Het leven moet klaar zijn

  • 24 August 2018
  • 63 reacties
  • 733 Bekeken


Toon eerste bericht

63 reacties


Je zegt dat je ouders je negeren en doen alsof je dom bent. Als je de volgende vragen vervelend vindt, hoef je ze natuurlijk niet te beantwoorden. Ik probeer alleen wat dingen te begrijpen 🙂

Ik snap dat je dat vind maar ik vind het lastig om de vragen te beantwoorden.

Denk je wel dat je iemand zou kunnen aanspreken?
Nee, dat durf ik niet.

Of een mailtje schrijven (als je dat anders vindt dan een briefje)?
Dat is precies hetzelfde....

Want ik denk wel dat het goed voor je is om er met iemand over te praten.
Ik snap je maar, ik durf het nu nog niet.

Ik weet ook niet of dit kan/mag, maar kun je God om hulp vragen voor zoiets? Dat als je het dus lastig vindt om iemand in je omgeving in vertrouwen te nemen, dat je God vraagt je daarmee te helpen?
Ja, dat kan wel.

Geloof jij ergens in?

Wel fijn dat je in ieder geval altijd tot God kan bidden 🙂
Ja
Dan is er wel iemand waarvoor ik kan blijven leven
okey dan heb je nu een reden, nu moet je er gewoon nog meer gaan vinden en proberen te zorgen dat je weer wat blijer word!

@pin huh ik wist niet dat ze over bijbelse verhalen praten op school, wel grappig dat je het ook kent!

Ronald
oh honey. first of all je bent het echt waard, ookal ken ik je niet, ik weet dat je het waard bent.
ik snap hoe je je voelt, zo voel ik me ook altijd. maar het is niet erg om zo te voelen. iedereen heeft zulke momenten en sommigen helaas meer dan anderen.
en ik snap dat het als je je zo voelt echt kut voelt maar dat moment gaat voorbij. ookal duurt het meerdere maanden je gaat je een keer beter voelen.

ga iets doen wat je leuk vindt.
daar wordt je echt beter van
ga naar muziek luisteren bijvoorbeeld, Imagine Dragons helpt me echt altijd.


of ga een marvel film kijken, I mean een beetje Tom Holland en Chris Hemworth kan nooit kwaad



maar dat gevoel dat je jeelf kut of dik vindt gaat voorbij.


als je je weer dik voelt moet je gewoon tegen alle mensen die je haat zeggen FUCK OFF YOU STUPID ASS DONKEY

niet tegen hun gezicht want dat is gemeen


en als je het hebt gezegd gewoon random gaan dansen op imagine dragons muziek
het klinkt raar maar het helpt

k hoop dat ik heb geholpen

x desi
Ik heb er nu antwoord op gekregen en moet allemaal vragenlijsten invullen
Ok, neem maar rustig je tijd voor die vragenlijsten.
Hoi!

Sorry dat ik zo laat reageer, maar ik ben nu pas in de gelegenheid weer te antwoorden op het forum :)

Je zegt dat je ouders je negeren en doen alsof je dom bent. Als je de volgende vragen vervelend vindt, hoef je ze natuurlijk niet te beantwoorden. Ik probeer alleen wat dingen te begrijpen :)
Hoe merk je dat aan ze? Wat doen of zeggen ze tegen je dat je die indruk krijgt?
Ik vind het namelijk lastig voor te stellen dat ouders zoiets zouden doen. Dat vindt ik heel naar en ongepast van ze. Heb je dit al een keer met hen besproken? Dan kunnen zij hun gedrag veranderen.

Wat leuk dat je danst! Goed dat je dit gaat proberen te gebruiken als uitlaatklep. Fijn om te lezen dat je alternatieven gaat proberen voor het snijden! :$

Oké, dus een briefje doe je niet meer. Denk je wel dat je iemand zou kunnen aanspreken? Of een mailtje schrijven (als je dat anders vindt dan een briefje)? Want ik denk wel dat het goed voor je is om er met iemand over te praten.

Ik weet ook niet of dit kan/mag, maar kun je God om hulp vragen voor zoiets? Dat als je het dus lastig vindt om iemand in je omgeving in vertrouwen te nemen, dat je God vraagt je daarmee te helpen?

Wel fijn dat je in ieder geval altijd tot God kan bidden :)

@Ronald2001
Hee dat verhaal van Job ken ik ook! Dat is een van de weinige dingen die is blijven hangen van levensbeschouwing :8 Ik vond het ook erg inspirerend, ook al geloof ik niet. Dat kan wel toch?

Iemand verliezen is heel zwaar, dus of het je vriendin zal schaden: jazeker. Jij kan over je problemen heen komen en je weer goed voelen, maar je vriendin zal jouw verlies altijd bij zich dragen.

Gr. Pin


Denk je echt dat mijn beste vriendin gebroken is als ik er niet meer ben?
ja! ik ben mijn vriendin verloren en heb daar al 7 maanden last van, het is niet zo simpel als het klinkt, jou vriendin zal heel veel pijn hebben en dat kan je andere echt niet aan doen, zij zal er altijd last van hebben en misschien een schuld gevoel krijgen omdat zij niks heeft gedaan.

O, sterkte. Echt? Dan is er wel iemand waarvoor ik kan blijven leven

Die online therapie er is wel op mijn intake gereageerd maar daarna niet meer.

Werkt die therapie in sessies? Misschien hoor je de volgende keer van ze bij de eerste sessie. Ik weet niet zo goed wat ik me kan voorstellen bij zo’n online therapie. Misschien ben je nu ingeschreven, en is het afwachten tot de eerste therapiesessie.

Ik heb er nu antwoord op gekregen en moet allemaal vragenlijsten invullen
Ik een lief persoon? Ik heb alleen niet het gevoel dat ik anderen help.
jij bent zeker een lief persoon, je helpt mij met mijn problemen en andere ook, daarna heb je nog niemand hier boos gemaakt of iets.

Denk je echt dat mijn beste vriendin gebroken is als ik er niet meer ben?
ja! ik ben mijn vriendin verloren en heb daar al 7 maanden last van, het is niet zo simpel als het klinkt, jou vriendin zal heel veel pijn hebben en dat kan je andere echt niet aan doen, zij zal er altijd last van hebben en misschien een schuld gevoel krijgen omdat zij niks heeft gedaan.
Wat naar dat je ouders je negeren en doen alsof je dom bent. Ik vermoed dat ze zich er niet van bewust zijn wat voor een grote impact dit op je heeft. Zou je bij hen kunnen aangeven hoe dit voor jou voelt?

Streetdance, leuk. Zoek maar positieve afleidingen zoals deze als je de neiging naar snijden voelt opkomen.

Ik een lief persoon? Ik heb alleen niet het gevoel dat ik anderen help.

Ik ken je alleen van het forum, maar hier ken ik je als een lief en behulpzaam persoon. Ik kan me moeilijk voorstellen dat je anders bent in je omgeving.

Ik denk dat stille personen vaak een grotere rol hebben dan gedacht wordt. Stille mensen zorgen soms voor een evenwicht in een groep. Stille mensen kunnen soms het vermoeden hebben dat ze van niet zo’n groot belang zijn, maar dat zijn ze wel. Er zullen zeker mensen jou missen, ook al ben je stil.

Denk je echt dat mijn beste vriendin gebroken is als ik er niet meer ben?

Iemand verliezen waarvan je houdt kan heel veel pijn doen. Zoveel pijn, dat je je soms gebroken voelt. Naarmate de tijd vordert leer je met het verlies omgaan, en kan je de gebroken stukken lijmen, maar er blijft vaak een litteken van verdriet over.

Ik zal proberen vaker af te spreken met mijn vriendin maar ze woont ver weg dus gaat dat lastiger.

Misschien is het al fijn als jullie wat vaker Skype hebben openstaan. Op die manier kunnen jullie gezellig praten, terwijl jullie op jullie eigen kamer zitten. Dat kan voor sfeer zorgen.

Die online therapie er is wel op mijn intake gereageerd maar daarna niet meer.

Werkt die therapie in sessies? Misschien hoor je de volgende keer van ze bij de eerste sessie. Ik weet niet zo goed wat ik me kan voorstellen bij zo’n online therapie. Misschien ben je nu ingeschreven, en is het afwachten tot de eerste therapiesessie.
okeyy, ik denk ik vraag het maar voordat ik jou ermee irriteer omdat je het niet wil, als ik vragen mag wil je nogsteeds dood?
Ik vind het zeker niet erg dat je zo veel over God praat!
Wat jij over God zegt klopt helemaal.
awh, ik weet niet of je het erg vind dat ik zo over god praat maar onthoud dat god liefde is en nooit zou willen dat je dit mee zou maken
Ik bedoel niet dat dat laatste stukje klopt maar de rest klopt wel!!
nou Job werd enorm op de proef gesteld door Satan om te kijken of hij wel trouw genoeg was aan god en hij niet de schuld gaf aan god enz.
jij maakt nu allemaal ellende mee, god wil dit niet. hij wil dat je gellukkig bent, het is Satan die jou op de proef stelt hoe erg jij in god geloofd, alle ellende die jij meemaakt is niet door god....


Dat is best wel een goed bijbelgedeelte en het klopt wel

ik dacht misschien heb je hier wat aan, ikzelf vind het verhaal heel inspirerend aangezien ik denk dat ik het ook op mezelf kan toepassen door allemaal ellende en jij hierdoor misschien ook

Ik denk dat ik hiet ook wel wat aan hebt.
Het verhaal is eigenlijk best wel inspirerend!
En wat je zegt klopt helemaal!

, als je dat niet vind, Sorry! was niet mijn bedoeling dan

Wat je zegt klopt helemaal!
Hoi

Ik snap best als niemand dit leest of reageert ik ben het niet waard.

Ik wil mijn best doen dit idee uit je hoofd te praten. Waarom zou een lief persoon als jij het niet waard zijn? Waarom zou iemand die anderen helpt, het niet waard zijn zelf hulp te krijgen?

Niemand zou me missen als ik weg ben.

Daar ben ik het niet mee eens. Er geven vaak meer mensen om je dan je zou denken, ook al zijn die mensen niet zo duidelijk in het tonen daarvan. Misschien voelt jouw rol in je familie of klasgroep als onbelangrijk aan, of ben je erg stil, maar dat stille zorgt misschien voor een “evenwicht” dat er alleen is als jij er bent.

Jammer dat je weer begonnen bent met snijden. Het is heel sterk dat je een tijd gestopt bent. Dat je nu herbegonnen bent met snijden, toont aan dat je er een tijd mee gestopt bent, en dus die wilskracht in je hebt.

Ik vergelijk het vaak met een berg. Een berg beklim je niet in één keer, maar in kleine stapjes. Af en toe struikel je eens, moet je een stapje terug doen, of neem je een verkeerde weg, maar als je dan doorzet, en weer op het juiste pad komt, is er niets aan de hand, en ben je er zelfs sterker van geworden.

Probeer door te zetten. Ik ben ervan overtuigd dat er een hoop mensen zijn die om je geven. Je kan ook proberen doorzetten voor de mensen die je nog gaat ontmoeten. Wie weet welke personen kom je nog tegen, die jou een gevoel van geluk en liefde kunnen bezorgen.

Er is maar 1 iemand die van me houd.

Die een iemand zou er gebroken van zijn als jij er niet meer was.

Zij wou iemand voor me regelen. Maar ze wou me zelf niet helpen.

Ik vermoed dat je juf de beste hulp voor je wilde, en dat ze vreesde dat ze die hulp zelf niet kon bieden. Daarom heeft ze je waarschijnlijk willen doorverwijzen naar iemand die hier een opleiding voor heeft gevolgd.

Dat moment dat je je gelukkig voelde, daar kan je voor gaan. Je kan proberen vaker met die vriendin af te spreken. Doe maar wat je gelukkig maakt, en wat oprecht goed voelt.

Ik hoop dat je je geholpen zal voelen met je online therapie. In ieder geval heel goed dat je het initiatief genomen hebt.

Groetjes
Kenshin


Ik een lief persoon? Ik heb alleen niet het gevoel dat ik anderen help.
Er is mischien een persoon die me zou missen maar verder niemand. Denk je dat dat is dat ik erg stil ben en dat mensen me daarom gaan missen?
Dat van die berg is een goede vergelijking!
Er is een iemand die om me geeft verder niemand.
Denk je echt dat mijn beste vriendin gebroken is als ik er niet meer ben?
Ik zal proberen vaker af te spreken met mijn vriendin maar ze woont ver weg dus gaat dat lastiger.
Die online therapie er is wel op mijn intake gereageert maar daarna niet meer.
Dankjewel!
wat heeft dat ermee te maken?

nou Job werd enorm op de proef gesteld door Satan om te kijken of hij wel trouw genoeg was aan god en hij niet de schuld gaf aan god enz.
jij maakt nu allemaal ellende mee, god wil dit niet. hij wil dat je gellukkig bent, het is Satan die jou op de proef stelt hoe erg jij in god geloofd, alle ellende die jij meemaakt is niet door god....

ik dacht misschien heb je hier wat aan, ikzelf vind het verhaal heel inspirerend aangezien ik denk dat ik het ook op mezelf kan toepassen door allemaal ellende en jij hierdoor misschien ook, als je dat niet vind, Sorry! was niet mijn bedoeling dan
En vergeet nooit dat we hier altijd voor je zijn :)

Dankjewel
Hi Lise123, ik snap dat je je zo voelt. Ikzelf heb ook veel dingen meegemaakt, zoals bij jeugdzorg zitten, en geloof me, dat wil je echt niet! En daar ben ik ook een tijdje depressief geweest. Toen dacht ik ook dat ik kut was en dergelijke. Maar nu is alles bij mij weer goed gekomen, en het komt bij jou ook goed! Ohja, een beetje breder zijn dan anderen zou niet erg zijn, als je dat zou zijn. Vroeger wou ik mijzelf ook snijden en dergelijke, maar dat deed pijn ? dus daarna ging ik maar proberen een plank hout op mijn kamer te breken, aangezien het me toch niet ging lukken. Misschien is zoiets ook iets voor jou? Als er ooit nog iets is, post dan gerust en dan zal ik proberen zo snel mogelijk te reageren of iemand anders.

Heb je bij jeugdzorg gezeten? Waarom? Wat deden ze daar?
Dat is el een goede tip iets doormiden proberen te breken?
Dankjewel!!:D
heyo,
jij denkt dat god niet naar je luistert, dat is jammer maar een logische gedachte aangezien Hij niet terug praat.
nu heb ik een ander geloof dan jij maar ik weet zeker dat er overeenkomsten zijn.
je vind het lastig om te blijven geloven als je niet voelt dat god bij je is.
begrijpelijk maar God houd van je, hij heeft tenslotte de mens gemaakt om zijn liefde mee te delen, God houd van zijn mensen en dit heeft Hij daarom ook meermalen laten op schrijven in de Bijbel.
Aangezien ik van een ander geloof ben en ik niet zeker weet of de teksten dan overeenkomen en of jij dan mijn bijbel wil lezen zal ik niks doorsturen.
Ik weet niet of jou Bijbel dit verhaal erin heb maar ken je het verhaal van Job?
zo niet dan wil ik het heel graag voor je uitleggen.
omdat je zegt dat je het moeilijk vind om te blijven geloven, het is je eigen keuze niemand dwingt jou om te geloven, mensen willen je wel helpen met je vragen maar niemand gaat je dwingen, dit kunnen zij ook niet want het is jouw gedachte en gevoel.

Ronald


Ik ken het verhaal van Job maar... wat heeft dat ermee te maken?
Dankjewel voor de tips.
Ik wil wel blijven geloven maar soms is het best moeilijk.
Hoi,

Wat ik bedoel met dat ik de dingen even net anders zie, is dat ik niet vind dat jij kut bent, lelijk bent, dik bent, een slecht mens bent of dat je het niet waard bent. Dus dat zie ik dan anders :)

Hoe zit het met je ouders? Houden zij niet van je? En hoe merk je dit?

Als je geen overgewicht hebt, is het best knap om dik te zijn. Dat is eigenlijk niet echt mogelijk. Ik hoop dat dat enigszins een geruststelling is? Dat er in ieder geval lichamelijk niks mis met je is.

Minder eten is ook zeker niet de oplossing (behalve als je overmatig eet, maar dan had je waarschijnlijk overgewicht gehad). Het gaat er meer om dat je gezonder gaat eten. Dus snoep e.d. laten staan en bv een appel pakken. Een schep aardappels minder en een schep meer groenten. Dat maakt dan net dat verschil.

Je sport al, dus dat lijkt me voldoende. Wat voor een sport doe je? (Nieuwsgierig :$)

Als je wil snijden, wil je dus een bepaalde pijn niet meer voelen. Kun je proberen om jezelf op zo'n moment af te leiden? Iets leuks te gaan doen? Bijvoorbeeld sporten, een leuke film kijken, lezen o.i.d.? Een hobby beoefenen. Misschien helpt dat?

Ik weet zeker dat jouw huisarts jou graag wil helpen! Dat is zijn/haar beroep, mensen helpen. Ook heeft je huisarts geheimhoudingsplicht, dus je huisarts kan niet zomaar met iemand anders gaan praten over je problemen.

Ik vind het heel erg knap dat je in groep 8 dat briefje hebt geschreven. Denk je dat je dat nu weer durft? Bijvoorbeeld op school, dat je 'm aan je mentor geeft, of aan een vertrouwenspersoon. Je kan ook een mailtje sturen naar je huisarts.

Je hebt online therapie. Super goed dat je je daar hebt aangemeld! Ik hoop dat dat iets voor jou is! :)

Ik lees dat je veel steun haalt uit je geloof, dat is fijn 🙂 Mijn oma is ook gelovig en zij zegt dat God wel altijd luistert als je tegen Hem praat. Dus misschien is dat ook fijn? (Ik heb er zelf niet heel erg veel verstand van. dus sorry als ik iets doms heb gezegd.)

Gr. Pin

@Cxxxx
Bedankt voor je compliment :):$


Mijn ouders negeren me vaak of doen alsof ik dom ben.
Ik weet het niet zo goed of het een opluchting is van dat overgewicht en dik. Het is dan waarschijnlijk wel waar maar... ja
Ik dans. Streetdance.
MIschien kan ik wel gaan dansen of workouts doen. Als ik mezelf wil snijden. Of lezen of film kijken ofzo...
Ik durf nu niet nog een briefje te schrijven en reken er maar op dat ik dat niet meer doe!
Haha 🙂 Nee was niet dom wat je zei over het geloof. Het is wel waar je kunt altijd tot hem bidden en dat is best fijn!
Die 2 dingne die je bedacht hebt thnxx.
Ik vind het echt heel mooi.
En het klopt ik voel me alwel iets beter.
Dankjewel!! IK vind dit zo mooi!!


geen dank ik wil je graag helpen, het zou toch zonde zijn als de mooie mensen van deze aarde verdwijnen er zijn al zoveel mensen die slecht zijn en alle mooie mensen weg willen hebben dat komt allemaal door de satan. maar wij, wij mooie mensen moeten juist zorgen dat god blijft heersen


Ja, dat klopt wel
En vergeet nooit dat we hier altijd voor je zijn 🙂
Hoi

Ik snap best als niemand dit leest of reageert ik ben het niet waard.

Ik wil mijn best doen dit idee uit je hoofd te praten. Waarom zou een lief persoon als jij het niet waard zijn? Waarom zou iemand die anderen helpt, het niet waard zijn zelf hulp te krijgen?

Niemand zou me missen als ik weg ben.

Daar ben ik het niet mee eens. Er geven vaak meer mensen om je dan je zou denken, ook al zijn die mensen niet zo duidelijk in het tonen daarvan. Misschien voelt jouw rol in je familie of klasgroep als onbelangrijk aan, of ben je erg stil, maar dat stille zorgt misschien voor een “evenwicht” dat er alleen is als jij er bent.

Jammer dat je weer begonnen bent met snijden. Het is heel sterk dat je een tijd gestopt bent. Dat je nu herbegonnen bent met snijden, toont aan dat je er een tijd mee gestopt bent, en dus die wilskracht in je hebt.

Ik vergelijk het vaak met een berg. Een berg beklim je niet in één keer, maar in kleine stapjes. Af en toe struikel je eens, moet je een stapje terug doen, of neem je een verkeerde weg, maar als je dan doorzet, en weer op het juiste pad komt, is er niets aan de hand, en ben je er zelfs sterker van geworden.

Probeer door te zetten. Ik ben ervan overtuigd dat er een hoop mensen zijn die om je geven. Je kan ook proberen doorzetten voor de mensen die je nog gaat ontmoeten. Wie weet welke personen kom je nog tegen, die jou een gevoel van geluk en liefde kunnen bezorgen.

Er is maar 1 iemand die van me houd.

Die een iemand zou er gebroken van zijn als jij er niet meer was.

Zij wou iemand voor me regelen. Maar ze wou me zelf niet helpen.

Ik vermoed dat je juf de beste hulp voor je wilde, en dat ze vreesde dat ze die hulp zelf niet kon bieden. Daarom heeft ze je waarschijnlijk willen doorverwijzen naar iemand die hier een opleiding voor heeft gevolgd.

Dat moment dat je je gelukkig voelde, daar kan je voor gaan. Je kan proberen vaker met die vriendin af te spreken. Doe maar wat je gelukkig maakt, en wat oprecht goed voelt.

Ik hoop dat je je geholpen zal voelen met je online therapie. In ieder geval heel goed dat je het initiatief genomen hebt.

Groetjes
Kenshin
Hi Lise123, ik snap dat je je zo voelt. Ikzelf heb ook veel dingen meegemaakt, zoals bij jeugdzorg zitten, en geloof me, dat wil je echt niet! En daar ben ik ook een tijdje depressief geweest. Toen dacht ik ook dat ik kut was en dergelijke. Maar nu is alles bij mij weer goed gekomen, en het komt bij jou ook goed! Ohja, een beetje breder zijn dan anderen zou niet erg zijn, als je dat zou zijn. Vroeger wou ik mijzelf ook snijden en dergelijke, maar dat deed pijn ? dus daarna ging ik maar proberen een plank hout op mijn kamer te breken, aangezien het me toch niet ging lukken. Misschien is zoiets ook iets voor jou? Als er ooit nog iets is, post dan gerust en dan zal ik proberen zo snel mogelijk te reageren of iemand anders.
oke

Reageer