ook niet maar jij bent het niet waard om zo iets te doen je bent zo lief en aardig en behulpzaam maar je gaat er nu onder door
ik weet wat er is maar probeer alsjeblieft jezelf niet te snijden je bent zo veel waard niet alleen voor mijn maar ook voor de meiden 😘
Reputatie 1
Badge
hey sweets, ik ben 13 en snij mezelf heel veel, op alie expres kan je vingerloze handschoennen bestelen voor nog geen 2 euro, die dingen zijn mijn bestevrienden ever!

-life is a bitch
zou ik mogen weten waar je allemaal snijd, dan kan ik je beter helpen.

En over het snijden zelf, in papier snijden voelt heel fijn en als je dan toch iets op je huid wilt doen kan je er met pen of stift op gaan tekenen. Niet heel goed voor je huid, maar altijd nog beter dan snijden zullen we maar zeggen. En als je al probeert het zo min mogelijk te doen is al een enorme stap. Veel succes.

Xx
Dat is fijn om te horen
Ik snij mijzelf ook maar ik zou het niet weten hoe je het moet verbergen. Ik raad je aan om met een vertrouwd persoon te praten over waarom je jezelf snijdt. Je krijgt er later alleen spijkt van en komt alleen in de problemen en krijgt veel gezeik dus een aanrader is snij jezelf niet het is misschien al te laat voor mij maar nog niet voor jou

Reageer