Het leven moet klaar zijn

• 24 augustus 2018
  • 63 reacties
  • 691 Bekeken

Reputatie 2
Badge +5
Ik wil dood..
Soms denk je dat mensen er voor je zijn maar dan gaan ze stom tegen je.
Ik snap best als niemand dit leest of reageert ik ben het niet waart.

Ik kan er niet meer tegen.
Gisteren was ik bij mijn beste vriendin en was ik eindelijk voor het eerst in minstens 5 maanden en mischien nog wel langer blij. Ik was echt blij.
Gisteren was het nog leuk. Gisteren was ik nog blij maar nu.
Ik voel me kut.
Ik ben kut
Ik ben stom.
Ik ben dik.
Ik ben lelijk.
Niemand houd van me.
Ik word niet oud.
Ik wil dood.
Niemand houd van me.
Niemand vind me aardig.
Niemand zou me missen als ik weg ben.
Ik ben vreselijk.
Ik kan niet meer leven.

Ik was nu een paar maanden gestopt met snijden. Maar nu ben ik jammer genoeg weer begonnen.
Ik voel me zo kut.
Ik wil echt dood.
Ik heb me nog nooit zo kut gevoelt.
Ik heb nognooit zo'n groot verlangen gehad om dood te zijn.
Ik ren het liefste nu naar het treinspoor of anders....
Geen me een reden die me zou moeten tegenhouden.
Niemand houd meer van me dat is niet de reden die me tegenhoud.
Ik stel niks voor.
Niemand houd van me.
Ik ben een vreselijk.
Ik ben het meisje met het masker.
Waarom moet ik dit mee maken.
Er is zowiso een reden voor.
Ik kan niet meer.
Ik weet he tniet meer....
Ik kan niet meer..
Ik leef niet meer echt...
Ik geniet niet meer....
Wat moet ik doen...
Ik zit de hele dag te janken als niemand erbij is.
Help..

63 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Geen me een reden die me zou moeten tegenhouden.
Ik ga m'n best doen :$

Ik denk dat jij de dingen net even anders ziet dan ik.

Ik ben kut

Wie zegt dat? Waarom denk je dat? Ik denk helemaal niet dat jij kut bent.

Ik ben dik.

Heb je echt overgewicht? Wat is je lengte, gewicht en leeftijd? Met die informatie kun je hier gemakkelijk je bmi uitrekenen. Je bmi is een indicatie om te kijken of je een gezond gewicht hebt of niet.
En al ben je te dik, dan kun je daar best wat aan doen! Ik bedoel, je bent dan niet gedoemd om voor eeuwig overgewicht te houden! Je kan je voeding aanpassen en meer gaan sporten. Als dat niet alleen lukt, kun je via je huisarts ook hulp krijgen om weer een gezonde leefstijl aan te nemen. Je staat daar echt niet alleen voor! :)

Niemand houd van me.

Ik denk dat jouw ouders, vrienden en familie enorm veel van je houden en je ook heel erg zouden missen als je er niet meer zou zijn. Dus ik denk dat ik dan:

ook meteen ontkracht heb :)

Je bent een paar maanden geleden gestopt met snijden. Super goed man! 🙂 Daar mag je echt trots op zijn. Dat je nu een terugval hebt is niet erg. Ik snap dat je daarvan baalt, maar het is best normaal dat dat gebeurt. Ik weet niet hoe vaak je jezelf sneed, maar als het redelijk verslavend was bij jou, is het heel moeilijk om te stoppen. En toch heb jij dat maar mooi even gedaan! 🙂 Het is nu zaak om weer al je moed te verzamelen en weer te stoppen. En waarom zou je dat doen? Omdat jij dat wél waard bent! Jij verdient een mooi leven en een leven zonder zelfbeschadiging. Er zijn andere manieren om met pijn, verdriet en andere vervelende gevoelens om te gaan. Soms duurt het even voor je die ontdekt, maar geloof me, jij zal ze ontdekken!

Ik ben lelijk.

En om dan ook maar even een hard / vervelend argument te gebruiken: je wordt ook zeker niet mooier met littekens...

Je bent het meisje met het masker. Waarom draag je het masker? Ben je bang dat mensen zien hoe je je voelt? Zou je dat erg vinden? Want eigenlijk lijkt het mij alleen maar fijn als andere mensen doorkrijgen dat je je zo slecht voelt. Dan kunnen ze je namelijk helpen! 🙂

Heb je al eens aan iemand verteld hoe je je voelt? Bijvoorbeeld aan je vriendin of je ouders? Je kan naar je huisarts toe gaan en je huisarts kan je dan doorverwijzen naar een psycholoog. Een psycholoog kan jou helpen om je weer fijn te voelen! Dit is niks om je voor te schamen. Iedereen heeft vroeg of laat een keer hulp nodig: we kunnen niet alles alleen aan. Het is juist sterk om hulp te vragen en aan te geven wanneer je het niet meer redt.

Ik geniet niet meer....

Aan het begin van het bericht zei je nog dat je je heel goed had gevoeld bij je vriendin, dus eigenlijk heb je deze zelf al ontkracht :$
Is het een idee wat vaker iets met je vriendin te doen en activiteiten op te zoeken waar je energie uit haalt?

Sport je? Sporten is namelijk sowieso erg goed voor je. Daarnaast bezorgt het je ook de stof endorfine. Dat is dezelfde stof die vrijkomt bij het snijden. Dus het zou wellicht ook een mooie vervanging kunnen zijn! :)

Ik zit de hele dag te janken als niemand erbij is.

Dat is niet erg hoor! Huilen is juist heel erg goed voor je! Huilen is een manier om emoties van je af te kunnen zetten. Na een goede huilbui knap je meestal heel erg op :)

Ik hoop dat ik je weer een kleine reden heb gegeven om door te vechten. Probeer wat minder negatief over jezelf te denken, want volgens mij is het helemaal niet waar wat je zegt. Ik denk dat alleen jij dat gelooft en dat is erg zonde. Je hebt nog een heel leven voor je waarin je nog zoveel kan doen. Moeilijke dingen, maar ook veel leuke dingen! Jij kan hier wat van maken en dat verdien je!

Gr. Pin
Reputatie 7
Badge +19
Hoi,

Wat ik bedoel met dat ik de dingen even net anders zie, is dat ik niet vind dat jij kut bent, lelijk bent, dik bent, een slecht mens bent of dat je het niet waard bent. Dus dat zie ik dan anders :)

Hoe zit het met je ouders? Houden zij niet van je? En hoe merk je dit?

Als je geen overgewicht hebt, is het best knap om dik te zijn. Dat is eigenlijk niet echt mogelijk. Ik hoop dat dat enigszins een geruststelling is? Dat er in ieder geval lichamelijk niks mis met je is.

Minder eten is ook zeker niet de oplossing (behalve als je overmatig eet, maar dan had je waarschijnlijk overgewicht gehad). Het gaat er meer om dat je gezonder gaat eten. Dus snoep e.d. laten staan en bv een appel pakken. Een schep aardappels minder en een schep meer groenten. Dat maakt dan net dat verschil.

Je sport al, dus dat lijkt me voldoende. Wat voor een sport doe je? (Nieuwsgierig :$)

Als je wil snijden, wil je dus een bepaalde pijn niet meer voelen. Kun je proberen om jezelf op zo'n moment af te leiden? Iets leuks te gaan doen? Bijvoorbeeld sporten, een leuke film kijken, lezen o.i.d.? Een hobby beoefenen. Misschien helpt dat?

Ik weet zeker dat jouw huisarts jou graag wil helpen! Dat is zijn/haar beroep, mensen helpen. Ook heeft je huisarts geheimhoudingsplicht, dus je huisarts kan niet zomaar met iemand anders gaan praten over je problemen.

Ik vind het heel erg knap dat je in groep 8 dat briefje hebt geschreven. Denk je dat je dat nu weer durft? Bijvoorbeeld op school, dat je 'm aan je mentor geeft, of aan een vertrouwenspersoon. Je kan ook een mailtje sturen naar je huisarts.

Je hebt online therapie. Super goed dat je je daar hebt aangemeld! Ik hoop dat dat iets voor jou is! :)

Ik lees dat je veel steun haalt uit je geloof, dat is fijn 🙂 Mijn oma is ook gelovig en zij zegt dat God wel altijd luistert als je tegen Hem praat. Dus misschien is dat ook fijn? (Ik heb er zelf niet heel erg veel verstand van. dus sorry als ik iets doms heb gezegd.)

Gr. Pin

@Cxxxx
Bedankt voor je compliment :):$
Reputatie 7
Badge +19
Hoi!

Sorry dat ik zo laat reageer, maar ik ben nu pas in de gelegenheid weer te antwoorden op het forum :)

Je zegt dat je ouders je negeren en doen alsof je dom bent. Als je de volgende vragen vervelend vindt, hoef je ze natuurlijk niet te beantwoorden. Ik probeer alleen wat dingen te begrijpen :)
Hoe merk je dat aan ze? Wat doen of zeggen ze tegen je dat je die indruk krijgt?
Ik vind het namelijk lastig voor te stellen dat ouders zoiets zouden doen. Dat vindt ik heel naar en ongepast van ze. Heb je dit al een keer met hen besproken? Dan kunnen zij hun gedrag veranderen.

Wat leuk dat je danst! Goed dat je dit gaat proberen te gebruiken als uitlaatklep. Fijn om te lezen dat je alternatieven gaat proberen voor het snijden! :$

Oké, dus een briefje doe je niet meer. Denk je wel dat je iemand zou kunnen aanspreken? Of een mailtje schrijven (als je dat anders vindt dan een briefje)? Want ik denk wel dat het goed voor je is om er met iemand over te praten.

Ik weet ook niet of dit kan/mag, maar kun je God om hulp vragen voor zoiets? Dat als je het dus lastig vindt om iemand in je omgeving in vertrouwen te nemen, dat je God vraagt je daarmee te helpen?

Wel fijn dat je in ieder geval altijd tot God kan bidden :)

@Ronald2001
Hee dat verhaal van Job ken ik ook! Dat is een van de weinige dingen die is blijven hangen van levensbeschouwing :8 Ik vond het ook erg inspirerend, ook al geloof ik niet. Dat kan wel toch?

Iemand verliezen is heel zwaar, dus of het je vriendin zal schaden: jazeker. Jij kan over je problemen heen komen en je weer goed voelen, maar je vriendin zal jouw verlies altijd bij zich dragen.

Gr. Pin
Reputatie 7
Badge +19
@pin huh ik wist niet dat ze over bijbelse verhalen praten op school, wel grappig dat je het ook kent!Ja, in de 1e, 2e en 4e klas hebben wij het vak levensbeschouwing en dan krijg je o.a. wel eens Bijbelse teksten in je boek.

Het is prima dat je de vragen niet durft te beantwoorden. Heel erg goed dat je dat gewoon zegt!

Oké, je durft iemand niet aan te spreken en een mailtje sturen is hetzelfde als een briefje, dus dat kan ook niet. Maar wil je wel met iemand praten?

Geloof jij ergens in?Ik weet het niet helemaal... Ik zie waarheden in de wetenschap, de oerknal en evolutietheorie, maar ik ontken niet dat er een God is. Ik hang in ieder geval geen geloof aan.
Wel vind ik geloven heel interessant om te bestuderen e.d.

ik snap hoe je je voelt, zo voel ik me ook altijd. maar het is niet erg om zo te voelen. iedereen heeft zulke momenten en sommigen helaas meer dan anderen.

Iedereen?
Jep, iedereen.

Hoe gaat je online therapie?

Gr. Pin
Reputatie 7
Badge +19
Als je met iemand wil praten, is dat altijd het beste wat je kan doen. Fijn dat je therapie volgende week begint! Ik hoop dat dat helpt.
Reputatie 7
Badge +19
Dus eigenlijk laat jij je geluk nu afhangen van één enkele keer dat het fout ging. Eén vervelende ervaring en het is meteen gedaan.

Je hebt een vervelende ervaring opgedaan. Je kan ook een positieve ervaring opdoen! 🙂
I was so upset, I forgot to be happy ~ Eeyore
Soms zijn we zo gefocust op de negatieve kant, dat we de andere - positieve kant - bijna (of helemaal) vergeten.
heyo,
jij denkt dat god niet naar je luistert, dat is jammer maar een logische gedachte aangezien Hij niet terug praat.
nu heb ik een ander geloof dan jij maar ik weet zeker dat er overeenkomsten zijn.
je vind het lastig om te blijven geloven als je niet voelt dat god bij je is.
begrijpelijk maar God houd van je, hij heeft tenslotte de mens gemaakt om zijn liefde mee te delen, God houd van zijn mensen en dit heeft Hij daarom ook meermalen laten op schrijven in de Bijbel.
Aangezien ik van een ander geloof ben en ik niet zeker weet of de teksten dan overeenkomen en of jij dan mijn bijbel wil lezen zal ik niks doorsturen.
Ik weet niet of jou Bijbel dit verhaal erin heb maar ken je het verhaal van Job?
zo niet dan wil ik het heel graag voor je uitleggen.
omdat je zegt dat je het moeilijk vind om te blijven geloven, het is je eigen keuze niemand dwingt jou om te geloven, mensen willen je wel helpen met je vragen maar niemand gaat je dwingen, dit kunnen zij ook niet want het is jouw gedachte en gevoel.

Ronald
Jehovahs getuigen
wat heeft dat ermee te maken?

nou Job werd enorm op de proef gesteld door Satan om te kijken of hij wel trouw genoeg was aan god en hij niet de schuld gaf aan god enz.
jij maakt nu allemaal ellende mee, god wil dit niet. hij wil dat je gellukkig bent, het is Satan die jou op de proef stelt hoe erg jij in god geloofd, alle ellende die jij meemaakt is niet door god....

ik dacht misschien heb je hier wat aan, ikzelf vind het verhaal heel inspirerend aangezien ik denk dat ik het ook op mezelf kan toepassen door allemaal ellende en jij hierdoor misschien ook, als je dat niet vind, Sorry! was niet mijn bedoeling dan
awh, ik weet niet of je het erg vind dat ik zo over god praat maar onthoud dat god liefde is en nooit zou willen dat je dit mee zou maken
okeyy, ik denk ik vraag het maar voordat ik jou ermee irriteer omdat je het niet wil, als ik vragen mag wil je nogsteeds dood?
Ik een lief persoon? Ik heb alleen niet het gevoel dat ik anderen help.
jij bent zeker een lief persoon, je helpt mij met mijn problemen en andere ook, daarna heb je nog niemand hier boos gemaakt of iets.

Denk je echt dat mijn beste vriendin gebroken is als ik er niet meer ben?
ja! ik ben mijn vriendin verloren en heb daar al 7 maanden last van, het is niet zo simpel als het klinkt, jou vriendin zal heel veel pijn hebben en dat kan je andere echt niet aan doen, zij zal er altijd last van hebben en misschien een schuld gevoel krijgen omdat zij niks heeft gedaan.
Dan is er wel iemand waarvoor ik kan blijven leven
okey dan heb je nu een reden, nu moet je er gewoon nog meer gaan vinden en proberen te zorgen dat je weer wat blijer word!

@pin huh ik wist niet dat ze over bijbelse verhalen praten op school, wel grappig dat je het ook kent!

Ronald
Ik heb elke ochtend opening en daar gaat het over de bijbel.
aha intressant, zou ik ook wel willen...

Ja, denk ik maar mischien is het beter zo.
Met iemand praten kan je wel echt helpen, daarnaast weet dan diegene ook dat het iets slechter gaat en kan jou dan daarmee helpen zodat je er echt niet alleen voor staat

Volgende week is de eerste keer,, ik heb me nu nog alleen maar aangemeld
mooi, succes! en kan je vertellen hoe het gegaan is dan?

Ronald
wat houd je er tegen van? is het omdat je het moeilijk vind om te vertellen? dan zou je het met een briefje kunnen doen,
heb je het al aan god verteld? Hij wil jou ook helpen!
heyo,
zit je in de klas met je vriendinnen?
hmm je heb een kut klas, zijn ze irritant of pesten ze je? je kan dit namelijk ook met je mentor besprek en al wil je het met iemand anders, is er ook een vertrouwenspersoon op school. als jij vind dat je een stomme mentor heb kan je in gesprek gaan met je afdelingshoofd en dit bespreken misschien kan je naar een andere klas(heb je misschien ook meteen een leukere klas!)
ik probeer school positief te bekijken, na zoveel jaar ben je ervan af en kan je een opleiding doen die JIJ leuk vind, dan word school ook leuker al heb je een opleiding die je leuk vind.

Wel Goed dat het weer even een paar dagen goed ging, wat is er veranderd in die dagen? alleen school? dan kan je proberen met school hier wat aan te doen, misschien kan je andere lessen of aangepaste rooster krijgen dat jou meer rust en een beter gevoel geeft.

Ronald
Kan je het goed vinden met deze vriendinnen?
Hmm je kan je verhaal niet vertellen ik denk dan aan 2 dingen die je zou kunnen doen;
1. Een briefje of appje, dit is niet direct en je heb langer om het te appen of schrijven dus heb je er meer controle over

2. Je zou het in de 3de vorm kunnne vertellen, inplaats van ik heb dit meegemaakt kan je tegen een vriendin zeggen:
Hey (naam) ik heb dus een vriendin en die heb hier last van (jouw probleem benoemen).

Dit is wel een beetje liegen dus moet je er zelf heel goed over nadenken of je vriendinnen dat wel goed vinden.

3. Heb je al met god gepraat? Hij wil je helpen!

Ronald
Heyo,
Sorry dat vers kan ik niet uitleggen....

God is bij je, God laat je nooit alleen, god is liefde en iemand alleen laten is geen liefde. Dat jij god niet ziet betekent niet dat hij er niet is!
Waarom dan die ellende? Satan... hij is in controle over de wereld weet je nog? God wil jou niet zien lijden, god wil je vrolijk zien...

Satan test jou nu, hij wil kijkeb hoe trouw jij aan god ben, hij wil dat jij god beschuldigd voor deze ellende...

Volgens mij heb ik het al verteld weet niet zeker, maar het verhaal van Job is echt een aanrader voor jou nu!

Geloof op wat je niet ziet, god
ik heb dat gevoel ook gehad, maar door de bijbel te lezen en naar voor jou de kerk gaan krijg je het gevoel van aanwezigheid, goed dat je het verhaal van Job nog een keer leest. ik hoop echt dat dit jou zal helpen
Hoi

Ik snap best als niemand dit leest of reageert ik ben het niet waard.

Ik wil mijn best doen dit idee uit je hoofd te praten. Waarom zou een lief persoon als jij het niet waard zijn? Waarom zou iemand die anderen helpt, het niet waard zijn zelf hulp te krijgen?

Daar ben ik het niet mee eens. Er geven vaak meer mensen om je dan je zou denken, ook al zijn die mensen niet zo duidelijk in het tonen daarvan. Misschien voelt jouw rol in je familie of klasgroep als onbelangrijk aan, of ben je erg stil, maar dat stille zorgt misschien voor een “evenwicht” dat er alleen is als jij er bent.

Jammer dat je weer begonnen bent met snijden. Het is heel sterk dat je een tijd gestopt bent. Dat je nu herbegonnen bent met snijden, toont aan dat je er een tijd mee gestopt bent, en dus die wilskracht in je hebt.

Ik vergelijk het vaak met een berg. Een berg beklim je niet in één keer, maar in kleine stapjes. Af en toe struikel je eens, moet je een stapje terug doen, of neem je een verkeerde weg, maar als je dan doorzet, en weer op het juiste pad komt, is er niets aan de hand, en ben je er zelfs sterker van geworden.

Probeer door te zetten. Ik ben ervan overtuigd dat er een hoop mensen zijn die om je geven. Je kan ook proberen doorzetten voor de mensen die je nog gaat ontmoeten. Wie weet welke personen kom je nog tegen, die jou een gevoel van geluk en liefde kunnen bezorgen.

Er is maar 1 iemand die van me houd.

Die een iemand zou er gebroken van zijn als jij er niet meer was.

Zij wou iemand voor me regelen. Maar ze wou me zelf niet helpen.

Ik vermoed dat je juf de beste hulp voor je wilde, en dat ze vreesde dat ze die hulp zelf niet kon bieden. Daarom heeft ze je waarschijnlijk willen doorverwijzen naar iemand die hier een opleiding voor heeft gevolgd.

Dat moment dat je je gelukkig voelde, daar kan je voor gaan. Je kan proberen vaker met die vriendin af te spreken. Doe maar wat je gelukkig maakt, en wat oprecht goed voelt.

Ik hoop dat je je geholpen zal voelen met je online therapie. In ieder geval heel goed dat je het initiatief genomen hebt.

Groetjes
Kenshin
Wat naar dat je ouders je negeren en doen alsof je dom bent. Ik vermoed dat ze zich er niet van bewust zijn wat voor een grote impact dit op je heeft. Zou je bij hen kunnen aangeven hoe dit voor jou voelt?

Streetdance, leuk. Zoek maar positieve afleidingen zoals deze als je de neiging naar snijden voelt opkomen.

Ik een lief persoon? Ik heb alleen niet het gevoel dat ik anderen help.

Ik ken je alleen van het forum, maar hier ken ik je als een lief en behulpzaam persoon. Ik kan me moeilijk voorstellen dat je anders bent in je omgeving.

Ik denk dat stille personen vaak een grotere rol hebben dan gedacht wordt. Stille mensen zorgen soms voor een evenwicht in een groep. Stille mensen kunnen soms het vermoeden hebben dat ze van niet zo’n groot belang zijn, maar dat zijn ze wel. Er zullen zeker mensen jou missen, ook al ben je stil.

Denk je echt dat mijn beste vriendin gebroken is als ik er niet meer ben?

Iemand verliezen waarvan je houdt kan heel veel pijn doen. Zoveel pijn, dat je je soms gebroken voelt. Naarmate de tijd vordert leer je met het verlies omgaan, en kan je de gebroken stukken lijmen, maar er blijft vaak een litteken van verdriet over.

Ik zal proberen vaker af te spreken met mijn vriendin maar ze woont ver weg dus gaat dat lastiger.

Misschien is het al fijn als jullie wat vaker Skype hebben openstaan. Op die manier kunnen jullie gezellig praten, terwijl jullie op jullie eigen kamer zitten. Dat kan voor sfeer zorgen.

Die online therapie er is wel op mijn intake gereageerd maar daarna niet meer.

Werkt die therapie in sessies? Misschien hoor je de volgende keer van ze bij de eerste sessie. Ik weet niet zo goed wat ik me kan voorstellen bij zo’n online therapie. Misschien ben je nu ingeschreven, en is het afwachten tot de eerste therapiesessie.
Ik heb er nu antwoord op gekregen en moet allemaal vragenlijsten invullen
Ok, neem maar rustig je tijd voor die vragenlijsten.
Volgende week voor het eerst therapie. Ik hoop dat je je daarmee geholpen voelt. Alvast veel succes 🙂
Ok. Ik hoop dat die therapie helpt. Misschien geeft die therapie je de moed om je vriendin in vertrouwen te nemen.
Reputatie 2
Badge +5
Ik snap dat je je zo voelt, ik ben zelf ook dik en ik heb al meerdere keren in de steek gelaten door vriendengroepen dus ik hoor eigenlijk ook nergens bij.
Balen
Maar in al die tijd heb ik een ding geleerd: Er is altijd iemand die van je houd en om je geeft; god, ik weet niet of je gelovig bent
Ik ben christelijk
maar zoniet is het echt een aanrader zoek op google gewoon eens een online bijbel op en klik iets aan en ik weet bijna zeker dat jij die tekst niet per toeval aanklikte maar dat god het zo zou willen
Dit ga ik denk dik sowiso doen
en dan hoop ik dat je uit die tekst heel veel kracht kan halen om sterk te blijven en niet op te geven
Ik ga het proberen.
want je bent wel wat waard echt!
Dat is alleen niet waar.
Er zijn altijd mensen die van je houden.
Mischien houd mijn beste vriendin van me maar verder niemand

Reageer