Het gaat slechter en slechter


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey allemaal,

Ik weet het niet meer....
Als je me andere topics gelezen heb weet je ongeveer hoe ik me voel.
Ik weet niet wat er aan de hand is, ik probeer iedereen in dit forum in te laten zien dat zelfmoord niet de juiste oplossing is maar zelf wil ik het ook zo graag. Ik zie geen opties meer, ik heb ruzie met iedereen en ik miss me vriendin zo erg... het doet me zoveel pijn. ik heb al 2 pogingen gedaan en ik denk dat een derde eraan kan komen.

Ik weet niet meer wat ik moet doen, ik ben bang bij al mijn keuzes

Help me.....

Ronald

694 reacties

Dat hoeft zeker niet zo te zijn. Je kan ook langer sparen zodat je eerste zeker weet dat je genoeg hebt als je terugkomt. Dan duurt het wel nog langer, maar heb je wel zekerheid. En hé, het is een groot doel hè. Het is best normaal dat het dan echt lang duurt voordat je dat hebt bereikt. Sommige mensen zijn hun hele leven bezig met het vinden en uitvoeren van een/hun doel.
@Ronald2001 niet je account verwijderen. En vooral niet opgeven! Jij bent een unieke persoonlijkheid. Zoek aub professionele hulp via de huisarts. Daar zitten meestal ook pohggz medewerkers. Zo is mijn oudste broer ook geholpen.

Mocht je weer die gedachte krijgen over de dood, please please bel 113
Dat hoeft zeker niet zo te zijn. Je kan ook langer sparen zodat je eerste zeker weet dat je genoeg hebt als je terugkomt. Dan duurt het wel nog langer, maar heb je wel zekerheid. En hé, het is een groot doel hè. Het is best normaal dat het dan echt lang duurt voordat je dat hebt bereikt. Sommige mensen zijn hun hele leven bezig met het vinden en uitvoeren van een/hun doel.

ja, dat klopt wel hoor maar ik heb er veel zin in enz maar als ik er zo over moet nadenken dan gaat mijn motivatie gewoon naar beneden..

@Ronald2001 niet je account verwijderen. En vooral niet opgeven! Jij bent een unieke persoonlijkheid. Zoek aub professionele hulp via de huisarts. Daar zitten meestal ook pohggz medewerkers. Zo is mijn oudste broer ook geholpen.

ben ik mee bezig soort van...


Mocht je weer die gedachte krijgen over de dood, please please bel 113


dat helpt me niet
ja, dat klopt wel hoor maar ik heb er veel zin in enz maar als ik er zo over moet nadenken dan gaat mijn motivatie gewoon naar beneden..Dat is ook wel begrijpelijk, maar dan moet je misschien ook denken over hoe graag je het dan écht wil. (Niet dat ik nu twijfel aan je doel hoor, je stelt hele reële eisen.)
nee ik snap je hoor, ja hoe graag wil ik het...
moeilijk uit te leggen, ik wil t gwn een keer meemaken in me leven, die mensen helpen en het land zien dusja best wel erg...

Dat hoeft zeker niet zo te zijn. Je kan ook langer sparen zodat je eerste zeker weet dat je genoeg hebt als je terugkomt. Dan duurt het wel nog langer, maar heb je wel zekerheid. En hé, het is een groot doel hè. Het is best normaal dat het dan echt lang duurt voordat je dat hebt bereikt. Sommige mensen zijn hun hele leven bezig met het vinden en uitvoeren van een/hun doel.ja, dat klopt wel hoor maar ik heb er veel zin in enz maar als ik er zo over moet nadenken dan gaat mijn motivatie gewoon naar beneden..


@Ronald2001 niet je account verwijderen. En vooral niet opgeven! Jij bent een unieke persoonlijkheid. Zoek aub professionele hulp via de huisarts. Daar zitten meestal ook pohggz medewerkers. Zo is mijn oudste broer ook geholpen.ben ik mee bezig soort van...

Geweldig dat je bezig bent met hulp / begeleiding!

Mocht je weer die gedachte krijgen over de dood, please please bel 113
dat helpt me niet


Ik hoop dat jij een dan een andere 'rem' hebt.
nope, niet echt een rem of iets dusja
nope, niet echt een rem of iets dusja

Ik hoop dat jij dat gevoel / stemmetje (lastig te omschrijven) dan weet te onderdrukken.
Ik kom wat vaker op dit topic je opzoeken,
Big hug!
nee, ik kan het niet echt onderdrukken of iets, of naja niet goed genoeg, het stapelt zich op en dan gaat t er een keer uit, via Snijden of paniekaanvallen.. dus het is net of je dat goed onderdrukken vind
Lieve Ronald,
Je bent op het forum altijd superpositief en lief. Je moet geen zelfmoord plegen! Dat is zonde van alles! Van je toekomst, familie maar ook van de aardbeien, pannenkoeken en kersen die je niet meer zal kunnen proeven, de sneeuw die je dan niet meer kan voelen, de bloemen en versgebakken appeltaart die je niet meer kan ruiken en de sneeuwklokjes, en de bladeren bezaaide herfstbladeren die je niet meer kan zien. Geef het niet op!
@Jasmijn . ik weet dat je me wilt helpen, maar dat alles zou ik niet echt missen hoor
Hey Ronald2001

Na het doorlezen van de laatste reacties in dit topic, heb ik het gevoel dat een van de dingen waar je mee zit de respectloosheid van bepaalde mensen is. Dat begrijp ik heel goed. Het is niet ok dat sommige mensen hun mening op een grove manier meedelen, alsof zij degenen zijn die de absolute waarheid kennen. Ook al kenden ze die waarheid, zouden ze moeten begrijpen dat grof en onbeleefd zijn niet kan.

Ik vind het heel mooi hoe iemand steun kan vinden in bv. religie. Zelf ervaar ik dat, wanneer ik over bepaalde elementen of wijsheden uit bv. het Boeddhisme of de Japanse cultuur begin, ik snel de ‘Kenshin, houd toch op met je onzin!’ naar mijn hoofd krijg, terwijl ik iemand wilde steunen. Ik heb het gevoel dat jij iets soortgelijks ervaart. Ook al zijn mensen het niet met je eens, zouden ze niet zo grof moeten reageren zoals ze soms doen.

Deze video inspireert je misschien. Het gaat erover dat iedereen zijn eigen pad kiest, en dat dat helemaal prima is. Iedereen doet andere ervaringen op, en groeit op zijn of haar eigen manier.

Ik hoop dat je een optie vindt om vrijwilligerswerk te doen op een mooie plek. Je lijkt daar de juiste ingesteldheid voor te hebben.

Ik weet niet of je hier veel aan gehad hebt, maar wilde dit slechts even delen.

Groetjes
Kenshin
Zelfmoord is nooit een optie! Ik zit ook in de shit en ik weet niet hoe ik dit moet oplossen. Maar zoek iets wat je gelukkig maakt. Ik ben zelf ook zwaar depressief en ik denk ook vaak aan zelfmoord. Alleen, ik vond 2 jaar terug iets wat me echt gelukkig maakt en dat houd me overeind. Bij mij mijn lease pony Indy. Als ik aan zelfmoord denk denk ik aan Indy en dan zeg ik nee tegen mezelf. Omdat ik niet zonder hem en hij niet zonder mij kan!! Bovendien helpt het om te denken aan je leven als de shitzooi eindelijk voorbij is. Probeer je voortestellen hoe gelukkig je later kan zijn, met bijv. droombaan enz. Bovendien kunnen wij allemaal jouw niet missen. Jij steunt ons met problemen en zo ook andersom!!!!😉
Na het doorlezen van de laatste reacties in dit topic, heb ik het gevoel dat een van de dingen waar je mee zit de respectloosheid van bepaalde mensen is. Dat begrijp ik heel goed. Het is niet ok dat sommige mensen hun mening op een grove manier meedelen, alsof zij degenen zijn die de absolute waarheid kennen. Ook al kenden ze die waarheid, zouden ze moeten begrijpen dat grof en onbeleefd zijn niet kan.

yep, maar ik kan gerust tegen mensen die dan grof gaan praten ofz maar sommige gaan ook zo vooroordelend zijn enz en daar word ik zo geirriteerd van

Ik vind het heel mooi hoe iemand steun kan vinden in bv. religie. Zelf ervaar ik dat, wanneer ik over bepaalde elementen of wijsheden uit bv. het Boeddhisme of de Japanse cultuur begin, ik snel de ‘Kenshin, houd toch op met je onzin!’ naar mijn hoofd krijg, terwijl ik iemand wilde steunen. Ik heb het gevoel dat jij iets soortgelijks ervaart. Ook al zijn mensen het niet met je eens, zouden ze niet zo grof moeten reageren zoals ze soms doen.


Precies dit, gwn precies

Deze video inspireert je misschien. Het gaat erover dat iedereen zijn eigen pad kiest, en dat dat helemaal prima is. Iedereen doet andere ervaringen op, en groeit op zijn of haar eigen manier.


wauw, ik ga sws niet iets anders doen omdat andere mensen dat willen maar ze maken het zo moeilijk om sommige dingen vol te houden


Ik hoop dat je een optie vindt om vrijwilligerswerk te doen op een mooie plek. Je lijkt daar de juiste ingesteldheid voor te hebben.


ik hoop het. ben al in gesprek met aantal Organisatie's,(zal de naam niet zeggen).


Ik weet niet of je hier veel aan gehad hebt, maar wilde dit slechts even delen.


jawel hoor, reacties zijn altijd welkom


Zelfmoord is nooit een optie!

soms is t een optie...

Maar zoek iets wat je gelukkig maakt.


niet veel eigk

Bovendien kunnen wij allemaal jouw niet missen. Jij steunt ons met problemen en zo ook andersom!!!!😉


nouja, denk niet dat ik geheel gemist zo worden lol
hi dus even een kleine update wat niks met die instelling gebeueren te maken heb.

ik ben dus vrijwel nooit meer op school want die druk en alles kan ik niet aan.
ik dacht dus ik meld maar even globaal bij me mentoor dat ik gwn niet lekker in me vel zit en de druk niet aankan en er daarom dus niet ben.

nou... ik heb geen vertrouwen in mensen dus om dit te doen was heel moeilijk.
ik begon met me verhaal en mijn mentor was zo ongeintresseerd en zei: over 15 minuten heb ik wel een afspraak dus doe maar even snel.
en: ja dit is wel echt je eigen schuld
en: je moet wel op school komen want school is wel even belangrijker(dan mijn gezondheid...)

ik was dus echt enorm in paniek want ik had niet zoiets verwacht en opeens zegt hij loop maar mee en brengt me bij 2 andere oudere vrouwen en zegt ja deze jongen heeft dit en dit(dus wat ik tegen hem had verteld in vertrouwen....) en kunnen jullie maar met hem praten want ik moet weer gaan.

die vrouwen hebben ook niks gedaan behalve dat dus me probleem dat ik met 1 iemand even wilde bespreken nu bij bijna alle docenten ligt en mij verplicht is naar school te komen..
Hey Ronald2001

Stomme mentor. Echt een ondoordachte reactie van hem. Niet ok dat hij met het vertrouwen dat jij hem gegeven heeft, niet correct is omgegaan.

Jij hebt een goede stap gezet, en ik ben erg boos op die mentor dat hij van die goede stap een negatieve ervaring heeft gemaakt. Jij hebt de moed gehad naar hem toe te komen, en hij beloont je hier niet voor. Echt niet ok van hem.

Een professioneel iemand kan je een attest bezorgen dat je (tijdelijk) niet in staat bent om school te lopen. Ik weet niet hoe ver je staat met de instelling, maar ook van daaruit kunnen ze je hiermee helpen.

Dat ik niet reageer op je topic over de instelling, komt omdat ik er niet genoeg over weet. Ik wil je graag helpen, maar er zijn anderen die dat beter kunnen. Wel ben ik begaan met hoe het met je gaat.

Groetjes
Kenshin
Een professioneel iemand kan je een attest bezorgen dat je (tijdelijk) niet in staat bent om school te lopen. Ik weet niet hoe ver je staat met de instelling, maar ook van daaruit kunnen ze je hiermee helpen.

niet ver, de wil is er wel maar durf het niet enz dus moet nog moed verzamelen en dergelijke. ja zo'n attest dan zit ik ook weer met me vrienden en dat ik achter ga lopen etc..

Dat ik niet reageer op je topic over de instelling, komt omdat ik er niet genoeg over weet. Ik wil je graag helpen, maar er zijn anderen die dat beter kunnen. Wel ben ik begaan met hoe het met je gaat.


Geeft niet hoor! je reageert al heel vaak op mijn andere topics. ik blijf deze update over bepaalde gebeurtenissen alleen maak aparte topics aan al gaat t over iets specifieks dus die instelling
Hoi Ronald,

Wat een sukkel is die mentor van jou! Hij zou zich diep moeten schamen! 😠

Ik hoop echt met heel mijn hart, dat deze gebeurtenis er niet voor gaat zorgen dat je in het vervolg niet meer naar iemand toe stapt. Het lag aan deze man, niet aan jou!

Jij bent al van de middelbare school af, toch? Want ik heb veel contact met de schoolarts, omdat ik een aangepast rooster volg. Ik kom minder naar school, maar doe wel gwn alles wat moet. Zoiets zou jij ook best kunnen regelen. Dat je een aangepast programma krijgt. Ik weet alleen niet bij wie je daarvoor moet zijn op je vervolgopleiding...

Je zou dit kunnen neerleggen bij de vertrouwenspersoon. Het lijkt me sterk dat het vertrouwenspersoon ook zo'n zak is. Deze mensen zijn hiervoor getraind, dus zouden gewoon begripvol moeten reageren.

Ik wil je wel nog even een compliment geven, dat je naar je mentor bent gestapt. Dat was zeker moeilijk en zeker een slimme zet!

Gr. Pin
Beste Ronald2001

mijn advies is om naar 113.nl te gaan .
daar kan je ook met een eigen psycholoog praten dat is annoniem en gratis je kan bellen en chatten en niemand hoeft daar achter te komen .
weet jou omgeving dit al?
of is er iemand in jou omgeving waar mee je kan praten?
niet opgeven hou de moet in het forum kan niet zonder jou.
Ik hoop echt met heel mijn hart, dat deze gebeurtenis er niet voor gaat zorgen dat je in het vervolg niet meer naar iemand toe stapt. Het lag aan deze man, niet aan jou!

eigenlijk wel, aldoor word zoiets gedaan en overal word gezegd dat je mentor hier de juiste persoon voor moet zijn..

Jij bent al van de middelbare school af, toch?


yup, maar denk niet dat het lukt aangezien ik dan achter ga lopen met alles

Je zou dit kunnen neerleggen bij de vertrouwenspersoon. Het lijkt me sterk dat het vertrouwenspersoon ook zo'n zak is. Deze mensen zijn hiervoor getraind, dus zouden gewoon begripvol moeten reageren.


weet ik nog niet

Ik wil je wel nog even een compliment geven, dat je naar je mentor bent gestapt. Dat was zeker moeilijk en zeker een slimme zet!


dankje!


Beste Ronald2001

mijn advies is om naar 113.nl te gaan .
daar kan je ook met een eigen psycholoog praten dat is annoniem en gratis je kan bellen en chatten en niemand hoeft daar achter te komen .
weet jou omgeving dit al?
of is er iemand in jou omgeving waar mee je kan praten?
niet opgeven hou de moet in het forum kan niet zonder jou.



sorry maar 113 helpt me totaal niet..
eigenlijk wel, aldoor word zoiets gedaan en overal word gezegd dat je mentor hier de juiste persoon voor moet zijn..Je mentor is hier ook de juiste persoon voor. Mits je mentor ook de juiste persoon is voor de mentor-titel. Jouw ''mentor'' is dat duidelijk niet... Jammer dat deze man het voor je heeft verpest :(

yup, maar denk niet dat het lukt aangezien ik dan achter ga lopen met allesEr kunnen afspraken worden gemaakt voor werk op maat (dus eventueel verminderen van lesstof e.d.)

Gr. Pin
Je mentor is hier ook de juiste persoon voor. Mits je mentor ook de juiste persoon is voor de mentor-titel. Jouw ''mentor'' is dat duidelijk niet... Jammer dat deze man het voor je heeft verpest :(

ja uhm, dat ga ik dus maar even een tijdje niet proberen zegmaar...

Er kunnen afspraken worden gemaakt voor werk op maat (dus eventueel verminderen van lesstof e.d.)


ja maar die lesstof heb ik toch nodig met me examens enz? daarnaast heb ik dan ook het probleem van stage lopen
ja uhm, dat ga ik dus maar even een tijdje niet proberen zegmaar...:(

ja maar die lesstof heb ik toch nodig met me examens enz? daarnaast heb ik dan ook het probleem van stage lopenIk heb precies dat. Toch zijn er echt wel meer dingen mogelijk dan je vaak denkt. Ik heb er ook niet precies verstand van, maar m'n moeder had met de schoolarts gesproken en die zei dat er heel veel mogelijk was om onderwijs op maat te bieden. I'm sure dat dat ook kan bij je vervolgopleiding.
Ik heb precies dat. Toch zijn er echt wel meer dingen mogelijk dan je vaak denkt. Ik heb er ook niet precies verstand van, maar m'n moeder had met de schoolarts gesproken en die zei dat er heel veel mogelijk was om onderwijs op maat te bieden. I'm sure dat dat ook kan bij je vervolgopleiding.

dan zal ik dat wel even bespreken(met iemand anders dan me mentor in ieder geval), zelf zat ik te denken aan een tussenjaar om gewoon even helemaal weer rust te hebben
dan zal ik dat wel even bespreken(met iemand anders dan me mentor in ieder geval), zelf zat ik te denken aan een tussenjaar om gewoon even helemaal weer rust te hebbenAls je dat fijn vindt, zou ik dat zeker doen. Als ik geen vrienden op school zou hebben, zou ik dat al lang en breed hebben gedaan.

Goed van je dat je dit gaat proberen!

Reageer