Het is duidelijk iedereen haat mij!

  • 5 August 2019
  • 9 reacties
  • 262 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey allemaal,

Ik vraag me elke dag, elke keer als ik weer eens wat verpest waarom ik dat doe?

Net als nu. Ik ben met me opa en oma op vakantie in Kroatië en hieper de piep hoera me ouders zijn er ook😒. Opzich een leuke dag gehad, maar dan in de namiddag en avond praten we over elkaar en familieleden. Dus oma vertelt iets over hoe haar broer altijd doet. Dus ik zeg nou dat doet mama nou ook altijd. En ja hoor zij wordt meteen weer chagarijnig. Pa wordt chagarijnig. Lekker weer.

Dus ik liep weg, en oma stond op. Ze zei dat ik beter even weg kon blijven, omdat ik niet zo gezellig was. Ik bedoel HALLO zij begint. Ma kan blijkbaar niet tegen kritiek. Wat een vreselijk mens.

Nou oke. Ik dus terug naar me tent. Zitten ze lekker met ze alle te praten over hoe vervelend ik ben, hoe irritant, wat ik allemaal verkeerd doe, hoe gemeen ik ben altijd tegen andere, en me ma zo van:" ja ik zou blij zijn als die weg is. "

pa:" Was het maar gelukt die pogingen van hem" " Hij is zo ongelofelijk vervelend."
En opa van: " Ach laten we hopen dat hij snel het huis uit gaat voor dat wij het hoekje omgaan." "Zo dat wij ook nog kunnen genieten". ?!?!?!😦.

Wauw hoe kun je iemand zo kapot maken? Altijd gedacht dat opa en oma het leuk vonden met mij. Maar alles is dus voor de schijn. Een leugen. Niemand wil mij. Ik verpest het altijd. En die vreselijke ouders 😠.

En dan altijd maar zeggen dat er altijd wel iemand is die om je geeft? Ha. Niet dus. Ze zouden lachen van geluk als ik morgen niet meer uit me tent kom, of als ik weg ben. Wie wilt Spookyzx nou, zo'n vervelend rot kind. Wat een stimulatie om dood te gaan. Of om weg te lopen.

Ik snap het gewoon echt niet. Ik bedoel Oma en Opa why? Al die leuke jaren. Tuurlijk hadden we wel is ruzie, maar ze willen me gewoon weg hebben, uit huis, zodat ze rust hebben voor dat ze zelf dood gaan.

Idk waarom ik dit hier schrijf,
Spookyzx.

9 reacties

Hey, Wat een ongelofelijk lastige situatie. Het is goed dat je het hier opschrijft, dat je je gevoelens uit. Zoek iemand om mee te praten, een vertrouwenspersoon of een vriend(in). Ook kun je de Kindertelefoon elke dag van 11:00-21:00 door te bellen/chatten. Jij bent geen rot kind. Ik denk dat het ook geen oplossing is om weg te lopen in het buitenland, je kent de omgeving waarschijnlijk niet goed. Je opa en oma zullen het vast niet menen. Als zij weten dat jij het er zo moeilijk mee hebt zullen zij dit waarschijnlijk nooit zeggen. Volgens mij heeft elke ouder welleens gezegt dat hij/zij hoopt dat hun kind snel op kamers gaat. Zij zullen waarschijnlijk liever hebben dat jij je prettig voelt en een jaartje langer thuis blijft wonen dan dat je vertrekt, boos op je ouders en dat je geen contact hebt met je ouders. Ik denk dat dit de grootste angst is voor ouders. Als je erg veel denkt aan suïcide kun je ook bellen of chatten met 113 zelfmoordpreventie. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. en wens je veel sterkte ♥️


Groetjes,



Jack
hey Spookyzx

ik schrok echt van hoe jou ouders doen.

weten jou ouders en je opa en oma dat jij nog steeds er een eind aan wilt maken.

Ik vraag me elke dag, elke keer als ik weer eens wat verpest waarom ik dat doe?

niemand weet waarom hij of zij iets verkeerd doe.

Opzich een leuke dag gehad, maar dan in de namiddag en avond praten we over elkaar en familieleden.

zou je niet om je oma en opa wat rust te geven om af en toe op vakantie bvb de dag door te brengen in het zwembad om ze wat rust te geven.
ik denk dat jou opa en oma dat anders bedoelen dan dat het over komt.
ik denk dat ze bedoelen dat ze hopen dat jij iit huis gaat voor dat ze dood gaan omdat jij dan niet in eens alleen op 2 benen staat maar dan nog gewoon af en toe ook hulp kan vragen of nog langs kan gaan in het weekend. en zij met hun pensioen vaker op vakantie kunnen gaan voor dat ze te oud zijn.

en me ma zo van:" ja ik zou blij zijn als die weg is. "

dit vind ik echt gemeen!!!

Wauw hoe kun je iemand zo kapot maken?

op die manier ja. mijn volledige familie haat mij ook dus je mag altijd op het forum iets vertellen dat helpt om het los te laten.

Altijd gedacht dat opa en oma het leuk vonden met mij. Maar alles is dus voor de schijn. Een leugen. Niemand wil mij. Ik verpest het altijd.

mag ik je 1 tip geven.
vast wel een anders heb je pech 😉
ga eens 1 op 1 met je opa en oma praten en zeg dat je dat hebt gehoord dus je wilt weten wat ze er mee bedoelen.

En dan altijd maar zeggen dat er altijd wel iemand is die om je geeft? Ha. Niet dus.

je ouders geven niet om je. nou en.... ik haal ook mijn geluk uit vrienden. en zeker niet uit mijn ouders.

Wat een stimulatie om dood te gaan. Of om weg te lopen.

ik zou op zo'n moment juist mijn familie het moeilijk maken en juist blijven leven....

Ik bedoel Oma en Opa why?

vraag het als je belieft hoe dat zit!

Idk waarom ik dit hier schrijf,

omdat je diep van binnen hoopt dat het helpt een toch blijft leven.

nog 1 ding. je vroeg wie om je geeft..
ik ken je niet in real live maar ik geef serieus om jou!

groetjes
blue
Hey Spookyzx

Wat naar dat je familieleden zulke kwetsende uitspraken deden. Niet ok van hen. Ik schrok heel erg van wat ze zeiden, aangezien ik Spookyzx ken als een behulpzame forummer met een goed hart.

Zoals Blue zei, zou het kunnen helpen om een gesprek te voeren met je familieleden. Een gesprek waarbij je telkens één van hen aanspreekt, zou je inzicht kunnen bieden in hun gedachtenkronkels.

De crisislijn die Jack vernoemde, kan een luisterend oor bieden. Geef een chat- of telefoongesprek gerust een kans. Moest het opluchten, ben je geholpen, en moest dat het niet, heb je niets verloren. Je mag alvast trots zijn op jezelf dat je deze gebeurtenis op het forum deelde. Hopelijk heb je daarbij een deel van je gevoelens hier rond kunnen loslaten, en vind je steun in de reacties.

Groetjes
Kenshin
Heey allemaal,

Ik heb gedaan wat jullie zeiden. Een gesprek met opa en oma 1 op 1. Eerst met opa, omdat hij degene was die dat zei over rust en uit huis.

Opa zei dat hij wist hoe me moeder kon zijn. En als hij dan samen met oma verder er op in ging. Of mij ging verdedigen, dan krijg je dat pa en ma nog bozer werden, en zo onze laatste 2 dagen hier echt verpest werd. Want dan komt ma letterlijk elke dag langs ons om haar zegje te doen, nu heb je dat niet, want ma is tevreden.

Oma begreep het gesprek niet helemaal denk ik. Eerst was het van we houden wel van je. Meer zelfs dan van je pa en ma, en eigenlijk zou dat niet kunnen. Je zou van je eigen dochter het meest moeten houden.

Toen begon ze met een voorbeeld van een oude vriendin van haar, en zo begon ze vervolgens een 2uur lang verhaal over hoe die vriendin veranderde in een slecht kokende,(als in eten) liefdevolle vrouw, naar een vreselijk kokende, altijd geïrriteerde vrouw. En over hoe zij altijd aardappels at. Gelukkig kwam opa om te vragen of we konden gaan eten.

Het was wel een grappig gesprek met me oma hoor, en ze bedoelt en ook zeker wel goed. Ik ga absoluut geen gesprek aan met me ouders. Het liefst ontwijk ik ze vandaag en morgen nog.

____________________________________________
Blue,

Me opa en oma weten nog wel dat ik dit soort gedachtes heb, maar niet dat het regelmatig nog zo sterk terug komt.
Me ouders weten het denk ik ook wel, oma zal het wel hebben vertelt. Ik vertel ze zelf niks over me situatie voordat ze daar ook weer belachelijke opmerkingen over gaan maken.

Ik heb deze vakantie me opa en oma best veel rust proberen te geven. Ik zwem elke dag in de zee, en kom alleen even terug om wat te drinken of te eten. Me oma blijft veel bij de caravan, en opa komt meestal naar 5 of 10 min ook naar de zee om te zwemmen. Hij neemt dan altijd een bal of van die zinkstaafjes mee. Zodat we samen iets leuks kunnen gaan doen.
____________________________________________
Jack,

Thnx voor de herinnering aan bellen of chatten! Dit ga ik zeker doen als het weer zo gaat, of als ik me slecht voel!
Eigenlijk heb ik maar 2 echte vertrouwenspersonen. En dat is Opa en Demi. Met oma kan ik wel praten hoor, maar zei vertelt het meestal weer door aan andere. Ik had haar vorig jaar wat vertelt en gezegd of ze dit aan niemand door wou vertellen. De eerst beste verjaardag vertelde ze aan iedereen die binnenkwam het verhaal. Opa doet dat dus echt niet. En Demi is eigenlijk me enigste goede vriendin waar ik mee om gaat.
____________________________________________
Kenshin,

Ik ga zeker is met de chatten met de KT of 113 als ik me weer slecht voel of als het erger wordt. Zoals je wel hebt gelezen heb ik met me opa en oma gepraat en dat heeft echt goed geholpen!

Dus de band tussen opa en oma is weer goed. Met me ouders wil ik echt niet gaan praten, dan krijg ik eerst een hele preek over wat er is gebeurd in het verleden, dan over hoe ongelofelijk vervelend ik ben, en met een beetje geluk vertellen ze ook nog een keer hoe ik de grootste vergissings kind ooit was. Dus dat bespaar ik mezelf wel, dat weet ik na de zoveelste keer wel.
_____________________________________________
Thnx allemaal voor de reacties. Soms denk ik dat de enigste die mij mogen, of als een goed persoon zien, de mensen in de online wereld.

See ya!
Spookyzx
Ik heb zelf niet mee geholpen, maar wil toch even melden dat ik super blij voor je ben dat het beter gaat!
Xx simonesz
Goed dat je met je grootouders hebt kunnen praten. Hoe ik het begrijp, volgden ze de mening van je ouders om een slechte sfeer te vermijden? Best naar dat ze dat deden, maar wel fijn dat hun negatieve opmerkingen over je niet gemeend leken te zijn.

'Je zou van je eigen dochter het meest moeten houden.'
Dat is geen vereiste. Het zou kunnen dat het karakter van een kleinkind de grootouder beter ligt, dan het karakter van de ouder van dat kleinkind.

Als je denkt dat je ouders in een gesprek geen constructieve uitspraken zullen doen, lijkt het me inderdaad beter om confrontatie met hen te vermijden. Stap gerust naar je opa of oma, neem eventueel contact op met Demi, en fijn dat je, ondanks de situatie rond je ouders, ook gezellig tijd doorbrengt met je grootvader.

Gr. Kenshin
Badge
Hoi,
Hebben je ouders en opa en oma dat echt gezegd???

Ik denk dat je dit niet wilt doen, maar ja. Zeg het tegen ze, misschien bedoelde ze het niet zo, ga geen domme dingen doen voordat je het zeker weet. En anders, ik weet niet hoe oud je bent, maar als je uit huis gaat hoef je ze alleen nog maar op verjaardagen en kerst/sinterklaas te zien.

Ik heb nog 1 laatste tip die je kan doen zonder je ouders het te hoeven vertellen:
•Pak pen en papier erbij
•Schrijf 10 dingen op waarom je (groot)ouders niet van je houden en 10 dingen waarom wel
•Maak er 2 duidelijke kolommen van en probeer de minpunten weg te werken totdat je tevreden bent.

Hopelijk helpt dit, succes!!
Badge
En blijkbaar wil je dat dit gedoe weg gaat, want je hebt om hulp gevraagd. Dat is de eerste stap, online of niet.
hey

fijn dat je opa en je oma dat zijden om van je ouders gezeik af te komen.

misschien kan je de volgende keer met je opa af spreken dat als hij weer zo iets zegt dat hij de volgende keer dat hij je ziet het dan even zegt dat het weer zoon trucje was. zodat jij je niet kut hoeft te gaan voelen.

groetjes
blue

Reageer