Het leven moet klaar zijn

  • 24 August 2018
  • 63 reacties
  • 733 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik wil dood..
Soms denk je dat mensen er voor je zijn maar dan gaan ze stom tegen je.
Ik snap best als niemand dit leest of reageert ik ben het niet waart.

Ik kan er niet meer tegen.
Gisteren was ik bij mijn beste vriendin en was ik eindelijk voor het eerst in minstens 5 maanden en mischien nog wel langer blij. Ik was echt blij.
Gisteren was het nog leuk. Gisteren was ik nog blij maar nu.
Ik voel me kut.
Ik ben kut
Ik ben stom.
Ik ben dik.
Ik ben lelijk.
Niemand houd van me.
Ik word niet oud.
Ik wil dood.
Niemand houd van me.
Niemand vind me aardig.
Niemand zou me missen als ik weg ben.
Ik ben vreselijk.
Ik kan niet meer leven.

Ik was nu een paar maanden gestopt met snijden. Maar nu ben ik jammer genoeg weer begonnen.
Ik voel me zo kut.
Ik wil echt dood.
Ik heb me nog nooit zo kut gevoelt.
Ik heb nognooit zo'n groot verlangen gehad om dood te zijn.
Ik ren het liefste nu naar het treinspoor of anders....
Geen me een reden die me zou moeten tegenhouden.
Niemand houd meer van me dat is niet de reden die me tegenhoud.
Ik stel niks voor.
Niemand houd van me.
Ik ben een vreselijk.
Ik ben het meisje met het masker.
Waarom moet ik dit mee maken.
Er is zowiso een reden voor.
Ik kan niet meer.
Ik weet he tniet meer....
Ik kan niet meer..
Ik leef niet meer echt...
Ik geniet niet meer....
Wat moet ik doen...
Ik zit de hele dag te janken als niemand erbij is.
Help..

63 reacties

Ik bedoel niet dat dat laatste stukje klopt maar de rest klopt wel!!
awh, ik weet niet of je het erg vind dat ik zo over god praat maar onthoud dat god liefde is en nooit zou willen dat je dit mee zou maken
Ik vind het zeker niet erg dat je zo veel over God praat!
Wat jij over God zegt klopt helemaal.
okeyy, ik denk ik vraag het maar voordat ik jou ermee irriteer omdat je het niet wil, als ik vragen mag wil je nogsteeds dood?
Wat naar dat je ouders je negeren en doen alsof je dom bent. Ik vermoed dat ze zich er niet van bewust zijn wat voor een grote impact dit op je heeft. Zou je bij hen kunnen aangeven hoe dit voor jou voelt?

Streetdance, leuk. Zoek maar positieve afleidingen zoals deze als je de neiging naar snijden voelt opkomen.

Ik een lief persoon? Ik heb alleen niet het gevoel dat ik anderen help.

Ik ken je alleen van het forum, maar hier ken ik je als een lief en behulpzaam persoon. Ik kan me moeilijk voorstellen dat je anders bent in je omgeving.

Ik denk dat stille personen vaak een grotere rol hebben dan gedacht wordt. Stille mensen zorgen soms voor een evenwicht in een groep. Stille mensen kunnen soms het vermoeden hebben dat ze van niet zo’n groot belang zijn, maar dat zijn ze wel. Er zullen zeker mensen jou missen, ook al ben je stil.

Denk je echt dat mijn beste vriendin gebroken is als ik er niet meer ben?

Iemand verliezen waarvan je houdt kan heel veel pijn doen. Zoveel pijn, dat je je soms gebroken voelt. Naarmate de tijd vordert leer je met het verlies omgaan, en kan je de gebroken stukken lijmen, maar er blijft vaak een litteken van verdriet over.

Ik zal proberen vaker af te spreken met mijn vriendin maar ze woont ver weg dus gaat dat lastiger.

Misschien is het al fijn als jullie wat vaker Skype hebben openstaan. Op die manier kunnen jullie gezellig praten, terwijl jullie op jullie eigen kamer zitten. Dat kan voor sfeer zorgen.

Die online therapie er is wel op mijn intake gereageerd maar daarna niet meer.

Werkt die therapie in sessies? Misschien hoor je de volgende keer van ze bij de eerste sessie. Ik weet niet zo goed wat ik me kan voorstellen bij zo’n online therapie. Misschien ben je nu ingeschreven, en is het afwachten tot de eerste therapiesessie.
Ik een lief persoon? Ik heb alleen niet het gevoel dat ik anderen help.
jij bent zeker een lief persoon, je helpt mij met mijn problemen en andere ook, daarna heb je nog niemand hier boos gemaakt of iets.

Denk je echt dat mijn beste vriendin gebroken is als ik er niet meer ben?
ja! ik ben mijn vriendin verloren en heb daar al 7 maanden last van, het is niet zo simpel als het klinkt, jou vriendin zal heel veel pijn hebben en dat kan je andere echt niet aan doen, zij zal er altijd last van hebben en misschien een schuld gevoel krijgen omdat zij niks heeft gedaan.

Die online therapie er is wel op mijn intake gereageerd maar daarna niet meer.

Werkt die therapie in sessies? Misschien hoor je de volgende keer van ze bij de eerste sessie. Ik weet niet zo goed wat ik me kan voorstellen bij zo’n online therapie. Misschien ben je nu ingeschreven, en is het afwachten tot de eerste therapiesessie.

Ik heb er nu antwoord op gekregen en moet allemaal vragenlijsten invullen


Denk je echt dat mijn beste vriendin gebroken is als ik er niet meer ben?
ja! ik ben mijn vriendin verloren en heb daar al 7 maanden last van, het is niet zo simpel als het klinkt, jou vriendin zal heel veel pijn hebben en dat kan je andere echt niet aan doen, zij zal er altijd last van hebben en misschien een schuld gevoel krijgen omdat zij niks heeft gedaan.

O, sterkte. Echt? Dan is er wel iemand waarvoor ik kan blijven leven
Hoi!

Sorry dat ik zo laat reageer, maar ik ben nu pas in de gelegenheid weer te antwoorden op het forum :)

Je zegt dat je ouders je negeren en doen alsof je dom bent. Als je de volgende vragen vervelend vindt, hoef je ze natuurlijk niet te beantwoorden. Ik probeer alleen wat dingen te begrijpen :)
Hoe merk je dat aan ze? Wat doen of zeggen ze tegen je dat je die indruk krijgt?
Ik vind het namelijk lastig voor te stellen dat ouders zoiets zouden doen. Dat vindt ik heel naar en ongepast van ze. Heb je dit al een keer met hen besproken? Dan kunnen zij hun gedrag veranderen.

Wat leuk dat je danst! Goed dat je dit gaat proberen te gebruiken als uitlaatklep. Fijn om te lezen dat je alternatieven gaat proberen voor het snijden! :$

Oké, dus een briefje doe je niet meer. Denk je wel dat je iemand zou kunnen aanspreken? Of een mailtje schrijven (als je dat anders vindt dan een briefje)? Want ik denk wel dat het goed voor je is om er met iemand over te praten.

Ik weet ook niet of dit kan/mag, maar kun je God om hulp vragen voor zoiets? Dat als je het dus lastig vindt om iemand in je omgeving in vertrouwen te nemen, dat je God vraagt je daarmee te helpen?

Wel fijn dat je in ieder geval altijd tot God kan bidden :)

@Ronald2001
Hee dat verhaal van Job ken ik ook! Dat is een van de weinige dingen die is blijven hangen van levensbeschouwing :8 Ik vond het ook erg inspirerend, ook al geloof ik niet. Dat kan wel toch?

Iemand verliezen is heel zwaar, dus of het je vriendin zal schaden: jazeker. Jij kan over je problemen heen komen en je weer goed voelen, maar je vriendin zal jouw verlies altijd bij zich dragen.

Gr. Pin
Ik heb er nu antwoord op gekregen en moet allemaal vragenlijsten invullen
Ok, neem maar rustig je tijd voor die vragenlijsten.
oh honey. first of all je bent het echt waard, ookal ken ik je niet, ik weet dat je het waard bent.
ik snap hoe je je voelt, zo voel ik me ook altijd. maar het is niet erg om zo te voelen. iedereen heeft zulke momenten en sommigen helaas meer dan anderen.
en ik snap dat het als je je zo voelt echt kut voelt maar dat moment gaat voorbij. ookal duurt het meerdere maanden je gaat je een keer beter voelen.

ga iets doen wat je leuk vindt.
daar wordt je echt beter van
ga naar muziek luisteren bijvoorbeeld, Imagine Dragons helpt me echt altijd.


of ga een marvel film kijken, I mean een beetje Tom Holland en Chris Hemworth kan nooit kwaad



maar dat gevoel dat je jeelf kut of dik vindt gaat voorbij.


als je je weer dik voelt moet je gewoon tegen alle mensen die je haat zeggen FUCK OFF YOU STUPID ASS DONKEY

niet tegen hun gezicht want dat is gemeen


en als je het hebt gezegd gewoon random gaan dansen op imagine dragons muziek
het klinkt raar maar het helpt

k hoop dat ik heb geholpen

x desi
Dan is er wel iemand waarvoor ik kan blijven leven
okey dan heb je nu een reden, nu moet je er gewoon nog meer gaan vinden en proberen te zorgen dat je weer wat blijer word!

@pin huh ik wist niet dat ze over bijbelse verhalen praten op school, wel grappig dat je het ook kent!

Ronald

Je zegt dat je ouders je negeren en doen alsof je dom bent. Als je de volgende vragen vervelend vindt, hoef je ze natuurlijk niet te beantwoorden. Ik probeer alleen wat dingen te begrijpen 🙂

Ik snap dat je dat vind maar ik vind het lastig om de vragen te beantwoorden.

Denk je wel dat je iemand zou kunnen aanspreken?
Nee, dat durf ik niet.

Of een mailtje schrijven (als je dat anders vindt dan een briefje)?
Dat is precies hetzelfde....

Want ik denk wel dat het goed voor je is om er met iemand over te praten.
Ik snap je maar, ik durf het nu nog niet.

Ik weet ook niet of dit kan/mag, maar kun je God om hulp vragen voor zoiets? Dat als je het dus lastig vindt om iemand in je omgeving in vertrouwen te nemen, dat je God vraagt je daarmee te helpen?
Ja, dat kan wel.

Geloof jij ergens in?

Wel fijn dat je in ieder geval altijd tot God kan bidden 🙂
Ja

ik snap hoe je je voelt, zo voel ik me ook altijd. maar het is niet erg om zo te voelen. iedereen heeft zulke momenten en sommigen helaas meer dan anderen.

Iedereen?

en ik snap dat het als je je zo voelt echt kut voelt maar dat moment gaat voorbij. ookal duurt het meerdere maanden je gaat je een keer beter voelen.
Gaat het echt een keer voornei?
Het duurt nu al een half jaar.

Ja.... Je hebt wle geholpen
Dan is er wel iemand waarvoor ik kan blijven leven
okey dan heb je nu een reden, nu moet je er gewoon nog meer gaan vinden en proberen te zorgen dat je weer wat blijer word!

Ronald

Ja! Klopt
@pin huh ik wist niet dat ze over bijbelse verhalen praten op school, wel grappig dat je het ook kent!Ja, in de 1e, 2e en 4e klas hebben wij het vak levensbeschouwing en dan krijg je o.a. wel eens Bijbelse teksten in je boek.

Het is prima dat je de vragen niet durft te beantwoorden. Heel erg goed dat je dat gewoon zegt!

Oké, je durft iemand niet aan te spreken en een mailtje sturen is hetzelfde als een briefje, dus dat kan ook niet. Maar wil je wel met iemand praten?

Geloof jij ergens in?Ik weet het niet helemaal... Ik zie waarheden in de wetenschap, de oerknal en evolutietheorie, maar ik ontken niet dat er een God is. Ik hang in ieder geval geen geloof aan.
Wel vind ik geloven heel interessant om te bestuderen e.d.


ik snap hoe je je voelt, zo voel ik me ook altijd. maar het is niet erg om zo te voelen. iedereen heeft zulke momenten en sommigen helaas meer dan anderen.

Iedereen?
Jep, iedereen.

Hoe gaat je online therapie?

Gr. Pin
@ik wist niet dat ze over bijbelse verhalen praten op school Ik heb elke ochtend opening en daar gaat het over de bijbel.

wil je wel met iemand praten?
Ja, denk ik maar mischien is het beter zo.

Geloof jij ergens in?Ik weet het niet helemaal... Ik zie waarheden in de wetenschap, de oerknal en evolutietheorie, maar ik ontken niet dat er een God is. Ik hang in ieder geval geen geloof aan.
Wel vind ik geloven heel interessant om te bestuderen e.d.

Oke, als je in God geloof dan kom je in de hemel terecht en er is niks mooier dan dat.

Hoe gaat je online therapie?

Volgende week is de eerste keer,, ik heb me nu nog alleen maar aangemeld
Ik heb elke ochtend opening en daar gaat het over de bijbel.
aha intressant, zou ik ook wel willen...

Ja, denk ik maar mischien is het beter zo.
Met iemand praten kan je wel echt helpen, daarnaast weet dan diegene ook dat het iets slechter gaat en kan jou dan daarmee helpen zodat je er echt niet alleen voor staat

Volgende week is de eerste keer,, ik heb me nu nog alleen maar aangemeld
mooi, succes! en kan je vertellen hoe het gegaan is dan?

Ronald
Volgende week voor het eerst therapie. Ik hoop dat je je daarmee geholpen voelt. Alvast veel succes 🙂
[quote=Ronald2001]
kan je vertellen hoe het gegaan is dan?
Ja, is goed.

Ik hoop dat je je daarmee geholpen voelt.
Ik hoop ook dat het me helpt. Om er beter mee om te gaan, met alles en iedereen.
Als je met iemand wil praten, is dat altijd het beste wat je kan doen. Fijn dat je therapie volgende week begint! Ik hoop dat dat helpt.
Ik wil wel maar het kan niet...

I hope so
wat houd je er tegen van? is het omdat je het moeilijk vind om te vertellen? dan zou je het met een briefje kunnen doen,
heb je het al aan god verteld? Hij wil jou ook helpen!
Het ligt aan die keer van eind groep 8, daarom durf ik het niet nog een keer.
Ja, dat doe ik wel
Dus eigenlijk laat jij je geluk nu afhangen van één enkele keer dat het fout ging. Eén vervelende ervaring en het is meteen gedaan.

Je hebt een vervelende ervaring opgedaan. Je kan ook een positieve ervaring opdoen! 🙂
I was so upset, I forgot to be happy ~ Eeyore
Soms zijn we zo gefocust op de negatieve kant, dat we de andere - positieve kant - bijna (of helemaal) vergeten.

Reageer