Het gaat niet zo goed met mij?

  • 1 December 2017
  • 29 reacties
  • 936 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi ik ben angelv!!!

Ik hed last van hyperventielatie.
Ik hed dit al van af de zomer vakantie.
Eerst duuren het niet zo lang.
Zo als een uurtje.
Maar nu duurt het langer zelf 8 uur kan het duuren.
Ik krijg het op school of op de fiets.
Het is niet leuk.
Ik ben vaak in het ziekenhuis.
Ik hed al 4 opnamens achter de rug in het ziekenhuis.
Meer vandaag kreeg ik weer een aanval op school.
Ze hedden een klas vrij moeten maaken voor mij.
De ziekenauto was er aan ge komen op school.
Ik hed wel 6 uur op de SEH (spoedeisende hulp) ge legen.
Daar na kwam een psychiater er aan.
Hij zij dat ik moet blijfen.
Toen moest ik een pilletje in nemen wat ik niet wou.
Ze hedden het zo in mijn mond gestopt en meteen water er achteraan.
Nu wil ik niet drinken.
Ik krijg nu wel hulpverlening.
Ik had een psygeloog en die kon mij niet helpen.
Nu zit in behandeling bij een psychiaterin behandeling.
En ik kreeg eerst hulp met mijn trauma van een busongeluk.
Dat was EMDR therapie maar ik kreeg een aanval daar en ze waaren er mee
Gestopt.



Met mijn broer gaat het niet goed.
En mijn ouders zijn er helemaal door heen.

En ik zit op een praktijk school.
En ik kan daar geen diploma halen.
En ik wil dat wel heel graag.

En ik hed niet veel vrienden op school.
Ik voel mij heel erg eenzaam.

En ik denk als het zo door gaat dat ik depresief word.

Sorry voor mijn langen verhaal
Bedankt voor het lezen.

Liefs angelv Xxx

29 reacties

Hoi!

Dat is best heftig. Je hebt vaak last van hyperventilatie, en bent er zelfs door in het ziekenhuis beland. Ze hebben je daar tegen je zin in een pilletje gegeven, wat ik op zich ook niet vind kunnen, maar in sommige situaties kan het even niet anders.

Je bent nu nog in het ziekenhuis? Je gaat hulp krijgen, dat is goed. Dat busongeluk kan er iets mee te maken hebben. Zulke traumatische ervaringen vergeet je niet zo snel.

Ik denk dat je moet blijven zoeken naar een therapie die voor jou werkt. Er bestaan zo veel soorten therapieën, en er zit er vast eentje tussen die voor jou werkt, alleen is het een uitdaging die te vinden. Je staat er niet alleen voor, je hebt een hele hoop hulp om je heen.

Op je huidige school kun je geen diploma halen. Nog niets verloren. Tegenwoordig zijn er allerlei mogelijkheden om, zelfs op latere leeftijd, je diploma nog te halen. Maak je daar nu niet te veel zorgen om, je gezondheid gaat voor.

Je zou eens een gesprek kunnen hebben met je hele gezin en een psycholoog erbij. Zo kan iedereen zijn deel van het verhaal vertellen en kunnen jullie een manier zoeken waarop jullie elkaar kunnen steunen.

Laat het niet tot een depressie komen. Beter voorkomen dan genezen. Vertel maar aan je hulp dat je het vermoeden hebt dat je in een depressie gaat vallen als het zo doorgaat. Misschien kunnen ze je dan specifiekere hulp bieden.

Vrienden is iets heel belangrijk, maar panikeer niet als je nu nog niet de juiste personen gevonden hebt. Je bent nog jong en hebt nog veel tijd om goeie vrienden te maken. Nu zou het natuurlijk fijn geweest zijn om iemand rond je te hebben, maar de kans is groot dat je je echte vrienden pas later in je leven ontmoet.

Misschien is een praatgroep iets voor jou. Dat voorval met die bus kan hier een onderliggende oorzaak van je hyperventilatie zijn, en praten met mensen die hetzelfde hebben meegemaakt kan hierbij helpen. Wie weet kom je daar nog een paar goede vrienden tegen.

Groetjes
x
Je psychiater komt naar je school toe. Dat is spannend, maar ik geloof dat het kan helpen.
Waarom wil school je die toestemming niet geven? Ik vind dat jij nu vooral je eigen gevoel moet laten spreken, en als je je niet goed voelt op je huidige school, ga je best naar een andere. Kun je hierover praten met je mentor of psychiater?

Dat steeds slechter gaan voelen is echt niet fijn. Je hebt ptss, dus er is in je verleden iets gebeurd dat nu nog een uitwerking heeft in je dagelijkse leven. Je hebt nachtmerries en hierdoor slaap je slecht. Ik ken een paar trucjes tegen nachtmerries.
Mag je bij je ouders in het grote bed slapen? Klinkt misschien een beetje gek, maar het kan wel helpen. Als je naast een vertrouwd iemand ligt voel je je vaak minder alleen. Bij een vriend(in) slapen kan ook helpen. Wat je dan kunt doen is elke keer dat je bij een vertrouwd persoon gaat slapen, een knuffel meenemen, en als je dan weer in je eigen bed ligt, met die knuffel naast je, dan associeer je die knuffel met die vertrouwde persoon en veiligheid. Misschien is dat wel iets voor jou.

Je durft over je slaapproblemen niet te vertellen aan je psychiater omdat je bang bent voor meer pillen. Dat is begrijpelijk, maar gezien de ernst van de situatie lijkt het me toch handig helemaal open te zijn. Vertel maar gerust dat je geen pillen wilt, maar dat je wel eerlijk wilt zijn. Met praten bereik je vaak al veel.

Kerst is voor veel mensen een moeilijke periode. Voor anderen is het weer de gelukkigste van het jaar, maar eerlijk gezegd vind ik het ook maar een gedoe. Een hele familie die zich zit vol te proppen met bergen voedsel terwijl er zo veel mensen alleen thuis zitten. No offense naar de mensen die hiervan genieten, dit is gewoon hoe ik het aanvoel.

Heel veel succes!

Groetjes
x
Ok, praat dan maar eens goed met die psychiater. Je hebt het recht je mening over die pillen en opname te geven, zo weet zij ook hoe jij erover denkt. Een behandeling is alleen nuttig als je er zelf achter staat, en dit geldt ook voor school. Ik denk dat je eens goed aan je school moet uitleggen dat jij je niet akkoord voelt met hoe zij denken. Misschien vinden ze dan een oplossing voor jou.

Groetjes
x
Je school lijkt je niet te begrijpen. Ze zeggen dat je niet genoeg voor jezelf opkomt, maar wanneer je dat doet, vinden ze je brutaal. Dat je naar school moet komen wanneer je geen les hebt vind ik ook vreemd, maar ik ken jouw schoolsysteem niet, dus daar kan ik geen uitspraak over doen. Hebben jullie een bibliotheek of computerlokaal? Daar kun je je bezighouden.

Praat maar over school met je psychiater. Misschien kan die de logica van jouw school aan jou uitleggen, en aan de school kan hij/zij dan jouw visie uitleggen.

Je kunt school ook een mail schrijven dat je het echt niet snapt, en misschien sturen ze dan een mail terug met een gedetailleerde uitleg, zodat het allemaal wat duidelijker wordt.

Misschien kom je, omdat deze situatie heel frustrerend is, wat brutaal over, maar volgens mij is dat jouw bedoeling niet. Zeg dat ook maar tegen de school, dat je helemaal niet brutaal wilt overkomen.

Goed dat je ouders rekening met je houden. Als Kerstmis jou geen vreugde brengt, heeft het geen zin dat je uren aan die tafel gaat zitten. Doe maar iets dat je zelf fijn vindt.

Groetjes
x
Je hoeft je helemaal niet schuldig te voelen omdat je problemen hebt. Jij wilt die problemen niet, en ze zijn jouw schuld niet.

Heeft de school geen plekje voorzien voor leerlingen die naar school moeten komen maar die geen les hebben? Een studielokaal bijvoorbeeld?

Overgevoelig voor prikkels is vervelend. Goed dat je hier met je psychiater over praat. Inderdaad oppassen voor een dwangstoornis, want die zijn heel irritant. Heeft je psychiater iets voorgesteld waardoor je die dwangstoornis kunt voorkomen?

Groetjes
x
Dit heeft zeker zin. Het is allemaal veel, maar als je het in kleine stukjes opdeelt, is het doenbaar.

Lief dat je zo inzit met je ouders. Dat is begrijpelijk, en het is vast zwaar voor ze, omdat ze om je geven. Misschien kunnen je ouders eens met een psycholoog gaan praten, zodat zij ook eens al hun gevoelens kwijt kunnen en dat ze wat raad meekrijgen over hoe hiermee om te gaan.

Het kan even duren voor je het medicijn gevonden hebt dat bij jou past. Vaak zijn er verschillende soorten medicijnen, elk met hun eigen manier van werken, en heb je het juiste nog niet gevonden. Dat is geen reden tot paniek. Er zijn weinig mensen die van de eerste keer het juiste medicijn voor hun vinden.
Bijwerkingen zijn niet fijn, dus het lijkt me handig dat je hierover mailt aan je psychiater. Misschien kan zij je tips geven hoe hiermee om te gaan.

Je psychiater heeft gelijk dat ze niet alles tegelijk wilt doen. Je moet niet de hele berg voor je zien, maar kleine stapjes. Stap na stap, en uiteindelijk sta je op de top.

Groetjes
x
Goed dat je weer stage mag lopen! Handig dat die psycholoog met school heeft gesproken.

Die hyperventilatie blijft wel vervelend. Misschien kan je iets proberen als meditatie of yoga? Eén of twee keer per dag, zodat je rustig wordt. Je kunt ook naar yogalessen gaan, daar is het vaak heel rustig.

Hebben jij en je broer veel steun aan elkaar? Praten jullie over jullie gevoelens? Jullie kunnen een grote steun voor elkaar zijn. Toen het met mij slecht ging en met een goede vriend ook, hadden we zo'n ding dat we, als we naar huis gingen, zeker vijf keer tegen elkaar 'tot morgen' zeiden, omdat we dan beiden gemotiveerd waren om door te zetten, om de belofte dat we elkaar zouden terugzien niet te breken. Jij zou dat ook met je broer kunnen doen.
Wel goed dat hij ook met een psycholoog praat. Helpt dat hem?

Die verslagen over jezelf zijn altijd lastig. Ik had het vorige week nog op een examen, de 'stel jezelf voor' oefening. Echt hatelijk, aangezien ik mezelf amper ken.
Je kunt schrijven over hoe je met situaties omgaat, hoe je veranderd bent ten opzichte van vroeger, hoe je je nu voelt... Het hoeven niet per se hobby's of toekomstplannen te zijn, je focussen op het nu is ook al prima.

Groetjes
x
Ok, meditatie en sporten is niet jouw ding. Zou tekenen helpen? Je emoties op papier zetten?
Hoe bang of paniekerig ik ook ben, meditatie, vooral focussen op ademhaling, helpt me best goed. Soms kan ik het niet alleen en dan helpt iemand me.

Dat verleden lijkt nog een heel grote invloed op jou te hebben. Als je met je psycholoog praat, praat je dan ook over je verleden? Over wat er toen gebeurd is? Het is eng, praten over nare gebeurtenissen, maar wanneer je ze uit die verdrongen plek haalt in jezelf, kun je het een plaats geven. Dit kun je doen door te praten.

Ik vind het jammer dat jij en je broer elkaar niet steunen. Jullie zouden veel steun aan elkaar kunnen hebben. De psycholoog die hij nu heeft lijkt niet echt te helpen, dus dan heeft het ook niet veel zin dat hij daarbij blijft. Het is uitzonderlijk dat je meteen de juiste psycholoog voor jou vindt. Veel mensen moeten eerst een tijdje zoeken. Het is het zoeken wel waard, want een goede psycholoog is een hele grote hulp.

We helpen je hier graag. Als je graag eens met iemand van de KinderTelefoon praat kun je altijd een keertje bellen of chatten. Je vindt de info hiervoor op deze site. Zij kunnen je heel goed helpen en het is gewoon fijn om even met iemand te praten. Waarschijnlijk komen zij met een paar goede voorstellen over hoe je met deze zaken om kunt gaan.

Groetjes en een hele dikke knuffel! Ik hoop dat het snel beter met je gaat gaan!
x
Het gaat niet beter. Dat vind ik jammer om te horen, want je hebt het al heel zwaar gehad.

Het valt je ouders op dat het niet beter met je gaat. Hoe gaan ze hiermee om? Steunen ze je goed?
Je bent vaak bang. Ik denk dat het kan helpen om een plek te maken waar je tot rust kan komen. Een plek die je associeert met veiligheid en rust, je kamer bijvoorbeeld. Maak die gezellig en probeer om dingen die je bang maken zoveel mogelijk buiten te houden.

Ik vind het heel erg dat je aan zelfmoord denkt. Eens chatten of bellen met de KinderTelefoon kan helpen. Je kunt ook altijd terecht bij de zelfmoordlijn.
https://www.113.nl
Deze twee kunnen je heel erg goed helpen. Ze zijn er voor mensen als jij die het even niet meer zien zitten.

Ik vind het wel heel goed dat je aan sporten doet! Dat is een erg goed idee, aangezien tijdens het sporten een stofje in je hersenen vrijkomt waar je vrolijk van wordt.

Fijn om te horen dat het met je broer weer beter gaat. Misschien kun je aan je broer tips vragen i.v.m. hoe hij zich beter is gaan voelen?

Kerst was ok, maar het vuurwerk van oud en nieuw zorgt voor teveel prikkels. Dat snap ik wel, ik vind vuurwerk best eng, omdat het me doet denken aan geweerschoten. Bij mij gaat het niet zozeer om de prikkels, maar meer om de associatie erbij.
Ik ga proberen om morgen goed bezig te zijn met bv. sporten, zodat ik moe ben in de avond en snel in slaap val. Met wat geluk slaap ik door het voorwerk heen.
Je kunt ook oordopjes proberen. Naar muziek luisteren kan helpen als afleiding. Rustige meditatiemuziek kan je kalmeren.

Doe nu vooral waar jij je goed bij voelt. Je bent al goed bezig met het sporten. Genoeg drinken is ook belangrijk. Thee is een aanrader, vooral kamillethee, daar word je rustig van.

Je kunt je psychiater mailen over hoe het nu met je gaat. Misschien heeft je psychiater tips voor je i.v.m. hoe om te gaan met de prikkels van het vuurwerk.

Groetjes
x
Je hebt er goed aan gedaan om met de KinderTelefoon te praten. Een goed gesprek en de tips die je meekrijgt hebben je vast geholpen, ook al merk je dat niet.

Je wordt doorgestuurd naar een andere psycholoog. Is dat een psycholoog die je nog niet kent? Het is mogelijk dat je de psycholoog die bij jou past nog niet gevonden hebt, en dat ze je daarom steeds doorsturen, zodat je de psycholoog die bij jou past vindt.
Ik begrijp dat je er geen zin meer in hebt, en dat steeds doorgestuurd worden ontmoedigend is, maar de juiste psycholoog vinden is het zoeken waard. Als je iemand gevonden hebt die je begrijpt en waar je graag mee praat, krijg je daar zoveel energie van dat je die hele zoektocht naar de juiste psycholoog kunt relativeren.

Die hyperventilatie is niet fijn. Krijg je daarvoor die medicatie? Het kan een idee zijn om de bijsluiter van de medicatie die je hebt eens door te lezen, en misschien vind je dan dat één van de medicijnen die je neemt als bijwerking hyperventilatie heeft. Er is soms een mogelijkheid om op andere medicatie over te stappen, die hetzelfde behandelt, maar misschien beter bij jou past. Dit bespreek je best een met je huisdokter of psycholoog.

Schrijf maar alles op wat je kwijt wilt. Dingen opkroppen is niet goed, en het is fijn om een uitlaatklep te hebben.

Blijf volhouden. Hoe donker alles er nu ook uitziet, er komt altijd een lichtpuntje aan.

Groetjes
xx
Hey @angelv

Ik ben blij wat van je te horen 🙂 Het is even beter gegaan, maar nu voel je je weer wat minder. Ik hoor wel graag dat het met jou en je ouders beter gaat. Je hebt het gevoel dat je er alleen voor staat. Er alleen voor staan doe je eigenlijk nooit, want er is altijd iemand die jou wil helpen. Je ouders zijn er voor je, professionele hulp is er voor je, wij hier op het forum zijn er voor je, de moderatoren van het forum en de bel- en chatsessies zijn er voor je... dat is toch al wat :)

Kun je bepalen waardoor je je beter bent gaan voelen? Had het te maken met een bepaalde gebeurtenis, of met het wegvallen van iets? Om je weer beter te voelen, kan het helpen hetgeen waar je je beter door ging voelen, nog meer op te zoeken.

Weet je waardoor je je weer minder goed bent gaan voelen? Het is belangrijk dat je focust op je geluk, en dingen die je ongelukkig maken zo veel mogelijk achterwege laat. Dit hoef je niet alleen te doen, je ouders kunnen je hierbij helpen.
Je weet niet waarom je je beter voelde. Dat kan, soms zijn je gevoelens niet te verklaren.

Je krijgt hulp, maar die snappen je niet. Dat is vervelend. Ik denk dat het belangrijk is dat je aangeeft dat ze jou niet snappen, zodat ze kunnen blijven doordenken over hoe het wel zit.

Forummers snappen je wel. Dat gevoel heb ik ook vaak. Blijf hier maar steun zoeken, want wij zijn er voor jou.

Je vriend luistert niet naar jou. Van een vriend zou je inderdaad verwachten dat hij luistert. Misschien heeft hij het zelf moeilijk, of vindt hij het moeilijk om jou verdrietig te zien. Je mag gerust aan je vriend zeggen dat je het jammer vindt dat hij niet naar je luistert.

Die vriendin die je uitschold, was waarschijnlijk geen echte vriendin. Ze was vast bang je te verliezen, en heeft je daarom van iedereen geïsoleerd. Dat is niet ok van haar, ze mag jouw kansen op vriendschappen niet van je weghouden.
Hierdoor ben je je beste vriendin kwijtgeraakt. Kun je aan haar uitleggen wat er gebeurd is, i.v.m. de vriendin de je vriendschappen blokkeerde? Misschien snapt zij jou dan beter.

Contact zoeken kan lastig zijn. Ik heb er ook moeite mee. Meestal probeer ik gewoon aardig te doen, en dan wacht ik af wie aardig terugdoet. Als iemand aardig terugdoet, probeer ik daar meer tijd mee door te brengen, of vaker een gesprek mee te voeren.

Ik vind het heel dapper van jou dat je, ondanks dat je het moeilijk hebt, blijft doorzetten. Jij bent een sterk persoon, en jij kunt hierdoor geraken.
Je psycholoog en psychiater leggen alles heel herhalend uit, omdat ze denken dat jij dingen minder snel snapt. Dat kan frustrerend zijn. Ze willen er vast zeker van zijn dat jij goed begrijpt wat zij gaan doen om jou te helpen.

Jij mag zeggen wanneer je het snapt. Desnoods leg je het zelf uit, zodat zij zien dat jij het snapt. Een leerachterstand hoeft inderdaad niet te betekenen dat je minder snel bent op andere vlakken.

Ik ben van mening dat je een zekere klik moet hebben met je hulp. Er moet een zekere vertrouwensband zijn, anders is de kans klein dat die hulp gaat werken voor jou.

Ik herken me volgens mij een beetje in wat jij zegt. Mijn psychiater is zeer goed, en ik geloof dat hij een enorme hulp kan zijn voor anderen, maar het is mijn "type" niet. Ik durf niet eerlijk tegen hem te zijn, en zou bv. nooit durven huilen waar hij bij is. Ik zou beter een andere psychiater zoeken.

Naar mijn mening mag je dit aangeven, zodat zij op zoek kunnen gaan naar andere hulp of een andere aanpak. Er zijn zo veel mensen, en zo veel mogelijkheden op het gebied van hulp. Er zit er eentje tussen die bij jou past, alleen kan het een zoektocht zijn die te vinden. Die zoektocht is het echter waard.

De band met je ouders was verbeterd. Kun je het er met hen over hebben? Zij kunnen helpen en steunen bij het zoeken naar de juiste hulp voor jou.
Hoi @AngelV

Je krijgt andere hulp. Ik kan me voorstellen dat telkens een nieuwe aanpak vermoeiend en ontmoedigend kan zijn. Je bent een doorzetter, aangezien je blijft vechten om hieruit te komen. Er zijn heel veel hulpmethodes. Het kan een lange weg zijn de juiste voor jou te vinden, maar wanneer je die gevonden hebt, besef je vaak dat het de moeite waard was.

Je kan er niet tegen als alles anders gaat. Nieuwe dingen en veranderingen kunnen eng zijn. Het kan helpen je nieuwe hulp om verduidelijking te vragen, zodat je weet wat er gaat gebeuren. Zij kunnen waarschijnlijk antwoorden geven op de vragen waar jij mee zit. Dat zal een hoop onzekerheid wegnemen.

Medicijnen kunnen een grote hulp zijn, maar als je je er niet goed bij voelt, raad ik je aan dit met je hulp te bespreken. Jullie kunnen allebei uitleggen hoe jullie denken over de medicijnen. Het kan dat jullie tot een oplossing komen, als jullie elkaars standpunt kennen.

Dat je iedereen wilt helpen maakt jou een heel mooi persoon. Je moet er echter ook voor jezelf zijn. Terwijl je er voor anderen bent, mag je jezelf niet uit het oog verliezen.

Je wilt gewoon zijn, zonder de problemen en zorgen. Problemen en zorgen zijn niet fijn, het is normaal dat je daar vanaf wilt. De hulp die je krijgt kan je daarmee helpen.

'Gewoon' zijn hoeft niet. Iedereen is uniek, en dat is ok. Jij mag je unieke zelf zijn.

Heel lief dat je die vriendin wilt helpen. Haar situatie is heftig. Je kan met haar praten, en zeggen dat je er voor haar bent. Het kan goed zijn dat ze dit met haar mentor bespreekt, aangezien de mishandeling thuis moet stoppen. Haar mentor kan hier de nodige stappen voor ondernemen.

Zij is er vast ook voor jou. Jullie kunnen samen voor het doel 'gelukkig worden' gaan. Jullie hebben het allebei moeilijk, en kunnen steun vinden bij elkaar. Als het goed voelt met haar te praten, kan je jouw zorgen aan haar toevertrouwen.

Niet fijn dat mensen alleen met hun problemen naar je toekomen. Het geeft aan dat ze jou vertrouwen, en zien als een behulpzaam iemand, maar ze zouden jou inderdaad meer mogen betrekken bij leuke dingen.
Jij kan hierin de eerste stap proberen zetten, en een leuk iemand vragen of die eens meewil naar de bioscoop of het park. Iets dat jij leuk vindt. Misschien zien anderen dan in dat ze ook naar jou kunnen komen voor leuke dingen.

Ik kan ook niet van het leven af. Er zijn mensen die dat pijn zou doen, dus ik moet verder leven. Voor nu is het belangrijk dat je blijft doorzetten, met welke reden dan ook. Als die reden momenteel leven voor anderen is, dan is dat zo. Ik hoop dat je vroeg of laat een reden vindt om voor jezelf te leven, want dat verdien je.

Je kan met de personen praten waar jij je goed bij voelt. Jij hebt al zo veel gedaan voor anderen, jij verdient ook steun.
Hoi!!

Mijn psychiater komt naar mijn school toe.
Wat vind ik het spanend.
En ik weet wel dat ik nog altijd naar een anderen school kan maar
Daar hed ik de toestemming van de school waar ik nu op zit.
En dat willen ze niet geefen.

Ik begin mij steets depresiefer te voelen.
Ik weet niet of het door dat ik ptss hed of dat ik echt depresief word.
Weet iemand nog iets te doen tegen nachtmerries???
Ik slaap snachts niet allen
Overdag.
En ik wil het niet aan mijn psychiater vraagen dan krijg ik
Nog meer medicijnen.

En het word weer kerst
En daar word ik meer depresief van.

Gr angelv
Hoi.


Mijn school wil mij geen toestemming geefen voor een anderen school
Om dat ze zeggen dat ik het niet aan kan.
En ik weet tog zelf wat ik aan kan en wat niet.
Ik kan ook niet zomaar naar een anderen school
Om dat ik op een praktijk school zit.
En daar ik geen praktijkschool in mijn buurt.


En ja er is iets in mijn verleden gebuurt.
Ik kreeg daar eerst EMDR therapie voor.
Maar daar zijn ze mee gestopt.

En over het slapen!
ik kan niet bij mijn ouders slapen omdat ik daar veel
Te gestrest van word.
Ik weet niet wat het is maar ik moet eerst
In mijn bed heel veel beweegen voor dat ik
Rustig licht.
En mij ouders worden dan boos om dat ik te veel beweeg.
En Als ik niet beweeg dan word het geen fijnen
Nacht voor mij.
Dat is een tik wat ik hed


Ik kan wel met mijn psychiater praaten.
Zo lang ze mij geen pillen geeft of mij opneemt in een
Kliniek.
Want daar hed ze het ook over.

Heel erg bedankt voor je reactie
Gr angelv
Hoi!!!!!

Ik hed het al gedaan.
Ik snap niks van mijn school.
Ze zeggen dat ik eerst wat meer voor mij zelf moet op
Komen. Dan zeggen ze dat ik niet zo snel boos moet worden.
Er word al een half jaar gepraat over een emmertje wat ik verkeerd vul.
Ik krijg een 10 maar daar bij ook kritiek..
En nu moet ik twee dagen naar school komen maar ik hed nergens les.
Dus ik zit op de gang.
En als ik zeg dat ik het niet snap ben ik weer brutaal.
En tegen mijn ouders zeggen ze dat ik niet voor mij zelf op kan
Komen.

Over school wil ik wel tegen mijn psychiater zeggen
Maar voor het slapen niet.
Ik wil echt geen pillen en ze dwingen mij gewoon.

Het voelt niet fijn als ik geen zekerheid hed.
Mij ouders Zijn het met mij eens we gaan kerst dit jaar overslaan.

Gr angelv
Hoi!!!

We hedden wel een computer lokaal maar om dat daar lessen worden gegeefen mag ik daar niet komen
Helaas.

Ik voel mij negens meer thuis.
Thuis bij mijn ouders gaat het wel goed maar ik
Voel mij schuldig om dat ik zo veel probleemen hedt

Mijn psychiater zeg dat ik te veel prikkels binnenkrijgt.
En dat ik daar overgevoelige voor bent.
En ik hed een tik maar ik moet nu oppassen dat het geen dwang storreniss
Word..

Gr angelv
Hoi!!

Mijn ouders zitten er echt door heen zij willen dit ook niet.
Ik hed het echt te doen met mijn ouders.
Vooral als zo aanval zo lang duurt.
Dat kan wel 8 uur duuren.

En school heeft niet zo veel plek meestal
Hed ik stage maar dat gaat nu niet door met de hyperventielatie.
En mijn leerkracht ook is niet school.
Ik moet wel naar school komen maar hed geen les.

Mijn psygieater zij dat ik medicijnen krijg voor het over geprikkeld zijn
En dat hed ik nu ook maar ik word daar nog gevoeliger voor.
En er zitten veel bijwerkingen aan.
Maar ik moet tog over 2 weeken treug
Dan kan ik het daar over hedden.
En ze kan nu niks doen tegen het voorkomen van een dwang storreniss.
Om dat ik het nog niet hed en ze wild niet alles te gelijk doen.

Ik vraag mij soms af of het wel zin heeft allemaal???

Gr angelv
Hoi

Mijn psygeloog heeft met de school gepraat.
Dat vond ik wel fijn.
Ik mag weer stagen loopen.
Maar dan wel in school en niet buiten school.

Ik hed gisteren avond weer een hyperventielatie aanval gekregen.
De medicijnen werken niet maar van de psygieater moet ik ze blijfen in nemen.

Ik ben nu echt depresief aan het worden.
Mijn broer ook mijn broer praat over zelfmoord.
Hij heeft het tegen mij gezegt en ik ben bang dat hij het ook
Echt gaat doen.
En ik ben bang dat ik dat dadelijk ook zelf ga denken.
Hij praat nu ook met een psygeloog.

En ik weet niet meer wie ik ben wat ik leuk vind.
We moeten een verslag over ons zelf maaken.
Maar ik weet niks.
Ik Hed nu geen hobby's.
Ik hed nergen zin in.
Ik weet niet wat ik laater wil worden.
Ik kan niks goed doen.

Gr angelv
Hoi

Ik hed zelf ook veel geprobeer zo als mediteren onspanings oefeningen en sporten.
Maar ik word daar niet rustig van er is te veel in mijn verleeden gebuurd.

En nee ik en mijn broer steunen elkaar niet zo als het moet zijn hij heeft ook zijn eigen probleemen.
Wel jammer.
En nee de psygeloog helpt hem niet echt maar het is ook niet
In een keer op gelost het is ook niet in een keer gekomen zo denk ik er over.


Heel erg bedankt dat je me helpt.
Dat vind ik heel fijn.

Gr angelv
Hoi

Ik ben nu al een helen tijd verder.
Het gaat nog steets niet goed.
Ik ben heel vaak bang.
Ik lig vaak in mijn bed te huilen.
En ik zit er echt door heen.

Waar ik al bang voor was komt uit.
Ik dacht aan zelfmoord(nu niet)
Ik vind het zo erg dat ik hier aan denk.
Dat dacht ik eerst nooit,
Ik ben heel deprsief aan het worden het vald mijn ouders ook op.
Het liefst wil ik in bed liggen en nooit meer uit komen.

Heeft iemand tips voor mij dat ik niet meer aan zelfmoord denk.

Ik doe nu wel veel sporten.
Dat gaat wel goed.

Met mijn broer gaat het nu wel goed.
Psychiater zie ik pas in het niewe jaar .
Kerst ging wel goed.
Was wel rustig.
allen ik zit te de jaars wisseling op
Vooral met al dat vuurwerk.
Dat zijn te veel prikkers voor mij.

Liefs angelv Xx
Hoi!!

Ik hed alles geprobeert.
Ik hed gebeld naar de kindertelefoon.
Ik hed daar een heel goed gesprek ge had.
Ze hedden mij ook tips ge gegeven.
Dat was wel fijn maar het werkte niet.

Ik krijg Daar veel medicijnen voor maar het helpt niet .
Ik word weer door gestuurd naar een psygeloog.
Ik hed er geen zin meer in.
Ik word steets door gestuurd.
ik zie er geen uit weg meer in.

Ik hed nog steets hyperventilatie.
Ik krijg een keer per week een aanval.

Ik snap de jullie mij niet in kunnen helpen ik wil het allen maar kwijd
En ik ben echt radeloos

Gr angelv Xx
Hoi
Ik ben er een tijd niet meer geweest op het forum.
Het gaat nog niet zo goed met mij.
Het was wel een tijd minder geweest
Maar nu gaat het weer niet goed.
Tussen mij en mijn ouders gaat het wel weer goed.
Maar ik hed het gevoel dat ik er allen voor staa.

Gr angelv Xx
Ik weet het niet waarom ik me
Beter voelden.
Het is zo lastig .
Het ging eerst goed en nu niet meer.
En ik weet wel dat ik alle hulp krijg die er is.
Maar mensen snappen mij niet.
Op het forum snappen jullie me wel.
Ik wou dat er ook eens iemand naar mij toe kwam
En dat hij of zij naar mij luisterd.
Jullie doen dat wel maar ik zou dat ook van mijn vriend verwachten.
Ik heb maar een vriend daar om.
En hij luisterd niet naar mij.


Ik had eerst een vriendin maar zij schelden me uit.
Ik moes van haar allen met haar om gaan.
Daar door ben ik mijn vrienden kwijt ge raakt.
Ik vind het heel moeilijk om Contact te zoekken.

Groetjes angelv

Reageer