Het gaat niet zo goed met mij?

  • 1 December 2017
  • 29 reacties
  • 936 Bekeken


Toon eerste bericht

29 reacties

Je psycholoog en psychiater leggen alles heel herhalend uit, omdat ze denken dat jij dingen minder snel snapt. Dat kan frustrerend zijn. Ze willen er vast zeker van zijn dat jij goed begrijpt wat zij gaan doen om jou te helpen.

Jij mag zeggen wanneer je het snapt. Desnoods leg je het zelf uit, zodat zij zien dat jij het snapt. Een leerachterstand hoeft inderdaad niet te betekenen dat je minder snel bent op andere vlakken.

Ik ben van mening dat je een zekere klik moet hebben met je hulp. Er moet een zekere vertrouwensband zijn, anders is de kans klein dat die hulp gaat werken voor jou.

Ik herken me volgens mij een beetje in wat jij zegt. Mijn psychiater is zeer goed, en ik geloof dat hij een enorme hulp kan zijn voor anderen, maar het is mijn "type" niet. Ik durf niet eerlijk tegen hem te zijn, en zou bv. nooit durven huilen waar hij bij is. Ik zou beter een andere psychiater zoeken.

Naar mijn mening mag je dit aangeven, zodat zij op zoek kunnen gaan naar andere hulp of een andere aanpak. Er zijn zo veel mensen, en zo veel mogelijkheden op het gebied van hulp. Er zit er eentje tussen die bij jou past, alleen kan het een zoektocht zijn die te vinden. Die zoektocht is het echter waard.

De band met je ouders was verbeterd. Kun je het er met hen over hebben? Zij kunnen helpen en steunen bij het zoeken naar de juiste hulp voor jou.
Hoi.

Ik krijg weer andere hulp en daar heb ik geen zin in.
Ik begin het niet meer zo leuk te vinden.
Ik kan er sowieso niet tegen als alles anders gaat.
Zo wil ik niet verder.

Ook met al die medicijnen.
Ik wil dit niet.
Ik wil gewoon zijn .
Zonder al die probeeemen en zorgen.
Op zon momenten denk ik ik wil niet meer leven.
Maar ik wil iederen helpen.
En dan is het niet goed dat ik zo denk.

Als er met iemand iets gebeurt zo al paar weeken geleden.
Een oude vriendin kwam naar mij toe ze zegt eigelijk wil ik niet meer leven.
Ze word mishandelt thuis door haar ouders.
Dan wil ik haar helpen.
Maar ik weet als ik zeg dat ik ook aan zelfmoord denk dat ze dan juist zou doen.
Ik wil haar zo graag helpen.
Iedereen komt naar mij toe als er iets is maar ook allen dan. Voor leun dingen komen ze niet .
Maar ik heb nog niet verteld wat met mij aan de hand is.
Ik kan niet van het leven af ik heb mensen die ik moet helpen.

Gr angelv
Hoi @AngelV

Je krijgt andere hulp. Ik kan me voorstellen dat telkens een nieuwe aanpak vermoeiend en ontmoedigend kan zijn. Je bent een doorzetter, aangezien je blijft vechten om hieruit te komen. Er zijn heel veel hulpmethodes. Het kan een lange weg zijn de juiste voor jou te vinden, maar wanneer je die gevonden hebt, besef je vaak dat het de moeite waard was.

Je kan er niet tegen als alles anders gaat. Nieuwe dingen en veranderingen kunnen eng zijn. Het kan helpen je nieuwe hulp om verduidelijking te vragen, zodat je weet wat er gaat gebeuren. Zij kunnen waarschijnlijk antwoorden geven op de vragen waar jij mee zit. Dat zal een hoop onzekerheid wegnemen.

Medicijnen kunnen een grote hulp zijn, maar als je je er niet goed bij voelt, raad ik je aan dit met je hulp te bespreken. Jullie kunnen allebei uitleggen hoe jullie denken over de medicijnen. Het kan dat jullie tot een oplossing komen, als jullie elkaars standpunt kennen.

Dat je iedereen wilt helpen maakt jou een heel mooi persoon. Je moet er echter ook voor jezelf zijn. Terwijl je er voor anderen bent, mag je jezelf niet uit het oog verliezen.

Je wilt gewoon zijn, zonder de problemen en zorgen. Problemen en zorgen zijn niet fijn, het is normaal dat je daar vanaf wilt. De hulp die je krijgt kan je daarmee helpen.

'Gewoon' zijn hoeft niet. Iedereen is uniek, en dat is ok. Jij mag je unieke zelf zijn.

Heel lief dat je die vriendin wilt helpen. Haar situatie is heftig. Je kan met haar praten, en zeggen dat je er voor haar bent. Het kan goed zijn dat ze dit met haar mentor bespreekt, aangezien de mishandeling thuis moet stoppen. Haar mentor kan hier de nodige stappen voor ondernemen.

Zij is er vast ook voor jou. Jullie kunnen samen voor het doel 'gelukkig worden' gaan. Jullie hebben het allebei moeilijk, en kunnen steun vinden bij elkaar. Als het goed voelt met haar te praten, kan je jouw zorgen aan haar toevertrouwen.

Niet fijn dat mensen alleen met hun problemen naar je toekomen. Het geeft aan dat ze jou vertrouwen, en zien als een behulpzaam iemand, maar ze zouden jou inderdaad meer mogen betrekken bij leuke dingen.
Jij kan hierin de eerste stap proberen zetten, en een leuk iemand vragen of die eens meewil naar de bioscoop of het park. Iets dat jij leuk vindt. Misschien zien anderen dan in dat ze ook naar jou kunnen komen voor leuke dingen.

Ik kan ook niet van het leven af. Er zijn mensen die dat pijn zou doen, dus ik moet verder leven. Voor nu is het belangrijk dat je blijft doorzetten, met welke reden dan ook. Als die reden momenteel leven voor anderen is, dan is dat zo. Ik hoop dat je vroeg of laat een reden vindt om voor jezelf te leven, want dat verdien je.

Je kan met de personen praten waar jij je goed bij voelt. Jij hebt al zo veel gedaan voor anderen, jij verdient ook steun.

Reageer