Vraag

hoe kan ik mensen laten weten dat ik hulp nodig heb met zelfmoordgedachtes?

  • 8 March 2022
  • 3 reacties
  • 47 Bekeken

Reputatie 4
Badge +3

Hey, ik ben nu 14. ik ben hier een aantal maanden geleden een paar topics begonnen over mijzelf, daarin ging het erg slecht met mij en nu is het nog veel erger. ik ben inmiddels nog steeds depressief en zondag middag kreeg ik het idee om op maandag zelfmoord te plegen, dit heb ik zoals je ziet niet gedaan maar het is niet de 1ste keer dat ik dit wilde doen. Toen ik besloot om zelfmoord te plegen werd  ik eigenlijk  ineens veel minder bang voor de dood, ook kan ik nu veel beter accepteren dat ik dan alles en iedereen voor altijd achterlaat. Ik wil het heel graag alsnog doen maar tegelijkertijd zeg ik dingen tegen mijzelf over mijn toekomst en hoe die er dan het beste uit kan zien, om eerlijk te zijn weet ik niet wat ik moet doen maar ik  durf niet om hulp te vragen. Ook ben ik  nu een paar weken in mijn nieuwe huis omdat er heel veel vertraging was met de bouw van het huis moest ik sinds de zomer in een aantal huurhuizen wonen. Ik raak steeds meer gewend aan mijn nieuwe huis al vindt ik het nog steeds erg vervelend dat ik ben verhuisd. 

Iets beter nieuws is dat ik gister best lang met mijn crush heb gepraat, dat is  eigenlijk ook de reden dat ik het gister niet gedaan heb. 

en nu hoop ik dat er iemand is die een goede en vooral subtiele manier weet om tegen andere mensen duidelijk te maken dat ik hulp nodig heb.

veel liefs Sillie78:black_heart:


3 reacties

Hey @sillie78 

Als je eerst tegen iemand zegt dat het niet zo goed met je gaat, en vervolgens dat je ook wel eens over zelfmoord nadenkt, is dat een goede optie denk je? 

Het spijt me, ik weet verder niet echt iets…

Succes, en onthoud: geef nooit op

~Ikke13

 

Reputatie 4
Badge +3

hey bedankt voor het antwoord, ik snap dat het verder ook niet zo'n makkelijke vraag is

Reputatie 5
Badge +5

Je kan natuurlijk met 113 bellen dat is de zelfmoordlijn. Ze geven je een gerust gevoel en proberen je te kalmeren en gerust te stellen. Verder zou ik je adviseren om met je ouders hierover te praten. Mochten je het gevoel hebben dat je het niet met hun kan bespreken zou ik het tegen je mentor zeggen. Scholen dealen wel vaker met kinderen die in deze situatie zitten en zullen je hierom goed kunnen adviseren en helpen.

Reageer