Vraag

Hoe kan ik mezelf beter en fijner voelen?

  • 31 December 2019
  • 17 reacties
  • 118 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi 

 

De laaste tijd heb ik steeds meer gedachten om een eind te maken. Ik heb al eerder zelfmoord pogingen gedaan maar die waren mislukt. Alles lijkt niet beterder te worden, iedere dag wordt ik steeds herinnerd aan mijn pest verleden ik heb nooit goed erover kunnen praten en nog altijd heb ik daar last van. Ik heb ook niet echt vrienden ook al had ik dat graag gewild ik voel me heel vaak eenzaam. Maar ik durf niet meer zo goed contact meer te maken, bang om afgewezen te worden.

Ook snij ik mij zelf en grote wonden maken, ik schaam me om zo veel littekens 

School heb al wel gezegd dat het moet, maar ik niet hoe het verder gaat.

Daarnaast op social media krijg ik niet veel de indruk dat ze om me geven. Het doet mij soms zoveel pijn als ik naar leuke reacties die anderen krijgen en ik niet. Ik voel me niet oké en totaal niet waard voor andere mensen. Ik zie me zelf als een problemen kind. 

Ook heb ik veel problemen met eten, het lukt me soms echt niet meer. Dan moet ik veel moeite doen om iets te eten. Ik ben zo bang als ik dik word. 

Weten jullie misschien hoe ik me zelf beter en fijner te voelen? 

Dat ik weer positiever in het leven kan staan?


17 reacties

Hallo Anoniemj :)

Je kunt contact zoeken met 113  als je zelfmoordgedachtes ervaard.

-Dr8gon99

hoi anoniemj, 

dat is niet fijn dat je gedachtes hebt om einde te maken aan je leven… begrijp ik het goed dat je school er ook over hebt vertelt dat je je niet goed in je fel voelt.. het is inderdaad niet fijn dat je bent gepest… en al helemaal niet om er over terug na te denken…. misschien inderdaad wat @Dr8gon99 zegt dat je met de chat 113 kan chatten… want miss ben je wel goed in chatten inplaats van praten… (want dat heb ik wel namelijk beter kunnen schrijven en typen en als ik praat blokkeer ik mezelf) en denk dus dat het een goede stap zou zijn als je begint te chatten en daarna misschien iets gaat schrijven aan je mentor… ik snap heel goed dat je bang bent om contact te maken met andere mensen omdat je denkt dat ze je ook gaan pesten of wat dan ook…. maar geloof me als je gewoon jezelf blijft… wil sws wel mensen met je bevriend worden…. anders moet je gewoon schijt hebben… je bent het zeker waard om in deze wereld te leven…. misschien gaat het nu niet goed met je… maar onthoud zelfmoord is nooit de oplossing en het komt goed!!! ik vind het heftig om te horen dat je jezelf al snijd… social media, is sowieso gewoon een rot wereldje…. ik heb dat namelijk ook gehad en heb gewoon 1 weekje ofz time out genomen van alles…. misschien is dat ook goed voor jouw… en nee je bent geen probleem kind… je moet jezelf niet zo zien… iedereen verdient het om geholpen te worden….  ik weet dus niet of mensen dit al weten… maar ik zou dan in ieder geval iets schirjven of natuurlijk praten…. je moet niet onzeker worden door alles want je bent het echt waard!!

 

groet sophie

 

Hoi,

ik vind het heel erg voor je dat je me zo voelt. Vroeger ben ik ook weleens gepest waar ik ook nooit fijn met iemand over kon praten, ik ben toen 1 jaar later nog naar de “praatpersoon” (zo heette dat op de basisschool bij ons😂) gegaan waar ik het erover heb gehad en nu is het voor mij gewoon op een fijne manier afgesloten, het is ook helemaal niet raar om je over zoiets later nog steeds vervelend te voelen, en praten is dan de beste oplossing. Sociaal media zou ik me echt niets van aantrekken, zelf heb ik dan best wel veel volgers enzo, maar daardoor voel ik me echt niet beter. Als je je echt heel vervelend voelt hierdoor kun je er misschien ook mee naar je mentor of naar een vertrouwenspersoon op school gaan. Zelfmoord plegen of jezelf snijden is echt niet de oplossing, er zijn altijd mensen die heel erg van je houden en waar je terecht kan! Ik hoop echt dat het snel beter met je gaat❤️.

groetjes, roos

Ik heb nog even een vraagje voor jou: Heb je ook weleens positieve gedachtes of alleen maar negatieve want dat zou wel vervelend zijn voor jou.

-Dr8gon99

Ohh wauw super bedankt voor de reacties 

Hallo Anoniemj :)

Je kunt contact zoeken met 113  als je zelfmoordgedachtes ervaard.

-Dr8gon99

Ja is die daar voor 

hoi anoniemj, 

dat is niet fijn dat je gedachtes hebt om einde te maken aan je leven… begrijp ik het goed dat je school er ook over hebt vertelt dat je je niet goed in je fel voelt.. het is inderdaad niet fijn dat je bent gepest… en al helemaal niet om er over terug na te denken…. misschien inderdaad wat @Dr8gon99 zegt dat je met de chat 113 kan chatten… want miss ben je wel goed in chatten inplaats van praten… (want dat heb ik wel namelijk beter kunnen schrijven en typen en als ik praat blokkeer ik mezelf) en denk dus dat het een goede stap zou zijn als je begint te chatten en daarna misschien iets gaat schrijven aan je mentor… ik snap heel goed dat je bang bent om contact te maken met andere mensen omdat je denkt dat ze je ook gaan pesten of wat dan ook…. maar geloof me als je gewoon jezelf blijft… wil sws wel mensen met je bevriend worden…. anders moet je gewoon schijt hebben… je bent het zeker waard om in deze wereld te leven…. misschien gaat het nu niet goed met je… maar onthoud zelfmoord is nooit de oplossing en het komt goed!!! ik vind het heftig om te horen dat je jezelf al snijd… social media, is sowieso gewoon een rot wereldje…. ik heb dat namelijk ook gehad en heb gewoon 1 weekje ofz time out genomen van alles…. misschien is dat ook goed voor jouw… en nee je bent geen probleem kind… je moet jezelf niet zo zien… iedereen verdient het om geholpen te worden….  ik weet dus niet of mensen dit al weten… maar ik zou dan in ieder geval iets schirjven of natuurlijk praten…. je moet niet onzeker worden door alles want je bent het echt waard!!

 

groet sophie

 

Ja klopt ik kan beter anoniem praten 

Dat is echt een hele goeie tip om 1 week een time out te nemen van sociaal media 

Heel lief van je dat je zegt dat ik het waard mag zijn 

Ja, dat is een zelfmoordpreventie website en daarmee kun je chatten/bellen als je zelfmoordgedachtes ervaart en je kan daar een (anonieme) online therapie volgen.

-Dr8gon99

Hoi,

ik vind het heel erg voor je dat je me zo voelt. Vroeger ben ik ook weleens gepest waar ik ook nooit fijn met iemand over kon praten, ik ben toen 1 jaar later nog naar de “praatpersoon” (zo heette dat op de basisschool bij ons😂) gegaan waar ik het erover heb gehad en nu is het voor mij gewoon op een fijne manier afgesloten, het is ook helemaal niet raar om je over zoiets later nog steeds vervelend te voelen, en praten is dan de beste oplossing. Sociaal media zou ik me echt niets van aantrekken, zelf heb ik dan best wel veel volgers enzo, maar daardoor voel ik me echt niet beter. Als je je echt heel vervelend voelt hierdoor kun je er misschien ook mee naar je mentor of naar een vertrouwenspersoon op school gaan. Zelfmoord plegen of jezelf snijden is echt niet de oplossing, er zijn altijd mensen die heel erg van je houden en waar je terecht kan! Ik hoop echt dat het snel beter met je gaat❤️.

groetjes, roos

Ik ben zelf ruim een jaar verder maar nog steeds ben ik er niet boven op van de pest periode 

Ja ik hoop ook dat het beter mag gaan 

Dankjewel voor je reactie ❤

Ik heb nog even een vraagje voor jou: Heb je ook weleens positieve gedachtes of alleen maar negatieve want dat zou wel vervelend zijn voor jou.

-Dr8gon99

Ik heb heel af en toe even 1 positieve gedachten maar vaak gaat het al snel over op negatieve gedachten 

Ik ben ook vaak somber 

Ik heb helaas kort geleden een best grote wond maar die blijft erg pijn doen 

Wat is er aan de hand met die wond?

Wat is de oorzaak van die wond want dan weten we al wat meer?

-Dr8gon99

Het is op natte huid gebeurt 

Heel hard met mijn nagels er over geweest en er in gedrukt met mijn nagels diep tot er bloed uit kwam de hele wond was open 

Nu zie je ook best wel wat scheuren er in zitten 

Je kunt misschien naar je HA gaan met een smoesje dat je bijvoorbeeld jezelf per ongeluk hebt gesneden met een mes tijdens het koken.

-Dr8gon99

Je kunt misschien naar je HA gaan met een smoesje dat je bijvoorbeeld jezelf per ongeluk hebt gesneden met een mes tijdens het koken.

-Dr8gon99

Ja dat is een goed idee 

Hoi hoi 

 

Iedereen heel hartelijk bedankt voor de reacties,

Inmiddels weet school na dat een paar klasgenoten heel erg veel zorgen maakte over mij. Ze zijn in gesprek geweest bij me en ik zit op het randje voor crisis opname. Ik schrok heel erg en huilde het uit. Ik verzweeg heel veel voor andere mensen, anders had ik veel eerder hulp gehad. 

Na alles voel ik me heel ellendig en is de thuissituatie niet altijd heel leuk! 

Reageer