Hoe kan ik mij beter voelen?

• 2 november 2017
  • 6 reacties
  • 88 Bekeken

Badge +4
hey iedereen
ben ik weer. t gaat gewoon weer niet oke, ik kras/sla mezelf weer, liefdes dingen die niet lekker gaan (ik vind een jongen van scouting leuk, hij weet het (hij vroeg of ik hem leuk vond, ik werd rood en hij zij is niet erg maar t gaat niet met de afstand) maar hij is hier 1 keer in de 2 weken n weekend en hij woont ong 2 uur weg), ik zit nu in de klas en barst bijna uit in tranen, ik wil dood, iedereen denkt dat het goed gaat, ik durf niemand iets te vertellen, ik vind mezelf te dik, ik weeg 54 kilo en ben 1.69 (volgensmij), jullie muziek en youtube zijn t enige dat me n beetje goed houden. de bel gaat..
-xxx-

6 reacties

Badge +3
Haaiii,
Wat naar dat je je zo voelt.
Wat goed dat je gestopt bent met jezelf beschadigen!
Hoe kan het dat je je je weer zo naar bent gaan voelen?
Het is balangrijk dat je het tegen iemand zegt zodat je hulp kan krijgen.
Je kan het tegen bijv je mentor of een vertrouwingspersoon zeggen (of een zorgcoordinator maar niet elke school heeft dit).
Weten je ouders hiervan?

En je kan altijd met de kindertelefoon bellen of chatten of op de site 113 online kijken.

Xxx Sissi❤️
Reputatie 7
Badge +19
Hoi,

Je hebt echt een heel mooi gewicht! Je bmi is zelfs bijna in het midden! Maar dan kun je je natuurlijk wel dik voelen helaas. Het is iets wat je uiteindelijk zelf moet accepteren. Mensen kunnen zeggen wat ze willen, jij gelooft wat je wilt geloven. Heb je al eens geprobeerd om iedere dag voor de spiegel minimaal één mooi ding aan jezelf op te noemen en dat dan op te schrijven? Het kan helpen zo meer zelfvertrouwen op te bouwen.

Over die jongen, hij zegt alleen dat het niet kan door de afstand. Kun je met hem praten over wat je voelt enzo? Misschien is hij ook wel verliefd op jou! We hebben tegenwoordig WhatsApp, Skype, FaceTime. Mijn zus heeft meer dan een jaar succesvol een relatie gehad met iemand die 1.5 uur rijden woont. Je kan het altijd samen proberen. In ieder geval kan praten met hem heel erg opluchten, omdat je dan dit gevoel kwijt bent en het een plekje kan geven.

Heb je hulp of durf je iemand met je problemen toe te vertrouwen?

Wij, muziek en Youtube zijn ook wel erg leuk 😉 Focus je op de dingen die je leuk vindt. Dat verandert je manier van denken, waardoor er vanzelf meer leuke dingen bijkomen!

Gr. Pin
Badge +4
hey
bedankt voor de lieve reacties, t probleem is dat ik een hekel heb aan mn mentor en al eerder bij n vertrouwingspersoon ben geweest (vorig jaar voor diegene die t nog weten) k vertelde toen ook niet helemaal en gaf mn medicijnen de schuld (heb inmiddels geen medicijnen meer whoehoeee)....
-xxx-
Badge +4
oja PIN,
hij heeft ook een keer met iemand anders van scouting gehad, dat werkte gewoon niet...
-xxx-
Hoi!

Jammer dat het niet zo goed met je gaat. Over je gewicht hoef je je geen zorgen te maken. Er is een verschil tussen dik zijn en jezelf dik vinden. Jij vindt jezelf dik, maar dat ben je helemaal niet! Ik struggle al een hele tijd met ondergewicht, en als ik jou gewicht had, zou mijn dokter trots op me zijn, want jouw gewicht is prima!

Bij die iedereen die denkt dat het goed met je gaat, zit daar iemand tussen die je vertrouwt en waarmee je kunt praten? Je hebt een hekel aan je mentor, dat is balen, en de vertrouwenspersoon, waar je toen niet alles aan verteld hebt, vertrouw je die op zich? Nu heb je die medicijnen niet meer, dus daar kan het niet aan liggen, dus je kunt terug naar die vertrouwenspersoon gaan en zeggen dat je je vergist hebt, dat het toch niet aan de medicijnen lag.
Ik weet niet hoe je schoolsysteem werkt, maar vaak heb je meerdere vertrouwenspersonen in één school, dus misschien eens naar een andere toestappen? Misschien is dat wel je ideale gesprekspartner waar je helemaal eerlijk tegen kunt zijn, je weet maar nooit.

Groetjes
x
Reputatie 7
Badge +19
Hmm, jammer dat je je mentor niet mag. Durf je nu wel open te zijn tegen die vertrouwenspersoon?

Oké, misschien dat dat lange afstandsrelatie dan niet werkt, maar ik denk nog steeds dat het kan helpen om met hem te praten!

Gr. Pin

Reageer