Vraag

Het moeilijkste ooit vertellen

  • 4 October 2018
  • 5 reacties
  • 164 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey
Sommige van jullie weten al dat ik zwaar depressief ben en dat ik naar de huisarts ben geweest maar mensen die dit niet weten ik ben zwaar depressief en heb al een aantal keer een zelfmoord poging gedaan

Maar daar gaat het nu niet om want ik moet het tegen mijn ouders vertellen en ik weet niet ik het moet zeggen want ik krijg waarschijnlijk therapie maar daar moeten hun toestemming voor geven en ik vind het heel moeilijk om het te zeggen tegen hun want ik heb het al eerder gezegd maar toen reageerde ze heel boos op mij en zijden ze dat het mijn eigen schuld is en voor die reactie ben in zo bang voor dat ze het weer zeggen

Groetjes mij

5 reacties

Hi,
Ik begrijp hoe je je voelt. Denk ik.
Het is erg lastig om het je ouders te vertellen,
Misschien kan je een brief of mail schrijven, of ze een voicemail of appja sturen. Je kan dan precies bepalen wat je wilt zeggem en tegelijk hoef je nix echt te zeggen. Je kan dus zolang bezig zijn als je wilt.

Veel succes
Hoi,

Ik begrijp jouw angst heel goed. Als je ouders zoiets tegen je zeggen, hakt dat er wel flink in.

Mijn vader heeft een paar jaar geleden tegen me gezegd dat ik mijn autisme misbruik en doe alsof rondom mijn depressie. Nu is dat inmiddels wel uitgesproken enzo, maar het doet nog steeds pijn het heeft me heel terughoudend tegenover hem gemaakt.

Je bent naar je huisarts geweest. Wow! Topper! 🙂 Die kan je alvast in je zak steken.
Nu moet je het je ouders dus vertellen.

Je beschrijft een verleden met depressie en suïcide. Weten je ouders van je eerdere pogingen? Dan lijkt het me toch dat ze wel enigszins doorhebben dat het serieus is?

In ieder geval, waarom zou jij deze stap in je eentje moeten trotseren? Kan je het niet samen met je huisarts doen? Dan nodigt je huisarts jullie uit voor een gesprek en vertellen jullie het samen. Dan heb je een professional aan jouw kant. Dat lijkt me wel fijn.

Verder is zo'n brief schrijven, zoals Asy silivana al zei, ook een goed idee. Je kan het helemaal op je eigen manier doen.

Ik weet zeker dat je het kan. Jij hebt al zoveel kracht getoond, dit kan jij ook!

Gr. Pin
Hoi

Zoals Asy Silivana en Pin zeggen, kan je een brief schrijven, of dit samen met de huisarts aan je ouders vertellen. Ik kan me voorstellen dat dit spannend is als je ouders al eens niet zo fijn gereageerd hebben, maar het lijkt me in de eerste plaats belangrijk dat je die therapie kan beginnen.

Veel nuttigs heb ik niet toegevoegd. Ik wilde je vooral veel moed wensen. Je hebt al zo veel doorstaan, dat ik ervan overtuigd ben dat jij dit ook kan.

Groetjes
Kenshin
hey,
ik begrijp misschien hoe je je voelt. ik ben namelijk ook depressief.
probeer met eerst met iemand te praten die je honderd procent vertrouwt en ga dan samen met die persoon naar je ouders grote kans dat ze niet boos zullen reageren met iemand anders erbij. Je kan natuurlijk een brief schrijven wat eerdere mensen zeiden in de reacties

zelfmoord pogingen zijn niet de oplossing. misschien heb je niet het gevoel maar het wordt een dag beter en je zult er veel mensen verdriet mee doen (misschien voelt dat niet zo, maar dat weet ik zeker) .

ik ben er zeker van dat je deze slechte tijden kan achterlaten nu want je hebt al zoveel stappen ondernomen die laatste stappen lukken ook i'm sure

stay strong, schuldig
Zoek een goed stuk op internet over dipressie en laat ze dat leezen. Ik denk dat dat erg kan helpen bij een rustige reactie

Suc6❤️ het komt goed 👍🏻👍🏻👍🏻

Stay strong❤️

Reageer