Vraag

Hoe doe ik dit?

  • 11 June 2018
  • 9 reacties
  • 194 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey mense
Ik heb een vraagje voor jullie
Wees aub niet bang om te reageren! Elke reactie is welkom

Oké nu het verhaal dan
Ik heb laatst iemand via internet leren kennen.
Nou blijkt dat zij best wel wat problemen heeft
Ze vertelde me dat ze een vriend had. Dat dat uit ging. Maar ze gaat daar nu wel wonen

Die man liegt over zijn leeftijd.
Schanteerd haar met naaktfotos
Heeft meerde vriendinnetjes
Hij houd waarschij lijk niet van haar

Dat meisje die ik heb leren kennen is eerlijk gezegd ook niet super in beslissingen nemen. Ze zegt dan zo an ja dat is allemaal wel zo maar ik houd wel van hem. Ze gaat zoals gezegd binnenkort bij hem wonen!

Ik vind dit zo'n geval waarvan je ze het dat sommige mensen tegen zichzelf beschermt moeten worden.
Zij moet tegen zichzelf en hem beschermt worden vind ik

Maarja ik wil graag helpen
Maar dat kan niet omdat ik haar alleen maar van social media ken. Ik ken haar ook niet al te lang.
Daarbij heb ik haar beloofd er niks mee te doen.

Om eerlijk te zijn vind ik dit wel moeilijk
Heeft iemand tips voor hoe ik hier beter mee om kan gaan? Of wat ik moet doen ofzo?

Alvast bedankt voor je hulp, je bent een held(in)

Peace
Sportfreak

9 reacties

Hi Sportfreak,

Ik val al zo’n beetje in slaap, maar mijn eerste gedachten doen me denken aan een soort loverboy-verhaal. Ik heb natuurlijk niet alle info, maar denk jij dat het zoiets zou kunnen zijn?

Voor het geval het een loverboy-verhaal is, dan heb ik wel een paar linkjes voor je. Daar kun je wat extra info vinden en misschien helpt dat jou en haar ook wat verder.

Haar informatie geven is altijd goed, maar kijk ook zelf uit waar je in terecht komt. Het is goed om anderen te helpen, maar je moet ook aan jezelf denken en er is een grens aan helpen.

Ik vind het mooi dat je zo je best voor haar doet, dus wat mij betreft BEN JIJ DE HELD :)

Hieronder de linkjes:

https://www.slachtofferhulp.nl/gebeurtenissen/seksueel-misbruik-geweld/loverboys/herkennen/

en

https://www.slachtofferhulp.nl/gebeurtenissen/seksueel-misbruik-geweld/loverboys/herkennen/

Het kan best zijn dat ik er helemaal naast zit, maar voor nu weet ik ff niks beters.

Ik hoop dat je er toch iets aan hebt.

Groetjes,
M&M’s
Reputatie 3
Badge +8
Hey guys,

Ongeacht de intenties lijkt het mij ook niet de beste keus van haar om bij hem in te trekken. Echter kun jij er waarschijnlijk niets aan veranderen, hoe graag je dit ook wilt. Je zou met haar erover kunnen praten en verder kun je niet zoveel doen (als je je belofte wilt houden). Geef je eigen mening of haal haar over om het niet te doen. Het is net hoever jij wilt gaan en wat je doel is. Bedenk dat jij alles behalve verantwoordelijk bent voor haar. Je kunt haar helpen, maar je kunt haar niet redden. Weet wanneer je afstand moet nemen en doe dit dan ook. Je moet nergens bij betrokken raken waar je niets te zoeken hebt.
Hey boys thx voor jullie reacties
Zoals ik al zij jullie Ijn helden!

@M EN MS
Ga optijd naar bed! Haha nee moet je zelf weten
Ofdat het een lover_bog is... Tja geen idee. Ik heb het letterlijk aan haar gevraagd en ze zIj neem ik weet alleen niet of zij in staat is een eerlijk antwoord te geven. Thx foor de linkjes ik ga zeker even lezen.
Ja ik let ook goed op mezelf sws altijd. Thx!

@Daan
Ik weet dat ik niet Vera two ordelijk ben. Alleen zij is denk ik niet in staat dat te zijn. Ze heeft de k ik geen helder beeld. Ik heb inderdaad beloofd er niks mee te doen.
Als ik me daar aan houd dan is the real question: hoe ga ik hier mee om?
Want ik heb dan On gevoel van ik sta er bij en ik kijk er naar. Daar kan ik slecht tegen om eerlijk te zijn snappen jullie?

Peace
Sportfreak
Hoi,

Zoals jij je afvraagt of die man allemaal wel goed is of het niet nep en bedrog is, kun je je natuurlijk ook hetzelfde afvragen bij dat meisje dat je hebt ontmoet. Hoe weet je of haar verhaal klopt? Ken je haar? Nee, alleen van internet, dus hoe kun je het allemaal controleren? Wie weet houdt zij je wel voor de gek en niet die man haar.

Maar goed, als je concreet kijkt naar wat je kunt doen, is dat gewoon vrij weinig:
1) Haar proberen om te praten.
2) Haar dingen situaties voorleggen / laten zien die op die van haar lijken en haar op de gevaren wijzen.
3) Het contact met haar verbreken.

Die derde klinkt misschien hard en is ook wel hard, maar jij kan niks voor haar doen en als zij niet geholpen wilt worden, kun je nog minder doen. Als de relatie (vriendschappelijk neem ik aan) die jullie dan nu met elkaar hebben jou schaadt, kun je die in mijn ogen beter verbreken. Want wat weet je nu echt van haar en over haar? Dat is misschien ook wel sneu van haar, mocht het allemaal waar zijn, maar dan wederom: als ze nu al niet naar je luistert, waarom zou ze je dan nodig hebben (in haar optiek).

Oké, dit was de negatieve kant van het verhaal.
Je kunt natuurlijk ook haar blijven pushen en informeren over dat dit fout is. Haar helpen zoeken naar andere oplossingen enzo.

Hoe je er dan mee om kunt gaan, nou ja, daar kom ik weer, ik denk dat je als het zoveel met je doet, je jezelf het beste kunt beschermen door afstand te nemen. Want de toeschouwersrol is een zware rol.

Gr. Pin
Hey pin
Bedankt voor je reactie!
Ik ga het contact de k ik niet veebreken. Ik geef dingen niet graag op en om hierom dan opeens te stoppen met iemand te praten vind ik geen optie

Ik denk dat ik het ga proberen te laten dan
Mochten we 't er nog is over hebben da zal ik mijn mening uiteraard wel geven.

Hoe ik weet ofdat dig 100% echt is dat weet ik niet.
Ik weet wel dat zij echt is. Dan ga ik er liever vanuit dat ze de waarheid spreekt dan dat ze liegt.
Nu kon ze iig haar verhaal kwijt.

Nog een reden waarom ik het niet ga verbreken is dat ik geloof dat niks gebeurd voor niks. Dus of het is de bedoeling dat ik haar help. Of het is de bedoeling dat ik leer omgaan met dit soort situaties. Situaties van machteloosheid.

Peace
Sportfreak
Hi Sportfreak,

Duidelijk verhaal en ook mooi om te horen dat je haar ondanks jouw eigen ongemakken rondom deze situatie toch wilt blijven helpen.

Het gewoon proberen te laten. Denk je dat dat gaat lukken? Want volgens mij is dat de reden dat je dit topic hebt aangemaakt. Wat ik in deze situatie zou doen, is jouw zorgen bij haar uiten. Zij heeft haar verhaal bij jou gedeeld, nu kan jij jouw zorgen bij haar uiten. Wellicht kan zij je geruststellen en kunnen jullie het er gewoon samen over hebben. Van zo'n gesprek komen vaak goede dingen.

Samen komen jullie er dan denk ik wel uit.

Gr. Pin
Wat is de reden eigenlijk dat ze bij die man wil intrekken?

Het klinkt bestwel als een loverboy verhaal. Ze kan natuurlijk ook zeggen dat loverboys niet zo erg zijn. Maar je moet haar wel even echt hied op de gevolgen wijzen. Succes
Hey @pin
Ik vind het meer dan normaal om iemand te helpen als die 't nodig heeft. Het is ook niet zo dat ik mezelf vergeet. Het is tenslotte zo dat je eerst jezelf moet helpen voordat je iemand anders kan helpen!
De reden was I derdaad dat ik het moeilijk vond het te laten. Dat was wel in de emotie. Toen ik dit topic schreef had ik dat verhaal net gehoord. Ik heb echter geen spijt hiervan want ik ben en was toen ook benieuwd naar wat jullie ervan vinden. Als ik ergens goede hulp kan krijgen met dit dan is dat hier wel. Julie reacties zijn altijd zo goed doordacht en eerlijk!
Zoals ik al zei was het zo dat ik in de emotie zat en er dus wel extra moeite mee had. Dat is nu wel wat minder.


@ASY SILIVANA
Heel erg beds kt voor je reactie!
Het kli kt inderdaad als een loverboy alleen zeker weten zal ik waarachij lijk nooit. Ik zal proberen haar erop te wijzen maar de kans dat ze wil luisteren is wel vrij klein. Misschien moet ik eerst iets meer vertrouwen van haar hebben dan ofzo tot zover dat kan dan tenminste..
Ik ga dat wel proberen. Waarom ze dat doet.... Geen idde
Ze zegt dat ze van hem houd...
Ik vind het persoonlijk heel dom maarja ik kan haar niet dwingen een bepaalde beslissing g te nemen.

Peace
Sportdreak
Het is tenslotte zo dat je eerst jezelf moet helpen voordat je iemand anders kan helpen!
Zeer zeker waar, dat was één van de redenen waarom ik als optie noemde het contact te verbreken. Ze heeft niks aan iemand die zelf ook niet helder na kan denken, doordat deze is gevloerd door vervelende gevoelens. Maar gelukkig is dat bij jou al opgeklaard zo te horen.

Mocht het een loverboy situatie zijn, dan heb je misschien iets aan deze site. Daar staat info op over wat je het beste kan doen als een vriend(in) in een loverboy-situatie zit.

Misschien kun je haar ook die site doorsturen.

Dit is overigens ook een uiterst nuttige site voor haar situatie.
Over loverboys
Over chantage met naaktbeelden
Over grooming (kinderlokkers online)

Wellicht hebben jij een je vriendin er wat aan.

Gr. Pin

Reageer