Het gaat slechter en slechter


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey allemaal,

Ik weet het niet meer....
Als je me andere topics gelezen heb weet je ongeveer hoe ik me voel.
Ik weet niet wat er aan de hand is, ik probeer iedereen in dit forum in te laten zien dat zelfmoord niet de juiste oplossing is maar zelf wil ik het ook zo graag. Ik zie geen opties meer, ik heb ruzie met iedereen en ik miss me vriendin zo erg... het doet me zoveel pijn. ik heb al 2 pogingen gedaan en ik denk dat een derde eraan kan komen.

Ik weet niet meer wat ik moet doen, ik ben bang bij al mijn keuzes

Help me.....

Ronald

694 reacties

je zou het altijd kunnen vragen aan kt of dat mogelijk is. maar ik ben bang van niet. want dat account bestaat niet meer waar het van was. terwijl je wel het zelfde persoon bent. 

 

ik moet alleen wennen aan het fijt dat je een andere pf hebt tegenwoordig 🙈

 

wat benoem je dit mooi haha

ooh haha. ik wist niet hoe ik het anders moest worden. 

 

groetjes blue

Hey Ronald,

 

Super fijn dat je beter in je vel zit!

 

Ik denk niet dat je topic teruggepaatst kan worden, maar je kan het idd altijd vragen.

 

Euh wat heb je gemist? Idd het tekstvak…

Ik heb mijn doel gehaald voor 6000 reacties.

Euh. Dat?

 

Gr. Pin

 

Ps. Je kan ook een nieuw topic maken: Het gaat beter en beter. Goed idee? 😉

Haii Ronald

 

Fijn dat je je beter lijkt te voelen :slight_smile:

 

Hier gaat alles z’n gewone gangetje. Nog steeds veel vragen rond lengtes dit, groottes dat, en zoals Blue zo mooi verwoordde heerst er een leger aan: contact gegeven uitwisselaars. 

 

Groetjes

Kenshin

@Blue speciaal voor jou even mijn pf aangepast :)

Pin congrats met de 6000 reacties, ik mag weer lekker opnieuw beginnen door mezelf 

 

 

ik zit wel ergens mee..

ik heb nogsteeds bijbelstudie en sta er echt achter, alleen heb ik het me ouders nog niet verteld..

ik weet niet hoe ik het moet doen en ben bang voor hun reactie

Ah de foto is weer terug. Nu het topic nog... Lol.

Wacht wat wil je je ouders nu precies vertellen? Dat je een studie gaat volgen over de Bijbel? 

Kun je ze misschien een brief schrijven? Dan ben je niet bij hun eerste reactie, als je het neerlegt op een moment dat je bv net weg gaat.

dat ik al een studie volg van de Bijbel en dat ik dit wil als toekomst

hey 

 

dankje dat je je oude foto terug bent gedaan. maar je hoefde je echt niet verplicht te voelen hoor 😅. 

 

zou je niet eerst een balletje op kunnen gooien van wat vinden jullie als ik nou een studie ga volgen over de bijbel? en dan als ze zeggen dat dat niet erg zou zijn zou je het kunnen vertellen. het lijkt mij persoonlijk als je ouders niet gelovig zijn dat ze er gewoon achter zou moeten zijn als ze het ook goed vinden dat je naar de bijeenkomsten mag... 

 

groetjes blue

‘dat ik al een studie volg van de Bijbel en dat ik dit wil als toekomst’

Misschien zou je kunnen beginnen over verdere studies rond religie. Je vertelt over bepaalde richtingen waarin heilige boeken bestudeerd worden, en laat tussenin toevallig vallen dat bijbelstudie je warm zou kunnen maken voor eventuele verdere studies. Daarbij is het boeiend om je te verdiepen in religies en dergelijke. Hoe is de band met je ouders er momenteel aan toe?

 

Gr. Kenshin

hi,

 

bij ons in het huis is het onderwerp; religie/bijbel, geen onderwerp om over te praten.

er is vooral veel stress in huis en eigenlijk is me vader aldoor boos(niet aldoor op mij)

 

de band met mijn ouders is goed en slecht, ik doe weleens dingen met ze maar daar blijft het bij, ik heb niet het gevoel dat ik bij hun mijn problemen kwijt kan. daardoor maakt het dit ook lastiger omdat ik niet weet wat de reactie zal worden

Hey,

 

Hmmm lastig.

Zou je meer voelen voor een wat directere aanpak of juist voor een subtielere en aftastendere aanpak?

 

Want kijk, je bent al bezig met die studie en eigenlijk zoek je nu naar een soort "goedkeuring" van je ouders om je beter te voelen (als ik dit goed interpreteer). 

Je denkt dat de reactie niet positief zal zijn, daarom weet je niet hoe je het moet zeggen.

 

Ik ben bang dat als je iets voorzichtig aftast, je dus te horen zal krijgen dat ze er niet achter staan en je het ze verder ook niet zal vertellen.

Ik denk daarom dat je meer hebt aan een directe aanpak. Aan een mededeling van: "Dit is wat ik ga doen met de rest van mijn leven. Ik sta hier 100% achter. Ik hoop dat jullie me steunen, maar ik laat me door jullie niet tegenhouden om te doen waar ik gelukkig van wordt."

Dan is het tenminste uit je en dan weet iedereen waar die aan toe is.

 

Ik snap dat dit wel erg eng is, maar ik denk niet dat je het voor altijd achter kan houden. Aftasten en wachten gaat hun reactie denk ik niet beter maken. Het is aan jou om te kijken of er methodes zijn om meer begrip van hen te krijgen, maar daar kan ik niet over oordelen.

 

Hopelijk heb je hier iets aan,

Gr. Pin

ik weet dus niet watvoor aanpak ik wil gebruiken aangezien allebij positieve dingen hebben en negatiefe..

 

Want kijk, je bent al bezig met die studie en eigenlijk zoek je nu naar een soort "goedkeuring" van je ouders om je beter te voelen (als ik dit goed interpreteer). 

 

ja ook, en om het hun gewoon te laten weten en dat ze er rekening mee kunnen houden

 

Je denkt dat de reactie niet positief zal zijn, daarom weet je niet hoe je het moet zeggen.

 

Ik ben bang dat als je iets voorzichtig aftast, je dus te horen zal krijgen dat ze er niet achter staan en je het ze verder ook niet zal vertellen.

 

 

klopt, maar denk ook weer dat als ik het direct vertel dat het dan een hele discussie word

 

ik denk dat het grootste probleem is dat ik heel erg goed ben in overdenken over zulke dingen

 

 

PS. het nieuwe Quote systeem werkt niet heel lekker haha

Hey,

Misschien moet je dan een keer het maar "gewoon" doen en dan maar kijken hoe het uitpakt? Of durf je dat echt niet?

Gr. Pin

Ha Ronald

 

Je zegt zelf dat je zelfmoord geen goede keuze en oplossing vindt. Juist, dat klopt zker.

Maar wat jij wel aangeeft, wat ik kan afleiden, jij hebt hulp nodig! Dringend

Jongen, ga alsjeblieft hier met iemand over praten! Ga naar een anoniem hulp persoon. Bel alsjeblieft 113 als je denkt dat het fout gaat. Zij kunnen jou echt helpen. 

Raak niet in paniek, blijf nu echt rustig! Ik ben geen adviseur ofzo. maar het is wel heel belangrijk dat je de gevolgen overziet! Ik bid voor je! 

Want met zelfmoord ben je er niet! echt niet! 

 

Ik zal jouw noodkreet opzenden naar de hemel! Want God is een God van wonderen! 

Sterkte jongeman!

@Pin jaa denk het wel, net naar een bijeenkomst geweest en het met iemand besproken en dat hielp ook enorm

 

@A. Wezelman bedankt, ik hoop alleen klein beetje dat je de laatste reacties heb gezien want de zelfmoord neigingen zijn er niet heel erg meer

Hey,

Fijn dat de bijeenkomst zo heeft geholpen!

Dat deed me denken: kan iemand van de bijeenkomsten je niet een keer helpen om het te vertellen aan je ouders?

Gr. Pin

had ik ook even over gedacht.

voelt voor mij niet geheel prettig en wil ook niet dat de broeder/zuster dan de negatiefe reactie van mijn ouders over ze heen krijgen.

 

ik heb  nu even vakantie, en hoop het dan te kunnen vertellen

 

oja, sinds ik een tijd offline was, weet ik niet wat ik gezegd had dus, ik zat in een speciale klas. ik ben daar nu 2 maanden weg en ben nu 5 dagen aan het werk en bedenken wat ik in de toekomst wil gaan doen

Zou het kunnen dat sommige broeders en zusters zich zeg maar beschikbaar stellen om religie-kwesties met familieleden te bespreken? Ik kan me voorstellen dat jij niet de enige bent met naasten die een ander beeld qua religie hebben. Wie weet zou iemand van de bijeenkomsten, die inmiddels weet hoe om te gaan met heftige reacties, je kunnen bijstaan bij het inlichten van je ouders. 

 

Je zat in een speciale klas. Voelde je je daar beter? In ieder geval goed dat je nadenkt over je toekomst, en dat je een baan hebt om je dagen mee te vullen. 

 

Gr. Kenshin

Hey,

Je wil niet van iemand op de bijeenkomst vragen om dan die reactie over zich heen te krijgen. Zou je het aanbod wel aannemen als iemand het zou aanbieden?

Je hebt nu even vakantie van je werk en hoopt dan een momentje te vinden.

Helpt het om een datum vast te zetten of een deadline te stellen? Of maakt je dat alleen maar nerveus en weet je dat je het toch wel gaat vertellen nu?

Gr. Pin

  @Kenshin ja er zullen vast mensen zijn die zoiets ooit meegemaakt hebben maar ik ken nog niet echt iedereen en vind zoiets erg moeilijk om te vragen

die klas vond ik niet heel fijn en ben blij dat ik nu kan werken

 

@Pin als ze het aanbieden denk ik dat ik het ook erg moeilijk vind om het te accepteren..

een datum vastzetten is goed maar aan de andere kant maakt me dat heel nerveus dus is erg dubbel

 

 

Reageer