Vraag

Hoe het gaat

  • 1 May 2018
  • 6 reacties
  • 200 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey allemaal
2weken geleden had ik een post over dat ik zelfmoord wilde plegen en niemand om me gaf.
Bedankt voor alle reacties dus even een update, ik voel me beter de gedachte is er nog maar ik kan het niet doen er is iemand die heel veel om me geeft en me een lied toe stuurde:"hold on" gaat over iemand die zelfmoord wilde/probeerde te plegen en de zanger oftewel zij die het me toestuurde daar heel veel pijn door kreeg.
Dus ik zal geen zeldmoord plegen maar mijn depressie is er nog.
Dan heb ik een nieuw probleem, ik ben begonnen met snijden, ik doe het op mijn bovenbeen alleen durf het niet tegen haar te vertellen omdat ik denk dat ze me gaat haten of raar vind.
Nu 2 vragen hoe kan ik haar dit vertellen zonder dat ze me alleen laat? En hoe kan ik stoppen met snijden, het is een gewoonte geworden.....

Bedankt voor het lezen en alvast bedankt voor reacties

6 reacties

Hii, ik denk dat jouw probleem met snijden te maken geeft met dat het he afleid, kan je dan niet met een balletje gaan gooien ofz?
Het kan ook zijn dat je je er goed bij voelt om jezelf pijn te doen. Kan je dan niet jezelf slaan of bijten ofz?

Ik hoop dat ik je kan helpen
~Asy
Ja ik doe mezelf pijn om de pijn mentaal weg te krijgen of mezelf te straffen voor mijn fouten. maar wil stoppen omdat het zichtbaar kan worden, net zoals slaan of bijten.
Ik schaam me ervoor en zij moet het weten alleen ben zo bang dat ze me alleen laat daardoor
Hey,

Het is inderdaad heel zwaar om je leven te moeten dragen als je niet voor jezelf leeft, maar voor een ander. Dat is meteen een mooi doel: voor jezelf willen leven. Nu heb je nog iets om voor te leven :)

Wie is die iemand? Is het iemand die je kan gaan helpen? Want als ik je zo hoor, denk ik dat je wel gebaad bent bij hulpverlening. Wat denk jij daarvan?

Ik heb wel een ideetje waarvan ik denk dat het je helpt om te stoppen met snijden. Echter moet je het dan wel aan haar vertellen. Ik denk echt niet dat ze je gaat haten. Ik denk dat ze zal schrikken, ook wel verdrietig zal zijn, maar je dan zal steunen. En daar komt het plan meteen. Ken je het butterfly project? Je tekent dat een vlinder op de plek waar je wilt snijden en geeft haar de naam van je vriendin. Zij doet hetzelfde. Als je dan snijdt, dood je de vlinder en dus je vriendin (figuurlijk gezien). En omdat zij ook een vlinder van jou draagt, voel je je vaak extra gesteund. Voor veel mensen werkt dit :)

Dit is nog een site waar je op kunt kijken voor alternatieven van zelfbeschadiging. Wellicht zit er iets moois tussen.

Gr. Pin
Heei wat vervelend!
Ik sneed/snij mezelf ook en wat voor mij soms (meestal wel) kan help is de CALM HARM app. Hier staan hele goeie tips in om zelfbeschadiging te voorkomen. Want je moet niet lang door gaan zoals ik wel heb gedaan, want dan verdwijnen ze niet meer! Dus misschien kan die app jou helpen. Hij is helaas wel Engels, maar niet heel ingewikkeld engels dus dat komt vast wel goed! Heel veel sterkte en succes!
Groetjes janna
Heei wat vervelend!
Ik sneed/snij mezelf ook en wat voor mij soms (meestal wel) kan help is de CALM HARM app. Hier staan hele goeie tips in om zelfbeschadiging te voorkomen. Want je moet niet lang door gaan zoals ik wel heb gedaan, want dan verdwijnen ze niet meer! Dus misschien kan die app jou helpen. Hij is helaas wel Engels, maar niet heel ingewikkeld engels dus dat komt vast wel goed! Heel veel sterkte en succes!
Groetjes janna


heb jij andere tips tegen zelfsnijden? op deze app na
Er over praten! Het is heel lastig en is mij ook pas sinds afgelopen maandag gelukt, maar het helpt wel!
Ik snap het wel als je het er liever niet met je ouders over hebt (heb ik zelf in ieder geval), maar zoek een docent op school op die je vertrouwt. En dat hoeft niet perse je mentor te zijn! Het klikt namelijk ook niet echt tussen mijn mentor en mij, en nu heb ik het er sinds maandag met mijn nederlands docent over gehad en dat voelt heel vertrouwd. Ze heeft ook gezegd dat hoe laat het ook is en doordeweeks of in het weekend ik haar altijd een berichtje mag sturen of mag bellen. Dit helpt voor mij ook wel en dit voelt extra vertrouwd. Verder voelt ze het ook goed aan wanneer het echt niet gaat, en nu probeert ze me dus te helpen om er voor te zorgen dat er straks meer mensen op de hoogte zijn omdat dat voor mij veiliger is (want ik heb ook zelfmoordneigingen). Dit kan dus heel goed helpen en ook echt handig zijn voor je eigen veiligheid!
Ik vind het sowieso al knap dat je je verhaal hier wel al durft te delen :)
Ga vooral zo door en heel veel sterkte!

Groetjes, janna

Reageer