Vraag

Het nadeel van een meisje zijn

  • 15 July 2018
  • 8 reacties
  • 260 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik werd gepest op de basisschool maat niemand nam me serieus. Nu heb ik moeite met gevoelens uiten en iets zeggen. (als ik iets zeg over mijn gevoelens is dat na veel te veel suiker). Ik ben tot in groep 7 gepest heb een fijn half jaar gehad kwam in een andere klas terecht en het begon overnieuw. Ik dacht na een jaar ben ik er vanaf. Totdat ik niet erg met mijn klas klikte om dat de helft heel serieus was en de andere helft waren jongens. Ik ben altijd meer met jongens omgegaan omdat de meeste het niet boeit of je er helemaal bij hoort. De meisjes hadden allemaal superveel make up op enzo en ik vind dat maar niks. Dit jaar kwamen er andere jongens bij mij in de klas en blijkbaar kan je niet meer als meisje met een jongen omgaan. Ik ging niet meer met mijn eigen klas om en toen kwam de Luna gang iedereen ging heel vervelend doen en zeggen wat wel en niet kon mijn vriendinnen vonden het vreselijk en nadat we hebben geprobeerd er wat leuks van te maken ontstond er heel veel spanning en nu heb ik geen vriendinnen meer. Ik heb het de jongen verteld dat ik hem leuk vind en hij zei keihard nee voor mijn neus medelijden van iedereen heb ze nog verder weggeduwd en nu ben ik weer alleen en heb ik geen vrienden meer

8 reacties

Hoi,

Ik vind jouw verhaal af en toe een beetje lastig te volgen door het ontbreken van punten en komma's, maar ik ga mijn best doen.

Als ik het goed begrijp ben jij een tijd gepest. Jij ging in de klas voornamelijk om met jongens. Op gegeven moment vonden zij dat niet meer oké en toen ging je met niemand uit jouw klas om. In een andere klas kreeg jij vriendinnen, maar door gepest ontstonden er spanningen, waardoor de vriendschap kapot ging.

Allereerst: word jij nu nog gepest? Als dat zo is, lijkt het mij verstandig dit te melden bij je mentor of een vertrouwenspersoon. Zij kunnen zorgen dat het stopt.

Ik vind het ook een beetje vreemd dat jouw vrienden met jou zijn gebroken door gepest. Of waren zij degenen die jou pestte? Echte vrienden zouden je namelijk steunen als je wordt gepest en ook wel voor je opkomen. Waren het echt goede vrienden van je?

Je vond iemand leuk, maar die heeft jou afgewezen. Dat is vervelend. Ging het jou meer om de manier waarop hij jou afwees of om het feit dat hij jou afwees? Je kunt namelijk niet op iedereen verliefd zijn. Het is vervelend als de liefde niet wederzijds is, maar dat gebeurt gewoon soms.

Je duwt iedereen verder weg, dus er zijn wel mensen die toenadering zoeken tot jou? Waarom duw jij ze weg?

Is het een idee een keertje bij iemand je hart te luchten en hulp te vragen? Bijvoorbeeld bij een vertrouwenspersoon of je mentor? Dat kan heel erg opluchten!

Gr. Pin
Hoi

Dat is geen fijne situatie. Ik vind het heel jammer dat er een beeld heerst dat meisjes niet bevriend kunnen zijn met jongens. Jij kan zeker vriendschappelijk omgaan met jongens. Als de meisjes in je klas niet de personen zijn waar jij je goed bij voelt, ga je best met personen om waar je je wel goed bij voelt, en als dat jongens zijn, zijn dat jongens.

Wat vervelend dat je vroeger gepest bent geweest. Niemand nam het pesten toen serieus. Dat vind ik best heftig om te horen. Het doet pijn als mensen niet willen inzien dat er iets aan de hand is.

Dit heeft ervoor gezorgd dat je moeite hebt met het uiten van je gevoelens. Vond je je verhaal hier neerschrijven fijn? Misschien is schrijven een manier van uiten die beter werkt voor jou. Je kan je ouders een brief schrijven met alles wat er aan de hand is, of je mentor. Heb je een fijne mentor?

Afgewezen worden is nooit leuk. Die jongen heeft geen controle over zijn eventuele gevoelens voor jou, maar als hij dat op een grove manier duidelijk gemaakt heeft, is dat nog vervelender. Misschien had hij deze aankondiging niet zien aankomen, en heeft hij daarom niet zo subtiel gereageerd.

Je hebt het gevoel dat je momenteel geen vrienden meer hebt. Heb je een hobby, of iets dat je buiten school doet? Kom je daar geen fijne mensen tegen, eventueel met dezelfde interesse?

Groetjes
x
Bedankt voor het reageren maar ik heb geen fijne mentor, ze vind dat ik alles zelf moet oplossen en niet zo moet zeuren.
Dat klinkt inderdaad niet als een fijne mentor. Is er iemand anders waarmee je dit kan bespreken? Een andere leraar, of de vertrouwenspersoon van school?
Heb jij volgend jaar dezelfde mentor of iemand anders? Want anders zou je met jouw nieuwe mentor dit kunnen bespreken.

Je kunt natuurlijk ook naar een docent (die je aardig vindt) of een vertrouwenspersoon.
Ik heb volgend jaar gelukkig een nieuwe mentor
Weet je al wie dat is? Zo ja, lijkt je dat een fijn persoon?
Ik heb precies hetzelfde leesteken gebruik dus k kon t wel volgen

Ik heb dus precies hetzelfde gehad en grp 8 kamp was overleefbaar ik kreeg weer vrienden op de middelbare door er over te zwijgen en mezelf te blijfen maar toen k t ze vertelde begrepen de meesten wel wat er was nu ik nog 2 dagen? in de 2e klas zit heb ik wel spijt van de tijd er tussen toen de pesters naar mijn school kwamen om verder te gaan k negeerde het eerst maar toen k me dr wel wat van aantrok werd k depri en begon k met verkeerde dingen (roken,zelf snijden,drank,(drugs net niet), en zelfmoord(neigingen) sinds dien ben ik veel vrijheid kwijt nu beter k me leven en kan k weer steeds meer en mijn tip is :::

Blijf jezelf geef niet op en laat ze maar of geef ze een klap/trap al is het nodig ,en laat je niet opfucken❤️

Reageer