Het gaat steeds slechter..


  • Anonymous
  • 0 reacties
ehm ja hoi,

Een paar maanden geleden had ik een topic geplaatst over hoe ik me voelde, en ik heb veel aan die reacties gehad. Alleen nu heb ik het gevoel dat alles weer slechter gaat. Ik voelde me een tijdje best wel goed, maar nu voel ik me weer net als eerst.

Ik voel je weer heel depressief en ik heb nergens zin in, ik zit 24/7 in mijn kamer eigenlijk. School gaat ook steeds slechter omdat mensen me nog steeds pesten, en omdat school me opeens niks meer boeit. Niks boeit me eigenlijk meer. Mijn ouders maken zich zelfs zorgen om me, en dat is heel wat want dat doen ze nooit.

maarja, dit was het wel.

Doei 🙂

10 reacties

Reputatie 1
Badge +1
Ik maak hetzelfde mee.... ik heb eigenlijk geen oplossing, maar omdat ik hetzelfde meemaak kunnen we er misschien over praten
Ik vind het erg jammer om te horen dat het zo slecht met je gaat. Je zegt dat je nergens zin in hebt, is er misschien iets wat je altijd al hebt willen doen? Een nieuwe sport, een baan voor later, of iets anders? Ook al wou je dat vroeger en nu niet meer, je kunt het altijd proberen. Zodra je weet interesse krijgt voor dingen komen er vanzelf lichtpuntjes, ik klamp me daar ook aan vast.

Verder denk ik helaas niet dat ik je kan helpen. Ik wens je wel veel sterkte in deze moeilijke tijd en ik zal voor je bidden.

Celise
Hoi!

Jammer te horen dat het niet goed gaat. Ik herinner mij jou nog.

School gaat steeds slechter. Zou dat een aanknooppunt kunnen zijn om de situatie met je mentor te bespreken? Als je je niet goed voelt bij je mentor, kun je evengoed naar een andere leerkracht stappen.

Aan dat pesten moet een eind komen. Heeft school al eens ingegrepen?

Je ouders maken zich zorgen om je. Zij hebben waarschijnlijk in de gaten dat het echt niet goed gaat. Ze maken zich zorgen, dus zijn waarschijnlijk bereid naar je te luisteren. Zie je het zitten met ze te praten?

Groetjes
x
- onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon.-

Ik weet niet of ik met mijn mentor er over kan praten. Met mijn ouders zou wel kunnen, alleen ik heb echt geen idee wat ik dan moet zeggen enzo.. Het pesten is wel ietsjes minder geworden, maar ze doen het nogsteeds

Doeii
Je kunt als volgende stap met je ouders praten. Je mentor kan later nog, als jij dat wenst.

Je zou, voor wat je tegen je ouders gaat zeggen, je kunnen baseren op je topics hier. Je kunt een briefje maken waarop staat wat je allemaal wilt vertellen, zodat je niets vergeet. Vind je dat een idee?

Het pesten is minder. Dat gaat de goede kant uit, maar het houdt best helemaal op. Gebeurt het pesten binnen school? Hier zou je mentor handig kunnen zijn.

Ik zou zeggen: eerst met je ouders praten. Daarna kan je, eventueel samen met hen, uitkijken naar de volgende stap.
Hi 21Pilotsatthedisco,

Ik vind het superjammer voor je dat je je zo slecht voelt en niet precies weet waar je terecht kunt en hoe je dat dan aan moet pakken. Ik vind het ook moeilijk.

Eergisteren zag ik op tv een klein stukje van “De depressie-kennistest”. Ze stellen in het programma wat vragen en dan geven ze daarna de goede antwoorden en daarbij wat uitleg. Heel leerzaam en misschien voor jou ook wel herkenbaar en geeft je het je misschien wat meer houvast over hoe je dingen aan kunt pakken. Het lijkt me ook wel handig voor bijv. je ouders. Op die manier leren ze misschien beter begrijpen wat er in je om gaat.

Lees er meer over op:
https://mindyoung.nl/blog/depressie-kennistest

Hier nog een linkje om het programma terug te kijken bij de NPO:
https://www.npo.nl/de-depressie-kennistest/POMS_S_BV_13002002

Gisteren was er ook de eerste aflevering van een serie met de naam True Selfie, over jongeren met psychische klachten. Zij filmen hun leven en praten erover met zijn allen onder leiding van een psycholoog. Onderling was er veel begrip en herkenning, terwijl ze tot dan toe soms gedacht hadden dat zij de enige met dergelijke problemen waren. Misschien is het de moeite om eens naar een (paar of alle) aflevering(en) te kijken.

Afleveringen van TrueSelfie kun je terugkijken op de NPO:
https://www.npo.nl/true-selfie/BV_101387561

De afleveringen van True Selfie zijn tot stand gekomen uit een samenwerkingsverband tussen MindKorrelatie (voorheen korrelatie.nl) en de NPO.

Als onderdeel van de TrueSelfie-weken start er volgende week ook nog een 4-selige serrie “Je suis depri”

Meer info hierover vind je op:
https://mindkorrelatie.nl/nieuws/trueselfie-weken-je-suis-depri
en
https://mindyoung.nl/blog/programma-je-suis-depri

Ik heb nog geen linkje naar de afleveringen van “Je suis depri” op de NPO, omdat die pas volgende week beginnen. Misschien denk ik er later nog aan om die alsnog in een reactie te plaatsen.

Enige info is nog wel te lezen op:
https://pers.kro-ncrv.nl/programmas/jesuisdepri/jongeren-openhartig-over-depressie-in-jesuisdepri

Kort samengevat: de NPO besteedt ruim een maand lang samen met MindKorrelatie heel veel aandacht aan depressiviteit onder jongeren. De uitzendingen zijn tussen 9 april en 16 mei op tv te volgen.

Ik hoop dat jij en misschien ook wel anderen er iets aan hebben.

Alvast veel sterkte.

Ik gun je een onbezorgd leven, maar weet geen pasklare oplossing waardoor je morgen als een ander mens, iemand zonder zorgen wakker wordt. Dus, doe ik het maar op deze manier. Hopelijk helpt het toch iets.

Liefs en een hug :)

Groetjes,
M&M”s
Hi 21Pilotsatthedisco,

hoe gaat het nu met je?

Groetjes,
M&M's
Hey,

Sorry voor deze late update, het is letterlijk een maand geleden maar oke,

Ik heb dus gepraat met mijn ouders over school enzo, dat het slecht gaat. Dus mijn ouders moesten op school komen en toen hadden ze een gesprek met mijn mentor over cijfers en hoe het ging met mij.

Met mezelf gaat het denk ik wel iets beter. Sommige dagen zijn nog steeds wel slecht, maar ik heb wel het gevoel dat het goed gaat komen.

Ik wil jullie trouwens wel allemaal nog bedanken voor de hulp want het heeft me echt geholpen :)

Doeii 🙂
Fijn dat je een update geeft.
Super goed dat je met je ouders gepraat hebt. Goed dat jullie actie hebben ondernomen. Is het pesten aangepakt?
Ik ben zo blij te horen dat je denkt dat het iets beter met je gaat. Stapje voor stapje naar geluk.
Soms kunnen er dagen bijzitten die minder zijn. Het is niet altijd makkelijk, en toch ben je blijven doorzetten. Heel goed gedaan.
Blij dat je je geholpen voelt op het forum 🙂
Hi 21Pilotsatthedisco,

Het is niet erg dat je even tijd nodig had om te reageren :)

Belangrijkste is dat het beter met je gaat :)
Misschien nog niet alle dagen top, maar wel op de goede weg.

Probeer dat vol te houden en als jij het gevoel hebt dat het allemaal wel goed komt, dan geloof ik dat ook. Je bent een doorzetter en ik wens je een fijne tijd toe. Dat je weer lekker kunt genieten van alles om je heen en jezelf.

Ik vind het leuk dat je even een update hebt gegeven en als er iets te melden is, dan lees ik het graag.

Geen dank, ik heb het graag gedaan en zou het zo weer doen, ook al weet ik nooit precies wat wel en niet helpt, maar je zo goed mogelijk proberen te steunen kan ik altijd proberen.

Groetjes 🙂,
M&M’s

Reageer